![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ga ik | |||
méér op café |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
minder op café |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
niet meer op café |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
terug op cafe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
is er niets veranderd |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/#sclient=psy-ab...0&pf=p&pdl=500 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
De talloze studies die het vernietigende effect van roken aankaarten, beschouw jij als "propaganda." Nog een klein stapje en je zit middenin de "één grote samenzwering"-denkpiste. Je bent er nog net niet, maar het is close, so close... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Hoezo, onrealistisch? Hier wordt gesteld dat er een rechtstreeks verband is tussen het aantal horecazaken en de mate waarin een rookverbod is. Dan is het toch evident dat een versoepeling van het rookverbod zorgt voor een stijging van het aantal horecazaken. Anders is er geen causaal verband, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee hoor, ik beschouw de talloze persberichten daaromtrent grotendeels als propaganda. Maar voor jou zijn die berichten voldoende, dus wat zou het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ja, de Nederlandse horecafederatie had voorgesteld dat kleine cafés een uitzondering zouden bekomen op het rookverbod en ze hebben dat ook gekregen. Nu kikt diezelfde Nederlandse horecafederatie met geen woord over het rookverbod als oorzaak van de verder durende crisis in de horeca. Volgens jou komt dat doordat ze mee in een ander complot zitten. Volgens mij komt dat omdat ze zelf beseffen dat er andere oorzaken zijn voor de crisis (omdat de cijfers nu eenmaal niet liegen: de versoepeling van het rookverbod heeft niet geleid tot de verwachte heropleving).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik om wetenschappelijk bewijs vraag en vervolgens continu een hoop persberichten en rapportages op mijn bord krijg, dan noem ik dat inderdaad propaganda. En dan heb ik het dus over passief roken en longkanker, want het verband tussen actief roken en longkanker heb ik nooit ontkend, ook al zou ik veel liever willen horen dat je van roken sportlongen krijgt. En dat weet jij donders goed. En jij bent wel degelijk een heel makkelijk propagandaslachtoffer, omdat je meteen genoegen neemt met al die persberichten (die in je straat passen). Maar daar gaat het hier dus niet over, open anders maar eens een nieuwe draad over "wetenschap & propaganda, leg mij het verschil uit" of zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Ik denk dat ik een pagina of dertig al eens geschreven had (en je daar ook allerlei links voor gegeven had) dat het niet alleen gaat om passief roken en longkanker, maar ook om passief roken en een hoop andere aandoeningen. Maar dat komt je minder goed uit, dus daar blijf je maar in een wijde boog omheenfietsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar gaan die cijfers dan over? De hele horeca daar, of over die café's zonder personeel met een tabaksvergunning? Ik zat vorige week in Utrecht en had toen geen cijfers nodig om te zien wat ik zag in dat soort café's hoor, alles liep als een trein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al schreef: als je alle bronnen verwerpt, behalve je eigen ervaringen, dan valt er weinig te discussiëren. Ik zou zeggen: veel succes om op die manier iemand te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als passief roken schadelijk is moet dat vroeg of laat leiden tot grote verschillen in longkankergevallen tussen meerokers en rookvrijen, dat lijkt mij toch vrij logisch gezien longkanker veel meer voorkomt onder rokers dan niet-rokers. Maar daar fiets jij dan weer in een wijde boog omheen. De links die je toen had gegeven heb ik heel beargumenteerd afgedaan als irrelevant omdat het over biomarkers of zoiets dergelijks ging, en er (vooralsnog) geen eigenlijke gezondheidsschade kon worden gemeten, of de relatieve risico's waren te klein om op een sterk verband te kunnen duiden. Maar zoals ik al zei is dit erg offtopic, ik denk ook niet dat het de bedoeling was van de topicstarter om het hier over de vermeende schadelijkheid van meeroken te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nogmaals : waar gingen de cijfers over? Over de horeca in z'n geheel of alleen daar waar roken weer mag? Dat is net het punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Over de horeca in zijn geheel, maar ik heb die man van de horecafederatie niets horen zeggen over een positieve invloed van het versoepelen van het rookverbod. Nochtans zou hij daar absoluut baat bij hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens ik heb terecht vragen bij u en anderen hun bepaalde "kritische vragen". En uw en andere hun mening zijn helemaal niet afwijkend; ze bevestigen de bewuste onwetendheid. De vragen die jij u dan ook stelt gaan dan vaak niet ver genoeg en blijven in het denkkader van wat populair is. Het feit dat je mij als de eerste beste onnozelaar beschouwd zegt meer over jouw dan over mij.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 26 januari 2012 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach de meeste gaan enkel op café op uitgaansdag en denken dat dit druk uurtje voor de rest van de week zo is. Weten zij allemaal veel dat het de rest van de week leeg zit in heel vele gevallen? Niet dus, want dan gaan ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met mijn gat omhoog liggen zodat je uw goesting kunt botvieren? Als ik dan nu arrogant overkom is het actie reactie effect. Niet echt trots op maar soit zoals de rest trek mij dat niet meer aan. Mijn boodschap en visie blijft ongewijzigd, net zoals die van het merendeel hier. Of het nu zin heeft of niet ze hier te posten.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |