![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De vraag is echter waar leg je de grens, pas de racisme en discriminatiewetgeving zoals die vandaag van toepassing is op u en mij consequent toe en ik garandeer dat je morgen de facto zit met een enorm conflict. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik niet, ik zou dit aanzetten tot geweld vinden en weigeren een hand te geven omdat iemand moslim is, discriminatie en bovendien bijzonder beledigend voor de persoon in kwestie. Op deze manier kies je voor een vorm van apartheid waar zelfs minimale regels tot samenleven onbestaande zijn en intoleratie de norm wordt. Ik kan me daar dus echt niet in vinden en vraag me af hoe u dit kunt verdedigen, kunt u me dat uitleggen? |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom moeten wij toterant zijn tegenover intolerantie, religie staat niet boven anderen en kan dus nooit als motivering dienen voor discriminatie of het beledigen van vrouwen. Juist die inconsequente houding zorgt voor spanningen en veel irritatie. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er wordt zelfs via het CGKR al onderscheid gemaakt. Op mijn vraag of specifiek eisen dat een moslim halal-beenhouwers moeten zijn, kreeg ik als antwoord dat TENDENS-ondernemingen zijn toegestaan.... met als voorbeeld een katholiek ziekenhuis. Net alsof men daar enkel katholieke dokters zal aanwerven!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu standpunt getuigt niet enkel van onkunde, maar van regelrechte misleiding en totaal gebrek aan nuance. Het is zeker waar dat veel moslims over onze samenleving een vijandsbeeld hebben. Maar dat heeft veel te maken met hun onterechte verwachtingen, zo nemen veel vaders het standpunt in dat opvoeden zich beperkt tot wat achter de voordeur gebeurd, en wat daarbuiten ligt moet de samenleving maar regelen. Dat is dus niet zo, opvoeden beperkt zich niet tot je voordeur, maar omvat ook betrokkenheid voor wat je kinderen op school doen, hoe ze zich op straat gedragen, hoe ze omgaan met wie niet tot hun subgroep behoort. Die boodschap wordt niet gegeven en Kif Kif ondersteunt met hun uitlatingen dat vijandsbeeld. De samenleving doet genoeg, met opbouwwerkers, straathoekwerkers, jongeren coaches, jongerenwerking, pleinanimatie en extra ondersteuning voor zwakke leerlingen op school. Maar dar is en blijft een maat voor niets zoalng ouders niet zelf een identiteit als burger ontwikkelen, inzien dat ook zij de taal moeten beheersen, agenda's moeten lezen, kinderen moeten aanmoedigen geboden kansen te benutten, zolang vaders zelf een vijandsbeeld over deze samenleving meedragen, is het niet vreemd dat hun kinderen geboden kansen mislopen. Verenigingen ondersteunen dat vijandsbeeld ook, ik zat ooit in een bijeenkomst voor moslimfamilies en daar werden koranteksten geprojecteerd, met de boodschap onder mekaar te blijven, niet met anderen om te gaan, omdat wat niet strikt Islamitisch is, des duivels is. Wanneer je als organisatie dit voorhoudt, hoe kun je dan verwachten dat een vijandsbeeld niet over generaties wordt meegedragen? Ook bij een discussiegroep voor jongeren kwam advies zoals niet omgaan met collega's op het werk die geen moslim waren, niet mee iets te gaan drinken, want café's zijn haram! Dat zogenaamde middenveld draagt vaak niet uit wat ze als visie naar buiten verkondigen, nooit zag ik op dit soort gebeurtenissen veldwerkers of andere actoren in wijken, die werken immers tussen negen en vijf en liefst met hun kont achter hun bureau. Voeg daarbij opruiende taal in moskees, dat is de voedingsbodem voor radicalisering, niet het gebrek aan kansen vanuit de samenleving! Betekent dit dat wij helemaal geen schuld hebben? Toch wel, zolang dienst en hulpverlening onder politieke bevoegdheden vallen die geen gemeenschappelijke visie kunnen ontwikkelen, gooien we geld weg en zullen resultaten uitblijven. De drang naar stemmen van kiesvee vanuit de politiek heeft ook integratie stevig in de weg gestaan, en wat nu gebeurd, kritiek plaatsen onder islamfobie, maakt een einde aan het kritisch denken wat sinds de verlichting tot burgelijke vrijheden is gaan behoren. Dat is ronduit bedreigend en we moeten ons schamen, wanneer ze dit nog toelaten ook. Ik heb medeleven met meneer de Wever, blijkbaar zegt niemand hoe wijken worden ingepalmd door radicalen, zonder die inzichten zal er ook geen ernstig beleid mogelijk zijn. Laatst gewijzigd door alice : 12 april 2013 om 17:10. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Raar genoeg wordt deze miskleun door de drie burgemeesters nog maar eens herhaald!
Nochtans heeft men in Nederland al netjes uitgedokterd dat het vooral HOOGOPGELEIDEN (hoezo? werden die dan niet gediscrimineerd?)die zich voelden aangesproken. De Nederlandse experts dachten daar echter anders over. “Het gros van de jihadstrijders is hoogopgeleid en enorm fanatiek. Laat alle simplismen over armoede en uitsluiting dus maar achterwege, stelde één van de deskundigen. Citaat:
Deze voorstellen vind ik alvast een pak realistischer : http://www.vlaamsbelang.be/files/201...-jihadplan.pdf
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 april 2013 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijnheer Taouil, die bij hoog en laag beweerde dat in Brussel helem�*�*l geen fundamentalistische moskees bestaan, is blijkbaar toch van kameel veranderd.
Hij wil nu - net als bij het vorig stadsbestuur MOSKEE-OVERLEG.... uiteraard mag het KERK-overleg ook niet ontbreken zeker? Of zou dat voor PJ hekserij geweest zijn? Enfin, hij wil dus ook extra (geld) voor opleidingen voor imams, maar als hun eigen jeugd (door discriminatie natuurlijk) geen diploma middelbaar onderwijs behaalt, dan moeten ze wel positief gediscrimineerd wordne, want anders hebben ze niks om handen. Raar genoeg hadden de meeste van die gasten toch wèl iets omhanden want ze waren gewoonlijk goed bekend bij de politie. Misschien al eens beginnen met ze te verplichten om gewoon naar school te gaan? Oops... ja, juist, ze ZIJN verplicht om tot hun 18 naar school te gaan. Nee, ik vermoed dat Nordine wil dat ze daarvoor extra betaald worden, tenslotte leveren ze toch een inspanning (enfin ) daarvoor. En voor niets gaat de zon op nietwaar? http://www.standaard.be/artikel/deta...30412_00538309 Citaat:
--------------- En heu.... islam had er toch NIKS maar dan ook NIKS mee te maken zei professor Coolsaet toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 april 2013 om 17:44. |
|
|
|
|
|
|
#89 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen speld tussen te krijgen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is er verband met armoede, vaak werken beide ouders van die jongeren niet, maar die armoede heeft een link met culturele aspecten. Veel van die mensen zitten op een of andere manier in het sociale vangnet, maar dat leidt eerder tot inactiviteit dan deelname aan de samenleving. Evengoed zie je dit onder andere groepen, ook Vlamingen. Maar toch zijn er verschillen, waar andere ouders dan toch aanmoedigen eens werk te zoeken, omdat ze er wel genoeg van hebben dat hun volwassen kind onder het dak van hotel mamma blijft, blijft bij moslims de traditie van huwelijk veel belangrijker, dat de partner in armoede terechtkomt en hun kinderen ook, lijkt veel minder een aandachtspunt te zijn. Zo ontstond generatiearmoede, en dat proces gaat verder. De wetgeving mag dan wel verstrengd zijn maar omdat dit niet op EU niveau geregeld is trekken we nu veel moslims uit onder andere Nederland aan die zo aan alle regelgeving ontsnappen. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn politieke ambitie heeft hij precies nog niet laten varen. |