![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, als zelfs de Belgenmoppen al uitgestorven onder Hollanders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de haatsmurf-houding op internet van veel flaminganten en belgicisten draagt ook niet echt bij aan een positief klimaat tussen het noorden en het zuiden waar samenwerking en wederzijdse interesse centraal zouden moeten kunnen staan. Gelukkig maar dat er ook nog constructieve personen op dit forum zijn....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2013 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zit er sinds 1830 diep in en wie weet geloven ze er ook wel nog steeds in? Gezien onze defensie kunnen we in dat geval alvast maar beter - een paar honderd jaar - geld opzij gaan leggen ![]() Tegen die tijd kunnen we heel misschien met 5 derdehands zweefvliegtuigjes erop af ipv 3 of 4 jets en hebben we hopelijk één voldoende bewapend bataljon met oude rommel om er op af te kunnen trekken. Één probleem ... vind eerst maar eens een Hollander die er zin in zal hebben ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 16 oktober 2013 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2013 om 23:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Of "de mensen" hun geschiedenis kennen, is de vraag.... Citaat:
Misschien omdat het hier gaat over symbolen en symbolen zijn zeer gevoelsgeladen. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2013 om 23:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen, dat zegt niemand. ik hoor steeds Hollandais. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij snapt dus niet dat hij een �*ndere visie heeft.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Zij het dan dat hij liever Noord-België zou gehad hebben. ![]() Die 'keuze' was echter geen keuze. Immers, Vlaanderen bestond nu éénmaal al eeuwen als pars-pro-toto met een wisselende betekenis, gaande van de g�*nse Nederlanden tot de Zuidelijke Nederlanden tot de Nederlandstalige Zuidelijke Nederlanden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 oktober 2013 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch geen probleem. Zoiets komt in de landennaamkunde meermaals voor. Het is een verschijnsel dat het resultaat van een aantal elementen in de geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men zo begint, moet men stoppen over "Limburg" te spreken. Graag enige samenhang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als wij heel Belgie "Limburg" of "Vlaanderen" zouden noemen, dan waren de rapen gaar. Catalonie noem je geen Spanje en Schotland noem je geen Engeland. Dus vaak veroorzaakt het wel problemen,omdat het gebruik van pars pro tot een hierarchie aanduidt, van baas boven baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat dacht ik ook, maar wanneer is dat veranderd? en wie is er voor verantwoordelijk?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gek zijn doet niet pijn. Dat is wel duidelijk. Zuid of West-Nederland, Vlaanderen of Wallonië, allemaal lekker tesamen in een Europese superstaat. U hebt niets te ertellen, Brussel en Herman Van Rompuy bepalen, of u met uw provinciaal gelul dat nu leuk vindt of niet.............(sarcasme MODUS off).... Laatst gewijzigd door Calvinist : 23 oktober 2013 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ps: het Vlaams Gewest bestond toen al Pps: wat nog opmerkelijker is, is dat wij wel degelijk van de Duitstalige Gemeenschap spreken. Begrijpe wie begrijpe kan.
![]() |