Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2014, 10:11   #81
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zo zijn er nog op dit forum en toch zijn ze het wel...

blijkbaar want anders had je duidelijk zijn antisemitische 'grappen' gehoord...
Die vent is gewoon grappig, zaag toch zo niet...EN intelligent ! De hele joodse gemeenschap, en al hun organisaties en verenigingen maken non-stop reclame voor hem !
http://www.youtube.com/watch?v=jyS459QkUEo
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 11:37   #82
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wanneer gaat Israel stoppen met huizen te bouwen op grond die niet van hen is?

Sharon dood, nu Paisley nog en we zijn er bijna.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 12:46   #83
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat klopt, zionisten zoals jij zijn de grootste antisemieten. Zoals Herzl het wilde: ''antisemitism is good for the jew''. Jij bent hier heel der dagen bezig over antisemitisme, zionistische gatekeeper. En als er geen antisemitisme is, dan moet en zul en willen jullie het overal in zien. Zionisten lokken het uit en hebben het antisemitisme nodig.

Wie zich in die materie verdiept wéét dat. En meer en meer mensen beginnen dat te zien. Zionisten zijn ernstig ziek.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 12 januari 2014 om 12:47.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 12:56   #84
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het gaat om de basis: Een minister heeft zich niet te bemoeien en dit op persoonlijke basis met een rechtsgang.

Ik ken de evenbedoelde Dieudonné niet (hoe komt die knaap aan zijn naam? Had hij niet beter Allahdonné kunnen heten?) en wil hem ook niet kennen. Het gaat om de rechtsgang en anders niet. Gelijke monniken, gelijke kappen. Voor een Islamiet niet beter en niet slechter dan een andersdenkende.
Waarom zou Dieudonné Allahdonné moeten heten? Allah is het Arabisch woord voor God, ook door Arabische christenen gebruikt, zie b.v. het prachtige lied van de Maronitische, dus kaholieke zangeres Fayrzuz "Um Allah" (Moeder Gods). Allah wordt ook door niet-Arabische moslims gebruikt, omdat zij Arabisch als liturgische taal gebruiken.

Dieudonné is echter noch Arabisch, noch islamitisch. Hij is de zoon van een katholieke Camerounese vader (een Ewondo, dat is een etnische groep in Cameroun die een bantoe-taal spreken en die katholiek zijn) en van een katholieke Franse (Bretoense) moeder. Zelf is hij echter atheïst, een atheïst vanuit een christelijk-katholieke cultuur dus.

Je moet afstappen van het idee dat iedereen die er niet als Sneeuwwitje uitziet een moslim is, te meer daar er steeds meer moslim-Sneeuwwitjes zijn...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 12:57   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Dat klopt, zionisten zoals jij zijn de grootste antisemieten. Zoals Herzl het wilde: ''antisemitism is good for the jew''. Jij bent hier heel der dagen bezig over antisemitisme, zionistische gatekeeper. En als er geen antisemitisme is, dan moet en zul en willen jullie het overal in zien. Zionisten lokken het uit en hebben het antisemitisme nodig.

Wie zich in die materie verdiept wéét dat. En meer en meer mensen beginnen dat te zien. Zionisten zijn ernstig ziek.

.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 12 januari 2014, 13:44   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het wordt steeds duidelijker dat dit voorval niets met de strijd tegen racisme te maken heeft.
Het heeft er wel te maken, maar dan in de tegenstelde zin: het gaat om een strijd voor racisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 12 januari 2014, 13:51   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat me het ergste stoort aan Dieudonné is het feit dat hij als atheïst medebetoogt met islamisten tegen de mohammedcartoons, puur omdat die partij net zoals hij in het zionisme en zogeheten 'internationale jodendom' de grootste bedreigingen zien. Daarom ziet hij ze als 'vrienden door associatie' alsof de wereld een 'titanenstrijd tussen goed en kwaad is'. Het zou me - en dit kan ik niet bevestigen - niets verwonderen mocht de man geloven in het bestaan van de NWO.
Dat zijn weer regelrechte leugens van de Franse PS. Je ziet aan welke kant jij staat...

Dieudonné heeft inzake die cartoons juist de vrije meningsuiting verdedigd, maar dan wel voor iedereen gelijk. Als die cartoons mogen, dan mag Dieudonné ook grappen maken.

Dieudonné maakt overigens grappen over iedereen, over moslims, over homo's, over gehandicapten, over Joden, ... Als Dieudonné antisemiet is, dan is Alex Agnew het ook. Alleen staan wij in Vlaanderen iets sterker op onze vrijheid dan in het autoritaire Frankrijk, dat recordhouder is van het aantal veroordelingen voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, vóór Rusland (!).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 12 januari 2014, 14:41   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Los van de discussie over het al dan niet toelaten van zijn shows : het valt mij op dat deze affaire tot ironische toestanden leidt.

Stel je voor : de oude Le Pen, decennia lang de 'grote leider' van extreem-rechts in Frankrijk, die alles en iedereen uit Frankrijk wilde gooien die allochtoon, zwart of moslim was/is. Diezelfde oude Le Pen, die onvoorwaardelijke fans heeft onder allerhande kortgeschoren, hakenkruis wapperende, getatoeëerde neo-nazistische groepjes die luidkeels en met gestrekte arm de 'blanke ras' willen beschermen; diezelfde ouwe gek staat nu heel enthousiast mee achter een islamistische neger te lopen genaamd Dieudonné M'Bala M'Bala, omdat die laatste een omgekeerde nazigroet heeft uitgevonden.

De glorie van het Derde Rijk ... Hitler draait zich om in de vlammen van de hel.

Tweede ironie : Dieudonné M'Bala M'Bala zou met gans zijn familie onder de Duitse bezetting samen met de Joden naar de gaskamer zijn gestuurd, omwille van zijn afkomst. Daar is zelfs geen twijfel over.

Het zou lachwekkend zijn, mocht het niet zo triestig wezen....

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 januari 2014 om 14:43.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 16:22   #89
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
2.) Dieudo -ondanks zijn vermeend ''antisemitisme'' - heeft een enorme aanhang en is razend populair. Zijn al die aanhangers dan dom, kwetsend en antisemiet? Zo ja, hoe komt dat dan dat zovelen ''antisemiet'' zijn?? (Omdat protesteren tegen alles wat met joden of Israel te maken heeft u het label antisemiet zal opleveren. Met als gevolg, dat u nog meer gaat protesteren en dan zéker als antisemiet zal bestempeld worden. Uiteindelijk wordt men dan wel echte antisemiet. En dat willen ze juist, snappie?. De antisemitisme - val is een self-fulfilling prophecy)
Onzin, de overgrote meerderheid van de Fransen spuwt die man uit. De enige groep waarbij hij nog enige populariteit geniet is de allochtone jeugd. Eigenlijk zou het zelfs niet onredelijk zijn om die man als een groter gevaar te beschouwen voor de Franse allochtone jeugd dan voor de Franse Joden... Misschien daarom dat hij zo goed bevriend is met Le Pen, twee vliegen in één klap!

Citaat:

Het zijn gasten gelijk gij en die pipo Dieudonné die het antizionisme een slechte naam bezorgen...

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 januari 2014 om 16:26.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 17:21   #90
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben anti-zionist, maar nog nooit kunnen lachen met Dieudonné zijn shows. Laag niveau.. goedkope provocaties ook. Hij zou beter in de politiek gaan. Niet dat ik daarom een aanhanger van hem zou zijn. Maar vind er hier hem serieus grappig? Faurisson een prijs geven door iemand die verkleed is als een Joodse gaskamp gevangene? Wat is er daar in hemelsnaam grappig aan? Komaan.

Maar er is geen grond om zijn shows te verbieden, een democratie onwaardig.

De quenelle, tja. De inspiratie komt van de hitlergroet, da´s duidelijk. Maar is daarom geen neonazistische groet. Hij wordt gebracht door extreem-rechts maar ook allochtonen, linkse, zelf joden,.. Het is een symboolgroet tegen het establishment geworden.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 17:45   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik ben anti-zionist, maar nog nooit kunnen lachen met Dieudonné zijn shows. Laag niveau.. goedkope provocaties ook. Hij zou beter in de politiek gaan. Niet dat ik daarom een aanhanger van hem zou zijn. Maar vind er hier hem serieus grappig? Faurisson een prijs geven door iemand die verkleed is als een Joodse gaskamp gevangene? Wat is er daar in hemelsnaam grappig aan? Komaan.

Maar er is geen grond om zijn shows te verbieden, een democratie onwaardig.

De quenelle, tja. De inspiratie komt van de hitlergroet, da´s duidelijk. Maar is daarom geen neonazistische groet. Hij wordt gebracht door extreem-rechts maar ook allochtonen, linkse, zelf joden,.. Het is een symboolgroet tegen het establishment geworden.
Je moet eens Jean Bricmont over de kwestie horen:
https://www.youtube.com/watch?v=2lbpqdiTq3s
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 januari 2014 om 17:46.
Oud 12 januari 2014, 17:50   #92
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onzin, de overgrote meerderheid van de Fransen spuwt die man uit. De enige groep waarbij hij nog enige populariteit geniet is de allochtone jeugd.
Dat is dus absolute onzin en leugens! Naar Dieudo's optredens gaan Fransen van allerlei origine. Zijn moeder is blank, zijn echtgenote is blank.

En wie zien we hier?

Allochtonen? Waarschijnlijk wel, zoals de meeste Fransen, maar wel van Europese afkomst allemaal, Italiaans, Spaans, Pools, ... Net zoals minister Valls himself!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 januari 2014 om 18:01.
Oud 12 januari 2014, 17:57   #93
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
een islamistische neger te lopen genaamd Dieudonné M'Bala M'Bala
Jij bent hier duidelijk de racist want jij gebruikt het racistische woord "neger". I.t.t. jou ben ik wel voor de vrijheid van meningsuiting.

Dieudonné zei ooit op een proces waarop hij was aangeklaagd voor "anti-blank racisme" (sic!): eerwaarde, u heeft het waarschijnlijk niet opgemerkt, maar ik ben blank. Dieudonné is even blank als zwart vermits hij de zoon is van een zwarte vader en een blanke moeder. Als je hem zwart noemt, ja zelfs "een neger", dan mag ik hem ook blank noemen.

Overigens lieg je weer door hem islamitisch te noemen terwijl ik hoger al heb uitgelegd dat hij een atheïstische zoon is van een katholieke vader en een katholieke moeder. Niets met islam te maken dus, en zijn sketsches over moslims gaan zeker even ver dan zijn sketches over Joden. Ook zijn handshake met de folteraar Le Pen is erg beledigend voor de nabestaanden van Le Pen's slachtoffers in Algerije.

Toch hoor je van al die andere mensen die door Dieudonné beledigd werden niets. Alleen Israël blijkt een taboethema.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Tweede ironie : Dieudonné M'Bala M'Bala zou met gans zijn familie onder de Duitse bezetting samen met de Joden naar de gaskamer zijn gestuurd, omwille van zijn afkomst. Daar is zelfs geen twijfel over.
Dieudonné is dan ook een tegenstander van het nazisme. Zijn carrière is hij begonnen als antiracistisch militant die het opnam tegen extreem-rechts en die het thema van de slavernij in Frankrijk op de agenda zette. Ondertussen is het thema van de slavernij in Frankrijk opnieuw taboe en wordt Dieudonné overal geweerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 januari 2014 om 18:00.
Oud 12 januari 2014, 18:10   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een opinie van een Fransman, wiens familie deels werd gedeporteerd en vermoord door de nazi's:
http://www.mondialisation.ca/interdi...364595?print=1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Christophe Oberlin
C’est au nom d’un état juif �* majorité juive, censé accueillir les juifs du monde entier, que les autochtones, les Palestiniens sont martyrisés depuis soixante ans. Pourtant certains n’hésitent pas �* condamner les Palestiniens, les Arabes en général, et tous ceux qui les soutiennent pour un « antisémitisme » supposé. Les Palestiniens devraient déclarer aimer les juifs et insister �* tout moment sur la distinction entre juifs et sionistes. C’est évidemment déloyal. En 1942 les Français n’aimaient pas les « boches » et aucune association anti raciste n’a jamais protesté.

Lorsqu’on dit aujourd’hui en France « qu’on n’aime pas les Américains », tout le monde comprend qu’il ne s’agit évidemment pas de tous les Américains en tant qu’individus, mais qu’on désigne par-l�* la politique et les guerres américaines qui ont fait un million de morts en quelques décennies. Et « ne pas aimer les Américains », ne tombe pas sous le coup de la loi. Quand on dit qu’on n’aime pas les Corses, ce n’est évidemment pas très intelligent, mais tout le monde comprend qu’on entend par l�* une certaine ambiance xénophobe qui règne en Corse. Ca ne tombe pas sous le coup de la loi.

Quand on dit qu’on n’aime pas les juifs, il est évident que cela désigne ceux qui soutiennent un état raciste dans ses lois et ses actes. Ce qui veut dire qu’on n’aime pas les juifs racistes, rien d’autre. C’est le message de Dieudonné. Et voil�* qu’on voudrait faire tomber cela sous le coup de la loi. C’est déloyal et stupide.

J’ai personnellement des gens de ma famille qui sont morts en déportation. Quand Desproges dit « On se demande pourquoi les juifs se précipitaient �* Auschwitz ? D’abord parce que c’était gratuit ! » C’est du deuxième degré, ça me fait rire, et ça ne porte en rien atteinte �* la mémoire de ma famille. Quand quelqu’un se fait photographier devant Auschwitz en faisant une quenelle, ça ne porte pas atteinte �* ma dignité ni �* celle de ceux qui sont morts en déportation. Par contre c’est un geste fort �* l’encontre de tous ceux qui tentent de masquer les crimes d’Israël derrière les crimes nazis. C’est �* eux que ce discours s’adresse.

Et voil�* que nos politiques, les plus tristes que la France ait connus depuis longtemps, voudraient expliquer �* un humoriste ce qui est drôle et ce qui ne l’est pas ! Et on voudrait nous faire croire que les millions de personnes qui rient sont des idiots ou des antisémites, y compris ceux qui soutiennent les Palestiniens dans leur lutte contre l’apartheid ! C’est méprisant, et aussi effrayant. Et les commentaires �* sens unique de nos radios et télévisions nationales donnent le frisson.

Ceux qui condamnent Dieudonné n’ont pas assisté �* ses spectacles, et n’ont pas réalisé qui est son public : un public de jeunes, extraordinairement diversifié, qui représente une France fraternelle, fondamentalement antiraciste, la France de demain.

Alors il y a heureusement quelques poches de résistance dans les tribunaux. Et le jugement prononcé �* Nantes, cassant l’interdiction d’un spectacle de Dieudonné, rassure. Toutes les barrières n’ont pas cédé.

Et voil�* qu’un juge unique du Conseil d’Etat, sur simple convocation du gouvernement, dans un texte d’une pauvreté affligeante, dépourvu du moindre fondement juridique, impose son opinion �* toutes les lois existantes, �* tous les arrêts précédents français et européens !

La France qui dérape, elle est l�*.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 januari 2014 om 18:11.
Oud 12 januari 2014, 18:36   #95
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niets met islam te maken dus, en zijn sketsches over moslims gaan zeker even ver dan zijn sketches over Joden.

Toch hoor je van al die andere mensen die door Dieudonné beledigd werden niets. Alleen Israël blijkt een taboethema.
Moslims staan dan ook wijd en zijd bekend om hun gevoel voor humor en zelfrelativering.

Citaat:
Jij bent hier duidelijk de racist want jij gebruikt het racistische woord "neger".
Ik heb nooit begrepen wat er racistisch is aan het woord neger.

Eddy Murphy is een neger. Is dat nu een racistische uitspraak ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 18:55   #96
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

De volgende stap van het politiek correct denken is een totaal verbod op humor. Het is ver gekomen met links. Het effect zou wel eens tegengesteld kunnen zijn aan wat beoogd wordt: Marine le Pen wordt elke dag populairder, zonder er zelf iets voor te moeten doen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 19:03   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De volgende stap van het politiek correct denken is een totaal verbod op humor. Het is ver gekomen met links. Het effect zou wel eens tegengesteld kunnen zijn aan wat beoogd wordt: Marine le Pen wordt elke dag populairder, zonder er zelf iets voor te moeten doen.
Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 19:12   #98
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken.
Gij ook niet !!! Gij oneliner-trol !
In elke draad duik je op, niet om aan de discussie deel te nemen en een opinie te geven, maar enkel en alleen om stomme opmerkingen te maken = trol-gedrag.
Oud 12 januari 2014, 19:15   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Gij ook niet !!! Gij oneliner-trol !
In elke draad duik je op, niet om aan de discussie deel te nemen en een opinie te geven, maar enkel en alleen om stomme opmerkingen te maken = trol-gedrag.
Rustig aan, meneer.
Het is maar een forum.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 19:27   #100
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Rustig aan, meneer.
Het is maar een forum.
Stop uw raad waar de zon niet schijnt. ( nee, niet in uw hondekot, ergens anders )
En zeg ons eens wat je over Dieudonné denkt, want daarover gaat deze draad.
Al de andere zever die je hier uitbraakt zal genegeerd worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be