Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2012, 15:25   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zou u mij dan ook willen zeggen waar ik fout zit? Ik redeneer gewoon logisch verder op hetgeen de NVA op haar website schrijft en uw interpretatie van werkloosheid.

Gelieve als u mij van leugens beschuldigt mij te laten weten welke leugens ik schrijf. Of waar mijn redenering fout zit. Zo kunnen anderen ook lezen of mijn interpretatie en inschatting fout of correct is.

Indien u beweert dat ik lieg betekent dit dat u perfect het standpunt van NVA kent. Gelieve op volgende vraag dan ook te antwoorden.

Wil NVA de uitkeringen van bruggepensioneerden in tijd beperken of niet?
Wil NVA raken aan de uitkeringen van tijdskredieten enz of niet?
De nva heeft al duidelijk gemaakt, maar ge moet dat een beetje willen zien of ge ziet dat nooit natuurlijk, dat de actuele bruggepensioneerden "buiten schot" blijven.
De leeftijd waarop men vanaf "nu" op brugpensioen zou kunnen gaan, dat is andere koek.

Van die andere koek zijn we nog eens benieuwd: Gaat sossenMonica haar been iets of wat stijf kunnen houden met Bekaert ? Zo ja, dan zitten de franstalige sossen met een knoop in hun maag voor Arcelor ...

Verder niet meer komen zagen: ge moogt van mij zelfs niet meer stemmen op de nva. Stem voor mijn part op de pvda. Ik zie u niet meer staan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 15:30   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
"iedereen die werk wil zal werk vinden" klopt, de vraag is natuurlijk over welke voorwaarden we praten.
legaal, in het wit, verzekerd volgens het boekje maakt een hele categorie mensen bij voorbaat kansloos.
en ja, niemand zal deze 1000 man aanpakken (jij ook niet moest je bedrijfsleider zijn).

in 't circuit van zwart, onderbetaald, uitbuiterij en rechtenloos zal iedereen werk vinden maar dat bedoelen we natuurlijk niet hé.
mensen bestraffen omdat ze niet in dat zwarte circuit willen werken is wel heel cynisch hé
Ten eerste: het is nogal logisch dat niemand die 1000 man wil aannemen, want de tand des tijds heeft bij die mensen zijn werk gedaan.
Men moet daar vroeger preventief aan beginnen.

En daarom ten tweede: in die zin is het dikke nonsens dat er iemand uitgesloten wordt voor de arbeidsmarkt.
Tenzij hij/zij inderdaad ongeschikt is voor de arbeidsmarkt (vb. iq dat echt iets te laag ligt voor gewoon werk, lichte handicap ...), maar zo'n mensen horen menswaardig opgevangen te worden in beschuttende werkplaatsen.

Zulke mensen mogen nooit in de onzichtbare vergeetput van de laagste uitkering, levenslang veroordeeld tot nooit meer kunnen werken, gesmeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 april 2012 om 15:30.
Oud 10 april 2012, 16:06   #83
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste: het is nogal logisch dat niemand die 1000 man wil aannemen, want de tand des tijds heeft bij die mensen zijn werk gedaan.
Ge kunt niet zagen dat die mensen niet werken om het daarna logisch te vinden dat niemand die aanpakt.

ge moogt pas zagen als ge die mensen een kans wilt geven.

Citaat:
En daarom ten tweede: in die zin is het dikke nonsens dat er iemand uitgesloten wordt voor de arbeidsmarkt.
zeg dat eens tegen: gehandicapten, oudjes, vreemdelingen en deze 1000 langdurig werklozen.
ondanks alle financiele steun vinden deze mensen nauwelijks een job en krijgen ze quasi nooit een kans.
deze mensen zijn economisch gewoon waardeloos. en die schoendoos vdab attestjes van levenslang en online leren verandert daar niets aan.

