Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2013, 16:30   #81
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sulcheemurnmos Bekijk bericht
wat een gedoe zeg! je snapt er echt helemaal niks van! Laat ik het zo zeggen, laat je in vertouwen je deur open staan als er boeven komen? je snapt het echt niet!~(mainstream) Geld is NIET BESTAAND! Het is een ILLUSIE (hoewel een hele sterke dat geef ik toe) Een ILLUSIE kan je niet vertrouwen: onmogelijk!
Hier, voor de klein mannen is een tekeningetje altijd beter, kan je wat kleuren. Geld uit het niets ...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  flex001.png‎
Bekeken: 40
Grootte:  27,1 KB
ID: 91235  

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 16:36   #82
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
wat een waanzin man! Dan moet er dus GELOGEN worden dat er iets is wat er niet is! een LEGE POT CHOCO is een LEGE POT geen volle!! men kan zoiets niet baseren op illusies!ik begin steeds meer te denken dat je het niet WILT zien!!!!!
Dat het waanzin is weet iedereen wel, je lijkt alleen een beetje achter te lopen. En hoe lang weten we dat nu al?
Citaat:
Onderstaand citaat van Robert H Hemphill uit 1934 wekt enige onrust maar is gezien de omstandigheden opmerkelijk up to date. Na aandachtige lezing bespeuren we een merkwaardige overeenkomst met wat de chaostheoretici ons vandaag vertellen, met name … ‘zelfs zo belangrijk dat onze maatschappij in elkaar kan storten’. Deze zinsnede lijkt te verwijzen naar het zgn ‘beslissingsvenster’ en in het verlengde daarvan de keuze die we kunnen maken tussen het ‘ineenstortings-’ of het ‘doorbraaktraject’.

1934

Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen.
Nu nog over nadenken natuurlijk, er zijn een aantal voorwaarden toch wel
Oud 18 augustus 2013, 16:37   #83
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
o btw dit even zijdelings dus.
weet je dat je geen boetes en belasting etc hoeft te betalen?! never?!
Tell me, interesting. Omdat geld uit het niets komt misschien?
Oud 18 augustus 2013, 16:39   #84
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
wat wil je hier nou mee zeggen man?!!!
Probeer het onderstaande eens, al je geld uit het niets is dan weg.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tabularasa001.png‎
Bekeken: 39
Grootte:  17,9 KB
ID: 91236  

Oud 18 augustus 2013, 16:41   #85
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
velen weten het niet hoor, vraag maar eens na. als IEDEREEN morgen zijn geld wil ophalen bij de bank moeten de banken sluiten! WAAROM? ZE HEBBEN HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik hoop dat we snel terug met Kauri's gaan betalen, iedereen naar zee, misschien wordt het nog gezellig dan.
Oud 18 augustus 2013, 16:42   #86
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
nee niet omdat geld uit het niets komt (daarom zei ik zijdelings) maar omdat jou als souvereign persoon niks 'gemaakt' kan worden!
Oh, die zever, ook eens gelezen. Allemaal illusie natuurlijk.
Oud 18 augustus 2013, 16:44   #87
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
als je het gelezen (en begrepen zou hebben) had je nooit deze reactie. Maar goed, wat denk je dat ik bedoel dan?
Terug naar het onderwerp

Nu, schijnbaar zijn we hier volledig afgeweken van de platitude die we wilden duiden, gemakshalve hebben we de herinvoering van de goudstandaard als referentie genomen om de koppeling ‘geld en materie’ te accentueren. De stelling is dat de geldhoeveelheid dient gedekt te worden door goud, dat overheden nu pogingen ondernemen om dat goud fysiek naar zich toe te trekken, komen we later op terug. Om dit volledig transparant te maken kan u zich best een wereld voorstellen waarin geen fysiek geld meer bestaat. Anders gezegd, in heel de wereld – tot het kleinste gehucht op aarde – betalen we met een bankkaart, dit wil zeggen dat alles volledig elektronisch verloopt. Dit is een trend die zich sowieso aanbiedt en doorzet, gekoppeld aan onze bevindingen betekent dit dat de herinvoering van de goudstandaard een platitude betreft, genuanceerder is te stellen dat het niet congruent is met de tand des tijds. Het waarom moge duidelijk zijn, als alle betalingen elektronisch verlopen is er (1) geen fysiek geld dat gedekt kan/moet worden en (2) de waarde die we aan goud geven is een subjectieve en/of relatieve waardering. Als we morgen – binnen het gestelde denkkader – in consensus besluiten dat de nominale tegenwaarde 1000x hoger ligt, dan zou er plots fysiek geld in overvloed zijn.
Oud 18 augustus 2013, 16:46   #88
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
als je het gelezen (en begrepen zou hebben) had je nooit deze reactie

Maar goed, wat denk je dat ik bedoel dan?
Collage

Het komt erop neer dat de landen waarin wij menen te leven, feitelijk bedrijven zijn. Dat klinkt absurd, maar het is echt zo. De geheime ordes die de wereld controleren, zoals de illuminati, hebben er lang geleden voor gezorgd dat wij niet langer in een vrij land leven, maar in een corporatie, waarin onze rechten en plichten bepaald worden door slechts een heel klein groepje ‘managers’.

Dit is het geval voor de VS, China, Australië, Brazilië, Japan, Zuid-Afrika, Groot-Brittannië en vele andere landen in de wereld, die allemaal als onderneming genoteerd staan op de Amerikaanse Beurs. Hoewel Nederland hier niet met name genoemd wordt, lijkt de situatie in ons land niet anders te zijn, omdat ook de Staat der Nederlanden genoteerd staat op Wall Street. Een groot gedeelte van het belastinggeld dat de burgers moeten betalen, gaat naar dit kleine groepje, dat inmiddels een haast niet voor te stellen rijkdom opgebouwd heeft. Omdat zij niet alleen het economische systeem controleren, maar bijvoorbeeld ook het justitiële en het politieke systeem, en het allemaal al geïnstalleerd werd voordat de meesten van ons werden geboren, kraait er tegenwoordig bijna geen haan meer naar. Het monster is “te groot geworden om te zien”.

http://galacticchannelings.com/nederlands/oppt.html
Oud 18 augustus 2013, 17:11   #89
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Om dat te testen , zeg me eens dit:

is geld wel of geen illusie?
Laat me eens even denken, efficiëntie kan nooit kwaad, wat denk je zelf?

Wat we zien is niet de werkelijkheid. We zien dat de zon opkomt, maar ‘weten’ dat in werkelijkheid de zon ten opzichte van ons (de aarde) stilstaat en dat de aarde draait. In de wereld van het onzichtbaar kleine is het nog gekker, want de wereld is vooral leeg. Materie is niet van materie gemaakt. Als we de kern van een atoom vergroten tot een rijstkorrel, zou het hele atoom de grootte hebben van een voetbalstadion en de elektronen zouden als rijstkorrels zijn die tussen de plaatsen doorvliegen. Sir Arthur Eddington zei: “De materie is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte. Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen. (Peter Russel)
Oud 18 augustus 2013, 17:12   #90
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees bovenstaand boek nou maar eerst want je bent mbt geld te veel in de war.
Welk boek, dat van die FAIRS? Met wat ga je dat dekken? Wil je wel een condoom gebruiken aub, anders plakt dat geld zo

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2013 om 17:13.
Oud 18 augustus 2013, 17:14   #91
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
pffff over ontwijken van een vraag gesproken!!!!

is geld wel of geen illusie??
Geld bestaat ook uit 99,999 ... % lege ruimte, hetzelfde als dat van die lege pot Choco. Wat bedoel je met illusie eigenlijk?
Oud 18 augustus 2013, 17:15   #92
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
pffff over ontwijken van een vraag gesproken!!!!

is geld wel of geen illusie??
Moet nu vertrekken voor een illusoire pint, zou smaak ook illusie zijn dan?
Oud 18 augustus 2013, 17:16   #93
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
je hoeft het niveau niet verder omlaag te halen, dank U!

wel , is geld (zoals gewoonlijk bedoeld) nu wel of geen illusie volgens jou?

als je het geen illusie vind zeg je: nee, het is geen illusie
als je het wel een illusie vind zeg je: ja het is een illuisie

ben benieuwd.
Beste, we weten dat er drie soorten mensen zijn, je hebt er die kunnen tellen en je hebt er die niet kunnen tellen. Hoe kan ik nu antwoorden als je niet weet of illusie nu wel of niet bestaat? Ik doe een gok, het is geen illusie
Oud 18 augustus 2013, 17:17   #94
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn god! wat bedoel je met illusie????????????????????????????????????

