Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2014, 14:47   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dit kunt staven ? Ik denk anderzijds ook dat het aantal gefailleerde ondernemers (die hun spaarcenten ophoestten) véél groter is.

Ha ja ? Hoeveel keer kreeg jij als ambtenaar thuis de belastingscontroleur over de vloer ?

Grootbanken waarvan de beheerraden volgestouwd zitten met politieke opportunisten, ambtenaren dus. Overigens, de "privé" is meer dan enkele banken hé. Banken parasiteren enkel op het geld van de échte ondernemers. Idem verzekeringen.

En met welk geld deed die dat ? Toch niet met de netto-opbrengsten en toegevoegde waarden van de ambtenaren zeker ?
Wat moet een belastingcontroleur komen zoeken bij een ambtenaar ..??

Iedere zelfstandige die ik persoonlijk ken sjoemelt van de eerste tot de laatste ....Ik vel daar geen oordeel over ..ze maken dankbaar gebruik van een systeem dat dit toelaat..Ik zou trouwens hetzelfde doen.

Het kleinste kind weet dat iedere zelfstandige sjoemelt....uw kapper...uw loodgieter..uw slager...uw arts...uw dierenarts uw tandarts uw advocaat...Allemaal hebben ze boter op hun hoofd...

En de leidende bankiers zijn geen politieke opportunisten....trouwens als deze dan alsnog een functie hebben in de beheerraad zijn ze op dat ogenblik in dienst van dat bedrijf en niet van de overheid.

Hou toch alstublieft op met te willen bewijzen dat in de privé enkel eerlijke dynamische bekwame slimme beleefde en heiligen werken !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 15:03   #82
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere zelfstandige die ik persoonlijk ken sjoemelt van de eerste tot de laatste ....Ik vel daar geen oordeel over ..ze maken dankbaar gebruik van een systeem dat dit toelaat..Ik zou trouwens hetzelfde doen.

Het kleinste kind weet dat iedere zelfstandige sjoemelt....uw kapper...uw loodgieter..uw slager...uw arts...uw dierenarts uw tandarts uw advocaat...Allemaal hebben ze boter op hun hoofd...
Leg me eens uit waarom die sjoemelende zelfstandigen massaal verdwijnen.
Och ja, het zal zijn omdat ze er rijk van worden.
Sjoemelen en rijk worden... of is het sjoemelen en nog niet rondkomen?
Haal er eens wat statistieken bij en haal uw gelijk met wat bewijskracht.
Het overgrote deel van de zelfstandigen zijn sukkelaars en ze kunnen best zo rap mogelijk hun gevecht tegen zo'n mensen als jij opgeven.
Leve een vast loontje of werkloosheidsuitkering. Eén blauw of wit papierke op het einde van de maand en de hoofdpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 15:23   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het overgrote deel van de zelfstandigen zijn sukkelaars en ze kunnen best zo rap mogelijk hun gevecht tegen zo'n mensen als jij opgeven.
Leve een vast loontje of werkloosheidsuitkering. Eén blauw of wit papierke op het einde van de maand en de hoofdpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Misschien sjoemelen ze niet genoeg of niet slim genoeg dan graptje
Ik heb nooit beweerd dat er geen sukkelaars zijn onder de zelfstandigen of dat sommigen het moeilijk hebben ....Maar wiens fout is dat ? De fout van degenen met een vast loontje ? Of de fout van de werkloze ? U moet de schuld toch niet op die mensen duwen....Er zijn zelfstandigen die het maken en andere niet....Maar zal in de eerste plaats te maken hebben met hunzelf !
Er zijn bekwame mensen en ook andere....En er verdwijnen er veel maar er komen ook nieuwe bij ....
Heeft U trouwens statistieken van het aantal zelfstandigen dia lees maar dan ook alles volgens het boekje doen ?? Vraag eens aan uw huisarts of hij alles eerlijk aangeeft ?
Tuurlijk als je al rijk wil zijn alvorens 1 steen te hebben verlegd...kun je er wel naar fluiten....Maar hardwerkende bekwame mensen ....die blijven toch hoor zo veel zie ik er daarvan nog niet falen !
En t'ja niemand houdt je tegen om een baantje te zoeken met de hoop om daarna te mogen gaan stempelen...Gegarandeerd nooit meer hoofdpijn !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2014 om 15:29.
Oud 7 maart 2014, 15:28   #84
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal ik u eens een lijstje maken van de ambtenaren die na d'uren (die hebben daar 's avonds tijd voor) in 't zwart boekhoudingen doen, gaan klussen of hand en spandiensten verlenen in sportclubs ? Tennisclubs zitten vol trainers die net van de pendeltrein stappen ....

Citaat:
En hoeveel kent ge er ? 2 bakkers, 1 beenhouwer en 1 fruitkweker ? En daarmee trekt ge een streep door al wie niet kiest voor een comfortabel luizeleven op een of ander ministerie of gemeentehuis ?

Citaat:
Ik vat dit op als een persoonlijke aanval en heb het recht u hierop te convokeren. Ik ben zelfstandig ingenieur en hier wordt geen cent in 't zwart betaald. Er zijn namelijk ook zelfstandigen die juridische aansprakelijkheid hebben voor de minste vijs die ze dichtdraaien. Welke klant betaalt dan in 't zwart en zonder factuur ??? O0verigens wordt mijn kapper getaxeerd op een gemiddeld aantal klanten (wordt steekproefsgewijze vastgelegd). Dat kan meevallen en dat kan tegenslaan. Zeker in crisistijden.

Kom eens in de échte wereld, wijsneus.

Citaat:
En de leidende bankiers zijn geen politieke opportunisten....trouwens als deze dan alsnog een functie hebben in de beheerraad zijn ze op dat ogenblik in dienst van dat bedrijf en niet van de overheid.
JL Dehaene, P Janssens, S Stevaert, .... Allemaal al lang beheerder tijdens hun politieke loopbaan. Consulteer vanavond eens www.cumuleo.be

Citaat:
Hou toch alstublieft op met te willen bewijzen dat in de privé enkel eerlijke dynamische bekwame slimme beleefde en heiligen werken !
Alstublieft zeg ! Ik zeg net dat er overal x % malafide zijn ! JIJ declameert dat zelfstandigen ALLEMAAL fraudeurs zijn.

Ik weet genoeg. Hup, negeerlijst.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 15:41   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zal ik u eens een lijstje maken van de ambtenaren die na d'uren (die hebben daar 's avonds tijd voor) in 't zwart boekhoudingen doen, gaan klussen of hand en spandiensten verlenen in sportclubs ? Tennisclubs zitten vol trainers die net van de pendeltrein stappen ....

En hoeveel kent ge er ? 2 bakkers, 1 beenhouwer en 1 fruitkweker ? En daarmee trekt ge een streep door al wie niet kiest voor een comfortabel luizeleven op een of ander ministerie of gemeentehuis ?

Ik vat dit op als een persoonlijke aanval en heb het recht u hierop te convokeren. Ik ben zelfstandig ingenieur en hier wordt geen cent in 't zwart betaald. Er zijn namelijk ook zelfstandigen die juridische aansprakelijkheid hebben voor de minste vijs die ze dichtdraaien. Welke klant betaalt dan in 't zwart en zonder factuur ??? O0verigens wordt mijn kapper getaxeerd op een gemiddeld aantal klanten (wordt steekproefsgewijze vastgelegd). Dat kan meevallen en dat kan tegenslaan. Zeker in crisistijden.

Kom eens in de échte wereld, wijsneus.

JL Dehaene, P Janssens, S Stevaert, .... Allemaal al lang beheerder tijdens hun politieke loopbaan. Consulteer vanavond eens www.cumuleo.be

Alstublieft zeg ! Ik zeg net dat er overal x % malafide zijn ! JIJ declameert dat zelfstandigen ALLEMAAL fraudeurs zijn.

Ik weet genoeg. Hup, negeerlijst.
En jij beweert dat mensen in overheidsdienst allemaal luirikken zijn want ze hebben allemaal een comfortabel luizeleven ! Er zijn overal bekwame en goede mensen maar ook overal slechte en luie mensen !
Oud 7 maart 2014, 15:41   #86
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gaat me toch niet vertellen dat ge geen ambtenaren kent die in het zwart werken? Leerkrachten bv die tijdens de vakanties of zaterdags iets bijverdienen zonder dat aan de belastingen aan te geven?
Mits een controle van de uitgaven en leefwijze, zoals bij zelfstandigen gebeurt, zou er door de belastingen heel wat te rapen zijn. En zouden heel wat zelfstandigen minder last hebben van oneerlijke concurrentie.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 15:43   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij gaat me toch niet vertellen dat ge geen ambtenaren kent die in het zwart werken? Leerkrachten bv die tijdens de vakanties of zaterdags iets bijverdienen zonder dat aan de belastingen aan te geven?
Mits een controle van de uitgaven en leefwijze, zoals bij zelfstandigen gebeurt, zou er door de belastingen heel wat te rapen zijn. En zouden heel wat zelfstandigen minder last hebben van oneerlijke concurrentie.
Dat klopt er zijn idd ambtenaren die in het zwart werken ...kan ik niet tegenspreken .

