Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2004, 10:14   #81
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

idd, dus ozonopbouw, of ozonafbouw, dat maakt het verschil niet.

Mijn punt in mijn reactie tegen het BBLvoorstel was enkel: de automobilisten moet je niet straffen, zij hebben geen autos gemaakt! Ik ben geen chemicus, dus ik kan me niet uitspreken over wat het juist doet. Ik kan me wel uitspreken over het feit of het gezond is of niet.
Oud 5 augustus 2004, 10:22   #82
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
idd, dus ozonopbouw, of ozonafbouw, dat maakt het verschil niet.

Mijn punt in mijn reactie tegen het BBLvoorstel was enkel: de automobilisten moet je niet straffen, zij hebben geen autos gemaakt! Ik ben geen chemicus, dus ik kan me niet uitspreken over wat het juist doet. Ik kan me wel uitspreken over het feit of het gezond is of niet.
De automobilisten zijn ergens wel schuldig als ze hun auto gebruiken indien ze ook alternatieve wegen kunnen bewandelen voor hun bestemming te bereiken.
Men is bezig aan het onderzoeken naar alternatieve brandstoffen, binnen dit en 10 a 20 jaar zou het onderzoek van motoren op waterstof rond moeten zijn.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:23   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Aangezien de metingen erop duiden dat in dunbevolkte gebieden (Moerkerke) hogere ozon-waarden gemeten worden dan in dichtbevolkte gebieden (Brussel), vraag ik me af in hoeverre een daling van het Belgische autoverkeer kan bijdragen aan een daling in de ozonwaarden...

Auto's stoten immers NO uit: NO + O3 => NO2 + O2. Ozon wordt afgebroken door uitlaatgassen.
Exactly blij dat het nog iemand opgevallen is...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:27   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
De automobilisten zijn ergens wel schuldig als ze hun auto gebruiken indien ze ook alternatieve wegen kunnen bewandelen voor hun bestemming te bereiken.
Ja, daar zit wel een waarheid in. Als ik zie hoe hier mensen op zondag morgen soms de wagen nemen om gewoon bij de bakker om de hoek een brood te gaan kopen, dan stel ik mij daar wel vragen bij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:29   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Exactly blij dat het nog iemand opgevallen is...
Me dunkt dat auto's wel nog andere giftige stoffen onze leefomgeving insturen... Ik heb geen kaas gegeten van scheikunde, maar het komt me toch over dat verbranding van een brandstof als diesel of benzine allerlei sporen nalaat.
Oud 5 augustus 2004, 10:29   #86
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

volledig mee eens, een sensibilisering van de automobilist is effectief wel nodig, maar ik denk niet dat dat zal gaan door hen nog meer kosten op te leggen. Dat maakt de mensen erg kwaad op de duur, waardoor ze verzuurd geraken, etc etc etc
Oud 5 augustus 2004, 10:29   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijtige is uiteraard dat gratis-politiek niet werkt.
Nu, ik vind 1.40 euro voor de MIVB ook te duur (hoewel ik het abon. van 10 euro heb als Brussels student), maar ik denk dat het wel goedkoper kan.

Als men de strategie van Ryanair bekijkt: goedkope prijzen lokkken veel meer klanten. Dus pak een lagere winstmarge, en verdien meer.
Dat werkt maar ten dele, meer klanten wil ook zeggen meer bussen, meer chaufeurs, meer overuren, = meer kosten, ...

Het is niet zo simpel als dat het eruit ziet, maar ergens hebde wel gelijk.

Nu ben ik laatst een paar keer naar 't centrum gemoeten, wel dan laat ikik mij afzetten op den heysel en pak daar de metro, anders is da te veel miserie om uw mazoetstoof te parkeren. mijn metroticketjen van 1,5 euro komt daar dan goed uit, want mijn voituur parkeren in een parking kost mij minstens 2 euro (dan kan ik een uurke staan... )

Maar als ikik naar mijn werkplaats moet rijden, of zelf nog maar aan den Hyzel wil geraken met openbaar vervoer, weete dan wat mij dat kost en het belangrijkste hoelang ik dan onderweg ben elke dag, ... voor een afstand die niet groter is dan 35 km..

Ik schat op minimum 3 uur totale reistijd en ik denk dak dan nog ruim in 't voordeel van de lijn schat. met mijne auto ben ik daar ondanks de fille op maximum 3 kwartier, dus 1,5 uur totaal per dag, dat is den helft minder als dak den bus zou nemen, waar ik dan nog moet overstappen, wachten , rechtstaan, enz...

Ik denk dat ik morgen terug het sleutelken in t contact ga omdraaien, ...
Oud 5 augustus 2004, 10:31   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volledig mee eens, een sensibilisering van de automobilist is effectief wel nodig, maar ik denk niet dat dat zal gaan door hen nog meer kosten op te leggen. Dat maakt de mensen erg kwaad op de duur, waardoor ze verzuurd geraken, etc etc etc
Beloon ze dus positief: aankoop en onderhoud van de fiets worden fiscaal aftrekbaar.
Oud 5 augustus 2004, 10:31   #89
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tomb zei : "Het meest gehoorde argument tegen is dat de bus moet blijven rijden voor 1 persoon om 3 uur 's morgens omdat dat nu eenmaal die persoon zijn enige manier van vervoer is. Dat argument is fout. Om drie uur 's morgens voor 1 persoon is het niet alleen goedkoper om een taxi te laten komen, hij zal er ook beter door bediend zijn. "

Dus 's nachts om drie uur zou een busrit mij 1.50 euro kosten en als ik een taxi laat komen zou het voor mij goedkoper zijn ?
Waaaaw Tomb kunde mij het telefoonnummer van die taximaatschappij eens even laten weten want ik ga dan vanaf nu altijd dien taxi pakken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:32   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijtige is uiteraard dat gratis-politiek niet werkt.
Nu, ik vind 1.40 euro voor de MIVB ook te duur (hoewel ik het abon. van 10 euro heb als Brussels student), maar ik denk dat het wel goedkoper kan.

Als men de strategie van Ryanair bekijkt: goedkope prijzen lokkken veel meer klanten. Dus pak een lagere winstmarge, en verdien meer.
By the way, waarom krijgde mij nie op ne vlieger van Ryanair, ...

heel simpel ik wil mijn plaats kunnen boeken, ik wil kunnen kiezen waar ze mij gaan zetten en ik wil een genummerde plaats, noem dat snobistisch, wel voor mij geen probleem, ik noem da gemakkelijk, bovendien wil ik helemaal geen 70 km bollen naar ""Brussels" South" om vervolgens ergens op een luchthaven terecht te komen , ergens in the middle of nowhere, ...

inderdaad zij hebben exact hetzelfde probleem als de lijn ook.
Oud 5 augustus 2004, 10:34   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tomb zei : "Het meest gehoorde argument tegen is dat de bus moet blijven rijden voor 1 persoon om 3 uur 's morgens omdat dat nu eenmaal die persoon zijn enige manier van vervoer is. Dat argument is fout. Om drie uur 's morgens voor 1 persoon is het niet alleen goedkoper om een taxi te laten komen, hij zal er ook beter door bediend zijn. "

Dus 's nachts om drie uur zou een busrit mij 1.50 euro kosten en als ik een taxi laat komen zou het voor mij goedkoper zijn ?
Waaaaw Tomb kunde mij het telefoonnummer van die taximaatschappij eens even laten weten want ik ga dan vanaf nu altijd dien taxi pakken.
Eigenlijk moet ik TomB wel een beetje gelijk geven (gebeurt zelden, maar deze keer is dat toch wel zo). Hij spreekt niet zozeer over de onmiddellijke kost voor de gebruiker, maar wel de kost voor de gemeenschap. Een bus laten rijden voor een enkele persoon is duur. Daarom zet De Lijn ook geen lijnbussen in voor het systeem van de belbus, maar lichte busjes.
Oud 5 augustus 2004, 10:34   #92
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Beloon ze dus positief: aankoop en onderhoud van de fiets worden fiscaal aftrekbaar.
en het belonen van woon-werkverkeer met de fiets...
Oud 5 augustus 2004, 10:35   #93
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ik TomB wel een beetje gelijk geven (gebeurt zelden, maar deze keer is dat toch wel zo). Hij spreekt niet zozeer over de onmiddellijke kost voor de gebruiker, maar wel de kost voor de gemeenschap. Een bus laten rijden voor een enkele persoon is duur. Daarom zet De Lijn ook geen lijnbussen in voor het systeem van de belbus, maar lichte busjes.
Inderdaad, daarom dat ik uw idee van het verzamelpunt zeer op prijs stel. Ik moet u dus ook gelijk geven, wat ook ni veel voorkomt
Oud 5 augustus 2004, 10:35   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en het belonen van woon-werkverkeer met de fiets...
Ja, maar dan kan veel in "gefoefeld" worden. Ik ken collega's die elke maand een onkostennota indienen voor fiets, maar toch met de wagen komen. Met die fietsvergoeding die ze dan krijgen betalen ze hun benzine...
Oud 5 augustus 2004, 10:36   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
"Dunbevolkte" gebieden in België? Wat is dat? Havengebied, industriezone en nabij de snelweg?
Moerkerke, ...

Hoeveel inwoners,

Hoeveel km autostrade paseert daar ?

Hoeveel industrie, varkensstallen en tuinbouw uitgesloten, ... ?

Brussel, enkel 10 tallen km ring, tussen grote industriegebieden, , hoeveel honderduizend inwoners, ? hoeveel miljoen forenzen, ? hoeveel toeristen ? hoeveel vliegbewegingen per dag, ...

Dat Moerkerke moet ofwel alle miserie van België over hem krijgen ofwel met een wreed zware industrie zitten niet ?
Oud 5 augustus 2004, 10:37   #96
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat werkt maar ten dele, meer klanten wil ook zeggen meer bussen, meer chaufeurs, meer overuren, = meer kosten, ...

Het is niet zo simpel als dat het eruit ziet, maar ergens hebde wel gelijk.

Nu ben ik laatst een paar keer naar 't centrum gemoeten, wel dan laat ikik mij afzetten op den heysel en pak daar de metro, anders is da te veel miserie om uw mazoetstoof te parkeren. mijn metroticketjen van 1,5 euro komt daar dan goed uit, want mijn voituur parkeren in een parking kost mij minstens 2 euro (dan kan ik een uurke staan... )

Maar als ikik naar mijn werkplaats moet rijden, of zelf nog maar aan den Hyzel wil geraken met openbaar vervoer, weete dan wat mij dat kost en het belangrijkste hoelang ik dan onderweg ben elke dag, ... voor een afstand die niet groter is dan 35 km..

Ik schat op minimum 3 uur totale reistijd en ik denk dak dan nog ruim in 't voordeel van de lijn schat. met mijne auto ben ik daar ondanks de fille op maximum 3 kwartier, dus 1,5 uur totaal per dag, dat is den helft minder als dak den bus zou nemen, waar ik dan nog moet overstappen, wachten , rechtstaan, enz...

Ik denk dat ik morgen terug het sleutelken in t contact ga omdraaien, ...
Daarom dat er uiteraard dient gewerkt te worden aan de infrastructuur. Maar een gezonde omgeving, een goed leefmilieu (en ik ben gene groene, maar ik adem graag lucht in ipv smeerlapperij) dat mag toch wel iets kosten?

Trouwens: meer klanten = meer inkomsten dus kunnen ze meer uitgaven doen aan meer bussen en lonen.
Oud 5 augustus 2004, 10:39   #97
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan kan veel in "gefoefeld" worden. Ik ken collega's die elke maand een onkostennota indienen voor fiets, maar toch met de wagen komen. Met die fietsvergoeding die ze dan krijgen betalen ze hun benzine...
zonde die oneerlijkheid van de mensen. egoisme is een gevaarlijke ziekte vrees ik.
Dan is idd het aankopen en onderhouden subsidieren beter, aangezien daar rekeningen van bestaan
Oud 5 augustus 2004, 10:41   #98
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moerkerke, ...

Hoeveel inwoners,

Hoeveel km autostrade paseert daar ?

Hoeveel industrie, varkensstallen en tuinbouw uitgesloten, ... ?

Brussel, enkel 10 tallen km ring, tussen grote industriegebieden, , hoeveel honderduizend inwoners, ? hoeveel miljoen forenzen, ? hoeveel toeristen ? hoeveel vliegbewegingen per dag, ...

Dat Moerkerke moet ofwel alle miserie van België over hem krijgen ofwel met een wreed zware industrie zitten niet ?
Als ik mij niet vergis ligt moerkerke tussen de E34 en de E40?
Oud 5 augustus 2004, 10:43   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ge kunt ze ook gewoon zelf kweken.
Ford komt voor de states met nen hybride SUV, ...

www.telegraaf.nl
Oud 5 augustus 2004, 10:44   #100
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

dat is uiteraard nog toekomstmuziek...
men zou de constructeurs wel kunnen motiveren meer en betere filters te gebruiken...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be