Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2012, 11:12   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het valt me weer op hoezeer de Vlamingen zich laten wegjagen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 11:24   #82
Smurphette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het valt me weer op hoezeer de Vlamingen zich laten wegjagen.
Mij valt het eerder op dat Groentje op haar lot- en soortgenoten zit neer te kijken. Bijna al die (werkloze) mensen zitten in dezelfde "benarde" situatie als haar. Ik begrijp niet op basis waarvan ze meent dat ze zoveel beter is dan hen?
In de week kom je overdag nu eenmaal meer huismoeders, bejaarden, werklozen,... tegen en niet de "deftige" dokters of ingenieurs.
Het normale volk is aan het werk.
Smurphette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 11:32   #83
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurphette Bekijk bericht
Mij valt het eerder op dat Groentje op haar lot- en soortgenoten zit neer te kijken. Bijna al die (werkloze) mensen zitten in dezelfde "benarde" situatie als haar. Ik begrijp niet op basis waarvan ze meent dat ze zoveel beter is dan hen?
In de week kom je overdag nu eenmaal meer huismoeders, bejaarden, werklozen,... tegen en niet de "deftige" dokters of ingenieurs.
Ooit gehoord van ploeg- of nachtwerk?

Mijn favoriet plaatske in Leuven is nog altijd de abdij van heverlee. Daar in de buurt wonen is echt een oase van rust en je hebt alle gemakken van een stad.
Oud 22 mei 2012, 11:42   #84
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Is ook een kwestie van beleid gewoon. Was dit weekend en adam en heb ook s nachts veel te voet gedaan. Me nooit echt onveilig gevoeld. in Brussel heb ik dat al na 2 minuten.

In leuven in het weekend is het ook vant zelfde. Nochtans komen de migranten van dezelfde landen. Maar in Nederland moeten de mensen wel werken en wordt overlast strenger bestrafd. Ik heb het gevoel dat veel mensen die in belgie toekomen zonder er iets voor te doen, plots maandelijks meer geld op hen rekening krijgen dan ze ooit bijeen gespaard hadden. Niemand vraagt hen iets terug, integreren of opvoeding. Hen kinderen kunnen volgens hen ook gerust s avonds buiten rondhangen want zelfs zonder job, hebben ze het o zo goed. En willen ze iets meer luxe, wel dan pakken we het gewoon af van een ander. De politie doet toch niets en de rijke blanke man zal er wel tegenkunnen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 13:55   #85
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ze zijn de sociale wijk hier (sint-maartensdal) - ja dat zijn onder andere die megahoge zalmkleurige torens met een "H" op die je al reeds van in de trein kan zien. serieus aan't verbouwen.

En dat is niet de enige sociale wijk van Leuven, daar iets voor gasthuisberg links, krioelt het ook van de vreemdelingen.
En zowat 80% van de Brusselsestraat en omstreken is in een quasi ghetto veranderd.
Sint-Maartensdal en de Brusselsestraat/Ridderstraat, dat zijn wel echt allochtonenbuurten, dus dat kan ik me voorstellen. Ben een tijdje geleden nog in de Lidl geweest daar in de JP Mincklerstraat, 80% van het cliënteel bestond uit buitenlanders + hier en daar een student. Leuven heeft anderzijds wel het voordeel een verblankingsmachine te bezitten, namelijk de universiteit, dus dat middenklasse-element zal wel altijd aanwezig blijven.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 13:57   #86
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Volgend jaar ga ik toch verkassen naar de rand, denk ik. 't Is gewoon een voldongen feit dat Leuven ieder jaar wat minder plezant wordt.
Wat is volgens jou de rand? Het centrum van Herent begint ook al een ietsje bruiner te ogen de laatste tijd.
Oud 22 mei 2012, 14:03   #87
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
(Ik heb mijn raam btw open en nu hoor ik iemand in een zeer vreemde taal schreeuwen ... Zucht.)

Ook als je gaat winkelen en zeker als het solden is ... je denkt dat je rechstreeks ergens op de grens Midden-Oosten, Zwart-Afrika en zuidwest-Azië bent beland. De enige blanken, spreken dan nog eens een heel raar taaltje. Slavisch ...
Met dat taalgebruik 'zeer vreemde taal', 'vreemde groente', 'heel raar taaltje' speel je wel een beetje op het stereotype van de 'bange blanke man' (vrouw) . Moest het zich beperken tot uitheemse culinaire praktijken en regelmatig vreemde talen op straat, zou het mij weinig kunnen schelen. Maar de ervaring leert dat massa-immigratie vanaf de tweede generatie gepaard begint te gaan met structurele overlast en urban decay.

De jaren '90 zijn voorbij, de bevolking laat zich niet langer vangen door inhoudsloze, utopische retoriek over de multiculturele maatschappij die geen enkel verband houdt met de werkelijkheid, maar het proces zet zich hoe dan ook gewoon verder.
Oud 22 mei 2012, 14:09   #88
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
De meest populaire uitgaansplek in Leuven hebben we wel plots zien "verbruinen" ... wat eerst the place to be was om je te amuseren tot in de meest absurde en vroege uurtjes en waar er altijd een enorm prettige ongedwongen bruisende zeer vrolijke sympathieke sfeer hing, veranderde in een plaats waar al vanaf 22u 's avonds de Indiërs, Afghanen, Algerijnen, ... zich verdrongen en op een rij stonden (I kid you not ... unfortunately :-s) om al de dames die vinden stonden zonder verpinken en zonder twijfel te laten over hun bedoelingen, te beoordelen.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. De Oude Markt oogt nog altijd vrij blank, wanneer je er ook komt. Die cafécultuur is dan ook iets typisch Vlaams.
Oud 22 mei 2012, 15:38   #89
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wat is volgens jou de rand? Het centrum van Herent begint ook al een ietsje bruiner te ogen de laatste tijd.
Ik dacht eerder aan Oud Heverlee of Rotselaar (meer bepaald de kanten van Wezemaal).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 16:09   #90
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan Oud Heverlee of Rotselaar (meer bepaald de kanten van Wezemaal).
Ja, daar is het normaal gezien wel aangenaam wonen. Maar om in Oud-Heverlee iets te kopen moet je serieus wat ping-ping hebben, denk ik.
Oud 22 mei 2012, 16:29   #91
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, daar is het normaal gezien wel aangenaam wonen. Maar om in Oud-Heverlee iets te kopen moet je serieus wat ping-ping hebben, denk ik.
Heverlee zelf tussen de 200.000 en 350.000 euro. Oud-heverlee ongeveer dezelfde prijzen, Kessel-lo iets goedkoper. Wil je echt goedkoper dan moet je eerder voor Hamme-Mille kiezen.
Oud 22 mei 2012, 16:30   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurphette Bekijk bericht
Heu... ik ben meestal ook aan het werk. Al wordt dat doorgaans niet van studenten verwacht ...
Maar goed ik laat me liever niet door het ocmw onderhouden en iets anders om op terug te vallen heb ik niet. (Eerlijk gezegd is er wel gebruik gemaakt geweest van het ocmw toen het niet meer anders kan. Maar ze hebben zich eronderuit gehaald... Een ander ocmw heeft overigens zeer raar bij hun argumentatie opgekeken en liet niet met die woorden verstaan, maar uit alles bleek wel dat er allesbehalve incorrect gehandeld is geweest. In OCMW I lijkt men er werkelijk vanuit te gaan dat blanke mensen geen hulp kunnen nodig hebben, en al helemaal geen problemen hebben. Nu beroepen ze zich vreemd genoeg op het feit het belangrijkste element in het verhaal gemist te hebben...
Vreemd genoeg was dat nochtans de reden van mijn aanmelding want zonder dat probleem, had ik nooit hun financiêle hulp nodig gehad en had ik het zelf gerooid.
Leuk trouwens, als blijkt dat het OCMW je eigenlijk reeds zes jaar lang had moeten ondersteunen, maar je altijd zelf geploeterd en gekrabt hebt ... maar je inmiddels al een auto had kunnen hebben en onafhankelijk had kunnen zijn.
(Die onafhankelijkheid kreeg iemand die wel een auto zou gekocht hebben trouwens wel, want in geval je torenhoge schulden hebt, laten ze de ocmw-steun wel met terugwerkende kracht werken. )

Nu heb ik dus even twee weken verlof.
Maar de thread dateert al van toen ik nog werkte hoor, vandaar dat er ook ergens "vooral in de avond" staat aangegeven. Op de rest heb ik normaliter niet zo'n goed zicht (behalve de laatste dagen dus ).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 mei 2012 om 16:43.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 16:35   #93
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Heverlee zelf tussen de 200.000 en 350.000 euro. Oud-heverlee ongeveer dezelfde prijzen, Kessel-lo iets goedkoper. Wil je echt goedkoper dan moet je eerder voor Hamme-Mille kiezen.
Oud-Heverlee was in 2011 de vierde-duurste gemeente van Vlaams-Brabant. Maar inderdaad, Leuven zelf is al vrij duur.

Je vraagt je af hoe die allochtonen dat kunnen betalen. En dat bedoel ik niet op een geringschattende manier, ik ben echt nieuwsgierig.
Oud 22 mei 2012, 16:43   #94
Groentje-18

Standaard

Ik kom weer net terug van een genietbeurt van het zonnetje:

Op het einde (of is het het begin?) van de diestsestraat, of vanaf ongeveer halverwege, is ook een no go zone.
Ik vrees voor de spiksplinternieuwe en zeer mooie en deftige spar Xpress met kwaliteitsproducten en met name vooraf geprepareerde voedingsproducten, die er bereid worden.
Een winkel met standing, maar helaas, met deze ligging zal het meer begoede cliënteel (want er is absoluut een markt voor prachtwinkels als deze, hij is eigenlijk zelfs knapper dan de delhaize) hier niet over de vloer komen. Integendeel, er zijn vooral veel allochtonen ... Ze zullen dus binnenkort hun aanbod moeten aanpassen vermoed ik... of overkop gaan.

Verder in die straat liggen vooral kleinhandelaars, waarvan heden een toegenomen aantal zaken uitgebaat door allochtonen.

Wat me wel opvalt, en wat heel anders is dan bv. een stad zoal Genk of Antwerpen, is dat de vreemdelingen hier in Leuven een ware mengelmoes zijn.
Ik kan hier zeker niet zeggen dat ik me stoor aan Marokkanen bv., zelfs niet aan Moslims in het algemeen.
Het is een ware diverse mengeling zoals ik ze eigenlijk ook nog nooit elders heb gezien (behalve dan in Brussel, maar toch vindt je daar ook in de wijken een duidelijke segregatie, dat is hier dus niet het geval).
Sterker nog, ik ga zelfs zeggen dat ik me absoluut niet stoor aan de Moslims en nog veel minder aan de Moslima's hier, die al dan niet gehoofddoekt zijn, ik zal ook uitleggen waarom:
buiten hun kleding (hoofddoek en het 'kleed') zijn ze gemaquilleerd, kopen ze ook �* volonté make-up in het kruidvat, dragen ze mooie schoentjes, ... en meestal spreken ze een relatief mooi Vlaams. Gemiddeld gezien lijkt het niveau van de Moslima's hier hoger te liggen dan op andere plaatsen in het land. Ik heb het dan over de jonge generatie, de vrouwen van pakweg 16 �* 25.

