Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2004, 12:14   #81
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Zit Bert daar ook ng altijd in?
Bij mijn weten wel ja!
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 12:16   #82
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Bij mijn weten wel ja!
Kdacht al zoiets, onze eeuwige puber
Oud 21 juli 2004, 15:21   #83
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Da's ok, maar als iedereen uw voorbeeld volgt gaan we rap terug kaarsen en olielampen moeten gebruiken en wordt door UW verspillend gedrag de droom van de door u verfoeide ecofascisten werkelijkheid!
Neen, als iedereen dat doet, gaat de prijs van de energie door het dak omdat de bronnen schaarser worden en de vraag hoger is. Uiteindelijk balanceert die markt zich gebaseerd op vraag en aanbod, net als andere markten. Naarmate het aanbod schaarser wordt, wordt er meer geinvesteerd in alternatieven en worden die ook interessanter.

Ik betwijfel ten zeerste dat kaarsen en olielampen een veelgebruikt alternatief zullen zijn, maar het is uiteraard uw goed recht te denken dat die dingen het alternatief zullen worden. Consequentelijk raadt ik u aan in kaarsen en olielampen te investeren, aangezien die sectoren volgens een grote toekomst te wachten staat.
Oud 21 juli 2004, 15:23   #84
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Ik ben het totaal eens maar niet met die laatste zin hoor. Freya wil duurzame ontwikkeling stimuleren maar niet ten koste van het huidige systeem!

Vanaf nu trouwens Els Van Weert die dit zal overnemen, benieuwd naar haar accenten.
Wat is dat nu? Je bent het eens dat we geen staatsinterventie moeten hebben, maar vind dat de staatsinterventie van Freya daar niet onder valt. Kwa consequentie kan dat tellen. Misschien ben je ook tegen de doodstraf, maar vind je dat het doden van criminelen daar niet onder valt?
Oud 21 juli 2004, 15:34   #85
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Dus als we met z'n allen diezelfde houding aannemen omdat ons individuele energiebesparen toch maar een muggenplasje is ~ dan zal er nooit iets gebeuren.
Als we echter met z'n allen het voorbeeld volgen en individueel trachten te besparen waar mogelijk, dan denk ik wel dat we collectief best wat resultaat kunnen boeken.
En hoe zou u reageren als zij richtlijnen zou geven en mensen BEWUST wil maken van de noodzaak van besparen en zelf totaal NIETS deed, noch persoonlijk, noch op de kabinetten?
Ik kan me voorstellen als één van de eerste om te roepen : "zij heeft makkelijk praten, dat ze eens eerst bij zichzelf beginnen !"

En zo kunnen we altijd alles en iedereen afbreken, als we willen
Je schijnt niet in te zien dat de maatregelen die worden voorgesteld op zich een afbraak zijn. Uw argumentatie is perfect omkeerbaar. Met als enige verschil dat de uwe een hypothese betreft, terwijl het omgekeerde economische basis theorie betreft die deel uitmaakt van het algemeen aanvaardde paradigme. Het sterkere argument is duidelijk in de richting van een vrijlaten van de markt, inclusief markten met schaarste.
Ik nodig u uit om als tegenargumentatie een waslijst te maken van goederen en diensten die historisch gezien niet meer kunnen gebruikt worden, en waarvoor geen beter alternatief is uitgevonden.
Oud 21 juli 2004, 17:12   #86
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Neen, als iedereen dat doet, gaat de prijs van de energie door het dak omdat de bronnen schaarser worden en de vraag hoger is. Uiteindelijk balanceert die markt zich gebaseerd op vraag en aanbod, net als andere markten. Naarmate het aanbod schaarser wordt, wordt er meer geinvesteerd in alternatieven en worden die ook interessanter.

Ik betwijfel ten zeerste dat kaarsen en olielampen een veelgebruikt alternatief zullen zijn, maar het is uiteraard uw goed recht te denken dat die dingen het alternatief zullen worden. Consequentelijk raadt ik u aan in kaarsen en olielampen te investeren, aangezien die sectoren volgens een grote toekomst te wachten staat.
TomB legt hier weer eens schitterend het marktmechanisme uit en geeft hier ook het argument dat men de markt moet laten doen.
Oud 21 juli 2004, 17:19   #87
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Dat de links-liberalen van Spirit er nog maar van profiteren nu ze nog kunnen, de Vlamingen zijn hun "beleid" zo beu als koude pap. In het najaar, wanneer er wellicht nieuwe federale verkiezingen zullen zijn, volgt de rekening en die zal net zoals op 13 juni zijn...
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 17:23   #88
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat de links-liberalen van Spirit er nog maar van profiteren nu ze nog kunnen, de Vlamingen zijn hun "beleid" zo beu als koude pap. In het najaar, wanneer er wellicht nieuwe federale verkiezingen zullen zijn, volgt de rekening en die zal net zoals op 13 juni zijn...
Was spirit links liberaal gebleven dan hadden ze nu nog een potentieel... Maar ze zijn gewoon een alternatief progessief partijtje voor de protest-jeugd en voor een aantal alternatievelingen en linkse Vlaamse cultuurlingen...

( zoals ik eerder al had gezegd )
Oud 21 juli 2004, 18:02   #89
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
die Federale verkiezingen zullen er niet komen en als die er al komen zal er een nieuwe regering komen met alle democratische partijen samen. Denk ook maar niet dat daar één Vlaams Blok lid deel zal van uitmaken.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 09:25   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als we met z'n allen diezelfde houding aannemen omdat ons individuele energiebesparen toch maar een muggenplasje is ~ dan zal er nooit iets gebeuren.
ochgot ochhere ocharme

niets belet u om een tijdsschakelaar op uw toiletten te zetten.

Er is echter een verschil tussen een particulier en een minister

Citaat:
Als we echter met z'n allen het voorbeeld volgen en individueel trachten te besparen waar mogelijk, dan denk ik wel dat we collectief best wat resultaat kunnen boeken.
Nope. ik doe het licht uit als ik van de wc kom.

Citaat:
En hoe zou u reageren als zij richtlijnen zou geven en mensen BEWUST wil maken van de noodzaak van besparen en zelf totaal NIETS deed, noch persoonlijk, noch op de kabinetten?
Kan mij geen reet schelen. Stel ze geeft fiscale boni om dubbel glas te plaatsen: denkt u dan ooit dat mijn beslissing om dubbel glas te plaatsen gebaseerd is op het feit dat VandenBossche haar kabinet ook dubbel glas heeft? Alsjeblieft zeg...

Citaat:
Ik kan me voorstellen als één van de eerste om te roepen : "zij heeft makkelijk praten, dat ze eens eerst bij zichzelf beginnen !"
En zo kunnen we altijd alles en iedereen afbreken, als we willen
En u wilt blijkbaar graag.
Oud 22 juli 2004, 09:27   #91
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werk jij op een groot bedrijf?
20.000 werknemers, is dat genoeg? En bij ons hebben ze wel de discipline (gekweekt) om de lichten uit te doen 's avonds.

Met vriendelijke groeten,
Oud 22 juli 2004, 10:59   #92
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Arm Vlaanderen...
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 12:56   #93
Tegendradigaard

Standaard

Wil de laatste het licht uitdoen...zeker ook op het toilet
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 22:57   #94
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Voila se, het is gebeurd: Els Van Weert is staatssecretaris geworden. Gruwel o gruwel! De slechtste, minst getalenteerde politicus uit de geschiedenis van Vlaanderen (op 99% van de Vlaams Blok-mandatarissen na) is staatssecretaris geworden.

Een droevig moment in onze geschiedenis.
Waar komt je Els Van Weert-haat precies vandaan ?
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 23:00   #95
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Waar komt je Els Van Weert-haat precies vandaan ?
8) Henry vindt haar "babe-gehalte" waarschijnlijk te laag 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 19:09   #96
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Henry vindt haar "babe-gehalte" waarschijnlijk te laag 8)
Haar babe-gehalte �*s te laag, maar daar gaat het niet om.
Da's ook zo voor Miet Smet, Magda Aelvoet en Frieda Brepoels, maar die kunnen er tenminste iets van.

Ik heb van Els Van Weert nog geen enkel intelligent woord gehoord.
Mijn hekel startte vooral vorig jaar bij "Doe de stemtest", waar haar gebazel op enorm gelach werd onthaald door andere parlementairen. Het ging over de drugswet en ze zei dat er "belangrijkere dingen waren" (he, dat is een voorbeeld van "leuk links"!).

Daarna zag ik haar in de zevende dag. Het ging over wapens en haar tegenstrever was... Urbanus. Urbanus behandelde haar voorzichtig, een beetje als een grappende opa. Maar zelfs toen ging ze hopeloos ten onder. Tegenover Urbanus!

Zelfs stevaert en anciaux bekijken haar amper. Ze is kanonnenvlees, zoals bij het migrantenstemrecht, waar zij de kastanjes uit het vuur mocht halen tijdens het parlementair debat.
Daar werd ze ook genadeloos afgemaakt door De Gucht en CD&V. Ze maakte er trouwens weer een uitschuiver die in de media kwam, maar ik ben hem vergeten (da's soms gezonder).

Dat mens ergert mij mateloos.
Oud 23 juli 2004, 19:57   #97
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Henry, Uw antipathie voor haar stoelt op 2 �* 3 "publieke" optredens
en haar partij. Dat is echt niet veel, trouwens ik vond haar interventie
ter verdediging van het zgn migrantenstemrecht moedig en eerlijk, De Gucht overschreeuwde haar in feite met platvloerse argumenten, die ik van de man niet gewoon ben. Pas Uw slogan toe voorwaarts, niet verzuren en geef haar een kans. Diegenen die haar beter kennen deden het ook.
Oud 23 juli 2004, 20:16   #98
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
20.000 werknemers, is dat genoeg? En bij ons hebben ze wel de discipline (gekweekt) om de lichten uit te doen 's avonds.

Met vriendelijke groeten,
eerlijk gezegd, daar geloof ik nu eens niets van, beweren dat je 20.000 werknemers kan "opvoeden" om zuinig te zijn.
Er is trouwens maar 1 "bedrijf" hier in België dat 20.000 werknemers heeft en dat is de staat zelf, nl. ambtenaren en die mijn beste, zijn al helemaal niet gewend om commercieel en consequent besparend te denken.
Zonder daarmee kritiek te willen leveren op een ambtenaar, maar dat is inherent aan de job, daar hoeft geen commerciële visie aanwezig te zijn, daar is geen productiviteitsmeting aanwezig.
Als ik verhalen hoor van mijn broer die bv bij de spoorwegen werkt... dan weet ik genoeg, verkwisting op alle gebied.
Kom me dan niet vertellen dat in "jouw" bedrijf 20.000 mensen gedisciplineerd zijn.

Laatst gewijzigd door oriana : 23 juli 2004 om 20:17.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 02:12   #99
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Zelfs stevaert en anciaux bekijken haar amper.
en waarop baseert u deze bewering? ik heb daar toch een heel andere indruk over hoor!

van mij krijgt ze een kans om zich te bewijzen. net zoals alle anderen die voor de eerste keer een grote politieke verantwoordelijkheid krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be