Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2014, 01:46   #81
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Briljant idee. En vermits uw partij deze materie al bijna 20 jaar nauwgezet volgt (althans volgens adepten zoals Circe), neem ik aan dat u de schitterende voorstellen ter zake maar van onder het stof te halen heeft. Waarom ze dat stof vergaard hebben, is me overigens een raadsel. Duurt het bij het VB echt zo lang om een voorstel uit te werken of is de echte reden dat uw partij VGV alleen gebruikt om haar haatpraat te illustreren?

Op veel medelijden van uwentwege hoeven de verminkte vrouwen in elk geval niet te rekenen. Want blijkbaar wilt het VB niet dat het RIZIV terugbetaling uitvoert voor ingrepen als gevolg van vrouwelijke genitale verminking. Zelfs niet voor meisjes die deze martelpraktijken ongewild ondergingen (link).

Een betere illustratie van mijn eerder betoog is nauwelijks denkbaar.

Tot slot: uw ongetwijfeld fantastische voorstel om gezins- en familieleden die geen hulp boden en/of de feiten niet aan het licht brachten, zal zich uiteraard niet beperken tot religieus geweld, maar zich richten tot alle geweld binnen gezinnen. Drukke tijden voor justitie, want zelfs de meest voorzichtige schattingen gaan ervan uit dat minstens 1 op 10 vrouwen in België slachtoffer is van partnergeweld. En dat is dan nog het topje van de ijsberg want de meeste slachtoffers doen geen aangifte (link).

Ik zie uw voorstel met belangstelling tegemoet. Geeft u een seintje als het klaar is? Alvast bedankt.
En voor de volledigheid, citaat "Wij verzetten ons tegen het uitvoeren van genitale verminking bij vrouwen in welke vorm ook en door wie ook; wij verzetten ons tegen het clandestien uitvoeren van genitale verminking bij vrouwen door artsen, alsook tegen het terugbetalen door het RIZIV van ingrepen als gevolg van genitale verminking bij vrouwen. De Vlaming hoort niet financieel op te draaien voor geïmporteerde achterlijke en barbaarse (islamitische) gebruiken"
Uw reactie is even eerlijk als stellen dat het VB de vrouw terug aan de haard wil wanneer het pleit voor een inkomen voor thuisblijvende ouders daar die anders financieel bestraft worden voor het hebben van kinderen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 02:28   #82
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij verzetten ons tegen het uitvoeren van genitale verminking bij vrouwen in welke vorm ook en door wie ook...
Deze uitspraak is waarschijnlijk een uitdrukking van een antimoslimstandpunt, eerder dan van een oprechte bezorgdheid om kinderrechten. Daarom ook dat men in alle talen zwijgt over de genitale verminking van jongens.
Terwijl mentale gedrochten van schijnredeneringen gecreëerd worden om zich toch maar exclusief bezorgd te kunnen tonen over de genitale verminking bij vrouwen, houden kinderrechten niet op halverwege de geslachten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2014 om 02:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 03:38   #83
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Deze uitspraak is waarschijnlijk een uitdrukking van een antimoslimstandpunt, eerder dan van een oprechte bezorgdheid om kinderrechten. Daarom ook dat men in alle talen zwijgt over de genitale verminking van jongens.
Terwijl mentale gedrochten van schijnredeneringen gecreëerd worden om zich toch maar exclusief bezorgd te kunnen tonen over de genitale verminking bij vrouwen, houden kinderrechten niet op halverwege de geslachten.
Zelfs voor jou is het een beetje kort door de bocht om te impliceren dat het VB niet tegen verminkingen aan jongens zou zijn...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 10:57   #84
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Alleen voor meisjes:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ga eens even op zoek naar vragen en voorstellen van onder andere Jos VAN ASSCHE uit de tijd dat die nog VB'er was. Met name over genitale besnijdingen bij vrouwen, het misbruiken van (door de ziekenkas gedeeltelijk gedragen) abortussen als 'voorbehoedsmiddel' onder andere omdat die dames 'te katholiek' waren voor normale voorbehoedsmiddelen. Over de verbanden tussen de al te veel voorkomende groepsverkrachtingen in Brussel en de Benden 'jongeren' (toen nog een enorm taboe).

Moesten de andere partijen niet zoveel moeite gedaan hebben om tal van die vragen als onontvankelijk te laten klaseren zouden ze niet om de haverklap van onder het stof moeten gehaald worden.

Tussen haakjes, de medewerker van Jos VAN ASSCHE toen was een zekere Joris CLAESSENS...
Ring a bell?
Bedoelt u dezelfde Van Assche die uit de partij gezet werd omdat hij geld wilde vermenigvuldigen door het eerst in te spuiten met een “vermenigvuldigingsstof” om ze daarna eerst onder zijn schoonzool te plakken en tenslotte in de diepvries te steken? Neemt u het mij niet kwalijk dat ik deze zoektocht oversla ook al omdat (als die voorstellen echt bestaan) u ze -als ex-medewerker van de euro-tovenaar- maar uit uw PC te halen heeft. Ben benieuwd.

Citaat:
En voor de volledigheid, citaat "Wij verzetten ons tegen het uitvoeren van genitale verminking bij vrouwen in welke vorm ook en door wie ook; wij verzetten ons tegen het clandestien uitvoeren van genitale verminking bij vrouwen door artsen, alsook tegen het terugbetalen door het RIZIV van ingrepen als gevolg van genitale verminking bij vrouwen. De Vlaming hoort niet financieel op te draaien voor geïmporteerde achterlijke en barbaarse (islamitische) gebruiken"
Uw reactie is even eerlijk als stellen dat het VB de vrouw terug aan de haard wil wanneer het pleit voor een inkomen voor thuisblijvende ouders daar die anders financieel bestraft worden voor het hebben van kinderen...
Mijn opmerking dat uw partij geen seconde wakker ligt van besneden meisjes, maar ze alleen gebruikt om haar haatpraat te illustreren, is en blijft volkomen terecht. Het VB acht het belangrijker de portemonnee van de Vlaming te beschermen dan hulp te bieden aan de slachtoffers van vrouwelijke genitale verminking. Zelfs niet als die meisjes die martelpraktijken ongewild ondergingen. Overigens is het feit dat VB-adept Circe dit partijstandpunt een "grenzeloos fantasierijk” noemde, een illustratie van hoe goed zelfs overtuigde aanhangers die partijstandpunten kennen.

Verder gaat u blijkbaar stilletjes voorbij aan de opmerking uw voorstel om gezins- en familieleden die geen hulp boden en/of de feiten niet aan het licht brachten te bestraffen, niet te beperken tot religieus geweld, maar tot alle geweld binnen gezinnen. De islamitische fixatie van uw voorstel illustreert alweer dat het VB niet geïnteresseerd is in agressie tegen vrouwen, maar alleen in moslim-gerelateerde agressie. Bovendien vaak gebaseerd op prietpraat: Circe weet, zoals altijd niet gehinderd door enige kennis ter zake en zonder bronvermelding (ik citeer):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
... Tijd voor het bouwen van nieuwe blijf van mijn lijf huizen. De huidige zitten voor 90% vol met islamitische vrouwen ….
Klinkklare onzin uiteraard. De meeste bronnen spreken van zo'n 30% en het hoogst vindbare cijfer is 50%. Nog (veel te) veel uiteraard, maar de oververtegenwoordiging blijkt vooral te wijten aan het feit dat mishandelde moslima’s moeilijker onderdak kunnen vinden dan Belgische vrouwen die sneller en makkelijker opgevangen worden door familie of vrienden.

Echte cijfers tonen aan dat partnergeweld in Europa vooral een niet islamitische, blanke hobby is: uit een grootschalig onderzoek van het Europees Bureau voor de grondrechten bij 42.000 vrouwen afkomstig uit alle lidstaten, blijkt dat een derde van de vrouwen in Europa ooit slachtoffer was van al dan niet seksueel geweld (link). In de ondervraagde lidstaten is ongeveer 5% moslim. zelfs als we uitgaan van de natte Vlaams Bange droom dat alle moslima's door hun echtgenoten mishandeld worden, betekent dit dat 97,5% van de slachtoffers niet islamitisch is.

Verder ben ik er zeker van dat mocht daar in België ooit onderzoek naar gedaan worden, mannen met sympathie voor het VB hun vrouwen vaker mishandelen dan procentueel aangenomen zou mogen worden. Want dat die rakkertjes vinden dat vrouwen aan de haard horen (ze willen zelfs uitkeringen om dat te stimuleren) en vaak over losse handjes beschikken, wordt zelfs door de gemiddelde VB-er niet ontkend.

Tot slot: Natuurlijk heeft Johan Bollen gelijk als hij zegt (ik citeer): "dat het VB in alle talen zwijgt over de genitale verminking van jongens". En daar is zelfs een reden voor: Flup gaat -overigens tot grote ergernis van de vele partijleden en sympathisanten die op 20 april nog altijd een minuutje stilte houden voor de verjaardag van de bloksnor- al jaren plat op de buik voor de (Antwerpse) joden. En dan ligt besnijdenis bij jongetjes uiteraard wat gevoelig. Vandaar dat het VB dit onderwerp angstvallig vermijdt.

Ik sluit me daarom volkomen aan bij zijn uitspraak: Terwijl mentale gedrochten van schijnredeneringen gecreëerd worden om zich toch maar exclusief bezorgd te kunnen tonen over de genitale verminking bij vrouwen, houden kinderrechten niet op halverwege de geslachten.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 11:23   #85
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zwijgen in alle talen over genitale verminking van jongens lijkt me niet iets wat je exclusief ten laste kan leggen aan het VB.
Dat anno 2014 op basis van religieuze grondslag de ene burger nog steeds over meer rechten beschikt dan en ander, is een verantwoordelijkheid van alle partijen.
Blijkbaar is dat een debat dat men niet in alle openheid durft te voeren.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 12:04   #86
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Unterschied muss sein:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Zwijgen in alle talen over genitale verminking van jongens lijkt me niet iets wat je exclusief ten laste kan leggen aan het VB.
Dat anno 2014 op basis van religieuze grondslag de ene burger nog steeds over meer rechten beschikt dan en ander, is een verantwoordelijkheid van alle partijen.
Daarin heeft u volkomen gelijk. Toch blijft er een verschil: bij zowat alle andere partijen gaat de voornaamste bekommernis uit naar VGV in het algemeen en de slachtoffers in het bijzonder. Bij het VB wordt vooral (lees bijna uitsluitend) islamitische vrouwenbesnijdenis benadrukt en is de Vlaamse portemonnee belangrijker dan hulp aan de slachtoffers.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 12:39   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik ruik hier precies de aanwezigheid van

De persoonlijke aversie tegenover mijn persoon ligt er vingerdik bovenop en net zoals bovenstaande groente heeft "benny" hier ook totaal niet begrepen waarover het gaat en moet en zal het onderwerp "Vlaams Belang" worden.
Geregistreerd sinds 22/3/2014 vind ik dat "mijnheer" hier zeer familiair omgaat met sommige medeposters.

Dubbelnick dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2014 om 12:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 13:33   #88
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs voor jou is het een beetje kort door de bocht om te impliceren dat het VB niet tegen verminkingen aan jongens zou zijn...
Ik zou me met plezier verontschuldigen indien het waar is wat u zegt. Waar maakt het VB dit standpunt expliciet?

Website
Oud 14 april 2014, 13:34   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou me met plezier verontschuldigen indien het waar is wat u zegt. Waar maakt het VB dit standpunt expliciet?
Waar maken CDV, VLD, SP.a, PVDA, NVA dit standpunt expliciet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 april 2014, 13:35   #90
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord.

Website
Oud 14 april 2014, 13:36   #91
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Daarin heeft u volkomen gelijk. Toch blijft er een verschil: bij zowat alle andere partijen gaat de voornaamste bekommernis uit naar VGV in het algemeen en de slachtoffers in het bijzonder. Bij het VB wordt vooral (lees bijna uitsluitend) islamitische vrouwenbesnijdenis benadrukt en is de Vlaamse portemonnee belangrijker dan hulp aan de slachtoffers.
Dat is ook mijn indruk.

Website
Oud 14 april 2014, 13:43   #92
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar maken CDV, VLD, SP.a, PVDA, NVA dit standpunt expliciet?
Als een partij haar standpunt niet expliciet maakt komt dat overeen met een stilzwijgend goedkeuren. Wat ook de reden voor dit gedrag (lafheid vermoedelijk, iets waar Hirsi Ali tenminste geen last van heeft) het is een verwerpelijke immorele houding vanuit het standpunt van kinderrechten.

