Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 13:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Bijna duizend Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...werkloos.dhtml

Titel: Bijna duizend Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos

Het is onmenselijk om die sukkelaars zo aan hun lot over te laten.

Je kan allerlei moeilijke constructies opzetten (zoals onderaan in het artikel gesuggereerd wordt), maar dat zal niet veel aarde aan de dijk brengen.

Die mensen moeten terug aan een normaal ritme gewoon kunnen worden ..

men zou ze allemaal moeten verplichten om te komen werken in een beschuttende werkplaats.
Daar kunnen ze niet alleen leren om zich te herpakken, maar ook bewijzen aan werkgevers die hen zouden willen aannemen, dat ze zich herpakt hebben.

Citaat:
Bijna duizend Vlamingen zijn langer dan twintig jaar werkloos. Hun aantal steeg met 32 procent in vijf jaar tijd. Nochtans willen de meesten wel een knelpuntjob uitoefenen. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Tussen 2007 en 2011 groeide de groep extreem langdurig werklozen met gemiddeld 7 procent per jaar. Vandaag zitten welgeteld 962 Vlamingen minstens twintig jaar zonder werk. Vlaams CD&V-parlementslid Martine Fournier vroeg de cijfers op bij Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA).

De groep extreem bestaat uit 76 procent laag-, 19 procent midden- en 5 procent hooggeschoolden. De grote meerderheid zijn vrouwen (73 procent). Opvallend, op de vraag "Welk beroep zou u willen en kunnen uitoefenen? ", antwoordt de overgrote meerderheid een knelpuntberoep. In de top vijf staan: assistent (bijvoorbeeld metsersgast), administratief bediende, inpakker, magazijnarbeider en verkoper. In bijna al die beroepscategorieën is een tekort aan werkkrachten.

"Het aanwerven van deze mensen kan een win-winsituatie worden als alle partijen: werknemers, werkgevers en VDAB een inspanning doen", zegt Fournier. "Waarom die vacatures dan toch moeilijk opgevuld raken, weten we voorlopig niet", reageert het kabinet van Muyters. "Het gaat om een diverse groep, met zeer individuele problemen. Meer maatwerk lijkt de oplossing."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:11   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Vlamingen? zoals in "belgische gevangenen"?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:13   #3
kameleon
Minister

Standaard

Brengt weinig zoden aan de dijk. Ik heb een activeringsstage moeten doen in een sociale werkplaats. Er was een periode dat er duchtig moest doorgewerkt worden want het was jaarmarkt dat weekend en 2 kilometer haag moest afgescheerd worden. Ik was de beste werkkracht. Geen contract gekregen want mijn diploma was te hoog. Om mij toch bezig te houden kreeg ik het zeer aantrekkelijk voorstel om er nog een paar weken gratis te komen werken met behoud van mijn dop (€400)
Oud 7 april 2012, 13:25   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Brengt weinig zoden aan de dijk. Ik heb een activeringsstage moeten doen in een sociale werkplaats. Er was een periode dat er duchtig moest doorgewerkt worden want het was jaarmarkt dat weekend en 2 kilometer haag moest afgescheerd worden. Ik was de beste werkkracht. Geen contract gekregen want mijn diploma was te hoog. Om mij toch bezig te houden kreeg ik het zeer aantrekkelijk voorstel om er nog een paar weken gratis te komen werken met behoud van mijn dop (€400)
Brengt wel zoden aan de dijk.

Volhouden is de boodschap. Werken, ook in een beschuttende werkplaats, is zeer eerbaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 april 2012, 13:29   #5
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Vlamingen? zoals in "belgische gevangenen"?
De groep extreem langdurig werklozen bestaat uit 76 procent laag-, 19 procent midden- en 5 procent hooggeschoolden. De grote meerderheid zijn vrouwen (73 procent), meestal afkomstig uit de provincies Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Het aantal allochtonen is beperkt: 11 procent is van buitenlandse origine. De gemiddelde leeftijd ligt, logischerwijs, hoog: 53 jaar.

Bron: De Morgen
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:30   #6
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Brengt wel zoden aan de dijk.

Volhouden is de boodschap. Werken, ook in een beschuttende werkplaats, is zeer eerbaar.
Weinig waardevol en eerbaar, neem gewoon de loonfiche erbij.
Oud 7 april 2012, 13:42   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...werkloos.dhtml

Titel: Bijna duizend Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos

Het is onmenselijk om die sukkelaars zo aan hun lot over te laten.

Je kan allerlei moeilijke constructies opzetten (zoals onderaan in het artikel gesuggereerd wordt), maar dat zal niet veel aarde aan de dijk brengen.

Die mensen moeten terug aan een normaal ritme gewoon kunnen worden ..

men zou ze allemaal moeten verplichten om te komen werken in een beschuttende werkplaats.
Daar kunnen ze niet alleen leren om zich te herpakken, maar ook bewijzen aan werkgevers die hen zouden willen aannemen, dat ze zich herpakt hebben.
Het is een goed idee om die mensen een ernstige kans te geven in een beschutte werkplaats !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:45   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De groep extreem langdurig werklozen bestaat uit 76 procent laag-, 19 procent midden- en 5 procent hooggeschoolden. De grote meerderheid zijn vrouwen (73 procent), meestal afkomstig uit de provincies Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Het aantal allochtonen is beperkt: 11 procent is van buitenlandse origine. De gemiddelde leeftijd ligt, logischerwijs, hoog: 53 jaar.

Bron: De Morgen
11 procent die hier al meer dan twintig jaar werkloos zijn? Hoeveel migranten waren er twintig jaar geleden?
Langer dan twintig jaar kan moeilijk hé.

Ik zou graag die cijfers nog eens zien binnen een jaar of tien.
Oud 7 april 2012, 13:49   #9
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
heb je al eens proberen liegen op je cv?? Een diploma kan je gerust verzwijgen hoor. Ik ben zelf zo aan mijn eerste werk geraakt, en dankzij mijn eerste werkervaring kon ik zo beginnen op mijn tweede werk. Misschien ben je te eerlijk op je cv? Vergeet niet dat zelfs mensen op topfuncties hun cv durven doorspekken met leugens!!

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 7 april 2012 om 13:49.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:31   #10
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
11 procent die hier al meer dan twintig jaar werkloos zijn? Hoeveel migranten waren er twintig jaar geleden?
Langer dan twintig jaar kan moeilijk hé.

Ik zou graag die cijfers nog eens zien binnen een jaar of tien.
20 jaar geleden, dat is dus (al) de jaren negentig hoor.
Me dunkt dat er al redelijk wat migranten waren voor die tijd.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:49   #11
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

en daar zitten de Decroo's, de Deguchten en andere beroepsparlementariërs nog niet eens tussen é; die families profiteren nochtans al meer dan 20 jaar en houden daar een vet pensioen aan over dit in tegenstelling tot wij gemiddelde werkzoekende.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:11   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en daar zitten de Decroo's, de Deguchten en andere beroepsparlementariërs nog niet eens tussen é; die families profiteren nochtans al meer dan 20 jaar en houden daar een vet pensioen aan over dit in tegenstelling tot wij gemiddelde werkzoekende.
Hoe ge het draait of keert, als je 20 jaar zonder werk zit, ben je nutteloos.

Punt.

Uitkeringen in de tijd beperken zal dit fenomeen terugdringen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:28   #13
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Punt.

niet waar. Uitkeringen in tijd beperken zal dit fenomeen niet langer zichtbaar maken, mensen zullen werkzoekend blijven, ze verdwijnen gewoon uit de statistieken. Kunnen de Deguchten e.a. doen alsof zij het opgelost hebben en lustig voortzitten en wachten op hun vet pensioen.
20 jaar en meer in een parlement zetelen vind ik veel groffer en kost de samenleving veel meer en de mensen die daar zetelen die betalen wij ook; liever iemand die niks doet dan de zetelaars die onze maatschappij schade toebrengen; dat kost ons veel en veel meer.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:40   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitkeringen in tijd beperken zal dit fenomeen niet langer zichtbaar maken, mensen zullen werkzoekend blijven, ze verdwijnen gewoon uit de statistieken.
Ik denk dat je bedoelt:
"mensen die ZEGGEN dat ze werkzoekend zijn, zullen op die manier uit de statistieken verdwijnen maar nog steeds afhankelijk van uitkeringen blijven".
Oud 7 april 2012, 15:53   #15
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Punt.
Niet echt
na 20j zit ge echt op het absolute minimum qua uitekring.
of dan de RVA, VDAB, OCMW of ziekenkas u uitbetaalt maakt niets uit.
schrapt ge zo iemand van den dop staat die morgen bij het ocmw. de overheid wint geen cent daardoor.
die mens komt gewoon in een ander tabelleke terecht
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:04   #16
kameleon
Minister

Standaard

Het gaat hier trouwens over 962 man. Die maken nog geen 0,1% uit van het totaal aantal werkzoekenden. Wat een sensatievlooien bij de pers !

Zou de crisis opgelost zijn als we deze mensen zonder proces afmaken en ergens in een put dumpen ?
Oud 7 april 2012, 16:18   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Niet echt
na 20j zit ge echt op het absolute minimum qua uitekring.
of dan de RVA, VDAB, OCMW of ziekenkas u uitbetaalt maakt niets uit.
schrapt ge zo iemand van den dop staat die morgen bij het ocmw. de overheid wint geen cent daardoor.
die mens komt gewoon in een ander tabelleke terecht
Niet als ge die andere tabellekes ook afschaft.

Het moet maar eens gedaan zijn om mensen levenslang te onderhouden. Als je 20 jaar werkloos bent, en geen interesse hebt om te werken voor je geld, desnoods gedwongen, dan moet je maar onder een brug gaan wonen. Er ligt nog een stuk braak bij de afrit in Machelen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 17:24   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zegt nu in hemelsnaam dat die tabellekes moeten afgeschaft worden?

Meer of minder tabellekes maken niet dat mensen de gelegenheid krijgen om langzaamaan terug aan de slag te gaan.

Je moet natuurlijk ook de leefloners ook naar de beschuttende werkplaatsen sturen.

Niemand moet zo gestraft worden dat, als hij kan werken, hij thuis moet zitten zonder te kunnen werken.
Iedereen moet de gelegenheid krijgen om bij te dragen aan de maatschappij; ieder naar eigen vermogen ...

Oud 7 april 2012, 17:25   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weinig waardevol en eerbaar, neem gewoon de loonfiche erbij.
Ga jij hier nu beweren dat iemand met een mooiogende loonfiche een meer waardevol en eerbaar beroep uitoefend, dan iemand met een 'magere' loonfiche ?

shame on you !!

Oud 7 april 2012, 17:37   #20
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Ga jij hier nu beweren dat iemand met een mooiogende loonfiche een meer waardevol en eerbaar beroep uitoefend, dan iemand met een 'magere' loonfiche ?

shame on you !!
Neen, maar als het ene werk hoger verloont dan het andere, wil dat toch zeggen dat aan de arbeidsprestaties van persoon 1 meer waarde wordt gehecht dan aan die van persoon 2 ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be