![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat Descartes Jr. jeugdige overmoed verwart met diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo doen bv. gerechtsexperten in industriële conflicten graag een beroep op mijn diensten met de woorden "dan zitten we niet opgezadeld met onbetaalbare en onpraktische oplossingen die ons worden aangereikt door die wereldvreemde theoretici". Dit nadat ik hen doorverwees naar zo'n Dr die er toch al de tijd van de wereld voor heeft. Allez, toch tussen 09 en 17u30. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 november 2012 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewijst des te meer dat gij niet vaak de binnenkant van een unief hebt gezien sinds uw vertrek vele jaren geleden. En uw veldervaring, daar ben ik niet van onder de indruk. Ik werk nu ook in de industrie. In vergelijking met de universiteit is de leercurve zeer vlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlak ? Veelzijdig zal je bedoelen. Met kracht van synergetisch denken, los van zelfgenoegzame ivoren torens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens zijn er op mijn oude afdeling een hele rist patenten die nu geld opbrengen voor de unief via licenties. Dus zo wereldvreemd zijn ze niet....gij ziet gewoon een bende nerds bijeen die zich amuseren in een labo. Wel, aarde aan Descartes: Nerds rule the world. Citaat:
![]() Voor mij was het de beste tijd van mijn leven. Dat doctoraat. 4 jaar speeltuin: in een labo de meest crazy experimenten uitvoeren en idem ditto resultaten die dan nadien in een vakblad gepubliceerd worden. Met nu en dan een kleine technologische revolutie. Wetenschap bedrijven gaat niet binnen een korte termijn georienteerde bedrijfsomgeving, en zeker binnen KMO's niet. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Adieu. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 19 november 2012 om 21:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik vraag mij af hoe vaak gij nu al afscheid van mij hebt genomen. Ik ben blijkbaar uw vleesgeworden nemesis. Ik jaag u zonder al te veel moeite op de kast. Discussieren met mensen die NIET uw mening delen, is blijkbaar moeilijk. Ik dacht dat Vivant een partij was waarin open discussie en ideeen delen belangrijk was..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat nogal eigenaardig dat men aan mensen met een doctoraat de stempel "wereldvreemde theoreticus" toekent. De mensen met doctoraat die ik zie passeren zijn naar mijn smaak veel te zwak op theoretisch vlak, en zijn vaak bricoleurs die hun doctoraat met veel prutsen en knoeien bekomen hebben, en missen vaak een serieuze theoretische onderbouw. Zodat ze heel veel moeten experimenteren en simuleren met simulatoren die ze zelf maar amper van binnen begrijpen, om dan conclusies te trekken in het beste geval die je door wat rekenen en theoretisch nadenken op een halve dag kan vinden. Ik heb meestal een nogal frustrerend effect op die mensen, als die met hun "ontdekking" bij mij komen, waar ze twee maanden hebben over gedaan, om dan te zien dat ik het hen kan afleiden op een wit bord met wat uitwisbare stiften.
Gisteren nog voorgehad met een doctoraatstudent die dacht dat hij een fantastische ontdekking had gedaan en maanden metingen en simulaties voor nodig had. Heb zijn eindcurve gisteren met hem op 2 uur vanaf scratch afgeleid, twee of drie A4-tjes vol. En zijn begeleider is geen stuk beter. Dus nee, mensen met een doctoraat zijn vaak (niet altijd!) maar bijzonder pover onderlegd in theorie, en zijn vooral mensen met veel praktische ervaring. Daar zitten natuurlijk ook heel goei tussen, maar men smijt tegenwoordig met doctoraten, en de titel zelf geeft helemaal niet aan dat je iemand hebt met een serieuze onderbouw. Niks is practischer dan een goei theorie. Kan U maanden werk besparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb alles wat ik deed moeten publiceren, en liefst in journals met enige aanzien. Gevolg dat mijn resultaten geen crap konden zijn en mijn theorie hard te maken moest zijn.Ik heb nog materiaal liggen dat niet publiceerbaar is omwille van het heel eenvoudige feit dat ik de bewijsvoering voor mijn stelling niet hard kon maken. Maar dat ligt eerder aan detectielimieten van apparatuur dan aan wat anders.... Wat ik hier vooral lees is een aanval van relatief oude mannen zonder doctoraat die blijkbaar er een hobby van hebben gemaakt om jonge doctorandi aan te vallen. Mijn stelling blijft gehandhaafd: volgens mij is dit niet anders als pure afgunst en jaloezie. Er is geen enkele andere reden. PS: In bepaalde bedrijven is een doctoraat zowat een vereiste om binnen te komen op de R&D afdeling. Vaak is het gewoon noodzakelijk om dat papierke te halen wil je de job doen die je graag doet. Met een gewoon ingenieursdiploma spring je niet meer zo ver als onervaren jongere. Cfr. de massa vlerick boys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() altijd grappig, die discussies tussen de have's and have not's
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ook wel aan het vakgebied liggen. In sommige vakken houdt men meer van bricoleurs dan andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maakt mij niet uit. Ik heb niks tegen "Dr". Wel tegen Dr die het hier en elders van de daken moeten schreeuwen. Zelfs in een topic over klimaatswijzigingen. Back on topic zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 20 november 2012 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb, zonder dat het mijn bevoegdheid was, bij één van de grootste autoconstructeurs ter wereld een nieuw procédé ontwikkeld om wagens te parkeren op hun distributie sites ... jaarlijkse besparing wanneer allen zijn aangepast (gewoon lijntjes herschilderen) en reeds toegepast in alle Europese sites ... 180 000 000 $/yr ... een veelvoud van mijn jaarlijks salaris SO WHAT?
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, je hebt je nut bewezen. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 20 november 2012 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vandaag ontdekt dat wanneer men plastieken vensterkapjes zou vervangen door rubberen ...(dat dat veel beter zou zijn)
Ikke ontdekt...jaja. |
![]() |
![]() |