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2014 om 15:44.
Oud 7 maart 2014, 15:49   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het zijn in elk geval niet die paar uitstervende flaminganten die hier een revolutie kunnen ontketenen.
Wacht nog wat om die uitdrukking te gebruiken tot daags na de verkiezingen van 25 mei. Daarmee zult u een unieke kans krijgen om uzelf nog belachelijker te maken dan je nu reeds bent.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 16:07   #89
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel onderwijzers zijn in het zwart actief als reisleider gedurende hun vele vakanties?
Trouwens, mogen ambtenaren een bijberoep hebben?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 16:09   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hoeveel onderwijzers zijn in het zwart actief als reisleider gedurende hun vele vakanties?
Waarom niet ? Zolang het niet in conflict komt met hun hoofdberoep. Ik weet dus niet of een ruimtelijke planner/adviseur van het gewest in bijberoep adviseur kan zijn voor een bedrijf dat een projectontwikkeling doet
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 16:26   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reisleider in het zwart ? Lijkt me niet direct evident zie risicoloos....grote verantwoordelijkheid voor de reis organisatie als je het mij vraagt !
Oud 7 maart 2014, 16:48   #92
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ambtenaren zijn crisisbestendig.
Tijdens de zwaarste crisis voor werkgevers sedert WOII besliste Di Rupo om het bedrijfsleven nog zwaarder te belasten. Geen enkel land ter wereld deed deze beweging.
Reden : Di Rupo durfde niet raken aan het ambtenarenapparaat.
Gevolg is een ongeziene delokalisatie die nog vele jaren zal aanhouden.
Het gevolg van deze dwaze maatregel is dat de Staat gedurende de volgende 10 jaar niet 300.000 ambtenaren moet ontslaan maar meer dan een half miljoen. U mag nooit bijten in de hand die U voedert!
Zonder werkgevers geen sociale zekerheid en geen ambtenaren!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 16:57   #93
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 19:58   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk maar het aantal sjoemelende ambtenaren zal wel een stuk lager liggen dan de privé sjoemelaars....
Het toezicht bij de overheid is nu éénmaal veel groter....Trouwens ik blijf erbij ; Er zijn misschien te veel ambtenaren maar de grootste financiële crisis als huidige en die bijna leidde tot de ganse ondergang is niet veroorzaakt door de overheden maar wel door de hebzucht van de privé sector ...De banken en niemand anders zijn de oorzaak geweest....pure privé dus.
Het is dankzij de tussenkomst van de overheden dat het ergste is vermeden !
En er zijn er nog die dat ook nog echt geloven !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 20:10   #95
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik geloof daar ook niet in. Maar als puntje bij paaltje komt zal op een kleine minderheid na, niemand zo idioot zijn een taalstrijd uit te vechten als hij armoede heeft.
Enkele jaren terug zegde ik het reeds. De Vlamingen gaan achteruit, de Walen krijgen een nieuwe dynamiek vooral bij de KMO's en kleine bedrijven.
De grote, gepest door de vakbonden, zijn meestal reeds vertrokken.
Ook de PS krijgt het er steeds moeilijker niettegenstaande hun vriendjes en pamper politiek.
En nee als ik echt moet gaan vechten zal het zijn tegen de overheid en haar on competent profitariaat, dat zijn de grote schuldigen, niet de Walen zelf.
Oud 7 maart 2014, 20:21   #96
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En jij beweert dat mensen in overheidsdienst allemaal luirikken zijn want ze hebben allemaal een comfortabel luizeleven ! Er zijn overal bekwame en goede mensen maar ook overal slechte en luie mensen !
Enig verschil, in de privé moet je met de goede mee of je vliegt er uit.
Je wordt er meestal naar prestatie betaald dus je hebt interesse.

Bij de overheid moet je met de slechte mee of men pest je er uit.
Goed of slecht presteren heeft geen invloed op je loon wel op je gemoedstoestand.
Dus gemakshalve hoort men meestal bij de slecht presterende.
Oud 7 maart 2014, 20:23   #97
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uiteraard
Of "zij" het aangeven is wat anders?
Oud 7 maart 2014, 20:54   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Of "zij" het aangeven is wat anders?
Hoe moet ik dat nu weten?
Ik kan enkel voor mezelf spreken: alles is netjes aangegeven.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 maart 2014 om 20:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 21:32   #99
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de afhouding op uw ambtenarenloonbriefje verandert van 210 Euro naar 210 miljard Euro, heeft dit invloed op de staatskas?
U bent een netto-ontvanger. U kunt nooit bijdragen want elke Eurocent komt uit de staatskas die gevuld wordt door Heinz, Sony, Ford Genk, Arcelor, Cater Pilar, ...
Nonsens, op mijn loon wordt bedrijfsvoorheffing en SZ afgehouden volgens de normale belastingschalen. En ik betaal ook accijnzen, BTW enz. Kronkel maar lustig verder in uw pogingen om ambtenaren zwart te maken. Mensen met een minimum aan denkvermogen prikken zo door uw zeepbelletjes. Wat stelt u uiteindelijk voor: dat ik gratis werk voor de overheid?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 maart 2014 om 21:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 21:35   #100
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Nonsens, op mijn loon wordt bedrijfsvoorheffing en SZ afgehouden volgens de normale belastingschalen. En ik betaal ook accijnzen, BTW enz. Kronkel maar lustig verder in uw pogingen om ambtenaren zwart te maken. Mensen met een minimum aan denkvermogen prikken zo door uw zeepbelletjes. Wat stelt u uiteindelijk voor: dat ik gratis werk voor de overheid?
Nee, dat de overheid grotendeels geprivatiseerd wordt. Onderwijs inbegrepen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be