Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2013, 12:47   #81
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik betreur het dat al het werk dat ik gedaan heb, door jou niet gewaardeerd wordt.
Nu, mijn bezorgdheid dat ik nu minder pensioen zou trekken is overbodig geweest. Mijn centen voor de maand juli staan al op mijn rekening.

.
Dat van mijn vader (gepensioneerd zelfstandige) zal hij voor de maand juli rond de 24ste ontvangen.

Waarschijnlijk een pak minder dan de helft dan dat van u, niettegenstaande die heel zijn leven lang een 100 uur per week gewerkt heeft (en neen, geen zwart gedraaid heeft) en een pak mensen heeft tewerkgesteld (en nog stelt).

twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 13:33   #82
eno2
Banneling

Standaard

Nog een geluk dat de werklozen het forum kunnen vullen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:15   #83
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Helmut Lotti gebruikt geen repressie om betaald te worden. De overheid wel.

Helmut Lotti betaalt een pak minder belastingen dan een arbeider of bediende.
Enfin, nu ze in de culturele sector ook het hakmes aan het bovenhalen zijn zal dat volk ook niet meer traditioneel stemmen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:46   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Enfin, nu ze in de culturele sector ook het hakmes aan het bovenhalen zijn zal dat volk ook niet meer traditioneel stemmen.
Gaan ze Vlaams worden "onze" artiesten?
Oud 30 juni 2013, 15:05   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helmut Lotti doet geen beroep op subsidies, hij is er zelf ook tegen gekant.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 15:53   #86
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die forummers hier zonder werk... zijn schuldig.
Ik lees ze al lang. Ze zijn zeker zo intelligent als ik. Zij kunnen werken. Maar zij willen niet. Ik heb opgediend. Stront gekuist. Machines gedraaid. Dozen verzet. data ingegeven. Oude lelijke mannen en vrouwen een leuke tijd bezorgt.
Uw probleem, niet dat van de andere forumgebruikers.

Om er toch even op te reageren op uw frontale aanval op de 'forummers' alhier, dat men alvast de grenzen sluit en eerst eens gaat proberen de mensen die binnen de landsgrenzen wonen en er ook geboren zijn, een werk te geven, vooraleer men landverhuizers gaat bedienen.
Weer een land dat we mogen 'verwelkomen' bij de EU Kroatië (01/07/2013), die ook allemaal wel een werk zullen eisen binnenkort zeker, of was dat al geen tijdje aan de gang?

Daar men deftig wist te farten na uw tekst, broekhoest ik er ook maar leukweg eentje mee. Wat een onzin eigenlijk deze draad.
Oud 30 juni 2013, 16:03   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Dat van mijn vader (gepensioneerd zelfstandige) zal hij voor de maand juli rond de 24ste ontvangen.

Waarschijnlijk een pak minder dan de helft dan dat van u, niettegenstaande die heel zijn leven lang een 100 uur per week gewerkt heeft (en neen, geen zwart gedraaid heeft) en een pak mensen heeft tewerkgesteld (en nog stelt).

Respect voor je vader voor het werk dat hij gepresteerd heeft en voor het werk dat hij gecreëerd heeft voor anderen.
Iets minder respect, eer treurnis, dat hij systematisch 100 uren per week werkte. Hij had beter iets meer van het leven genoten; en samen met je moeder die hem dan ook zo lang moest missen.

Maar het feit dat hij nu weinig pensioen heeft, stoort me geenszins.
Wellicht hij hij veel minder afgedragen dan ikzelf.

Ik ken een aantal kleine zelfstandigen, waaronder enkele succesvolle kleine zelfstandigen. Die gasten rijven ze binnen ! Ik gun het hen. Maar tegelijk maakt me dat niet kinds-onnozel.
De kleine zelfstandige waarmee ik meest medelijden heb, is de gewone simpele arbeiders-haarkapper die ondertussen ook wel 10 jaar met pensioen is. Heel zijn leven rechtstaand gewerkt.
Nooit veel verdiend. Ik kan niet goed schatten, maar ik vrees dat hij ook niet zoveel sociale rechten heeft moeten betalen (vergeleken met vb. een ongeschoolde arbeider).
En nu een schandalig laag pensioen.

Natuurlijk,
als ge als ongeschoolde, of als geschoolde, of als gediplomeerde A3, A2, A1 .. evenveel wilt verdienen als een arts, dan moet ge "iets speciaals" doen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 juni 2013 om 16:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 16:09   #88
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Respect voor je vader voor het werk dat hij gepresteerd heeft en voor het werk dat hij gecreëerd heeft voor anderen.
Iets minder respect, eer treurnis, dat hij systematisch 100 uren per week werkte. Hij had beter iets meer van het leven genoten; en samen met je moeder die hem dan ook zo lang moest missen.

Ik ken een aantal kleine zelfstandigen, waaronder enkele succesvolle kleine zelfstandigen. Die gasten rijven ze binnen ! Ik gun het hen. Maar tegelijk maakt me dat niet kinds-onnozel.
De kleine zelfstandige waarmee ik meest medelijden heb, is de gewone simpele arbeiders-haarkapper die ondertussen ook wel 10 jaar met pensioen is. Heel zijn leven rechtstaand gewerkt.
Nooit veel verdiend. Ik kan niet goed schatten, maar ik vrees dat hij ook niet zoveel sociale rechten heeft moeten betalen (vergeleken met vb. een ongeschoolde arbeider).

Natuurlijk,
als ge als ongeschoolde, of als geschoolde, of als gediplomeerde A3, A2, A1 .. evenveel wilt verdienen als een arts, dan moet ge "iets speciaals" doen.

.
Schoofzak,
Ambtenaren dragen niets af
De rest is ok

Laatst gewijzigd door Scheefpoeper : 30 juni 2013 om 16:12.
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 16:17   #89
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper Bekijk bericht
Schoofzak,
Ambtenaren dragen niets af
De rest is ok
Ambtenaren dragen niets af, betalen ook geen belastingen en krijgen dan ook de brutowedde als nettobedrag...of wacht.....
Zijn we nu nog altijd niet voorbij het stadium van ''t is de staat die betaalt, dus...."
Oud 30 juni 2013, 17:18   #90
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk,

.
Weet je, de schoofzak, hij heeft de laatste decennia steeds de maximumbijdrage betaald (momenteel is dat op enkele euro na -> 17.000 euro per jaar). En jij denkt dat u, als ambtenaar, meer afgedragen hebt?

En ja, hij heeft misschien wel te veel geïnvesteerd in zijn bedrijf... maar leg het hem maar eens. Zijn bedrijf(je) was en is een ware passie voor hem; Nu werkt hij trouwens nog 'gedeeltelijk'... maar meer dan u ooit als ambtenaar fulltime zult gewerkt hebben (dus minstens 40 u per week; meestal een 60 denk ik; hij doet dit nu thuis in een living van een 120m²; dus ruimte genoeg). En hij doet dat niet uit noodzaak (ik veronderstel dat hij jaarlijks meer belastingen betaalde dan dat u netto verdiende ).
Hij zou ziek worden indien hij het niet meer zou kunnen.

En aangezien hij bitterweinig slaap nodig had/heeft (hij komt gemakkelijk met 5 �* 6 slaap toe), bracht hij dagelijks minstens 2 �* 3 uur door met mijn moeder en stond hij steeds te mijner beschikking). Trouwens mijn moeder was bijna 24/24 u bij hem gezien ze in zijn bedrijf werkte.
Maar hij ging natuurlijk zich weinig (ik denk nooit) bezatten, ging niet naar voetbal- of wielerwedstrijden (waar de meeste brave vaders zich alleen naar begeven).

Maar soit, ik kan hier vertellen wat ik wil... het doet er niet toe.
Ik heb alleszins ongelooflijk veel respect voor hetgeen hij gepresteerd heeft en voor hetgeen hij voor zijn gezin betekend heeft 'én betekent).
(ik heb trouwens ook enorm respect voor de meeste ondernemers).

Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 30 juni 2013 om 17:19.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 20:09   #91
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin. Ambtenaren maken geen regeltjes. Politici doen dat. Ambtenaren mogen ze alleen maar toepassen.
Ja precies.
Oud 30 juni 2013, 21:12   #92
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin. Ambtenaren maken geen regeltjes. Politici doen dat. Ambtenaren mogen ze alleen maar toepassen.
Boeiende job moet dat zijn.
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 22:59   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper Bekijk bericht
Boeiende job moet dat zijn.
Dat is het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 23:09   #94
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga op 31/12/2014 verplicht op swt (vroegere brugpensioen).
Heb jarenlang 16 uur/dag (2 werkgevers; 1 nachtpost en 1 dagpost en max 4 uur/dag slapen) gewerkt + weekendwerk (za+zo, aircraftdriver DHL-Zaventem).
Wij moeten onze loopbaan bewijzen omdat wij minimum 20 jaar gewerkt moeten hebben om SWT te krijgen. Die gegevens zijn opgevraagd door de werkgever en ik kom aan 14.085 rsz-dagen (265 dagen is equivalent van 1 voltijds gewerkt jaar). Die gegevens lopen tot eind 2011 (2012 is nog onvolledig). Dit is het resultaat 9 jaar voor mijn pensioen op 65.
Mijn pensioen benadert bijlange niet dat van een ambtenaar muziekleraar die 17/u week werkt en nog eens 4 maanden verlof bovenop krijgt. Vandaar mijn aversie voor het perverse systeem dat statutaire ambtenaren een dubbel pensioen GEEFT.
Wie is dan de slimste denk je ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 23:15   #95
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar die heeft dan wel veel geld geinvesteerd in zijn pruiken
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 23:22   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Weet je, de schoofzak, hij heeft de laatste decennia steeds de maximumbijdrage betaald (momenteel is dat op enkele euro na -> 17.000 euro per jaar). En jij denkt dat u, als ambtenaar, meer afgedragen hebt?

En ja, hij heeft misschien wel te veel geïnvesteerd in zijn bedrijf... maar leg het hem maar eens. Zijn bedrijf(je) was en is een ware passie voor hem; Nu werkt hij trouwens nog 'gedeeltelijk'... maar meer dan u ooit als ambtenaar fulltime zult gewerkt hebben (dus minstens 40 u per week; meestal een 60 denk ik; hij doet dit nu thuis in een living van een 120m²; dus ruimte genoeg). En hij doet dat niet uit noodzaak (ik veronderstel dat hij jaarlijks meer belastingen betaalde dan dat u netto verdiende ).
Hij zou ziek worden indien hij het niet meer zou kunnen.

En aangezien hij bitterweinig slaap nodig had/heeft (hij komt gemakkelijk met 5 �* 6 slaap toe), bracht hij dagelijks minstens 2 �* 3 uur door met mijn moeder en stond hij steeds te mijner beschikking). Trouwens mijn moeder was bijna 24/24 u bij hem gezien ze in zijn bedrijf werkte.
Maar hij ging natuurlijk zich weinig (ik denk nooit) bezatten, ging niet naar voetbal- of wielerwedstrijden (waar de meeste brave vaders zich alleen naar begeven).

Maar soit, ik kan hier vertellen wat ik wil... het doet er niet toe.
Ik heb alleszins ongelooflijk veel respect voor hetgeen hij gepresteerd heeft en voor hetgeen hij voor zijn gezin betekend heeft 'én betekent).
(ik heb trouwens ook enorm respect voor de meeste ondernemers).
Het heeft wel belang wat je verteld.
Alleen kan het een ambtenaar geen lor schelen, ze zijn niet zoveel anders dan een beroepsdopper en hun enige antwoord is ....wie is dan de slimste?
Ja zij zijn niet de slimste dat staat vast. Ze zouden in geen honderd jaar een bedrijf kunnen runnen en rekeningen beheren.
Behalve hun inkomen...verder rekenen ze niet. Ze kunnen het niet ook. Geen enkel overheidsbedrijf is zelf bedruipend laat staan productief. Ze hebben dus nooit in hun leven enig inkomst gegenereerd. Hun loon inclusief belastingen en sociale bijdragen komen uit de belastingen pot. En zelfs dat verstaan ze nog niet. En als ze op pensioen gaan gaat dat verder, en ze begrijpen het ook nog steeds niet want ze blijven maar denken dat ze ergens ooit in hun leven iets opgebracht hebben. Dat is dus dom zijn....volharden in domheid.
Hun dagtaak bestaat uit het aanwezig zijn en stoelen schuiven, gazet lezen, veel babbelen over probleempjes, veel in de kantine zitten en veel redenen om een drink te houden.
Ze noemen dat slim zijn. Sluw is een betere woordkeuze voor hun.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juni 2013 om 23:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 23:55   #97
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
bij ons bestond er geen werkloosheid. Iedereen had werk!
Sovjet Unie ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 00:05   #98
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het heeft wel belang wat je verteld.
Alleen kan het een ambtenaar geen lor schelen, ze zijn niet zoveel anders dan een beroepsdopper en hun enige antwoord is ....wie is dan de slimste?
Ja zij zijn niet de slimste dat staat vast. Ze zouden in geen honderd jaar een bedrijf kunnen runnen en rekeningen beheren.
Behalve hun inkomen...verder rekenen ze niet. Ze kunnen het niet ook. Geen enkel overheidsbedrijf is zelf bedruipend laat staan productief. Ze hebben dus nooit in hun leven enig inkomst gegenereerd. Hun loon inclusief belastingen en sociale bijdragen komen uit de belastingen pot. En zelfs dat verstaan ze nog niet. En als ze op pensioen gaan gaat dat verder, en ze begrijpen het ook nog steeds niet want ze blijven maar denken dat ze ergens ooit in hun leven iets opgebracht hebben. Dat is dus dom zijn....volharden in domheid.
Hun dagtaak bestaat uit het aanwezig zijn en stoelen schuiven, gazet lezen, veel babbelen over probleempjes, veel in de kantine zitten en veel redenen om een drink te houden.
Ze noemen dat slim zijn. Sluw is een betere woordkeuze voor hun.
Geen enkel zelf bedruipend en productief? En Belgacom?
Ik had van u wel andere praat verwacht,ge sluit aan bij het groepje haters!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 1 juli 2013 om 00:16.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 07:39   #99
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het RTT-schandaal (RTT=vroegere Belgacom) werd op 18 mei 1973 door de krant De Standaard onthuld, een maand nadat de krant ook de Ibramco-affaire aan het licht had gebracht. Journalist Hugo de Ridder onthulde toen in een interview met hoofdingenieur Paul Demaegt van de RTT allerlei illegale praktijken rond zijn werkgever. Demaegt vertelde onder meer dat de gebouwen die voor de RTT bestemd waren niet meer openbaar werden aanbesteed, maar in plaats daarvan werden doorgespeeld naar een onbekende en veel duurdere aannemer van de bouwonderneming I.I.I. (N.V. Société d'Implantation et d'Investissements Immobiles). Als wederdienst stortte men vervolgens geld in het verkiezingsfonds van de Belgische Socialistische Partij. Demaegt beweerde ook dat Germain Baudrin, sinds juni 1970 administrateur-generaal van de RTT, persoonlijke belangen had bij zijn keuze het bedrijf Equimo te belasten met de bouw en inrichting van de RTT-kantoren. Baudrin was namelijk aandeelhouder bij Equimo, evenals de vrouw en zoon van staatssecretaris Abel Dubois. Demaegt beschuldigde Baudrin van machtsmisbruik, corruptie en geldverspilling, maar werd prompt door Baudrin ontslagen zonder wedde.

Toch kon Baudrin niet vermijden dat de zaak verder uitlekte. Demaegt gaf interviews aan diverse bladen en magazines, waaronder Humo. Op 21 mei 1973 belastte premier Edmond Leburton het Hoog Comité van Toezicht de zaak te onderzoeken. Baudrin ging op 28 mei met verlof, officieel om het onderzoek niet te storen, maar De Standaard had hem eerder al beschuldigd van het verduisteren van bezwarend bewijsmateriaal. Op 30 mei 1973 volgde er in Kamer en Senaat een interpellatie over de RTT-affaire.
Vervolging[bewerken]

Abel Dubois nam op 4 juni 1973 ontslag als staatssecretaris. Op 31 juli werd Baudrin officieel in beschuldiging gesteld en samen met twee Equimo-beheerders wegens valsheid in geschrifte en misbruik van zijn ambt gearresteerd. Uit later onderzoek bleek bovendien dat Baudrin kantoormachines had geleverd aan Frank Pepermans, hoofd van "Bell Telephone", in ruil voor steekpenningen. Veel mensen die betrokken waren bij dit schandaal waren ook lid van de Belgische Socialistische Partij, die eerder dat jaar al door de Ibramco-affaire in een slecht daglicht was komen te staan. Ook minister van Verkeer Edward Anseele jr. werd nu genoemd in de affaire als ex-PTT-minister en de politiek verantwoordelijke minister. Op 23 oktober 1973 nam hij onder druk van de CVP en oppositie ontslag om gezondheidsredenen.

Demaegts schorsing was toen al opgeheven. Hij bezorgde op 14 november het Hoog Comité van Toezicht zijn geheim comité aan premier Leburton. Dit rapport werd later in De Standaard in een samenvatting gepubliceerd en kwam op 14 januari 1974 in de boekhandel.
Proces[bewerken]

Op 18 juni 1975 werd Baudrin door de correctionele rechtbank in Brussel tot 4 jaar celstraf veroordeeld en een boete van 33 miljoen frank. Pepermans werd veroordeeld tot een voorwaardelijke straf wegens actieve corruptie. Hij verbood tijdens zijn proces dat zijn advocaten een lijst voorlazen met politici die om zijn gunsten gebedeld hadden. Op 27 juli 1975 werd Pepermans wegens omkoping tot 6 maanden cel veroordeeld met uitstel en een boete van 15.000 Belgische frank. Op 16 december 1976 overleed hij in zijn hotelkamer te New York in verdachte omstandigheden. De doodsoorzaak werd uiteindelijk als zelfmoord omschreven

Laatst gewijzigd door demonen : 1 juli 2013 om 07:47.
Oud 1 juli 2013, 07:50   #100
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Zijn de werknemers van Belgacom statutair benoemde ambtenaren?
Voor zover ik weet is de Staat slechts voor 50,1% aandeelhouder?
Gezien de precaire financiële toestand van België kan men ervan uitgaan dat de Staat zijn aandelen zal verkopen in de nabije toekomst.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be