Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2012, 19:40   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En wat ik mij meende te herinneren, blijkt dus wel degelijk juist te zijn. Tenminste indien we Willy Vanderzeypen moeten geloven. Hij schreef een boek samen met Y van Buyten: ' De Tempeliers, huurlingen van de Paus'. Vandezeypen is een persoon die deskundig is in het Katharisme (waar hij ook een boek over schreef) en de Tempeliers.

http://www.lede.be/file_uploads/4852.pdf

Deze deskundige, die zich baseert op oude documenten, schrijft dus dat de Tempeliers ook ingezet werden in de bestrijding der Katharen.

Het lijkt me een zeer leerrijk boek voor u, zou ik zo zeggen. Let wel, ik zou het ook wel eens willen lezen.
Die auteur is een leugenaar. De paus stuurde kruisvaarders uit tegen de Katharen geen Tempeliers.

De meeste Tempeliers zijn kruisvaarders geweest, maar niet alle kruisvaarders Tempeliers.
Bovendien moet nog eens benadrukt worden dat de opzet van de Tempeliers, en hun activiteiten evolueerden.

Hun eerste opdracht van de paus was bedevaarders beschermen die naar het "heilig graf" van Christus trokken.
Maar in werklijkheid waren de Tempeliers steeds meer bezig met wetenschap waardoor ze raadgevers werden van vorstendommen, dan met het beschermen van de pauslijke belangen.
Daarom heeft de paus een 2de orde opgericht: de Hospitaalridders.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 november 2012 om 19:46.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 19:44   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nogmaals, wie heeft dit hier ooit beweerd ?????

Denk dat dan maar in je eentje.

Noem er eens één ???

Dan is er toch iets mis met je geheugen.

Snap je nu zelf niet wat een contradictie dit is ?? Het heeft Filips II slechts één nacht gekost om heel deze organisatie op te doeken. Uit welke boek heb je dit gehaald vraag ik me nu toch af.
O neen. Dan bent u helemaal niet op de hoogte van de hele zaak. Welke soort boeken leest u toch?? Ik vraag het mij soms af. Het opdoeken van de Orde werd lange tijd minutieus op voorhand gepland. De toenmalige Paus wilde aanvankelijk niet meespelen. Deze Paus was een slappeling maar hij stribbelde toch tegen.

En toen alles in kannen en kruiken was werd alles goed voorbereid en sloeg Filips razendsnel toe in vele plaatsen van Frankrijk tegelijk. Het ging zo snel dat de Tempeliers niet wisten wat hun overkwam.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 19:46   #83
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat ik mij meende te herinneren, blijkt dus wel degelijk juist te zijn. Tenminste indien we Willy Vanderzeypen moeten geloven. Hij schreef een boek samen met Y van Buyten: ' De Tempeliers, huurlingen van de Paus'. Vandezeypen is een persoon die deskundig is in het Katharisme (waar hij ook een boek over schreef) en de Tempeliers.

http://www.lede.be/file_uploads/4852.pdf

Deze deskundige, die zich baseert op oude documenten, schrijft dus dat de Tempeliers ook ingezet werden in de bestrijding der Katharen.

Het lijkt me een zeer leerrijk boek voor u, zou ik zo zeggen. Let wel, ik zou het ook wel eens willen lezen.
Heb je dan toch een pipo gevonden om je erachter weg te stoppen ? En wat dan met die andere auteurs ? Hadden die het dan fout of heb je die ook maar zo van het net geplukt ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 19:47   #84
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je dan toch een pipo gevonden om je erachter weg te stoppen ? En wat dan met die andere auteurs ? Hadden die het dan fout of heb je die ook maar zo van het net geplukt ?
De pipo verward kruisvaarders met Tempeliers.
Oud 5 november 2012, 19:48   #85
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O neen. Dan bent u helemaal niet op de hoogte van de hele zaak. Welke soort boeken leest u toch?? Ik vraag het mij soms af. Het opdoeken van de Orde werd lange tijd minutieus op voorhand gepland. De toenmalige Paus wilde aanvankelijk niet meespelen. Deze Paus was een slappeling maar hij stribbelde toch tegen.

En toen alles in kannen en kruiken was werd alles goed voorbereid en sloeg Filips razendsnel toe in vele plaatsen van Frankrijk tegelijk. Het ging zo snel dat de Tempeliers niet wisten wat hun overkwam.
Ho maar, nu geef je me nog gelijk ook.
Oud 5 november 2012, 19:49   #86
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat denk ik ook.
Oud 5 november 2012, 19:53   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Deze pipo steunt zich op oude documenten. En deze pipo kan er dus niets aan doen dat deze oude documenten uw mooi en gekoesterd verhaaltje (Tempeliers waren ook Katharen) er goed onderuit haalt.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2012 om 19:55.
Oud 5 november 2012, 19:59   #88
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen. Deze pipo steunt zich op oude documenten. En deze pipo kan er dus niets aan doen dat deze oude documenten uw mooi en gekoesterd verhaaltje (Tempeliers waren ook Katharen) er goed onderuit haalt.
Nu ben je zeker aan het trollen. Ga met iemands anders voeten spelen. Ik heb het bekeken.
Oud 5 november 2012, 20:02   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Die auteur is een leugenaar. De paus stuurde kruisvaarders uit tegen de Katharen geen Tempeliers.

De meeste Tempeliers zijn kruisvaarders geweest, maar niet alle kruisvaarders Tempeliers.
Bovendien moet nog eens benadrukt worden dat de opzet van de Tempeliers, en hun activiteiten evolueerden.

Hun eerste opdracht van de paus was bedevaarders beschermen die naar het "heilig graf" van Christus trokken.
Maar in werklijkheid waren de Tempeliers steeds meer bezig met wetenschap waardoor ze raadgevers werden van vorstendommen, dan met het beschermen van de pauslijke belangen.
Daarom heeft de paus een 2de orde opgericht: de Hospitaalridders.
Vooraleer u iemand een leugenaar noemt -omdat hij, oude documenten in de hand, iets beweert wat uw hele mooie theorie in duigen doet vallen- zou ik toch maar eerst zijn boek lezen. En daarna kunt u hem nog altijd een leugenaar noemen indien nodig.

En geloof me, deze man zal heus het onderscheid wel kennen tussen kruisvaarders in het algemeen en Tempeliers in het bijzonder.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2012 om 20:05.
Oud 5 november 2012, 20:05   #90
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooraleer u iemand een leugenaar noemt -omdat hij, oude documenten in de hand, iets beweert wat uw hele mooie theorie in duigen doet vallen- zou ik toch maar eerst zijn boek lezen.

En geloof me, deze man zal heus het onderscheid wel kennen tussen kruisvaarders in het algemeen en Tempeliers in het bijzonder.
Ik ken zijn boek. Die gast heeft ooit een lezing komen geven in Gent.
Oud 5 november 2012, 20:17   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken zijn boek. Die gast heeft ooit een lezing komen geven in Gent.
Ah, ge kent het boek. Maar hebt ge het gelezen?
Oud 5 november 2012, 20:23   #92
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, ge kent het boek. Maar hebt ge het gelezen?
Ja.

Die auteur is een conservatieve katholiek, die geen fantasietjes weert uit zijn werk.
Oud 5 november 2012, 20:26   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben je zeker aan het trollen. Ga met iemands anders voeten spelen. Ik heb het bekeken.
Elke keer wanneer een poster u met de rug tegen de muur pint, omdat uw hypotheses van geen kanten deugen, dan zegt u dat de poster 'trolt' en gaat u lopen. Mooi is anders.
Oud 5 november 2012, 20:28   #94
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke keer wanneer een poster u met de rug tegen de muur pint, omdat uw hypotheses van geen kanten deugen, dan zegt u dat de poster 'trolt' en gaat u lopen. Mooi is anders.
System, neen jij trolt!
Verschillende uitspraken maken duidelijk dat jij NIKS afweet over de Tempeliers.
Je leest hier en daar flarden waarvan je zelf niks afweet, en komt dit hier copy/pasten.