Citaat:
Tenzij hij/zij inderdaad ongeschikt is voor de arbeidsmarkt (vb. iq dat echt iets te laag ligt voor gewoon werk, lichte handicap ...), maar zo'n mensen horen menswaardig opgevangen te worden in beschuttende werkplaatsen.
iemand met een universitaire diploma kunt ge niet ergens kartonnen gaan laten plooien voor 1100 euro omdat hij bvb sociaal te zwak is om in een normaal bedrijf te functioneren.
dan is een beschutte werkplaats alles behalve eerbaar

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 april 2012 om 16:06.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 21:19   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daar is niks mis mee. In tegendeel. Maar ze verzwijgen zo hun concrete plannen. Goed wetend dat ze anders een groot deel van hun kiespubliek zouden verliezen. Anders gezegd ze bedriegen de kiezer (maken misbruik van zijn onwetendheid) om hun enige echte plan door te drukken: Vlaamse onafhankelijkheid, een plan waarvoor in hun ogen alles moet wijken, ook de welvaart van een groot deel van de Vlaamse bevolking.

Deze volksverlakkerij klaag ik aan.
Dank je voor je positieve bijdrage.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 21:53   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nva heeft al duidelijk gemaakt, maar ge moet dat een beetje willen zien of ge ziet dat nooit natuurlijk, dat de actuele bruggepensioneerden "buiten schot" blijven.
De leeftijd waarop men vanaf "nu" op brugpensioen zou kunnen gaan, dat is andere koek.

Van die andere koek zijn we nog eens benieuwd: Gaat sossenMonica haar been iets of wat stijf kunnen houden met Bekaert ? Zo ja, dan zitten de franstalige sossen met een knoop in hun maag voor Arcelor ...

Verder niet meer komen zagen: ge moogt van mij zelfs niet meer stemmen op de nva. Stem voor mijn part op de pvda. Ik zie u niet meer staan.
Wie enkele jaren geleden een brugpensioen kreeg op 50 kan tot aan zijn pensioen een werkloosheidsuitkering krijgen, die nog eens aangevuld word met een extra bijdrage. Zelfs als die persoon enkele huizen bezit die hij/zij verhuurt. Maar de werknemer die toevallig bij een kleine baas werkte en op izjn vijftigste werkloos werd, die ga je na een paar jaar naar het OCMW sturen voor een aalmoes. Ttz als hij eerst zijn eigen woning verkocht heeft en er niks meer overblijft zal hij misschien een minimumuitkering krijgen.

Daar gaan meer dan een paar Vlamingen niet erg gelukkig mee zijn.

Dat gij mij niet meer zult zien staan betwijfel ik. Ge gaat misschien niet meer reageren, uit schrik dat ik uwe NVA-shit nog meer bloot leg. Dat misschien wel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 05:52   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ge kunt niet zagen dat die mensen niet werken om het daarna logisch te vinden dat niemand die aanpakt.

ge moogt pas zagen als ge die mensen een kans wilt geven.

zeg dat eens tegen: gehandicapten, oudjes, vreemdelingen en deze 1000 langdurig werklozen.
ondanks alle financiele steun vinden deze mensen nauwelijks een job en krijgen ze quasi nooit een kans.
deze mensen zijn economisch gewoon waardeloos. en die schoendoos vdab attestjes van levenslang en online leren verandert daar niets aan.

iemand met een universitaire diploma kunt ge niet ergens kartonnen gaan laten plooien voor 1100 euro omdat hij bvb sociaal te zwak is om in een normaal bedrijf te functioneren.
dan is een beschutte werkplaats alles behalve eerbaar
Deze draad gaat niet over oudjes en gehandicapten, je moet dus niet trachten de discussie te bezoedelen.
Deze draad gaat eigenlijk amper over de 1000 langdurige werklozen die men zo lang links heeft laten liggen;
eigenlijk gaat deze draad over hoe het beter moet, om te beletten dat zo'n zaken zich zouden herhalen.

En verder zie ik niet in waarom die universitair, als hij zichzelf niet elders beredderen kan, daar niet op zijn plaats zou zijn in die beschuttende werkplaats.
Voor mijn part mag hij/zij er zelfs directeur of adjunct-directeur zijn, whatever, als hij/zij zich maar kan jeunen in zijn/haar job.

Je zou eens moeten praten met een universitair student die een vakantiejob gedaan heeft in een beschuttende werkplaats.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be