![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Als je voor al je noden een kind moet fabriceren, ben je wel even bezig. Het beste wat mensen zonder kinderwens kunnen doen, is er ook geen hebben. Je bewijst daar jezelf, de gemeenschap (en het kind) een grote dienst mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Maak je keuze maar wees dankbaar dat er kinderen zijn.
Geniet van hun lach en de drukte die ze maken. Vergeet niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als zij klaar staan om je gat af te kuisen,etc ... alléz je snapt het nu wel hé.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Stel u even voor dat alleen mensen zonder kinderwens kinderen zouden kunnen krijgen en mensen met een kinderwens niet. Wat voor een wereld zou dat worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Zonder kinderen is er geen toekomst, daar moet toch iedereen het mee eens zijn. Men kan nog een andere bedenking maken. In hoeverre zijn mensen zonder kinderen geïnteresseerd in wat de volgende generaties te wachten staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ge zo nen hete sloeber in uwe nest krijgt staat het verstand als eens op nul . en zo'n mensen vinden zichzelf vaak nog superieur ook . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast wil ik toch even aanstippen dat je als alleenstaande eigenlijk niet gediscrimineerd wordt op fiscaal vlak. Wij hebben als ouders immers allerlei financiële uitgaven voor onze kinderen. Daar kinderen de opbouw vormen van de maatschappij, acht ik het maar normaal dat deze financiële inspanning ook in zekere mate gecompenseerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Als ze klaar staan is het hoogstwaarschijnlijk om den brode . 3 We hebben nood aan nuchtere mensen die hun verantwoordelijkheid opnemen . Ik ben in ieder geval te fier en te nuchter , als mijn lichamelijk leven zou ariveren in een stadium van in mijn broek schijten en me zelf niet meer kunnen behelpen, met andere woorden levenskwaliteit Zero Zero Zero dan wil ik de maatschappij en andere mensen niet langer tot last zijn en mag het ophouden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik loop trouwens niet zo hoog op met ons onderwijs , omdat er veel te weinig aandacht is voor educatie. Je hebt wel intelectuelen na een onderwijsopleiding , maar velen zijn intelectuele onbeschofte boeren . Omdat school en ouder niet opgewassen zijn tegen het huidige media geile aanbod van absurditeiten. en omdat vele ouders zelf te lomp zijn om educatie te geven . Mag ik eens verwijzen naar de manier van opvoeden in vele Aziatische landen waar binnen de armste familie's de kinderen behoorlijk goed en met respect opgroeien. daar hebben de kinderen nog een vorm van beleefdheid , en respect voor de ouders . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het evenwel zo dat het onderwijs de pispaal van de samenleving is, maar tegelijkertijd verwachten steeds meer ouders van ons dat we al hun problemen oplossen. Heel tegenstrijdige boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn geen Barbie en Ken-poppetjes. Eens ze er zijn , heb je ze...Voor altijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was vroeger bij ons niet anders, hoor. In de meeste arme gezinnen werd het de kinderen desnoods ingedramd dat ze respect voor ouderen, machtigen, hogeren... moesten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn alleen genoeg mensen die dat anders ervaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen overbevolking in Europa. Integendeel zelfs, Europa sterft langzaam uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals er ook mensen zijn die het alleen- en kinderloos zijn als een juk ervaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |