![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever heeft het zelfs ooit zo ver gekregen dat hij de indexering 'vergat'. Overuren dubbel of minstens meer betaald dan de normale uren ? Vergeet het. Zonder vakbond op je werk ben je niets. Ik had 25 jaar geleden beter moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook al heeft die laatste geen vakbond in zijn bedrijf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die marketing en distributie, die krijgen geen loon betaald volgens jou ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en als de index zakt, zakt dan ook jouw loon?
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt wel een punt. Een voorbeeld hiervan is die extra administratie die KMO's hebben om ecocheques aan hun werknemers te kunnen geven. Dit gaat wel via een sociaal loonsecretariaat maar die worden hier ook niet goedkoper door.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
ik begrijp natuurlijk wel dat alles in evenwicht moet zijn. Maar excessen straffen zichzelf.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Die periode wil men degenen die werkloos worden een volledige index verhoging geven. Daarna leefloon 770 € en vandaar, naar de OCMW's hebben geen geld meer, is een kleine stap. Als ik jou was zou ik het zelf eens goed nalezen. 1,1% per jaar zou je dit jaar met 2 index verhogingen 2,9% gekost hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Groepsverzekering, extra vakantiedagen, maaltijdcheques....om er maar een paar te noemen. Daar kan je bij een KMO in de meeste gevallen naar fluiten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Dom zijn sowieso al pipo's die een Belgische én een Europese vlag voeren. Wat moet een belgo-euro-idioot immers doen als de Eurocommissarissen de afschaffing van de index vragen? Dilemma.
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 21 februari 2012 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Elk soort werk heeft zijn voor- en nadelen. Kijk dus niet naar de ander.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb bij zo'n mastodont gewerkt, met sterke vakbonden. Met als gevolg dat alle opslagen geregeld waren via een stel regeltjes die de vakbonden hadden afgedwongen. Gevolg: men kon mij geen opslag geven, ook al wilden ze. Ik ben het dan maar afgetrapt naar een kmo waar men mij wel kon geven wat ik vroeg. En bij een kleiner bedrijf bestaat de kans idd wel dat je die zaken niet krijgt die je hier opnoemt. Dat heeft ten eerste niets te maken met inflatie of de index, maar met loonafspraken. En ten tweede: in kleine bedrijven geven ze dan wel rapper bruine enveloppes. Alles hangt af van hoe u onderhandelt met uw baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of steekt jouw baas daar cash de indexverhogingen in? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Kijk naar Griekenland wat het inhoud. Hoeveel van de 130 miljard denk je dat weer in de graai zakken, van dezelfde bestuurders en bedrijven, zal verdwijnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |