Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 20:22   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je weet toch dat in Volvo, Renault motors liggen.
Zijn die slechter als ze in een Renault liggen?
Er liggen Mercedes motoren in Jeep etc.

Een beetje nadenken helpt soms, voor men weer nationalistisch begint te denken.
Als je dan nog bedenkt waar ze geassembleerd worden, besef je misschien dat hier fantastische nationalistische zever verkocht word.
Naast de kwestie: het gaat er gewoon om dat Hollande wil de werkgelegenheid van z'n EIGEN VOLK EERST beschermen. Daarn�* komt de rest...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:42   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Naast de kwestie: het gaat er gewoon om dat Hollande wil de werkgelegenheid van z'n EIGEN VOLK EERST beschermen. Daarn�* komt de rest...

Dat is in andere landen geen strafbaar feit zoals in Belgie.

Hier is het "vreemd volk eerst, eigen volk laatst."
Oud 16 juli 2012, 21:56   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is in andere landen geen strafbaar feit zoals in Belgie.

Hier is het "vreemd volk eerst, eigen volk laatst."
Juist. Dat is een medaille met 2 zijden: aan 1 zijde is dat koren op de molen van NVA & VB.
Oud 16 juli 2012, 23:15   #84
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Dat is een medaille met 2 zijden: aan 1 zijde is dat koren op de molen van NVA & VB.
NVA, VB en dergelijke bestaan ook in andere landen, onder andere namen natuurlijk. En inderdaad, die partijen zijn barometers : hoe méér stemmen zij krijgen, hoe slechter de situatie in zo een land is.
Niet omd�*t ze die stemmen krijgen, maar omdat de meeste mensen enkel op hen stemmen als ze teneinde raad zijn, als het met het land heel slecht gesteld is.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:47   #85
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
NVA, VB en dergelijke bestaan ook in andere landen, onder andere namen natuurlijk. En inderdaad, die partijen zijn barometers : hoe méér stemmen zij krijgen, hoe slechter de situatie in zo een land is.
Niet omd�*t ze die stemmen krijgen, maar omdat de meeste mensen enkel op hen stemmen als ze teneinde raad zijn, als het met het land heel slecht gesteld is.
Ik denk toch dat je N-VA en VB niet echt kunt vergelijken met wat jij soortgelijke partijen in andere landen noemt. Het grootste verschil met die soortgelijke partijen in andere landen is dat die een minderheid verdedigen tegen een meerderheid en dat N-VA en VB hier het voor een meerderheid van een bevolking moeten opnemen om die te beschermen tegen een minderheid die door allerlei ingewikkelde constructies erin slaagt hier de plak te zwaaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:12   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk toch dat je N-VA en VB niet echt kunt vergelijken met wat jij soortgelijke partijen in andere landen noemt. Het grootste verschil met die soortgelijke partijen in andere landen is dat die een minderheid verdedigen tegen een meerderheid en dat N-VA en VB hier het voor een meerderheid van een bevolking moeten opnemen om die te beschermen tegen een minderheid die door allerlei ingewikkelde constructies erin slaagt hier de plak te zwaaien.
In Syrië bestaat dat ook.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:21   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Hier gaat ge meteen de fout in, want uw klanten hebben 10% meer winst gemaakt, omdat uw werknemers bij hen zijn gaan kopen.

't is een antwoord hé.
Die klanten zijn particulieren die niks te koop hebben.
Beetje alledaags blijven hé .
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:24   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is al beantwoord of krijg jij ieder maand 10% opslag gelijk onze vriend stelde?
In theorie als ik mijn klanten iedere maand opsla dan zou dat dus kunnen. Alleen haken bij iedere opslag een aantal klanten af, dus mijn omzet blijft min of meer hetzelfde en mijn loon zal met een probleem beginnen te komen.

Mijn vraag is tot hiertoe nog helemaal niet opgelost.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juli 2012 om 00:41.
Oud 17 juli 2012, 00:50   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, de pot is elke maand op aan de lonen, "we verdienen daar niets - we maken al verlies nog voor we daar begonnen zijn." Het komt me bekend voor dat liedje.
Het feit dat iedere werknemer aan het minimum werkt en de baas staat te klagen over 50 cent opslag ....terwijl gans de staf + hun echtgenotes met de duurste audi's rondrijden is mij bekend.

Je hebt daar een punt.

Ik heb het ergens gepost....werknemers komen bijna altijd als laatste in het rijtje prioriteiten.
Wat verkeerd is.
Men zou als baas zijn inkomen moeten vertroetelen.
Oud 17 juli 2012, 08:16   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat in Volvo, Renault motors liggen.
Zijn die slechter als ze in een Renault liggen?
Er liggen Mercedes motoren in Jeep etc.

Een beetje nadenken helpt soms, voor men weer nationalistisch begint te denken.
Als je dan nog bedenkt waar ze geassembleerd worden, besef je misschien dat hier fantastische nationalistische zever verkocht word.
Tegen wie heb je het ?

Het is de sossen-president Hollande die zulke fatale zaken staat te verkondigen hé !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 08:20   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het feit dat iedere werknemer aan het minimum werkt en de baas staat te klagen over 50 cent opslag ....terwijl gans de staf + hun echtgenotes met de duurste audi's rondrijden is mij bekend.

Je hebt daar een punt.

Ik heb het ergens gepost....werknemers komen bijna altijd als laatste in het rijtje prioriteiten.
Wat verkeerd is.
2 !!

En de vakbonden pakken het ook zo dom en kortzichtig aan.

Die van Bekaert, die namen alleszins een goede wending, maar of ze het volhouden ...

Waarom beginnen alle vakbonden elk cao-overleg niet met "mr. de ceo, volgens ons raap jij x eurootjes op, en zijn er zovele bestuurders en zovele hogere kaders met bonussen enz. die zoveel maken,
en in dat licht gaan we nu eens discuteren." ?

Ik herinner me ook nog zoiets dat Schouppe, toen hij de nmbs verliet, een oprotpremie van 20 mio b franken incasseerde.
Schone cadeau van zijn eigen vakbond en zijn eigen tsjevenpartij !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 juli 2012, 09:12   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De nagel op de kop !!!

Oud 17 juli 2012, 09:32   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals men zegt: er zijn feiten, en er is de Heritage Foundation.
Het punt is dat landen van de OECD al "rijke landen" zijn. Uw vergelijking enkel binnen de OECD landen doorvoeren is een beetje ridicuul om uw punt te staven, namelijk dat hoge belastingen de OORZAAK ZOUDEN ZIJN van hoge welvaart.

Je hebt ook niks gezegd over de mogelijke verwarring tussen correlatie en causaliteit. Als twee gegevens gecorreleerd zijn dan kan:

A een gevolg zijn van B
B een gevolg zijn van A
A en B een gevolg zijn van een gemeenschappelijke oorzaak C

(en ook nog quantum correlaties zoals Bell ongelijkheden maar dat speelt hier niet neem ik aan )

Ten eerste is de correlatie (hoge welvaart) versus (hoge belastingsdruk) niet aangetoond (tenzij je je beperkt tot landen met allemaal hoge welvaart misschien) en ten tweede, zelfs al zou die correlatie bestaan, is dat nog geen bewijs dat hoge belastingen hoge welvaart veroorzaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 09:34   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zullen jullie, ondernemers, dat oplossen ?
Ik ben geen ondernemer, ik wil niet uitgeperst worden, ik wil geperst sap drinken (maw, ik leef op staatsgeld).

En als je wil weten hoe een ondernemer dat zal oplossen, dat is gans de kunst van ondernemer te zijn he.
Oud 17 juli 2012, 09:36   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste bazen hun inkomen vertroetelen
Oud 17 juli 2012, 09:38   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaat ge meteen de fout in, want uw klanten hebben 10% meer winst gemaakt, omdat uw werknemers bij hen zijn gaan kopen.
MOCHT DAT WAAR ZIJN (wat enkel juist is in een gesloten economie) dan hebt ge juist 10% inflatie veroorzaakt.

Uw werknemers krijgen 10% meer loon en daarmee kunnen ze precies hetzelfde kopen bij uw klanten die hun prijzen met 10% hebben omhoog gehaald waardoor ze uw producten die 10% duurder zijn (om uw hogere lonen kunnen te betalen) op precies dezelfde manier kunnen komen kopen.

Nergens is er meer waarde geproduceerd. Er loopt gewoon 10% meer geld rond.

In een open economie is het natuurlijk niet waar, want de prijzen van uw producten worden vastgelegd door de wereldmarkt. Als gij daar 10% boven gaat, verkoopt ge niks meer en kopen uw vroegere klanten (en uw voorlopig nog huidige werknemers) in 't buitenland. Tot gij zoveel verlies hebt gemaakt dat ge ze moet buitensmijten. En tot ge geen belastingen meer kunt betalen waarmee die nieuwe werklozen moeten vergoed worden. En tot ge in onze huidige situatie zit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2012 om 09:46.
Oud 17 juli 2012, 09:45   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets op tegen?
Ja, als hij het op zijn Grieks doet.
Ja, als hij het doet op een manier die lukt voor vier jaar, maar daarna het nog veel erger wordt dan het nu al is.
Ik denk dat dat zijn plan is, om tegen dat het herverkiezingen zijn, nog kunen te stoefen met een bilan op de poef.

Citaat:
Neen, als hij het economisch verantwoord doet. Dan heb ik er niets op tegen.
Met wat ik tot hier toe van hem gehoord heb, vrees ik ervoor - aan de andere kant doet hij niet wat hij zegt, dus is er misschien hoop, dat hij onder het mom van sossenpraat om het volk rond de tuin te leiden, eigenlijk een serieuze sanering doorvoert terwijl hij wat kruimels uitdeelt aan de syndicaten om ze kalm te houden.
Oud 17 juli 2012, 09:57   #98
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tegen wie heb je het ?

Het is de sossen-president Hollande die zulke fatale zaken staat te verkondigen hé !!

.
Definitie van een Europese sos, wij voeren het plan van N-VA uit.
Ik hoor nu voor de verkiezingen zo weinig over het Europese Six-Pack?
Het programma van N-VA is eenvoudig samen te vatten.
Steun de rijken, anders word je nog armer dan je al bent.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 10:19   #99
Zwitser

Standaard

Citaat:
Kijk, als de mensjes meer geld verdienen (zoals in Frankrijk), dan gaan de mensjes ook meer consumeren. En als de mensjes meer consumeren, dan bloeit de economie. Hollande heeft dus gelijk om de mensjes te verdedigen.
Mensjes kunnen alleen maar meer consumeren als er ook meer geproduceerd wordt. Als je dus iedereen gewoon meer geld geeft, maar terzelfdertijd word er niet meer geproduceerd, dan gaan gewoon de prijzen omhoog, en consumeert iedereen op het einde nog steeds hetzelfde.

Citaat:
Twee: als de belastingetjes hoger zijn (zoals in Zweden), kan de staat meer investeren in onderwijs, ontwikkeling, infrastructuur (zoals Hollande wil). En als de staat dat doet, dan worden de mensjes beter (zoals in Zweden): hoger opgeleid, innovatiever, vrijer, gelukkiger. En worden ze welvarender.
Maar dan moet Hollande wel eerst van alle Franse Zweden maken. Hoe gaat ie dat doen?

Citaat:
De landjes met de hoogste belastingsdruk zijn de meest welvarende landjes ter wereld. Da's toch raar hé.
Dat is raar omdat het fout is.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 11:53   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Definitie van een Europese sos, wij voeren het plan van N-VA uit.
Ik hoor nu voor de verkiezingen zo weinig over het Europese Six-Pack?
Het programma van N-VA is eenvoudig samen te vatten.
Steun de rijken, anders word je nog armer dan je al bent.
Je bent nog vergeten:
meer werklozen en hogere werkloosheidsvergoedingen zonder controles, zodat zij die dan nog willen werken, helemaal zot verklaard kunnen worden.

Allez, naast het wereldrecord regeringsvormen, telt Vlaanderen nu ook een individueel politiek record: jij die het kortst door de bocht kan gaan.

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be