Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2012, 18:22   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Maffe doodskisten, maar wel knap om zien: http://crazycoffins.co.uk/
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 18:34   #82
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is een typisch westerse redenering. In Bolivia hoor ik de westerlingen soms ook klagen hoeveel geld de indianen aan de kleding uitgeven voor hun sociale aangelegenheden, terwijl ze in huizen wonen die de westerling als armzalig zou omschrijven. De westerling steekt het geld in een keuken van 100000 Euro, een ander steekt het in het opbouwen van een sociaal netwerk. Je moet de rol van 'dure' begrafenissen meer antropologisch benaderen. Het zijn dat soort van dingen die een cultuur doen overleven, en dat is belangrijk genoeg om in te investeren.

Er zit hier ook een verschil tussen jouw duidelijk individualistisch denken en het meer collectieve denken dat veel prominenter is in vele delen van de wereld. Als men de finesses van dat verschil kan inzien wordt dit soort van gedrag duidelijker voor de westerling. Het is niet zo onlogisch als het lijkt op het eerste zicht.

Vanuit een individualistische maatschappijvisie, gereduceerd tot het kerngezin, is dit een begrijpbare en te respecteren houding.
Het is misschien een westerse visie, maar ze is daarom niet verkeerd. Het is belachelijk om je in schulden te steken teneinde een afgestorvene een zo duur mogelijke begrafenis te geven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 18:40   #83
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Niet belachelijker dan een belachelijk dure keuken plaatsen waar je misschien 2 keer per week in kookt, wegens hele dagen werken... om die keuken te kunnen afbetalen. Of met een dure bak rondrijden die sloten benzine slikt, of leningen afsluiten om op reis te gaan...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:07   #84
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar Johan heeft wel gelijk als hij zegt dat het cultureel bepaald is wie tot die dierbaren hoort. Is dat alleen de partner, kinderen of ouders, is dat de uitgebreide familie, is dat het hele dorp? Het klinkt een beetje luguber, maar een begrafenis is een sociaal gebeuren bij uitstek, waar familieleden waar je soms al in geen tijden meer gehoord hebt, toch present willen geven, waar de buurt afscheid komt nemen, etc. Een begrafenis is evenveel voor de levenden als voor de doden.
1: Mensen beslissen zelf, wie er dierbare voor hen zijn. Niet iedereen in mijn familie, is dierbaar voor mij. Sommige mensen in mijn familie, spreek ik zelden tot nooit, dat zijn als vreemde voor mij.

Heeft weinig tot niets met cultuur te maken.

2: Mensen die mij niet dierbaar waren, mogen ook niet op mijn begrafenis/crematie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:13   #85
groentje
Minister-President

Standaard

En mensen die dierbaar zijn aan jouw dierbaren? Misschien heb je wel een bloedhekel aan de man van je favoriete zus, om maar iets te zeggen. Kan je dan eisen, eens je dood bent, dat hij buiten in de auto blijft wachten? Ik wil mijn vorige uitspraak, dat begrafenissen evenveel voor de levenden als voor de doden, zelfs herschrijven: ze zijn zelfs meer voor de levenden dan voor de doden. In dat opzicht zal het mij worst wezen wie er al dan niet aanwezig is op mijn begrafenis. Als ik geen familie meer zou hebben en geen vrienden, hoop ik dat enkele kennissen toch nog aanwezig willen zijn. Wie weet is mijn begrafenis wel de fundering van een verzoening of een nieuwe vriendschap...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 3 oktober 2012, 19:16   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mensen die dierbaar zijn aan jouw dierbaren? Misschien heb je wel een bloedhekel aan de man van je favoriete zus, om maar iets te zeggen. Kan je dan eisen, eens je dood bent, dat hij buiten in de auto blijft wachten? Ik wil mijn vorige uitspraak, dat begrafenissen evenveel voor de levenden als voor de doden, zelfs herschrijven: ze zijn zelfs meer voor de levenden dan voor de doden. In dat opzicht zal het mij worst wezen wie er al dan niet aanwezig is op mijn begrafenis. Als ik geen familie meer zou hebben en geen vrienden, hoop ik dat enkele kennissen toch nog aanwezig willen zijn. Wie weet is mijn begrafenis wel de fundering van een verzoening of een nieuwe vriendschap...
Mensen die mij niet dierbaar waren, zijn niet welkom op mijn begrafenis/crematie, is toch duidelijk genoeg?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 3 oktober 2012 om 19:16.
Oud 3 oktober 2012, 19:36   #87
groentje
Minister-President

Standaard

Duidelijk wel, ik zie er alleen het nut niet van in. Als ik dood ben, weet ik toch niet of er veel volk was, of net geen kat, laat staan dat ik zou weten wie er was. Ik vraag me dan ook af of ik me daarmee moet bemoeien.
Jeroen Boone
Oud 3 oktober 2012, 19:38   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk wel, ik zie er alleen het nut niet van in. Als ik dood ben, weet ik toch niet of er veel volk was, of net geen kat, laat staan dat ik zou weten wie er was. Ik vraag me dan ook af of ik me daarmee moet bemoeien.
Jij hoeft er dan ook het nut niet van in te zien, het is namelijk MIJN leven/dood.
Oud 4 oktober 2012, 05:24   #89
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mensen die mij niet dierbaar waren, zijn niet welkom op mijn begrafenis/crematie, is toch duidelijk genoeg?
Je kunt dat toch niet tegenhouden. Als ze beslissen om naar jouw begrafenis te gaan, gaan ze naar jouw begrafenis.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be