Wat heb ik nu meegemaakt, in het kader van 'overlast':

- net iets voor mij spuwde één of andere gekleurde persoon, was nochtans met een mede-kleurling aan het spreken in maatpak, die het heel grappig vond... ik voelde iets omhoog spatten... Zeer tof!

- een vreemdeling (Afrikaan) wiens vrouwen schoenen paste in een winkel en die blijkbaar de schoenenkruk had gebruikt om zich middenin diezelfde winkel te vestigen, waardoor de andere klanten zowat over hem moesten kruipen

- veel joelende kinderen in winkels, incluis buggy's

Dat was het zowat voor vandaag.

Geen grote shocks, maar je voelt in sommige buurten wel dat je er minder past en met argusogen bekeken wordt. Ik heb ook medelijden met de nog blanke zaken die in die buurt liggen (diestse, tweede helft), en die af te rekenen krijgen met kleine criminaliteit als graffiti-spuiten, etc.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 mei 2012 om 16:44.
Oud 22 mei 2012, 16:45   #95
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oud-Heverlee was in 2011 de vierde-duurste gemeente van Vlaams-Brabant. Maar inderdaad, Leuven zelf is al vrij duur.

Je vraagt je af hoe die allochtonen dat kunnen betalen. En dat bedoel ik niet op een geringschattende manier, ik ben echt nieuwsgierig.
Een volledig loon gebruiken als afbetaling.
Oud 22 mei 2012, 16:45   #96
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zijt ge zeker dat hij nie handsfree aan 't bellen was?
Dat heb ik nl. vorige week in de winkel voorgehad: ik stond alleen in onze serre, samen met een klant, en die begint daar ineens een resem scheldwoorden te gebruiken. Ik van 'huuuh, wat heb ik gedaan?', bleek 'm met z'n vrouw aan 't bellen te zijn
Loooool.

Oh my god, stel je voor.

Ik hoop van niet, want ik ben gretig op zijn avançes ingegaan. Zodadelijk word ik nog beschuldigd van aanranding, op basis van r. motieven?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 mei 2012 om 16:46.
Oud 22 mei 2012, 16:47   #97
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het lijkt mij niet overbodig om als vrouw in deze tijden met een pepperspray rond te lopen.
Legaal te koop in Duitsland met als doel het afweren van dieren.
Heb je em?
Loooooooooooooool.

Een vriendin van me is de gelukkige eigenaar van zoiets.

Ik vind het geen gek idee. Maar dat is verboden wapenbezit in België, niet?
Oud 22 mei 2012, 16:48   #98
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Loooooooooooooool.

Een vriendin van me is de gelukkige eigenaar van zoiets.

Ik vind het geen gek idee. Maar dat is verboden wapenbezit in België, niet?
Wat men niet weet, kan man niet bestraffen.
Oud 22 mei 2012, 16:49   #99
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat spuit niet ver genoeg.
Een widestream pepperspray gaat 2 tot 3 meter ver.
Een directstream tot 5 meter.

De wet maakt mij eigenlijk geen zak uit op dat vlak.
Als de overheid zijn werk niet goed doet moet je het recht in eigen handen nemen als er gevaar is.
Eerlijk gezegd, vind ik dat ook. In de zin dat ... we daar duidelijk wel naar toe evolueren.
Het vertrouwen in de overheid zakt, vaak met gegronde reden. En als je hoort dat iemand die effectief een celstraf heeft gekregen vrij rondloopt, of iemand van verkrachting bij wijze van spreke al wordt vrijgesproken omdat er provocatie in het spel was, vanwege het feit dat bepaalde groepen het niet gewoon zijn een bloot onderbeen of blond haar te zien ... Tja ...

Ik loop 's nachts absoluut niet meer alleen door de straten. Zelfs niet meer na 22u.
Oud 22 mei 2012, 16:50   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom weer net terug van een genietbeurt van het zonnetje:

Op het einde (of is het het begin?) van de diestsestraat, of vanaf ongeveer halverwege, is ook een no go zone.
Ik vrees voor de spiksplinternieuwe en zeer mooie en deftige spar Xpress met kwaliteitsproducten en met name vooraf geprepareerde voedingsproducten, die er bereid worden.
Een winkel met standing, maar helaas, met deze ligging zal het meer begoede cliënteel (want er is absoluut een markt voor prachtwinkels als deze, hij is eigenlijk zelfs knapper dan de delhaize) hier niet over de vloer komen. Integendeel, er zijn vooral veel allochtonen ... Ze zullen dus binnenkort hun aanbod moeten aanpassen vermoed ik... of overkop gaan.

Verder in die straat liggen vooral kleinhandelaars, waarvan heden een toegenomen aantal zaken uitgebaat door allochtonen.

Wat me wel opvalt, en wat heel anders is dan bv. een stad zoal Genk of Antwerpen, is dat de vreemdelingen hier in Leuven een ware mengelmoes zijn.
Ik kan hier zeker niet zeggen dat ik me stoor aan Marokkanen bv., zelfs niet aan Moslims in het algemeen.
Het is een ware diverse mengeling zoals ik ze eigenlijk ook nog nooit elders heb gezien (behalve dan in Brussel, maar toch vindt je daar ook in de wijken een duidelijke segregatie, dat is hier dus niet het geval).
Sterker nog, ik ga zelfs zeggen dat ik me absoluut niet stoor aan de Moslims en nog veel minder aan de Moslima's hier, die al dan niet gehoofddoekt zijn, ik zal ook uitleggen waarom:
buiten hun kleding (hoofddoek en het 'kleed') zijn ze gemaquilleerd, kopen ze ook �* volonté make-up in het kruidvat, dragen ze mooie schoentjes, ... en meestal spreken ze een relatief mooi Vlaams. Gemiddeld gezien lijkt het niveau van de Moslima's hier hoger te liggen dan op andere plaatsen in het land. Ik heb het dan over de jonge generatie, de vrouwen van pakweg 16 �* 25.

Wat heb ik nu meegemaakt, in het kader van 'overlast':

- net iets voor mij spuwde één of andere gekleurde persoon, was nochtans met een mede-kleurling aan het spreken in maatpak, die het heel grappig vond... ik voelde iets omhoog spatten... Zeer tof!

- een vreemdeling (Afrikaan) wiens vrouwen schoenen paste in een winkel en die blijkbaar de schoenenkruk had gebruikt om zich middenin diezelfde winkel te vestigen, waardoor de andere klanten zowat over hem moesten kruipen

- veel joelende kinderen in winkels, incluis buggy's

Dat was het zowat voor vandaag.

Geen grote shocks, maar je voelt in sommige buurten wel dat je er minder past en met argusogen bekeken wordt. Ik heb ook medelijden met de nog blanke zaken die in die buurt liggen (diestse, tweede helft), en die af te rekenen krijgen met kleine criminaliteit als graffiti-spuiten, etc.
Ik weet niet waar je dat allemaal uithaalt... Ik kom zeer vaak in Leuven (heb er ook 15 jaar gewoond), zowel overdag als 's avonds als 's nachts en ik heb daar nog nooit de problemen vastgesteld waar jij hier van gewaagt. Wat de Diestsestraat betreft, is het me al helem�*�*l een raadsel waar je dat vandaan haalt. De Diestsestraat is de laatste jaren meer en meer winkelwandelstraat geworden (uitgebreid richting station) en er zijn daar tal van mooie winkels bijgekomen, die het - voor zover ik kan zien - ook goed doen. Leuven is altijd al een stad geweest met bijzonder veel diversiteit. Dat heeft te maken met de aanwezigheid van de universiteit, die studenten van over de hele wereld aantrekt. Ik denk dat je "problemen" ziet waar er hoegenaamd geen zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be