Op het zelfde niveau waarop jij hier over politiek komt lullen.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 november 2012 om 20:28.
Oud 5 november 2012, 20:30   #95
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Die auteur is een conservatieve katholiek, die geen fantasietjes weert uit zijn werk.
Als de man een studie maakt en hij consulteert documenten waaruit blijkt dat de paus ook Tempeliers gebruikte om de Katharen te bestrijden, wie bent u dan om dit tegen te spreken?

En of de man nu anarchist is, rastafari of conservatief katholiek, heeft geen iota hiermee te maken. Integendeel in ons geval zelfs.
Oud 5 november 2012, 20:40   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de man een studie maakt en hij consulteert documenten waaruit blijkt dat de paus ook Tempeliers gebruikte om de Katharen te bestrijden, wie bent u dan om dit tegen te spreken?

En of de man nu anarchist is, rastafari of conservatief katholiek, heeft geen iota hiermee te maken. Integendeel in ons geval zelfs.
Die vent heeft juist niks geconsulteerd!
Oud 5 november 2012, 20:42   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
@System jij moet dringend eens leren lezen wat hier staat vriend.
Niemand heeft hier ooit beweerd dat Tempeliers Katharen waren.
Bovendien waren de tempeliers niet alleen werkzaam in Frankrijk. Zij waren voor alle Europese koningshuizen in de eerste plaats raadgevers. Geen militaire eenheid.
U zei:

Citaat:
De Tempeliers hebben dezelfde levensfilosofie overgenomen van de katharen.
Bij mij is een levensfilosofie overnemen een manier van leven en denken (religie incluis) overnemen. En dat kon onmogelijk in een quasi-monikkenorde zoals de Tempeliers. De Tempeliers waren eigenlijk een soort strijdende monikken, trouw aan de paus en de kerk. En dat waren de katharen allerminst zoals u wel weet.

En dus , u moet wel weten wat u vertelt. Soms heb ik de indruk dat u trolt. Ofwel moet u zich duidelijker uitdrukken.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2012 om 20:44.
Oud 5 november 2012, 20:45   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vent heeft juist niks geconsulteerd!
Wat weet u daar nu van. U vertelt zo maar wat.
Oud 5 november 2012, 20:50   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, neen jij trolt!
Verschillende uitspraken maken duidelijk dat jij NIKS afweet over de Tempeliers.
Je leest hier en daar flarden waarvan je zelf niks afweet, en komt dit hier copy/pasten.

De Tempeliers zoals u ze wilt voorstellen, die ken ik inderdaad niet. Maar dat zijn dan ook niet 'de Tempeliers', maar vooral 'uw Tempeliers'. Ik ga door op de documenten die ik lees, de bestudeer de regel van de Orde, hun geschiedenis en dies meer. U sleurt er vanalles bij waar we het raden naar hebben.

Want wanneer u zulke uitspraken doet als : ' de Tempeliers hebben de levensfilosofie van de Katharen overgenomen', dan slaat u er duchtig met uw klak naar. En u slaat er bovendien wellicht goed naast want u beweert -net zoals Aton- dit en dat en nog eens dat en dit, maar u voert maar weing concrete bewijzen aan voor wat u allemaal poneert. En ik moet concrete bewijzen hebben, degelijke aanwijzingen. En die geven mensen zoals u en Aton nooit. En zij geven die meestal nooit, omdat die dan ook niet bestaan.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2012 om 20:57.
Oud 5 november 2012, 21:02   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, neen jij trolt!

Ik citeer dingen die ik heb gelezen uit boeken. Historisch verantwoorde boeken dus. Boeken die ik hier trouwens tot mijne beschikking heb. Ik hoop dat u dat ook doet.

En wanneer ik dan een boek citeer op internet dat toevallig mijn versie bevestigt, dan zegt u: die pipo (sic) is een leugenaar (sic), die heeft niets geconsuleerd (sic). Degelijk historisch wetenschappelijk argument moet ik zeggen. Hebt u het hem gevraagd misschien?

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2012 om 21:05.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be