Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 23:29   #81
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen, helemaal niet. Men mag alleen niet vergeten dat...

als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Komaaan johan , alsof die dat gratis en voor niks gaan doen.
Oud 8 november 2013, 23:32   #82
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Het zijn ook kinderen van een ander die je auto onderhouden, je huis bouwen, je post brengen, je flitsen als je te snel rijdt, je genezen als je ziek bent, je tv-programma's maken, met jouw trein, tram of bus rijden, met het vliegtuig vliegen waarmee je op vakantie gaat...

Als je voor al je noden een kind moet fabriceren, ben je wel even bezig.
Het beste wat mensen zonder kinderwens kunnen doen, is er ook geen hebben.
Je bewijst daar jezelf, de gemeenschap (en het kind) een grote dienst mee.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:37   #83
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wat is je punt nu eigenlijk?
Maak je keuze maar wees dankbaar dat er kinderen zijn.
Geniet van hun lach en de drukte die ze maken.

Vergeet niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als zij klaar staan om je gat af te kuisen,etc ... alléz je snapt het nu wel hé..
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:41   #84
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het beste wat mensen zonder kinderwens kunnen doen, is er ook geen hebben.
Je bewijst daar jezelf, de gemeenschap (en het kind) een grote dienst mee.
Daar ben ik het zeker mee eens.
Stel u even voor dat alleen mensen zonder kinderwens kinderen zouden kunnen krijgen en mensen met een kinderwens niet. Wat voor een wereld zou dat worden.
Oud 8 november 2013, 23:48   #85
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Komaaan johan , alsof die dat gratis en voor niks gaan doen.
Dat moeten ze ook niet gratis doen maar ze moeten er wel zijn.
Zonder kinderen is er geen toekomst, daar moet toch iedereen het mee eens zijn.

Men kan nog een andere bedenking maken. In hoeverre zijn mensen zonder kinderen geïnteresseerd in wat de volgende generaties te wachten staat?
Oud 8 november 2013, 23:53   #86
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hereditaire armoede moet zeker niet aangemoedigd worden.
Een goede opvoeding voor potentiële ouders moet hen bewust maken van de veranderende tijden (overbevolking) en zeker niet het klakkeloos kweken promoveren of verheerlijken.
Ja Super Staaf , maar er is soms ook wel eens een waarheid in een orinaire gezegde . "Hoe dommer hoe heter"

En als ge zo nen hete sloeber in uwe nest krijgt staat het verstand als eens op nul . en zo'n mensen vinden zichzelf vaak nog superieur ook .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:53   #87
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak je keuze maar wees dankbaar dat er kinderen zijn.
Geniet van hun lach en de drukte die ze maken.

Vergeet niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als zij klaar staan om je gat af te kuisen,etc ... alléz je snapt het nu wel hé..
Er gaan sowieso kinderen zijn.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:54   #88
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ja Super Staaf , maar er is soms ook wel eens een waarheid in een orinaire gezegde . "Hoe dommer hoe heter"

En als ge zo nen hete sloeber in uwe nest krijgt staat het verstand als eens op nul . en zo'n mensen vinden zichzelf vaak nog superieur ook .
Ja, veel mannen geven domme vrouwen de voorkeur. Zo voelen zij zich niet bedreigd.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:54   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En dan zwijg ik nog over de fiscale discriminatie, want hierin worden kinderloze koppels en singles serieus benadeeld. Mensen met kinderen kunnen niet genoeg benadrukken dat hun kinderen zullen werken voor mijn pensioen en ziekenhuis, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat wij nu de 'melkkoeien' zijn voor de opvoeding en het onderwijs van hun kinderen. Dat is dus een tweesnijdend zwaard.
Een samenleving die geen kinderen heeft, sterft. Een samenleving die kinderen heeft maar er niet in investeert, ontaardt. Zonder onderwijs sta je nergens.

Daarnaast wil ik toch even aanstippen dat je als alleenstaande eigenlijk niet gediscrimineerd wordt op fiscaal vlak. Wij hebben als ouders immers allerlei financiële uitgaven voor onze kinderen. Daar kinderen de opbouw vormen van de maatschappij, acht ik het maar normaal dat deze financiële inspanning ook in zekere mate gecompenseerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:00   #90
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
1 Ik twijfel of anderen wel met een warm hart klaar staan .

2 Als ze klaar staan is het hoogstwaarschijnlijk om den brode .

3 We hebben nood aan nuchtere mensen die hun verantwoordelijkheid opnemen . Ik ben in ieder geval te fier en te nuchter , als mijn lichamelijk leven zou ariveren in een stadium van in mijn broek schijten en me zelf niet meer kunnen behelpen, met andere woorden levenskwaliteit Zero Zero Zero dan wil ik de maatschappij en andere mensen niet langer tot last zijn en mag het ophouden .
Oud 9 november 2013, 00:07   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zie steeds meer single mensen om mij heen, mensen die geen zin hebben in huisje boompje beestje maar gewoon willen genieten van het leven.
Het leven is mooi bij dat "huisje boompje beestje", hoor. Van ons gezinsleven kan ik mateloos genieten.
Oud 9 november 2013, 00:08   #92
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een samenleving die geen kinderen heeft, sterft. Een samenleving die kinderen heeft maar er niet in investeert, ontaardt. Zonder onderwijs sta je nergens.

Daarnaast wil ik toch even aanstippen dat je als alleenstaande eigenlijk niet gediscrimineerd wordt op fiscaal vlak. Wij hebben als ouders immers allerlei financiële uitgaven voor onze kinderen. Daar kinderen de opbouw vormen van de maatschappij, acht ik het maar normaal dat deze financiële inspanning ook in zekere mate gecompenseerd wordt.
Ik ben het er mee eens Jan, maar je kan van onderwijs niet alles verwachten .
Ik loop trouwens niet zo hoog op met ons onderwijs , omdat er veel te weinig aandacht is voor educatie.

Je hebt wel intelectuelen na een onderwijsopleiding , maar velen zijn intelectuele onbeschofte boeren .

Omdat school en ouder niet opgewassen zijn tegen het huidige media geile aanbod van absurditeiten.

en omdat vele ouders zelf te lomp zijn om educatie te geven .

Mag ik eens verwijzen naar de manier van opvoeden in vele Aziatische landen waar binnen de armste familie's de kinderen behoorlijk goed en met respect opgroeien. daar hebben de kinderen nog een vorm van beleefdheid , en respect voor de ouders .
Oud 9 november 2013, 00:11   #93
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat egoïsme-argument is eigenlijk héél ridicuul, vooral als nadien blijkt dat kinderen moeten dienen om ouders hun horror vacuï op te vullen, en de illusie van geluk te geven.
Maak vooral geen kinderen, en sterf alleen en van allen verlaten...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:16   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het er mee eens Jan, maar je kan van onderwijs niet alles verwachten .
Ik loop trouwens niet zo hoog op met ons onderwijs , omdat er veel te weinig aandacht is voor educatie.
Onderwijs hoort in de eerste plaats opleiding aan te bieden. Opvoeding daarentegen is voor alles de taak van de ouders.

Nu is het evenwel zo dat het onderwijs de pispaal van de samenleving is, maar tegelijkertijd verwachten steeds meer ouders van ons dat we al hun problemen oplossen. Heel tegenstrijdige boodschap.
Oud 9 november 2013, 00:17   #95
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik moet mezelf niet overtuigen, wel integendeel, het is gewoon iets dat me opvalt en waar ik me al geruime tijd aan erger. En het past toch op dit deelforum over zulke zaken te schrijven. Ik hoef helemaal geen kinderen op te kweken voor de toekomst. De wereld zal zonder mij of mijn nageslacht ook wel blijven draaien. Zo belangrijk acht ik me niet.

Ik zou inderdaad vele van mijn 'bovenste-trede-van-Maslow' activiteiten moeten opgeven indien ik er nog een gezin bij zou hebben. Er zijn inderdaad mensen die dit combineren. Vraag is of je een verantwoode ouder bent als je je kinderen dumpt om een leuke maar veeleisende job te blijven uitoefenen of dat je wederom de babyszit laat komen om nog maar eens naar een vernissage of toneelvoorstelling te gaan. Kinderen krijgen zou voor mij ook inhouden dat ik mij een deel opoffer voor de opvoeding en het welzijn van mijn kroost, dat is de consequentie van je keuze om voor kinderen te gaan.

Je kinderen dumpen en verwaarlozen om zelf je eigen 'hoge' trede te blijven innemen op de piramide van Maslow noem ik geen nobele uitdaging, wel integendeel. Wie kinderen neemt, moet meer thuisblijven, dat is nu eenmaal de consequentie van die keuze. Helaas denken vele ouders hier anders over, ik verbaas me er niet van als ik het gedrag van sommige van die 'gedumpte' kinderen zie. Verwaarlozing is ook een ernstige vorm van emotionele kindermishandeling.
In elk geval, als je er niet echt zin in hebt : niet doen.
Kinderen zijn geen Barbie en Ken-poppetjes. Eens ze er zijn , heb je ze...Voor altijd.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:18   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik eens verwijzen naar de manier van opvoeden in vele Aziatische landen waar binnen de armste familie's de kinderen behoorlijk goed en met respect opgroeien. daar hebben de kinderen nog een vorm van beleefdheid , en respect voor de ouders .
Dat was vroeger bij ons niet anders, hoor. In de meeste arme gezinnen werd het de kinderen desnoods ingedramd dat ze respect voor ouderen, machtigen, hogeren... moesten hebben.
Oud 9 november 2013, 00:19   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het leven is mooi bij dat "huisje boompje beestje", hoor. Van ons gezinsleven kan ik mateloos genieten.
Dat is leuk voor je. Ik gun je alle geluk van de wereld (je hebt mij namelijk nog niets aangedaan wat mij een rede geeft om je dat niet te gunnen ).

Er zijn alleen genoeg mensen die dat anders ervaren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:20   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hereditaire armoede moet zeker niet aangemoedigd worden.
Een goede opvoeding voor potentiële ouders moet hen bewust maken van de veranderende tijden (overbevolking) en zeker niet het klakkeloos kweken promoveren of verheerlijken.
Er is geen overbevolking in Europa. Integendeel zelfs, Europa sterft langzaam uit.
Oud 9 november 2013, 00:20   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is leuk voor je. Ik gun je alle geluk van de wereld (je hebt mij namelijk nog niets aangedaan wat mij een rede geeft om je dat niet te gunnen ).

Er zijn alleen genoeg mensen die dat anders ervaren.
Net zoals er ook mensen zijn die het alleen- en kinderloos zijn als een juk ervaren.
Oud 9 november 2013, 00:22   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen overbevolking in Europa. Integendeel zelfs, Europa sterft langzaam uit.
Bron?

Daarbij is dat niet per definitie "erg" ofzo. Wel is dat een erg nihilistische houding.

Maar niet perse verkeerd.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be