Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 07:40   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar neen ...
Beetje opletten als je hebt over jullie.
Waarom zou een vrijzinnige, of gelovige katholiek, geen diamantje kado kunnen doen aan een bevallige moslima ?
wie heeft het over kado kopen voor uw bevallige moslima-met-hoofddoek? en ik weet echt niet of ze het zou apprecieren dat je bij een jood haar juwelen haalde. Ik denk dat je dan beter bij de Pakistani kan gaan kopen.

Maar het gaat over het feit dat die jood een keppeltje draagt!

Beetje moeite met volgen Rudy?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:42   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw dorp wonen geen moslims. Hoogstens verdoken joden die hun afkomst niet willen bekendmaken.
wordt het geen tijd om die mensen te vertellen dat WOII is afgelopen? Of zouden ze zich al terug verdoken moeten houden door de tsunami van moslims die op hen afkomt?
(toch al gehoord dat ze weer joodse kinderen met ijzeren staven in mekaar hebben geklopt inLyon neem ik aan?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 juni 2012, 07:43   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn dat jij het zegt. Laat de anderen eens goed lachen. Ook de moslims.
uw gebrek aan kennis over islam begint zeer ridicuul over te komen Rudy.
Een moslima mag NIET met een niet-moslim huwen. In Marokko staat dat zelfs in de wet. Dan moeten de bruidegommen zich eerst bekeren (zie Moureaux).

Oud 6 juni 2012, 07:54   #84
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Misschien is het een aantal islamfanaten ontgaan dat ik als TS in mijn eerste post schrijf...

In feite wil dat voor degenen die het nog niet snappen zoals Rudy, Suqar, Staaf enz.. (en in feite alle islamfanaten), gewoonweg zeggen dat dit topic niet voor jullie geschikt is, zoals non-invited, of ongewenst etc ..

Echt verbieden kan ik het natuurlijk niet, maar beperk jullie obsessief islam fanatiek gelul tot een andere draad, of steek jullie allemaal in een bourka.
aandoenlijk hoe u uw avatarzinnetje alle eer aandoet!
Oud 6 juni 2012, 08:01   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vroeg of laat keren dergelijke verboden zich tegen de verbieder.
Het zou al heel wat zijn wanneer we als priveepersoon op ons domein opnieuw mogen verbeiden wat we willen.

De vraag blijft waar ze willen stoppen met hun karnavalskledij.

Ik neem aan dat de bovenste "modieuze" hoofddoeken binnenkort ook zullen te zien zijn? Ik zie er in Antwerpen hoe langer hoe meer op die manier bijlopen.
Het "sjalleke" rechtsboven is voor de Marokkaanse bejaardenverzorgster die zijn pamper zal komen verversen.

Of zouden ze enkel het onderste rechterplaatje mogen dragen, de hijab?

Linksonder is dus al verboden door de wet.

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 08:01.
Oud 6 juni 2012, 08:05   #86
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
gewoonlijk is die joodse juwelier een zelfstandige.

En een keppeltje is geen uiting van ondergeschiktheid aan de mannen, geen uiting van "verkracht niet mij maar de ongehoofddoekte"
Niet onnozel doen he. Niet afkomen met te beweren dat DAT de reden is waarom jullie geen hoofddoeken aan de kassa van de AH willen zien he, want dat gelooft werkelijk geen hond.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:08   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb geen enkel probleem met een dame achter de kassa die om welke reden dan ook een hoofddoek omhoudt.

Ik heb wel een probleem met het feit dat mijn productkeuze die dame met hoofddoek zou beledigen.
Oud 6 juni 2012, 08:11   #88
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb wel een probleem met het feit dat mijn productkeuze die dame met hoofddoek zou beledigen.
En heb je dat al meegemaakt?
Oud 6 juni 2012, 08:15   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Niet onnozel doen he. Niet afkomen met te beweren dat DAT de reden is waarom jullie geen hoofddoeken aan de kassa van de AH willen zien he, want dat gelooft werkelijk geen hond.
ho in mijn geval is d�*t uiteraard de reden.
Ik ben namelijk in de ogen van die hoofddoekdraagster een best te verkrachten ongelovige kaffer, en neen ik word niet graag op die manier behandeld en bekeken.

In de tijd dat Brigitte Bardot en Grace Kelly of Audrey Hepburn hoofddoekjes droegen (ik heb het indertijd zèlf nog gedaan), was dat niet omdat we wilden aantonen dat we o zo vroom waren en bijgevolg niet te verkrachten!

Buiten dat vers dat stelt dat ze herkenbaar moesten zijn als moslima zodanig dat ze niet door hun eigen geloofsbroeders worden lastiggevallen staat er trouwens niks in de koran waarop ze zich kunnen baseren. Dat is een fabeltje dat ze zelf hebben uitgevonden.

Oud 6 juni 2012, 08:17   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in ieder geval al meegemaakt dat in een Marokkaans restaurant, mijn Marokkaanse mannelijke tafelgenoot geen wijn kreeg van de dienster. Ik moest toen twee glazen voor mezelf bestellen (waarbij ik dan één aan hem gaf) en dat lukte wel.
Gezien het een marokkaans restaurant was, maakte ik er niks van. Maar moest het een normaal Belgisch restaurant geweest zijn was ik opgestapt.

Oud 6 juni 2012, 08:52   #91
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom antwoord geen van jullie op mijn eerdere vraag? Als je naar de juwelier gaat, en die draagt een keppeltje, ga je daar dan ook de boel voor op stelten zetten?
Ik zal eens een poging doen, maar of het tot je zal doordringen is iets waar ik grote twijfel over heb. Ten eerste overdrijf je weer zoals al je soortgenoten, als je van "de boel op stelten zetten" spreekt, dat is weer onlangs toch maar weer eens bewezen in Molenbeek wie daar zo bekwaam in is. Ik en niemand heeft naar mijn weten heeft reeds de boel op stelten gezet omdat een moslima met een hoofddoek in de AH zat, en daar ging het toch over. Ik verwacht echter nu wel van jou en je gelijkgezinden dat jij voor de grootste heibel zouden zorgen moesten wij niet-moslims daar een bezwaar ter plaatse mochten durven voor uiten.

En een onnozel keppeltje of een kruisje met een heel opzichtige en schreeuwlelijke hoofddoek vergelijken, dat is iets wat op andere plaatsen in dit forum reeds gezegd is, nl. dat die vergelijking niet opgaat. Begin dus weer niet met appelen met peren te vergelijken.

Als je met mijn antwoord niet tevreden bent kan ik er ook niets aan doen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 09:07   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Gewoon het feit ik een Moslima aankijk vanuit een "klant-verkoper relatie" is eigenlijk al een belediging.

En langs de andere kant, door een gebrek aan werkende gehoofddoekten is me het nog niet overkomen. (mijn winkel-bezoeken zijn meestal metaal/machine gerelateerd)

En als ik het eens zie, zal mijn eerste reactie redelijk provocatief zijn. Bergen varkensvlees en liters alcohol...
Oud 6 juni 2012, 09:20   #93
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu even serieus als dat nog mogelijk is met jullie. Is een hoofddoek zoals ze door een moslima gedragen word wel of niet een uitdrukking van haar geloof, de islam ? Ja of neen ? Wel ik heb het al gezegd en anderen ook, dat interesseert mij niet. Ik hoef dat niet te weten dat dat een moslima is. Dat moet mij niet onder mijn neus geduwd worden. Evenzeer hoef ik het niet te weten dat iemand een neo-nazi is achter de kassa in het geval hij een neo-nazi kruis op zijn trui zou dragen. Moest een afbeelding van de Profeet mogen en had die dame een klein kettinkje met de kop van Mohamed zou me dat ook niet kunnen schelen. Op dezelfde wijze dat mij een klein kruisbeeld ook niet kan schelen. Is dat nu zo moeilijk te verstaan. Het zijn zij die uitdagen want de echte achtergrond en de bedoeling van die hoofddoek weten ze al lang niet meer. Heb ik jullie in een andere draad niet gezegd dat er moslima's in de zomer rondlopen met een doorzichtig kleed, maar toch met een hoofddoek ? Mohammed zou zich in zijn graf omkeren. Nogmaals: het heet visueel terrorisme.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 09:43   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je start hier een discussie in een DISCUSSIEforum, maar wil eigenlijk geen discussie, want enkel mensen van jouw strekking mogen reageren. Je wil dus gewoon een gigantische circle jerk.

