![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten wij dat dan nu zijn? Laatst gewijzigd door Garry : 12 april 2013 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Troost U, binnenkort is het krediet op, dan zal het gedaan zijn met die nijd.
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het heel het gepensioneerde ambtenarenkorps zich financieel bedreigd voelt en de vinger op de knip zet, zie ik een hoop miserie ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, maar eens anders gezegd:
als we de belgicistische-PS-toer op blijven gaan, dan vrees ik dat de factuur gaat oplopen en dat we allemaal harder gaan bloeden dan nodig; maar lang niet dood gaan of failliet. als we de staat iets beter kunnen organiseren, als we de financiële stromen onder controle kunnen krijgen, als we de arbeidsmarkt tot en met de pensioenleeftijd op orde kunnen stellen, als we het ambtenarenkorps eindelijk eens kunnen moderniseren - en dat komt eigenlijk er op neer dat we een zelfstandig Vlaanderen in Europa krijgen -, dan blijf ik fundamenteel optimist. Om een en ander terug gezond te maken, met uitzicht op duurzame beterheid, zal ik nooit ofte nooit meer dan 5 procent van mijn pensioen moeten inleveren. Stop dus maar met jullie pogingen om me bang te maken, en concentreer jullie op de weg naar de oplossingen: afspraak in mei van 2014. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Je vergeet een ding in al je zekerheid Schoof, Europa zegt....
De Griekse ambtenaren waren ook zeker. Maar die intussen niet gestorven zijn weten wel beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ten tweede, als diezelfde ambtenaar zich geroepen voelt om zijn egoistisch eigenbelang te laten primeren dan zit hij echt niet op zijn plaats; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Er is nochtans de laatste tijd meer en meer anecdotisch bewijs dat het krediet op is.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Werden die militairen vereerd met ambtenaren plaatskes. Met de belofte dat die zeeeer wel onderhouden gingen worden om de politieke klasse te vriend te houden. Deze basis en het daaruit voortvloeiende algemeen parasitisme heeft het geld opgesoupeerd. Met het gevolg dat Griekenland om te kunnen voldoen aan de parasieten steeds meer ging lenen. Met het gevolg dat nu de al gehele bevolking gestraft word. En als ze hier zo verder doen staat ons dat ook te wachten.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Maar de beginposter wil echter dat dit stelsel ook afgeschaft wordt voor diegenen die wèl degelijk daar recht op hadden....dus 'met terugwerkende kracht'..... En daar ga ik niet mee akkoord. Laat ik dan misschien nog iets anders 'in de groep gooien'.... : 14e maand ? Dubbel vakantiegeld ? Maaltijdcheques ? Bedrijfswagen ? Groepsverzekering ? Enz..... Ik, federale ambtenaar, kan daar niet van genieten....maar hoor je mij klagen dat dat niet rechtvaardig is dat die van de privé (of andere ambtenaren) dat hebben en ik niet ???? ![]() Wat het uitgesteld werk betreft, dat ligt er nog altijd uitgeteld bij... ![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Indien ik daarvoor niet zou betalen, dan zou ik netto dat bedrag meer op mijn rekening krijgen. Of mijn 'baas' dat nu stort, of ikzelf, dat heeft geen enkel belang...moest het niet betaald worden kreeg ik netto meer. Wat de staat daar mee doet, heeft daar tenandere niets mee te maken. ALs ik iets betaal aan X, dan heeft het feit of die dit of dat daarmee doet, niks van invloed op het feit dat ik dat bedrag heb betaald..... Heeft men in de privé soms een andere soort wiskunde ? http://www.wedden.fgov.be/calcul/sal...ut/FOP_FPS.htm
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 12 april 2013 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() ja, inderdaad, wetten veranderen....maar met terugwerkende kracht ? (in mijn geval zo'n 35 jaar)
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En om maar 1 iets op te noemen dat zou frustraties opleveren moesten alle ambtenaren eens 'deftig' staken : geen pensioenuitbetaling ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
2/ Uit eigen ervaring : een recent examen voor de recrutering van een bepaalde categorie federale ambtenaren. +/- 600 inschrijvingen; +/- 400 aanwezigen op het examen; iets over de 200 geslaagden. Ja, net zoals in Griekenland wordt inderdaad iedereen hier zomaar aanvaard als ambtenaar ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |