![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terwij U elders pleitte om het Frans in het NL-onderwijs af te schaffen of meer de nadruk te leggen op Engels, ter versteviging van de NL-positie, als ik het me goed herinner.... Want door de weigering van Franstaligen om Nederlands te leren wint het F sociologisch aan belang ten opzichte van het NL. Een dilemma duikt op....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 juli 2012 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
forum.politics.be/showthread.php?t=17300 Als je op een forum komt (leest of schrijft), is het onnozel van negeerlijsten te gebruiken. Je leest best ieders mening om eenieder zo goed mogelijk in te schatten. Ook degenen die qua ideeën mijlenver van je liggen. Anders blijf je best weg van dat forum. Als je alleen maar je eigen ideeën wilt lezen, moet je een ideologisch forum opzoeken. Ik negeer niemand, zelfs niet hollande (ex-sarkozy en le pen in spe). Laatst gewijzigd door hollande : 3 juli 2012 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 juli 2012 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad een mooie illustratie van wat ik schreef. Had ge volhard in het NL was er dus geen probleem geweest... De beleefdheid terzake wordt gedikteerd door het principe 'klant is koning'. Dus, beleefdheid en klantvriendelijkheid van uw tegenspeelster om tegen U NL te spreken. Laat het je dus een les wezen. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() En dan nu graag zinnige reacties op of weerleggingen van mijn post #57.
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=57 Tenminste als dat lukt.
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar wél deel uitmakend van de Nederlandstalige/Vlaamse/Nederfrankische/Dietse ruimte, noem het hoe ge wilt.... wars van alle staatkundige grenzen heen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 juli 2012 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Maar aan mijn Nederlandse 'air' is wel te zien dat ik dat 'uh?' hartgrondig kan onderbouwen, terwijl de gemiddelde vlaming als snel weggeeft dat ie eigenlijk voldoende Frans spreekt om het pleit te verliezen.
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb wel eens gehoord, dat men formeel niet hoeft te betalen, mocht men je niet kunnen of willen begrijpen in het Nederlands in Brussel ?
Klopt dit?
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb nooit gesproken van afschaffen van Frans onderwijs. Wel van het afschaffen van de verplichting op. Ook dat is trouwens voorlopig niet in zicht. Citaat:
Vergelijk het met de houding van een Vlaming in Kinshasha. Die blaft daar gewoon de koloniale taal hoor. En niet het lokale patois. Citaat:
Citaat:
a) In de Franstalige Gemeenschap staat trots & cultuur op een hoger niveau als de winstmarge van een éclair. In Vlaanderen is dat andersom. En dat is ook net het probleem. b) De taalkeuze in Brussel hangt sterk af van de status van een persoon. Zo moet Will Tura, die een grote villa in Ukkel kocht 20 jaar geleden, echt moeite doen om een keer Frans te spreken. In Ukkel nota bene. Maar een hakkelende Vlaam uit de provincie die in een goedkope jas en plattelandssneakers in het Nederlands begint wordt uiteraard niet serieus genomen. En terecht. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 juli 2012 om 19:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar om het vooroordeel gelijk de kop in te drukken: ik betaal altijd graag voor diensten en ben ook niet zuinig met fooi! Tenzij er een wanprestatie wordt geleverd uiteraard. De vraag had meer een juridisch karakter. Ik ben geïnteresserd in wetten en regels.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 juli 2012 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij hebben ook hele rare wetten en regels die elkaar tegen spreken. Toch niets mis mee???.... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 juli 2012 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Althans, ik gloof dat het zo werkt. Wellicht een Belg die ons hun regels even kan uitleggen?
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Ik ben nog altijd in blijde verwachting.
Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soms zijn er twee of meer oplossingen of antwoorden mogelijk voor één en hetzelfde verschijnsel of probleem.
In de paradox, tegengesteldheid, ligt vaak het antwoord verscholen. En iedereen heeft zijn eigen wereldbeeld/waarheid (Weltanschauung, Kant).
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 juli 2012 om 21:26. |
![]() |
![]() |