Zo werkt het dus niet he.

Prachtig ook hoe het NIET schandalig vinden dat een privébedrijf moslima's toelaat een hoofddoek te dragen meteen gelijk wordt geschakeld met 'obsessief islam fanatiek gelul'. Echte argumenten heb je duidelijk niet, en dan valt het natuurlijk wel een beetje tegen dat niet iedereen het met je eens blijkt te zijn.

Waarom antwoord geen van jullie op mijn eerdere vraag? Als je naar de juwelier gaat, en die draagt een keppeltje, ga je daar dan ook de boel voor op stelten zetten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gewoon het feit ik een Moslima aankijk vanuit een "klant-verkoper relatie" is eigenlijk al een belediging.

En langs de andere kant, door een gebrek aan werkende gehoofddoekten is me het nog niet overkomen. (mijn winkel-bezoeken zijn meestal metaal/machine gerelateerd)

En als ik het eens zie, zal mijn eerste reactie redelijk provocatief zijn. Bergen varkensvlees en liters alcohol...
Heel in het geniept zou ik eens willen dat ze mijn varkenscoteletjes of spek niet wil aanraken of scannen. Ik zou dan gewoon alles op de band laten liggen en het afbollen.

Oud 6 juni 2012, 12:37   #95
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben namelijk in de ogen van die hoofddoekdraagster een best te verkrachten ongelovige kaffer,
Ik weet niet of ik moet beginnen janken of lachen bij het lezen van zo'n idiote reactie. Dus een moslimvrouw die een hoofddoek draagt vindt dat alle vrouwen die dat niet doen mogen verkracht worden?

Moet dat tegenwoordig echt voor argumentatie doorgaan, ja? Want dan is het bijzonder erg gesteld.

Citaat:
Ik heb in ieder geval al meegemaakt dat in een Marokkaans restaurant, mijn Marokkaanse mannelijke tafelgenoot geen wijn kreeg van de dienster. Ik moest toen twee glazen voor mezelf bestellen (waarbij ik dan één aan hem gaf) en dat lukte wel.
Gezien het een marokkaans restaurant was, maakte ik er niks van. Maar moest het een normaal Belgisch restaurant geweest zijn was ik opgestapt.
En daar zou je gelijk voor gekregen hebben van mij. Maar hier gaat het om er meteen van uitgaan dat het zou gaan gebeuren omdat de kassierster een hoofddoek draagt. Terwijl dat absoluut niet zo hoeft te zijn.

Citaat:
Ten eerste overdrijf je weer zoals al je soortgenoten
Mijn 'soortgenoten'? En wat moet ik me daar bij voorstellen? Wat overdrijven betreft kan ik van jou trouwens nog wat leren: alles wat gezegd wordt dat niet met jouw 'visie' (daarover later meer) overeenkomt wordt meteen op het hoopje...
Citaat:
obsessief islam fanatiek gelul
...gegooid. Qua overdrijven kan dat ook wel tellen vind ik.

Citaat:
Ik en niemand heeft naar mijn weten heeft reeds de boel op stelten gezet omdat een moslima met een hoofddoek in de AH zat, en daar ging het toch over.
Neen, da's waar, want daar heb je waarschijnlijk de ballen niet voor. Dus doe je wat de goeie rechtse rakker dan doet: er oeverloos over komen kankeren op een forum, zonder duidelijk echt goed te weten waarom eigenlijk. Of nee, juist, esthetische redenen (de hoofddoek is 'te groot' en 'schreeuwlelijk').

Je bent dus voor de invoering van een 'fashion police' als ik het goed begrepen heb:

Citaat:
En een onnozel keppeltje of een kruisje met een heel opzichtige en schreeuwlelijke hoofddoek vergelijken, dat is iets wat op andere plaatsen in dit forum reeds gezegd is, nl. dat die vergelijking niet opgaat.
Dus religieuze symbolen mogen wél als ze beantwoorden aan jouw fantastische en perfect objectieve criteria: niet te opzichtig, en in een mooi modelletje en kleurtje.

