![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat uw goed recht, net zoals het mijn goed recht is er anders over te denken. Dus, uw notie 'weldenkend' is zo subjectief als maar zijn kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) 'omdat de moeder niet wil of niet denkt te kunnen zorgen voor de baby' is ( of beter kan) een even gegronde reden Jij zit namelijk niet in die situatie van die moeder 2) 'basiswaarden van de geneeskunde (namelijk goed doen voor de patiënt en nooit kwaad, ook al vraagt de patiënt er zelf om) overboord te gooien' Da's een drogreden hé ( btw overigens gebaseerd op de letterlijke interpretatie van de eed van Hippocrates -> laat bv ook geen euthanasie toe, ed ) 'Goed doen' voor die patiënt , en er is er maar één in dit verhaal, is dan net het weghalen van die vrucht als de patiënt daarom vraagt/smeekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen algemene noch absolute visie over weldenkendheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat standpunt is intersubjectief en democratisch gevalideerd . Het jouwe is extremistisch en sectair en in onze democratische samenlevingen totaal minoritair - gelukkig. En gelukkig blijft dat zo. Nu ga je zeggen dat de kwalificatie "gelukkig" ook subjectief is... Ik steun me dan ook niet op eeuwige onveranderlijke waarheden en dogma's afgeleid van wat je je God gerieflijk in de mond gelegd hebt. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in uw tweede alinea gooit u weer eens uw eigen ruiten in. U brengt immers weer de notie 'meerderheid' in de discussie binnen. Als er een democratische meerderheid is, is het 'gevalideerd'. In die landen waar abortus illegaal is bij democratische meerderheid, is bijgevolg pro-abortus een extremistisch en sectair standpunt. "In onze democratische landen". Aldus uwe eigen redenering. Kortom, u maakt er wel echt een rommeltje van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat volgt daar helemaal niet uit Er is hier bij mijn weten enkel gepalaverd over de kwestie van weldenkendheid/meerderheden Uit een absentie van een weloverwogen argumentatie door eno kan je dan niet opmaken dat die subjectief/objectief zou zijn Btw dat schermen met 'meerderheden' als het uitkomt daar ben jij even schuldig aan. Wie zei nu weer in post #60 "...volop druk wordt uitgeoefend om een democratische meerderheid te omzeilen..." Als je het nagaat op het net en de hsitorie tot die wetswijziging dan is het voor België alvast een meerderheid die vind dat het wél moet kunnen. En jouw standpunt al even subjectief daar je vertrekt vanuit een dogma dat een bevruchte cel = mens En je redenering dat het (vroegere) verbod op vruchtafdrijving iets te maken zou hebben met 'doden' is absurd daar het zich onder titel VII ( misdaden en wanbedrijven tegen de orde der familie en tegen de openbare zedelijkheidschennis ) staat/stond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel meerderheden kunnen veranderen hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In sommige landen waar abortus verboden is, is dat niet een afspiegeling van de opinies van de bevolking maar een verlengstuk van koloniale politiek. Ongeveer 25% van de wereldbevolking woont in landen met zeer restrictieve abortuswetgeving, vooral in Latijns Amerika, Afrika en Azië. In deze landen gelden de strengste abortuswetten. In sommige landen, zoals Chili, krijgen vrouwen nog altijd gevangenisstraf voor een illegale abortus.. Het zijn dus minder ontwikkelde landen waar de restrictieve abortuswetten geldig zijn. Allemaal in het Zuiden. Latijns Amerika, Afrika en delen van Azië. Daar zijn ze nog niet zo weldenkend als bij ons. En daar doen extremistische weirdo's en conservatieve sectairen hun voordeel mee. Een aantal van die landen is eerder dictatuur dan democratie. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2012 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=d5OMNPmoVAw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Welk standpunt het meest 'weldenkend' is of in welke landen het het meest gesteund wordt, draagt niets bij tot de discussie. In de jaren '50 was het 'weldenkend' om te sympathiseren met Sovjet-Unie van Stalin...
Laatst gewijzigd door respublica : 6 november 2012 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Waarom is dat een drogreden? Ik zeg niet dat het de enige reden is om tegen abortus en euthanasie te zijn; maar het maakt wel duidelijk hoezeer we met die zaken moeten oppassen. Het gaat hier wel degelijk om wijzigingen aan de basiswaarden van de geneeskunde sedert Hippocrates. Ik ben bijvoorbeeld niet tegen alle vormen van euthanasie, maar ik vind dat sommigen hier veel te losjes mee omspringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een afgang voor "the force for good". De verdedigers van de Kerk waren uiterst zwak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weldenkenden kunnen immers geen goelag verdedigen. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2012 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |