Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 april 2014, 17:15   #81
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7092669]
Citaat:

Dat kan best allemaal waar zijn, maar dat weet niemand. En het is ook niet relevant. Nog in algemene context en al heel zeker niet in de context van deze discussie die gaat over de normale regel dat je quote's steeds weergeeft met bronvermelding.
Let trouwens op met verwijzingen naar schapen : sinds de oude CVP heb ik in meer recente tijden nog geen enkele partij gezien die meer meningen ventileert om toch maar iedereen te plezieren dan n-va het laatste jaar doet. Confederatie of we doen niet mee, we gaan voor een socio-economisch programma, confederalisme is noodzaak maar daarom niet onmiddellijk, de prioriteit is PS van het beleid houden, confederalisme volgt dan wel vanzelf, logisch dat liberale kiezers overstappen want wij zijn de echte liberalen, neen wij zijn géén liberalen maar conservatieven, ja wij zijn nationalisten, oei Nadia : jij bent nog jong : nooit zeggen tegen een journalist : zeg maar dat we flemisch patriots zijn, enz enz.

Het is niet omdat Vuye zich geroepen voelt om een leuke soundbite rond te sturen dat iedereen in paniek moet beginnen argumenteren. Hij komt af met een boude stelling die het politieke spectrum verengt tot de 30% kiezers van zijn partij aan vlaamse kant en de 30% kiezers aan waalse kant die voor zijn 'vijand' de PS stemt. En voor de volle 100% tot een inzet over hetgene n-va graag als kiesinzet ziet.

Tja... dan moet je niet verwonderd zijn dat degenen die niet tot die 30% aan vlaamse kant horen misschien geen goesting hebben om mee te stappen in zijn verhaaltje ?
Welk verhaaltje? U heeft nog altijd niets weerlegd van wat die man gezegd heeft.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 17:15   #82
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Blijkbaar komen de uitspraken van Magnette als een bijzonder ongelegen waarheid. Kort samengevat:
  • België heeft als enig doel de transfers van Noord naar Zuid te organizeren;
  • De Vlamingen zijn quantité négligeable voor de rest.

De manier waarop het linkse stormfront probeert de discussie te doen ontsporen bewijst vooral dat sommigen de pijnlijke waarheid over het samenleven in dit land liefst verborgen trachten te houden. Maar hun reacties zijn zo triest en kortzichtig dat ze er nog meer de aandacht op trekken.
Weet je...
"Dat de PS eigenlijk een regionalistische Waalse partij is die enkel Belgicist denkt wanneer het goed is voor haar electoraat, zal ik zeker niet ontkennen, wel integendeel. De hele geschiedenis van de PS sinds midden jaren vijftig (dus reeds voor de splitsing van de BSP/PSB) toont aan dat die partij puur opportunistisch is in haar "Belgisch gedoe".
Hier kan ik Vuye wél bijtreden is zijn redenering. Wat zeg ik, ik geef hem 99%gelijk."
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=51

Je kan mij misschien uitleggen waarom ik de discussie wens te laten ontsporen en wat ik verborgen wens te houden?
Oud 9 april 2014, 17:18   #83
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als jij een verzoek tot betaling krijgt, dan kijk je toch ook eerst of dit van een legitieme instantie komt of van een of andere Nigeriaan, niet?
Spijtig genoeg zijn in la Belgique die legitieme instantie en die Nigeriaan stilaan dezelfde qua geloofwaardigheid. Dat en niets anders is spijtig genoeg het punt waarop de believers absoluut niet willen, niet kunnen, niet durven ingaan.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 17:18   #84
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Supe®Staaf;7092716]
idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 april 2014 om 17:19.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 17:19   #85
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Forumregels waar de Belgisch-nationalisten geen enkel probleem mee hebben als ze door dubbelnickers overtreden worden.Die, buiten dat ze een broertje dood hebben aan bronvermelding, zich ook nog voortdurend bezondigen aan het overtreden van andere forumregels.