Ja, da's natuurlijk een argumentatie waar je geen speld kan tussenkrijgen...

Citaat:

Met andere woorden, deze post van jou:

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met een dame achter de kassa die om welke reden dan ook een hoofddoek omhoudt.
...was gewoon gelogen. Want je hebt er duidelijk WEL een probleem mee, want de eerste keer dat je het ziet, ga je meteen de dame in kwestie bewust proberen te provoceren.

Zielig.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 6 juni 2012 om 12:39.
Oud 6 juni 2012, 12:47   #96
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In het 'gematigde' Maleisië kan je in de supermarkt borden aantreffen: 'deze kassa alleen voor halal '.
Dat voorkomt een hoop problemen voor gelovigen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 12:50   #97
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
In het 'gematigde' Maleisië kan je in de supermarkt borden aantreffen: 'deze kassa alleen voor halal '.
Dat voorkomt een hoop problemen voor gelovigen.
In het seculiere europa zijn er twee kassa's: eentje voor iedereen, en een snelkassa voor minder dan 4 producten. Welke producten zijn irrelevant, wij vallen anderen doorgaans niet lastig met ons geloof.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 12:51   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dan ben jij duidelijk nog nooit in de kruidvat geweest. Want de verkoopsters zijn overwegend gehoofddoekte moslims.
Niet in de Antwerpse Driekoningenstraat, niet in het Kruitvat in schoppingcenter op Groenplaats..niet op de Meir...dus waar dan wel volgens jou?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 12:54   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ik moet beginnen janken of lachen bij het lezen van zo'n idiote reactie. Dus een moslimvrouw die een hoofddoek draagt vindt dat alle vrouwen die dat niet doen mogen verkracht worden?

Moet dat tegenwoordig echt voor argumentatie doorgaan, ja? Want dan is het bijzonder erg gesteld.
Leer uw koran zou ik zeggen!

Citaat:
33.59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Dit is ongeveer de enige tekst waarop ze zich kunnen beroepen om een hoofddoek-verplichting te verantwoorden. (bemerk dat (hoofd) zelfs tussen haakjes staat, dus het stond zelfs niet in de originele tekst. In andere verzen staat gewoon dat ze niet met hun tieten mogen blootlopen. Dat doen we hier dus ook niet).

Wat versta jij onder "niet lastig worden gevallen"?
En waarom zouden ze zich anders moeten onderscheiden?
Ik begrijp hieruit toch wel duidelijk dat ze degenen die zich niet als moslima "onderscheiden" wèl mogen lastig vallen.

Citaat:
...was gewoon gelogen. Want je hebt er duidelijk WEL een probleem mee, want de eerste keer dat je het ziet, ga je meteen de dame in kwestie bewust proberen te provoceren.

Zielig.
Ik kom niet met een witte puntmuts mijn boodschappen doen. Degene die hier provoceert is het hoofddoekje met dat mankement aan haar hersens.

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 12:55.
Oud 6 juni 2012, 13:05   #100
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leer uw koran zou ik zeggen!
...dus jij gelooft ECHT dat een gesluierde moslimvrouw vindt dat alle niet-gesluierde vrouwen verkracht mogen worden? Trouwens:

Citaat:
33.59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.
...waar staat het in dat citaat precies dat vrouwen die geen hoofddoek dragen mogen verkracht worden, zoals jij beweert? Want ik zie dat daar niet staan.

Citaat:
Ik begrijp hieruit toch wel duidelijk dat ze degenen die zich niet als moslima "onderscheiden" wèl mogen lastig vallen.
Dan stel ik voor dat je eens wat lessen leesvaardigheid neemt, want dat staat er helemaal niet. Door een heel klein beetje logisch na te denken is het echt niet moeilijk te zien dat die 'regel' historisch gezien als een soort 'voorzorg' tegen opdringerige mannen en verkrachters gezien werd, niet als een 'paswoord' om niet verkracht te worden.

Citaat:
Ik kom niet met een witte puntmuts mijn boodschappen doen.
Wat een compleet belachelijke vergelijking.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be