Zogezegd mensenrechten elders gaan verdedigen en thuis de genitale verminking van mannelijke kinderen zelfs onbesproken laten, toont de diepe kloof tussen pretentie en praktijk in de westerse samenleving. Het is altijd gemakkelijk de zonde van de andere te zien, maar de balk in eigen oog?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2014 om 13:46.
Oud 14 april 2014, 13:43   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord.

Maar wat ik nog meer (of zeker even erg) vind, is dat - zoals hier duidelijk blijkt uit de commentaren van sommigen in dit draadje, dat FGM blijkbaar wèl gedoogd wordt of verzwegen, of alvast niet aangepakt als men er de invloed van islam bij vernoemt. Dit is een zuivere politieke correcte insteek, die ook zo door de VN wordt gepropageerd. (VN die trouwens gedomineerd worden door islamitische infiltratie). Dat in Indonese en Azië miljoenen vrouwen worden besneden, ENKEL EN ALLEEN als gevolg van de islamitische invloed is zelfs volledig uit het beeld gehouden. Liefst wil men die FGM enkel toeschrijven aan wat animistische poespas in Zwart Afrika.

Daarmee dus ook dat partij "A" die er - o hoe scandaleus - islam bij vernoemt, veroordeeld wordt wegens racisme om zo'n opmerking te maken, terwijl er pas tien jaar later effectief actie tegen worden ondernomen! Blijkbaar is dus de "goede naam" van islam BELANGRIJKER voor deze politiek correcte misbaksels dan het feit dat er minder of géén meisjes werden verhaspeld voor de rest van hun leven in die tienjarige periode tussen het moment dat het VB dit publiceerde en de wet "die aanzetten tot" strafbaar maakt!

Wat zeggen ze nu? Wir haben es nicht gewusst? Jawel! Wij hebben die informatie wèl gewusst en de boodschappers zelfs veroordeeld wegens racisme! Wat nu als het VB er de "animistische Afrikanen" van had gemaakt? Dan was het géén racisme geweest?

En in Egypte doen enkel de Kopten het natuurlijk.

ELKE besnijdenis van ELKE meisje of vrouw die in Belgie werd uitgevoerd, of wiens ouders de mogelijkheid hebben gekregen om hun dochter in het land van herkomst te laten mutileren, is de verantwoordelijkheid van de POLITIEK CORRECTE Partijen! Stuk voor stuk! Ze wisten het en ze lieten betijen, want owee owee het woord "moslim" was gebruikt!

Om van te kotsen.

Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2014 om 13:47.
Oud 14 april 2014, 13:53   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een partij haar standpunt niet expliciet maakt komt dat overeen met een stilzwijgend goedkeuren. Wat ook de reden voor dit gedrag (lafheid vermoedelijk, iets waar Hirsi Ali tenminste geen last van heeft) het is een verwerpelijke immorele houding vanuit het standpunt van kinderrechten.

Zogezegd mensenrechten elders gaan verdedigen en thuis de genitale verminking van mannelijke kinderen zelfs onbesproken laten, toont de diepe kloof tussen pretentie en praktijk in de westerse samenleving. Het is altijd gemakkelijk de zonde van de andere te zien, maar de balk in eigen oog?
Ik ga in principe akkoord met uw standpunt, en vind ook dat jongensbesnijdenis hier moet verboden worden, tot de kinderen meerderjarig zijn en dan zelf mogen beslissen.
Maar anderzijds vind ik jongensbesnijdenis natuurlijk een pak minder drastisch dan vrouwenbesnijdenis - en ik ben me bewust van de vele nadelen die aan een besneden piemel verbonden zijn (vooral op oudere leeftijd, "als het al wat langer duurt mèt velletje" weetjewel, dan vraag ik me toch wel af hoelang er geboord wordt zonder velletje!) .

Het trauma dat ELK kind (m/v) kan oplopen door de ontzettende pijn die het ondergaat is dan weer een reden om zo snel mogelijk een stop op deze pre-historische kindermishandeling te zetten. Ik zat ooit per toeval in Sint Vincentius in Antwerpen toen er een reeks joodse babytjes werd besneden. Leuk is toch iets anders. Zo'n babytje dat zijn ouders onbevangen en vol vertrouwen aankijkt, waarna het door diezelfde ouders naar de slachtbank wordt gevoerd "uit liefde voor Allah/jahweh/ Quetzalquepopl of weetikveel".... ik voelde me helemaal niet lekker (en ik had niks, ik kwam op bezoek.)

Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2014 om 13:54.
Oud 14 april 2014, 13:58   #95
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat ik nog meer (of zeker even erg) vind, is dat - zoals hier duidelijk blijkt uit de commentaren van sommigen in dit draadje, dat FGM blijkbaar wèl gedoogd wordt of verzwegen, of alvast niet aangepakt als men er de invloed van islam bij vernoemt. Dit is een zuivere politieke correcte insteek, die ook zo door de VN wordt gepropageerd.
De VN durft zelfs de genitale verminking van jongens bespreken en zegt in een rapport daarover dat er geen enkele medische reden is om deze praktijk toe te passen. Dat is al meer dan wat de Vlaamse politici durven. De VN is ook tegen genitale verminking van vrouwen.

De WHO (=VN) zegt expliciet:

Citaat:
FGM is recognized internationally as a violation of the human rights of girls and women. It reflects deep-rooted inequality between the sexes, and constitutes an extreme form of discrimination against women. It is nearly always carried out on minors and is a violation of the rights of children. The practice also violates a person's rights to health, security and physical integrity, the right to be free from torture and cruel, inhuman or degrading treatment, and the right to life when the procedure results in death.
Duidelijker kan men moeilijk FGM veroordelen. Maar merk de bijna absurde redenering om het bestaan van FGM een voorbeeld van ongelijkheid tussen de sexen te noemen, terwijl men amper durft spreken over mannelijke genitale verminking. Het is juist de eenzijdige aandacht voor FGM die een "deep-rooted inequality between the sexes" reflecteert in dit geval.

De VN blijft een nogal westers gedomineerde mentaliteit tonen. Te weinig universeel.

Website
Oud 14 april 2014, 14:03   #96
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zat ooit per toeval in Sint Vincentius in Antwerpen toen er een reeks joodse babytjes werd besneden. Leuk is toch iets anders. Zo'n babytje dat zijn ouders onbevangen en vol vertrouwen aankijkt, waarna het door diezelfde ouders naar de slachtbank wordt gevoerd "uit liefde voor Allah/jahweh/ Quetzalquepopl of weetikveel".... ik voelde me helemaal niet lekker (en ik had niks, ik kwam op bezoek.)
Ik heb een gelijkaardige ervaring gehad als twaalf jarige. De praktijk is voor omstaanders zelfs traumatizerend te noemen.

Website
Oud 14 april 2014, 14:04   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VN is ook tegen genitale verminking van vrouwen.

Duidelijker kan men moeilijk FGM veroordelen. Maar merk de bijna absurde redenering om het bestaan van FGM een voorbeeld van ongelijkheid tussen de sexen te noemen, terwijl men amper durft spreken over mannelijke genitale verminking. Het is juist de eenzijdige aandacht voor FGM die een "deep-rooted inequality between the sexes" reflecteert in dit geval.

De VN blijft een nogal westers gedomineerde mentaliteit tonen. Te weinig universeel.
Zoals ik reeds zei: VN is tegen FGM, ZOLANG islam er maar niet bij vernoemd wordt. Iets zoals onze politiek correcte insteek van Edina bijvoorbeeld.
In hun cijfers, op hun kaarten,..... AFRIKA. Dat er meer en meer Indonesische vrouwen, Aziatische vrouwen, zelfs ondertussen terug in Saudi Arabia worden besneden, wordt halstarrig verzwegen om "islam niet in een slecht daglicht te stellen". Het IS een pre-islamitisch gebruik, daar zijn we het ondertussen al lang over eens en ik heb ook nooit iets anders beweerd, MAAR het wordt nog steeds gepropageerd via de ahadith en islamitische gebruiken, en d�*t wordt angstvallig verzwegen.
Door het feit dat men dit verzwijgt en onder de mat stopt zijn er ondertussen weeral honderdduizenden Indonesische vrouwen besneden....

Het is als beweren dat het in huis halen van een groene spar niks maar dan ook niks met kerstmis te maken heeft, vermits het een pre-christelijk gebruik is. Wat voor nut heeft het om daarop anno 2014 te blijven hameren, als ondertussen vooral christenen die kerstboom zetten, met af en toe nog een verdwaalde Keltische druide die ook zijn groene krans aan het plafond hangt.

Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2014 om 14:06.
Oud 14 april 2014, 14:08   #98
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar anderzijds vind ik jongensbesnijdenis natuurlijk een pak minder drastisch dan vrouwenbesnijdenis
Zo algemeen kan men dat niet stellen aangezien er verschillende vormen zijn van besnijdenis. Maar deze discussie is uiteindelijk totaal overbodig. Het is niet omdat er ergere vormen van verminking bestaan dat de minder erge dienen getolereerd te worden. Verdedigers van mensenrechten dienen zich niet te laten strikken door dit soort van drogredeneringen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2014 om 14:08.
Oud 14 april 2014, 14:11   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo algemeen kan men dat niet stellen aangezien er verschillende vormen zijn van besnijdenis. Maar deze discussie is uiteindelijk totaal overbodig. Het is niet omdat er ergere vormen van verminking bestaan dat de minder erge dienen getolereerd te worden. Verdedigers van mensenrechten dienen zich niet te laten strikken door dit soort van drogredeneringen.
klopt.

Het afkappen van een vingerkootje van je pink is ook minder erg dan het afkappen van de volledige pink.....

Oud 14 april 2014, 14:32   #100
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei: VN is tegen FGM, ZOLANG islam er maar niet bij vernoemd wordt. Iets zoals onze politiek correcte insteek van Edina bijvoorbeeld.
In hun cijfers, op hun kaarten,..... AFRIKA. Dat er meer en meer Indonesische vrouwen, Aziatische vrouwen, zelfs ondertussen terug in Saudi Arabia worden besneden, wordt halstarrig verzwegen om "islam niet in een slecht daglicht te stellen". Het IS een pre-islamitisch gebruik, daar zijn we het ondertussen al lang over eens en ik heb ook nooit iets anders beweerd, MAAR het wordt nog steeds gepropageerd via de ahadith en islamitische gebruiken, en d�*t wordt angstvallig verzwegen.
Door het feit dat men dit verzwijgt en onder de mat stopt zijn er ondertussen weeral honderdduizenden Indonesische vrouwen besneden....
Er is niets politiek correct aan het verdedigen van genitale verminking bij meisjes ondertussen. Bij jongens is het inderdaad nog steeds politiek correct te zwijgen over deze vorm van kindermishandeling.

Wat u over de VN zegt is in ieder geval geen officieel standpunt. Ik schat eerder een houding van enkele leden. Dit is een belangrijk recent VN rapport over FGM.

http://www.unicef.org/media/files/FGCM_Lo_res.pdf

Het is normaal dat de VN de praktijk poogt aan te pakken, zonder te pogen een specifieke religie of cultuur te viseren. Dat zou een averrechts effect kunnen hebben indien men de praktijk wil uitroeien.

Unicef zegt het zo:

Citaat:
The abandonment of FGM/C is framed not as a criticism of local culture but as a better way to attain the core positive values that underlie tradition and religion, including ‘doing no harm to others’. We have found that,
addressed in this way, efforts to end FGM/C contribute to the larger issues of ending violence against children and women and confronting gender inequalities.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het is als beweren dat het in huis halen van een groene spar niks maar dan ook niks met kerstmis te maken heeft, vermits het een pre-christelijk gebruik is. Wat voor nut heeft het om daarop anno 2014 te blijven hameren, als ondertussen vooral christenen die kerstboom zetten, met af en toe nog een verdwaalde Keltische druide die ook zijn groene krans aan het plafond hangt.
Heilige abrahamische boeken schrijven die praktijken niet voor (voor zover ik weet) en zelfs als ze het zouden doen is het niet moeilijk voor gelovigen dit als een historische praktijk te beschouwen en niet als een richtlijn voor hedendaags gedrag. Iemand die deze boeken ziet als een letterlijke richtlijn voor hedendaags gedrag en ernaar handelt is naar hedendaagse normen een racist met een grote kans een crimineel te worden. Misschien een beetje cru uitgedrukt...maar sorry we stenigen geen mensen voor overspel...we gaan uit van de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.. we houden er geen slaven op na....en we beschouwen andersgelovigen niet als dieren die ongestraft mogen vermoord worden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2014 om 14:33.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be