Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 14:13   #81
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
effectief prépensioen is.
effectief pensioen is het omdat werkgevers zonder subsidies geen ouderen aanwerven.
Wel bleiten en zagen dat ze nood hebben aan deze arbeiders, dat deze ervaring en kennis niet verloren mag gaan tot ze zich aanbieden en correct wensen betaald te worden voor hun ervaring en kennis.
Dan zijn ze plots te oud en alleen rendabel als de staat bijspringt met RSZ kortingen, en hoe meer hoe liever.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 14:40   #82
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Men zou eigenlijk binnen 5 jaar gewoon eens de proef op de som moeten nemen en bekijken welk percentage van de 52 plussers met dit systeem nog aan werk geraakt zijn en welk percentage van ontslagen 52-plussers die niet van dit systeem konden genieten. .
Dat de werkgeversorganisaties maar eens met de cijfers afkomen van het aantal 50+ die ze hebben afgedankt en het aantal 50+ die ze hebben aangenomen de laatste 5 jaren. Dan kan er gepraat worden over aan het werk houden van 50+

Het is immers heel goedkoop om met de wolven mee te huilen maar zelf niets doen aan het probleem van 50+ die niet meer aan het werk geraken omdat ze te oud zijn, men wenst wel hun kennis en ervaring, maar is niet bereid deze kwaliteiten correct te verlonen.
Oud 13 september 2013, 15:09   #83
rafkaf
Banneling

Standaard Leemans (ACV): 'Nog nooit zoveel onzin gehoord over werknemers'

Meneer Onzin heeft nog nooit zoveel onzin gehoord, beweert hij.
Citaat:

Leemans (ACV): 'Nog nooit zoveel onzin gehoord over werknemers'
...
Dit is geen brugpensioen, maar een stelsel van werkloosheid met een toeslag die betaald wordt door de werkgever', aldus Leemans.
...
Leemans wijst er ook op dat wie in stelsel zit, moeten beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. 'Ze kunnen opgeroepen worden en kunnen naar een job geleid worden. Terecht, want mensen van 52 jaar, die hebben vaak nog schoolgaande kinderen en hebben nog een huis af te betalen. Die willen wel een andere job.' Dat ze die job niet vinden is niet per se hun fout, vindt Leemans: 'Is er jobaanbod? Willen bedrijven nog 50-plussers aanwerven?'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_008

Wat ikme altijd afvraag dat is: 'Hoeveel grote buitenlandse ondernemingen gaan we hier nog mogen ontvangen... na al die enorme ontslagvergoedingen, bijpassingen enz. ezn;?'.

Wellicht willen de vakbonden dat hier geen multinationals komen want die hebben ze altijd als aartsvijanden beschouwd.
Ik vermoed dat zij die oorlog zullen winnen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:43   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zonder de bedragen te kennen, vermoed ik dat de werkloosheidsvergoeding en de Ford-premie gezamelijk ongeveer het oude loon is. Deze werklozen zijn nu feitelijk goedkope arbeidskrachten, n.l. aan de prijs van de werkloosheidsvergoeding. Vooral zij hebben weinig reden om een 'slechtbetaalde' job te weigeren want Ford past bij.
Inderdaad, je schrijft dit zonder de bedragen te kennen.

Ikzelf krijg ongeveer 130.000 euro.
- Hierin zit 6 maanden loon.
- Bijbetaling van ongeveer 55 jaar tot 65 jaar.

Maaaaaaaaarrrrrrr, die 130.000 euro moeten eerst langs de SZ en de belastingen passeren.

Met het werk dat ik op Ford doe, heb ik ongeveer 2200 euro netto per maand.
Wij krijgen daarbij verlofgeld en eindejaarspremie. (verlof wordt niet doorbetaald).

Bij de berekening die voor mij gemaakt werd, kom ik op ongeveer 1600 euro netto per maand. Geen verlogeld meer, geen eindejaarspremie meer.

Let op, ik ben dan één van de dikstbetaalde arbeiders (bedienden hebben een andere regeling).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 16:36   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja dat is correct.
Iemand die volledig werkloos kreeg tijdens zijn wettelijke opzeg geen uitkering.
Iemand die op SWT gaat ook niet, pas daarna krijgt die een uitkering en een bijkomende vergoeding van zijn ex-werkgever, een vergoeding die de volledige werkloos ook al kreeg, al dan niet in 1 keer uitbetaald.
De SWT'er krijgt die in stukjes uitbetaald en netto gemiddeld per dienstjaar is dat bedrag ook kleiner.
Een wettelijke opzegvergoeding wordt uitbetaald als de werkgever iemand met onmiddellijke ingang ontslaat. Die opzegvergoeding is het loon waarop de werknemer recht zou gehad hebben wanneer hij/zij bleef werken tijdens de opzegperiode. Ik mag veronderstellen dat dit loon een pak hoger ligt dan de maandelijkse werkloosheidsvergoeding.
Het is normaal dat er gedurende die maanden geen uitkeringen uitbetaald worden. Je kan niet gelijkertijd een uitkering en loon ontvangen.
Normaal gezien hebben die werknemers mi geen recht op een opzegvergoeding omdat ze niet op staande voet ontslagen worden, en tijdens hun opzegperiode (periode tussen dag dat ze weten dat ze ontslagen worden en werkelijk stoppen van de activiteit) verder werken.

Maar ja niet iedereen is gelijk voor de wet. Werknemers van multinationals krijgen blijkbaar meer en betere rechten dan andere werknemers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 16:43   #86
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen inkomsten maar hun ontslagvergoeding gedeeld door het aantal maanden tot aan hun 65.
Of ben je echt zo goedgelovig dat je dacht dat ze naast hun SWT ook een riante ontslagvergoeding meekregen.
Ontslagvergoeding=loon zoals ik hoger schreef. Een ontslagvergoeding mag dus volgens de geldende wetten niet gecombineerd worden met een werkloosheidsuitkering.
Allez ttz voor werknemers die niet bij een multinational werken.
Oud 13 september 2013, 16:47   #87
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Normaal gezien hebben die werknemers mi geen recht op een opzegvergoeding omdat ze niet op staande voet ontslagen worden.
Ge zijt aan het zeveren in het kwadraat.
Oud 13 september 2013, 16:51   #88
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontslagvergoeding=loon zoals ik hoger schreef. Een ontslagvergoeding mag dus volgens de geldende wetten niet gecombineerd worden met een werkloosheidsuitkering.
Allez ttz voor werknemers die niet bij een multinational werken.
En alweer sta je te zeveren in het kwadraat.
Oud 13 september 2013, 16:59   #89
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wettelijke opzegvergoeding wordt uitbetaald als de werkgever iemand met onmiddellijke ingang ontslaat..
Als ik eind december 2014 ontslagen word en indien ik geen andere arbeid heb dan krijg ik evengoed een ontslagvergoeding van 6 maanden. 19 weken opzeg en de rest inschakelingsvergoeding.

Maar ja voor u zal december 2014 ook onmiddelijk zijn.

Man man zwijg toch over zaken waar je geen niks van af kent.

Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2013 om 17:17.
Oud 13 september 2013, 17:19   #90
pajoske

Standaard

Citaat:
En alweer sta je te zeveren in het kwadraat.
Ah ja? Hebt gij leren lezen?

Citaat:
Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen.

U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …).
bron: http://www.belgium.be/nl/werk/werklo...d/voorwaarden/

Is dat een betrouwbare bron of niet?
Oud 13 september 2013, 17:30   #91
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja? Hebt gij leren lezen?
Ja en ik weet daarom ook 100% zeker dat mijn ontslagvergoeding niet uit loon bestaat. Want mijn totale ontslagvergoeding is bijna 4 keer meer dan wat ze me wettelijk moeten geven. Moest het allemaal uitgesteld loon zijn zoals gij denkt dan had ik bijna 18 tot 24 maanden geen recht op uitkeringen.

Je noemt op basis van de cijfers van de RVA iedereen die een uitkering krijgt ook werkloos, kan er ook niet aan doen dat gij niet begrijpend kunt lezen en er dus maar op los zevert.

Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2013 om 17:30.
Oud 13 september 2013, 17:37   #92
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Meneer Onzin heeft nog nooit zoveel onzin gehoord, beweert hij.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_008

Wat ikme altijd afvraag dat is: 'Hoeveel grote buitenlandse ondernemingen gaan we hier nog mogen ontvangen... na al die enorme ontslagvergoedingen, bijpassingen .
Die bedrijven blijven hier niet weg om die vergoedingen maar omdat de staat de grootste dief is en geen andere dieven naast zich duld. daarom blijven ze weg en wie kan vertrekt.
Oud 13 september 2013, 18:19   #93
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bedrijven blijven hier niet weg om die vergoedingen maar omdat de staat de grootste dief is en geen andere dieven naast zich duld. daarom blijven ze weg en wie kan vertrekt.
Opel vertrok ook uit Russelheim, ik heb daar toen niemand over de Duitse overheid horen klagen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 18:47   #94
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Opel vertrok ook uit Russelheim, ik heb daar toen niemand over de Duitse overheid horen klagen...
In Russelheim gingen de arbeiders akkoord met de hun voorgstelde reorganisatie en ze produceren daar nog steeds, kan je me even vertellen met wat ze vertrokken zijn.
Oud 13 september 2013, 21:55   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In Russelheim gingen de arbeiders akkoord met de hun voorgstelde reorganisatie en ze produceren daar nog steeds, kan je me even vertellen met wat ze vertrokken zijn.
Sorry, het is Bochum dat gaat sluiten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 22:30   #96
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja en ik weet daarom ook 100% zeker dat mijn ontslagvergoeding niet uit loon bestaat. Want mijn totale ontslagvergoeding is bijna 4 keer meer dan wat ze me wettelijk moeten geven. Moest het allemaal uitgesteld loon zijn zoals gij denkt dan had ik bijna 18 tot 24 maanden geen recht op uitkeringen.

Je noemt op basis van de cijfers van de RVA iedereen die een uitkering krijgt ook werkloos, kan er ook niet aan doen dat gij niet begrijpend kunt lezen en er dus maar op los zevert.
Dus als ik het goed begrijp krijg je een wettelijke ontslagvergoeding (=loon) + een extra oprotpremie (cadeau) dat het drievoudige is van je ontslagvergoeding?
Oud 13 september 2013, 23:31   #97
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp krijg je een wettelijke ontslagvergoeding (=loon) + een extra oprotpremie (cadeau) dat het drievoudige is van je ontslagvergoeding?
Hier klinkt er eentje bijzonder jaloers....

Denkt u nu,dat deze persoon niet liever zou hebben dan zijn loopbaan bij ford gewoon verder te kunnen zetten tot zijn écht pensioen ,in plaats van een (in uw ogen onaanvaardbare ontslagpremie) te trekken waarvan de staat meer dan de helft afroomt....

Diens zekerheid en toekomstperspectief ligt echter wel aan scherven....

ga liever reclameren tegen personen zoals het wollig Kortrijks tjeefje dat vrijwillig zijn zitje in het parlement omruilt voor een goed betaald mandaat van 180.000 euro/jaar en daarbij vanwege het politieke wereldje er een ontslagvergoeding van 340.000 euro bovenop krijgt,zijn wedde dus van volledige 4 jaar uitbetaald,én er bovenop via zijn 20 jarige dienst er nog een parlementair pensioen van méér dan 5000 euro maandelijks krijgt bijbetaald...

Ford betaald zijn mensen hun premies van hun eigen geld....

Geldwolven zoals het kortrijks wollig tjeefje krijgen hun riante vergoedingen betaald mét gemeenschapsgeld....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:36   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alle andere 52+ kunnen gewoon gaan doppen.
Goe bezig de discriminatie naam te geven.

En geef dat krullenbos eens een krulijzer dat ze haar haren eens uit haar ogen kan halen.
Lijkt wel een vogelverschrikker.
Oud 13 september 2013, 23:47   #99
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle andere 52+ kunnen gewoon gaan doppen.
Goe bezig de discriminatie naam te geven.

En geef dat krullenbos eens een krulijzer dat ze haar haren eens uit haar ogen kan halen.
Lijkt wel een vogelverschrikker.
Tja,als Ford deze regeling niet had gemaakt voor zijn personeel hadden ze ook gewoon kunnen (moeten) gaan doppen....

De staat wint er het meeste bij ,geloof me...

Ze romen deze premies af,en deze werklozen verdwijnen uit de werkloosheidsstatistieken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 08:52   #100
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem het zoals je wilt.
Ik noem het een schadevergoeding voor het verbreken van het toekomstcontract en voor de non-believers, dat toekomstcontract is een wettelijke CAO die afgesloten werd en in Brussel gedeponeerd. In dat contract stond werkzekerheid tot 2020 mits we een deel loon inleverden, pauses werden niet meer betaald, verlofdagen werden niet meer als loon uitbetaald maar als premies, busvervoer afgeschaft, cafetaria gesloten enz.

Het verbreken van een overeenkomst is overal goed voor een schadevergoeding, een schadevergoeding die er kwam in ruil voor het laten vallen van de lopende rechtszaak.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be