dat geld niet echt is!!!!!!!!! dat het een luchtkasteel, een nietzeggend iets is
dat het gebouwd is op lucht etc etc etc etc etc
Uiteraard, geld komt uit het niets en we zetten virtuele getallen op een stuk papier. Zijn getallen dan ook niet illusoir?
Oud 18 augustus 2013, 17:20   #95
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Geld is wel degelijk een illusie, zei het een zeer sterke.
Ik zei net iets anders, handig om weten is dat de egotransverarring ons in verwarring kan brengen. Wat ik zei

Citaat:
Ik doe een gok, het is geen illusie
Maar ok, ik volg je gewoon. Met wat ga je die FAIRS nu dekken?
Oud 18 augustus 2013, 17:20   #96
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
wel wat ze representeren .

we hebben het niet over 'getallen an sich" (wiskunde etc)!

we hebben het hier over de 'realiteit'!

geld is een illusie en pas als je DAT begrijpt begrijp je wat ik zeg.
Op die manier is de realiteit ook een illusie, konsekwent blijven aub.
Oud 18 augustus 2013, 17:24   #97
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Heel het geldsysteem de dag van vandaag heeft één doel: controle.

Regeringen onder schuld brengen van de internationale illuminati bankiers, en de rest is gescheidens. They own you.

Kijk naar Lybië. Waarom moest Libië binnengevallen worden en Gadafi internationaal gehekeld worden? Omdat hij een onderdrukker was? Dat was niet de echte reden. Omdat Lybië een eigen centrale bank had die niet in privé (illuminati) handen was zoals de Federal Reserve. Lybië was de volgende op de wish list. De rebellen waren aangestuurt door inside agenten die werkten voor de internationale bankiers:

Citaat:
Libya all about oil, or central banking?
By Ellen Brown

Several writers have noted the odd fact that the Libyan rebels took time out from their rebellion in March to create their own central bank - this before they even had a government. Robert Wenzel wrote in the Economic Policy Journal:

I have never before heard of a central bank being created in just a matter of weeks out of a popular uprising. This suggests we have a bit more than a rag tag bunch of rebels running around and that there are some pretty sophisticated influences.

Alex Newman wrote in the New American:

In a statement released last week, the rebels reported on the results of a meeting held on March 19. Among other things, the supposed rag-tag revolutionaries announced the "[d]esignation of the Central Bank of Benghazi as a monetary authority competent in monetary policies in Libya and appointment of a Governor to the Central Bank of Libya, with a temporary headquarters in Benghazi."

Newman quoted CNBC senior editor John Carney, who asked, "Is this the first time a revolutionary group has created a central bank

while it is still in the midst of fighting the entrenched political power? It certainly seems to indicate how extraordinarily powerful central bankers have become in our era."
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/MD14Ak02.html

Laatst gewijzigd door exodus : 18 augustus 2013 om 17:25.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 17:25   #98
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
man je haalt er van alles bij wat er geen zak mee te maken heeft.

Je bent iemand met wie , als je het over potloden slijpen hebt, begint over de structuur van de atomen in het potlood. Zo verwar je de ene laag met de andere.

Echter, misschien doe jet het zelf, wel, maar ik trap niet in de mist die je optreekt om zaken onduidelijk te houden.

geld is en bljft een illusie! zo onecht als het maar kan!
Ja, geld is een illusie, net daarom dat je die problemen snel kan oplossen. What's the point?

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2013 om 17:25.
Oud 18 augustus 2013, 17:27   #99
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
en ik hoor j eniet over mijn advies het genoemde boek te lezen.

die legt het wss duidelijker aan je uit dan ik in een paar postings kan.
Dat boek van die FAIRS? Ik vraag je al heel de tijd met wat je dat gaat dekken. Maar nu echt weg, straks is m'n pint illusoir warm, niet leuk voor de illusoire smaak.
Oud 18 augustus 2013, 17:27   #100
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
zo is het! er is zelfs een enorm goed boek over!

Er zijn veel boeken
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be