Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 21:47   #81
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
In 2010 kon je ook al gewoon op de PVDA stemmen. De PVDA werd al opgericht in 1971, de N-VA pas in 2001. Kiezers kunnen dus al 30 jaar langer op de PVDA stemmen dan op de N-VA.
Ja, maar ze zijn nog nooit zo "zichtbaar" geweest als nu. De interesse van een breder publiek en van de media is nog vrij recent. De rode neuzen-campagne van 2009 was een aanzet. Vervolgens was er het succes van "Hoe durven ze?" eind 2011, en Peter Mertens kwam pas voor de eerste maal op bij de GR-verkiezingen van 2012, waar hij gelijk de 4e populairste politicus werd, na De Wever, Janssens en Dewinter.
Miauw! is offline  
Oud 21 mei 2014, 21:49   #82
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
voor het Vlaams Parlement niet... waarom hebben ze anders die kiesdrempel ingevoerd? enkel voor het federaal parlement kan dit zo zijn

ik verwacht trouwens dat PVDA in alle provincies minstens een zetel haalt in het Vlaams parlement.

Als we nu alle peilingen naast elkaar leggen, komt dit dan overeen met een nationaal resultaat van 32% voor N-VA? Nee, nochtans was dit het resultaat van een voorgaande peiling door DE MORGEN
In het Vlaams parlement ook niet voor de provincie Limburg. In Limburg zijn er maar 16 Vlaamse parlementszitjes te verdelen. Als een partij daar 5,1% haalt, is dat nog steeds onvoldoende om een zetel in het parlement te claimen.
stropdrager is offline  
Oud 21 mei 2014, 21:51   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Over de peiling zelf: de N-VA haalt hier zijn tweede beste resultaat en doet het beter dan in Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. In 2010 haalde de N-VA zijn tweede beste resultaat in de provincie Limburg.

Ik kan me voorstellen dat bepaalde forumleden hier niet tevreden mee zullen zijn, zeker die forumleden die voortdurend aanhalen dat Limburg geen deel uitmaakt van Vlaanderen en constant de verschillen tussen Limburg en de rest van Vlaanderen beklemtonen.
Ik ben content met geen enkele peiling. Wanneer , door wie, en waar ook gehouden. Zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2014 om 21:52.
Het Oosten is offline  
Oud 21 mei 2014, 21:55   #84
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ja, maar ze zijn nog nooit zo "zichtbaar" geweest als nu. De interesse van een breder publiek en van de media is nog vrij recent. De rode neuzen-campagne van 2009 was een aanzet. Vervolgens was er het succes van "Hoe durven ze?" eind 2011, en Peter Mertens kwam pas voor de eerste maal op bij de GR-verkiezingen van 2012, waar hij gelijk de 4e populairste politicus werd, na De Wever, Janssens en Dewinter.
Dat laatste heb ik ook al weerlegd in een andere draad. Peter Mertens deed ook al mee aan de verkiezingen van 2004,2006,2007,2009,2010 en 2012. Vanaf 2006 was hij telkens lijsttrekker van een PVDA-lijst.

De interesse voor de PVDA in de media nam vooral toe na het mooie resultaat bij de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen.
stropdrager is offline  
Oud 21 mei 2014, 22:08   #85
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben content met geen enkele peiling. Wanneer , door wie, en waar ook gehouden. Zo simpel is het.

Ik heb in mijn bericht ook verwezen naar de verkiezingsuitslagen van 2010. En wat blijkt, ook daar doet de N-VA het in Limburg beter dan in Vlaams-Brabant en Oost-en West-Vlaanderen.
stropdrager is offline  
Oud 22 mei 2014, 17:45   #86
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
weinig waarschijnlijk. Op Vlaams vlak staan er enkele belangrijke beslissingen aan te komen, oa Oosterweel en onderwijs. Groen heeft zich daar niet echt populair gemaakt.

Voor denbaard is er alleszins geen probleem, en ik kwoot niet geheel verbatim:

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 22 mei 2014 om 17:46.
Karel Martel B is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be