Ik reik jullie de oplossing voor jullie levensgrote probleem aan, jongens. Vraag de moderatie om de drie draden te sluiten die alle drie betrekking hebben op het artikel van Hendrik Vuye in de Knack. Wie weet zitten er zelfs genoeg strafpunten aan vast voor een ban. Dan kan ik die draden niet eens meer heropstarten mét de link.

Vooral DOEN!
Sorry dat ik het zo vlakaf moet zeggen, en je moogt mij melden bij de moderatie, maar je zijt echt zielig aan het doen.

Ik heb in mijn hele P.be carrière maar twee keer op het rode knopje gedrukt, en dat was voor spam. Voor niks anders.
Ik ga vandaag dan ook niet beginnen.

Boze Attila.
Oud 9 april 2014, 17:19   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij een verzoek tot betaling krijgt, dan kijk je toch ook eerst of dit van een legitieme instantie komt of van een of andere Nigeriaan, niet?
Tiens, ik wist niet dat er zoveel Nigerianen bij N-VA aangesloten waren. O ja, ik krijg elk jaar een "verzoek tot betaling" van N-VA, de vernieuwing van mijn lidmaatschap zie je. Ik ga toch eens moeten informeren of het soms niet in de zakken van Nigerianen is terechtgekomen. Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn nietwaar... ?
quercus is offline  
Oud 9 april 2014, 17:19   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tja, ik kan moeilijk verwachten dat nieuwelingen die hier al actief zijn sinds 12 jaar de bedoeling van een forum snappen waarschijnlijk ?
Zeg eens wat de bedoeling van een forum is?

Wie weet snappen Hollande, Echte Waal, ViveLaBelgique, Henri1, System en Het Oosten,enz... het dan ook.
Hou er wel rekening mee dat die niet allemaal zo "nieuw" zijn als het lijkt.
Oud 9 april 2014, 17:26   #88
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar komen de uitspraken van Magnette als een bijzonder ongelegen waarheid. Kort samengevat:
  • België heeft als enig doel de transfers van Noord naar Zuid te organizeren;
  • De Vlamingen zijn quantité négligeable voor de rest.

De manier waarop het linkse stormfront probeert de discussie te doen ontsporen bewijst vooral dat sommigen de pijnlijke waarheid over het samenleven in dit land liefst verborgen trachten te houden. Maar hun reacties zijn zo triest en kortzichtig dat ze er nog meer de aandacht op trekken.
2
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 17:27   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tiens, ik wist niet dat er zoveel Nigerianen bij N-VA aangesloten waren. O ja, ik krijg elk jaar een "verzoek tot betaling" van N-VA, de vernieuwing van mijn lidmaatschap zie je. Ik ga toch eens moeten informeren of het soms niet in de zakken van Nigerianen is terechtgekomen. Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn nietwaar... ?
Of je N-Va-lidgeld bij de Nigerianen terechtkomt, daar durf ik niet om wedden, maar je kan gerust zijn: het komt bij de zwarten...
Oud 9 april 2014, 17:33   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat Knuppel de vis verdronken heeft. Het (zwakke, suggestieve en tendentieuze) opiniestuk van Vuye krijgt nauwlijks aandacht en knuppel krijgt wat opvoedkundige klappen op de bibs en een herhaling van de gangbare forum etiquette.

Volgende keer beter ?
Wat een geleerdheid dat u hier aan de dag legt.
Een opiniestuk in de krant wordt verdronken want Knuppel een lesje geven is veel belangrijker.
Wie geloof zulke onbenullen nog?
Ik wacht nog altijd op het eerste bewijs van u dat dat opiniestuk zwak, suggestief en tendentieus is; want over de inhoud heeft u nog altijd niets gezegd dan uw persoonlijke interpretaties die inderdaad zwak, pretentieus en tendentieus waren.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 17:38   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een geleerdheid dat u hier aan de dag legt.
Een opiniestuk in de krant wordt verdronken want Knuppel een lesje geven is veel belangrijker.
Wie geloof zulke onbenullen nog?
Ik wacht nog altijd op het eerste bewijs van u dat dat opiniestuk zwak, suggestief en tendentieus is; want over de inhoud heeft u nog altijd niets gezegd dan uw persoonlijke interpretaties die inderdaad zwak, pretentieus en tendentieus waren.
Ah, Marie heeft een nieuw woord ontdekt: "interpretatie"!
Oud 9 april 2014, 17:45   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, aandacht afleiden van alles wat niet in je kraam past. Ik denk eerder dat jij een flink pak slaag verdient.
Maar om nog even te herhalen wat Magnette zei:

Het is niet Vuye die dat zegt. Het is de PS-voorzitter die daarvoor verantwoordelijk is.
Nee hoor fonne, hou je maar bij de feiten.

Citaat:
•België heeft als enig doel de transfers van Noord naar Zuid te organizeren;
•De Vlamingen zijn quantité négligeable voor de rest.
Dit zijn niet de woorden van Magnette, maar wel wat onze vriend Vuye er meent van te mogen maken.
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 17:54   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Forumregels waar de Belgisch-nationalisten geen enkel probleem mee hebben als ze door dubbelnickers overtreden worden.Die, buiten dat ze een broertje dood hebben aan bronvermelding, zich ook nog voortdurend bezondigen aan het overtreden van andere forumregels.

Ik reik jullie de oplossing voor jullie levensgrote probleem aan, jongens. Vraag de moderatie om de drie draden te sluiten die alle drie betrekking hebben op het artikel van Hendrik Vuye in de Knack. Wie weet zitten er zelfs genoeg strafpunten aan vast voor een ban. Dan kan ik die draden niet eens meer heropstarten mét de link.

Vooral DOEN!
Wat scheelt jou Knuppel ? Ik denk er in elk geval nog niet aan om hierover te gaan bleiten bij de moderatie. Als ik iets te zeggen heb, doe ik dat wel rechtstreeks aan jou zoals nu.
Maar vandaag blijkt het moeilijk te zijn om inhoudelijk met jou te discussiëren...
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 17:56   #94
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat scheelt jou Knuppel ? Ik denk er in elk geval nog niet aan om hierover te gaan bleiten bij de moderatie. Als ik iets te zeggen heb, doe ik dat wel rechtstreeks aan jou zoals nu.
Maar vandaag blijkt het moeilijk te zijn om inhoudelijk met jou te discussiëren...
Hoor wie spreekt, de man die elk topic wil veranderen in een kanker wat op de N-VA-draad.
Vrijheideerst is offline  
Oud 9 april 2014, 18:07   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Welk verhaaltje? U heeft nog altijd niets weerlegd van wat die man gezegd heeft.
Zoals ik je al eerder zei in deze discussie(s) : blijf niet op je duim zitten en lees wat men schrijft als antwoord. Dat kan helpen, voor de meeste mensen toch althans.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=34

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 april 2014 om 18:07.
Pandareus is offline  
Oud 9 april 2014, 18:07   #96
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hoor fonne, hou je maar bij de feiten.

Dit zijn niet de woorden van Magnette, maar wel wat onze vriend Vuye er meent van te mogen maken.
Het is een letterlijke quote van Magnette... Altijd lachen geblazen met jou, dat dan weer wel.
Cheminot is offline  
Oud 9 april 2014, 18:08   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sorry dat ik het zo vlakaf moet zeggen, en je moogt mij melden bij de moderatie, maar je zijt echt zielig aan het doen.

Ik heb in mijn hele P.be carrière maar twee keer op het rode knopje gedrukt, en dat was voor spam. Voor niks anders.
Ik ga vandaag dan ook niet beginnen.

Boze Attila.
Kijk boze Atilla. Ofwel blijf je niet zeuren over het ontbreken van de bronvermelding ofwel DOE je er iets aan.

De bron was op zéér korte tijd achterhaald. En als dat niet het geval was geweest had ik ze wel zélf gegeven.
Geef echter toe dat er meer op de man gespeeld is dan op de bal. En dat zou precies hetzelfde geweest zijn als ik er de link meteen had bij gezet.

Je hebt gelijk dat dit deel van Vuye's opiniestuk even verwarrend kon overkomen. Buiten hetgeen uit zijn eigen mond kwam, en dat ik in schuine druk zette, lijkt het mij nochtans duidelijk dat er geen Belgisch-nationalisme achter zat.

Mijn database is rijk aan artikels van de hand van Hendrik Vuye. Iedereen kan ze via het internet opzoeken en vaststellen dat die man het niet nodig had om door de N-VA gebrainwashed te worden. Desalniettemin had ik niet verwacht dat hij zijn job op het spel zou zetten door actief te worden in de N-VA.

Het artikel in de Knack is al een paar dagen oud, maar het is niet het eerste van Hendrik Vuye in dat blad.
Het verwonderde mij dat er nog niemand iets op het forum over had gepost. De standpunten van Vuye die dicht bij de mijne aansluiten heb ik in drie afzonderlijke items gesplitst, en hier gepost.

Een deel gaat over de uitspraken van Magnette. Een ander deel over de manier waarop de N-VA werd "vermeden", en nog een ander deel over de federale kieskring die de "liberalen" in gedachten hebben.

Over het confederalisme heb ik niet gepiept. Het heeft geen zin om daarover te discussiëren vermits er op dit ogenblik (nog) niemand iets over wil horen. Het zou nochtans wel eens de enige redding van België kunnen betekenen. De voorwaarde om daarmee in te stemmen zal voor de Franstaligen echter het behoud van de transfers zijn.

Wat Magnette drijft om de splitsing van België te voorkomen weten we allemaal. Daar moeten we niet flauw over doen. Dat ZIJN de transfers. Als er ooit confederalisme komt zal dat een confederalisme zijn op zijn Belgisch. Een nep-confederalisme zoals het federalisme ook nep is.

Wat de VLD hoopt te bereiken met haar federale kieskring en samenvallende verkiezingen weten we ook. Zelfs nu de verkiezingen samenvallen zal ze haar doel echter NIET bereiken. Met een federale kieskring zal dat evenmin het geval zijn. Een federale kieskring met behoud van de bestaande grendels en andere beschermingsmechanismen voor de francofonie maakt alles trouwens nog ondemocratischer dan het al is. Bovendien zitten daar zoveel haken en ogen aan dat het wel eens juist datgene zou kunnen veroorzaken dat de blauwen ermee hopen te voorkomen. Vuye zegt dat goed. Nu zijn er tenminste nog de deelregeringen die de boel draaiende houden als de federale regering, om welke reden dan ook, verstek laat gaan.

Dat de N-VA "vermeden werd, en er openlijk opgeroepen werd om dat opnieuw te doen, houdt in dat het NIET de N-VA is die ervan kan beticht worden dat België het record regeringsvorming op zijn naam heeft staan. Je kan de N-VA er hoogstens van beschuldigen dat ze te lang het been heeft stijf gehouden. Maar dat deden de Franstaligen OOK, en die worden daarvoor door niemand van de belgicisten verweten.
Oud 9 april 2014, 18:11   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan uit de woorden van Magnette blijkbaar een grote liefde voor de Vlamingen afleiden? Nochtans komt het woord "Vlamingen" niet één keer voor in diens verdediging.
Oud 9 april 2014, 18:13   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen vandaag?
Dan ben jij beter af met mij dan ik met jou.
Oud 9 april 2014, 18:15   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of je N-Va-lidgeld bij de Nigerianen terechtkomt, daar durf ik niet om wedden, maar je kan gerust zijn: het komt bij de zwarten...
Hoort daar geen prentje bij van een kerel met een snorretje en vooruitgestoken arm?
Of van Ilsa de wolvin?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be