![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind jij postnatale abortus aanvaardbaar? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op hoor ... ergens geef ik u gelijk en denk ik dat ook... mensn zijn nu eenmaal hypocriet Doet me gelijk denken aan een ander 'argument' dat ik hier wel eens heb gelezen. 'abortus kan nooit want is gelijk aan moord ... zelfs al heb je een keline die gehandicapt is of kan je het niet aan ( je kan het immers steeds laten adopteren)... BEHALVE indien je zwanger zou geraken na een verkrachting' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() drogreden
Je hebt helemaal geen moedermelk nodig Wat wel ergens is dat een geborene idd nog ergens afhankelijk en parasitair te noemen valt.... maar het hoeft niet noodzakelijk op de kap van de moeder daar het bij een ongeborene niet anders kon. Laatst gewijzigd door praha : 3 maart 2012 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoiets kan je ook zeggen over een zeer zwaar gehandicapte die zichzelf niet kan voeden en zoiets kan je bv ook zeggen over ieder persoon die ergens 'afhankelijk' ( al is het maar voor de centen ) is van iemand of iets anders. Doch is er een belangrijk verschil met een foetus of een babyverbonden met een navelstreng.... die leeft in feite van de moeder... net gelijk een parasiet. Vandaar dat ik dus net die "ergens" gebruikte.... om die nance te benadrukken. Maar ik zie dat je je fixeert op een simpel woordje ipv op de essentie : Dat was dat in het ene geval de baby nog in die buik zit en het dus de moeder is die noodgedwongen daar voor moet opdraaien en in het andere geval kan dat door iemand anders worden overgenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het "grappig"* om te zien dat er behoorlijk weinig 'gediscussieerd' wordt in dit topic (cf. topics over abortus bij ongeborenen, daarin blijft men maar gaan met die banaan). Blijkbaar is het standpunt dat die mensen daar geformuleerd hebben zo 'nuchter' dat niemand nog een argument aan te brengen heeft, aangezien die argumenten van een ander type zouden zijn (nl. emotionele, geen 'nuchtere'). * tussen aanhalingstekens, omdat het over een verdomd ernstig onderwerp gaat
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk - hoop eerder - dat mensen die zo'n beslissing nemen, dit niet doen over 1 nacht ijs, dat ze er in alle eer en geweten heel erg hard over nadenken, en ook moeten beseffen dat ze met die beslissing moeten leren leven, want 't is niet iets dat omkeerbaar is, 't is in ieder geval ingrijpend in de rest van je leven, iemand 't 'recht' om te leven ontzeggen, of 'wat geen leven is, maar lijden, te beëindigen'. Citaat:
Ik vind 't 'n zwaar beladen onderwerp.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 4 maart 2012 om 00:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik bemerk zonet .... Jan van den Berghe is back in the house wie weet wie weet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals je zegt... je moet maar een arts overtuigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt... en dat gebeurt niet... zelfs door de meest fervente tegenstanders die zich in feite enkel beroepen op die (drog)reden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw 2de punt is inderdaad een serieus positief gevolg. Ik zou over echter spreken over effectief gewenst. Er lopen toch voldoende mensen rond die 'een kindje' willen omdat zij dan denken dat dat hun leven meer waarde zal geven, meer aanzien in de gemeenschap, iets om voor te zorgen, iets om belangrijk voor te zijn, enz..allemaal redenen die niks te maken hebben met de nieuwe mens die eraan komt; dat zijn mensen die er eigenlijk niet klaar voor zijn.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom je familie vergelijken met de rest van de (jongere) maatschappij ? Spreek voor jezelf, en stel je de vraag of je zelf levenslang voor zo iemand zou willen zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel andere aandoeningen komen zelfs niet eens bij de geboorte aan het licht, maar pas veel later. Wat doe je er mee als het kind ondertussen 3 jaar is geworden en de ouders willen het liever kwijt?
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal dat misschie gaan onder de meer ethymologische betekenis van de term euthansie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wie moet het land dan leiden?
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijden van de persoon in kwestie kan wel zeer leedzaam zijn voor de omgeving indien nodeloos verlengd.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel uitgaand van de toestand van het kind ( en dus geen geleuter over hoe zwaar het is voor de ouders ) |
|
![]() |
![]() |