![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deel jou analyse volledig. CD&V heeft in de geschiedenis van de Christendemocratie electoraal nog nooit zo slecht gescoord als in 2010. Die ene zetel die CD&V in 2014 hebben bijgewonnen maakt dat ze amper zo N-VA net niet dubbel zo groot is als CD&V. Het blijft me dan ook verbazen dat de N-VA fanclub haar verwachtingen laat afhangen aan fossielpartijen zoals CD&V. Het lijkt blijkbaar moeilijk voor velen om de realiteit van de uitslag van de verkiezingen sinds 2010 te bevatten. Het is de N-VA die tezamen met het Vlaams Belang de grootste politieke familie is van ons land sinds 2010. Niet de CD&V.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees mijn posts dan nog eens. De bijdrages die ik doe zijn redelijk to the point. Er worden hier al te vaak ongefundeerde meningen verkondigd. Ik merk dan het gebrek aan argumenten en bewijs op, of geef zelf feiten of bronnen aan. Als u de toegevoegde waarde van een discussie gefundeerd door feiten en bronnen i.p.v. door buikgevoel niet ziet, dan lijkt het mij dat u een probleem hebt. Citaat:
En als dat echt uw mening is, heb ik toch medelijden met u. Zoals gezegd leest het als een doorslagje van de campagne (merk op: niet programma) van N-VA. Mensen die denken in dezelfde termen als die van een politieke campagne (ongeacht van welke partij) zijn ten zeerste te wantrouwen. |
|||
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aftredende coalitiepartijen hebben 99% van hun programma gelaten voor wat het was omdat N-VA geweigerd had een coalitie te leiden.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 juni 2014 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=203060 De show voor de coulissen versus de oorlogsmachine van PS & N-VA. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009 Bart De Wever's moeder verspeelt € 4.000 Arco aandelen. Citaat:
Citaat:
Dat risico loopt ook N-VA als ze naar de oppositie wordt verwezen. Daarom dat N-VA snel coalities op gang dient te brengen om een scenario zoals in de gemeente Kortrijk te vermijden. Daar werd de grootste partij - CD&V - aan de kant gezet door een tripartite.
|||||
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=ViveLaBelgique;7173236]
Door de soevereiniteit uit te roepen. Voor meer informatie hierover vewijs ik jou graag naar www.vlaamsbelang.be . Denk jij dat N-VA het land wenst te splitsen ? Graag een antwoord "Ja" of "Neen". Eerlijk gezegd denk ik het niet. Het klopt wel wat u zegt dat er meer afstand had moeten genomen worden van sommige standpunten van ex-VB'ers. Daarover had inderdaad meer duidelijkheid mogen gegeven worden. Vergeet toch ook niet dat het ganse splitsingsverhaal mede een eigen leven is gaan leiden door uitspraken van een vooraanstaand Open VLD-politicus Karel De Gucht die toch openlijk verklaarde dat hij er vast van overtuigd was dat de instelling 'België' zou verdampen. Werd De Gucht daarvoor ook als een separatist aanzien? En ja ik geef grif toe dat N-VA in hun euforie soms te ver is gegaan in bepaalde uitspraken. Dit neemt nog altijd niet weg dat mijn oorspronkelijke bedoeling van mijn brief aan CD&V er was om deze partij op haar verantwoordelijkheden te wijzen, dat zij inderdaad meerdere gezichten heeft en deze laat zien, dat mensen als Kris Peeters slechte verliezers zijn. Als ex-Minister-president gedraagt hij zich als een puber op de lagere school: als ik niet de baas mag zijn speel ik niet meer mee. Is dit de houding van een politicus of iemand die zichzelf staatsman noemt. Dus mijn antwoord op uw vraag is 'neen'. Wat de toekomst brengt weet niemand en hoe België er over 30 of 50 jaar zal uitzien weet ook niemand. |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De euforie zal deze keer van korte duur zijn: -niet incontournable op Vlaams niveau -in de minderheid op federaal niveau wegens mogelijke meerderheid van traditionelen in beide taalgroepen -als ze ergens een opening forceren zal het zijn door 'met de dood in het hart' enorm veel water in de wijn te gieten, zodat de achterban zich bekocht voelt en na de zoveelste kaakslag zich afkeert. Citaat:
De stemmen zijn binnen en straks ook de postjes. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
hoe goed uw uitleg ook bedoeld is en hoe erg u ook uzelf wil verdedigen als slimste leerling van de klas, met mij moet u geen medelijden hebben. Ik heb geen doorslagjes van verkiezingscampagnes nodig om mijn eigen mening te ventileren op een correcte en eerlijke manier. Ik weet dat u met dit laatste niet akkoord zult gaan, anders zo u zo niet de mierenneuker zijn om zoveel aandacht te besteden aan 'Geachte' al dan niet tussen aanhalingstekens en ja dat was inderdaad de bedoeling omdat ik voor mensen met twee gezichten geen waardering kan hebben. Ik heb vandaag De Zevende Dag gevolgd en de CEO van schoenen Torfs nogmaals aan het woord gehoord. Deze man heeft niet meer of minder gedaan dan ikzelf namelijk bij middel van een tweet de CD&V op haar verantwoordelijkheden gewezen. Wordt deze man ook zo gediaboliseerd door u en anderen zoals u nu reageert op mijn artikel? Waarschijnlijk niet. Het is uiteraard gemakkelijker om (onder een nickname) mensen zoals ik proberen af te kraken of belachelijk te maken. Dat is nu juist de kracht en de bedoeling van de zogezegde tegenstanders om andersdenkenden in de put te boren, zonder ook maar enig respect voor de vrije meningsuiting van ieder individu, enkel en alleen maar om het eigen grote gelijk te willen bewijzen. U kunt wel zeggen dat u altijd beleefd blijft maar het was wel u die mij, zonder mij te kennen, bij uw eerste reactie een onnozelaar heeft genoemd. Van mensen die niet slimmer zijn kan ik dat verdragen, van mensen met waarden en normen zou ik dit minder waarderen. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht De "Partij van de Verandering" heeft federaal 32,6% van de stemmen gehaald, de klassieke drie 48,6 %... De keuze van de kiezer is duidelijk: geen verandering. -mijn antwoord;Zo duidelijk vind ik dat nochtans niet. De kiezers hebben gekozen op hun partijen,niet op de samenstelling van een regeringscoalitie.Zo is het best mogelijk dat er open VLD stemmers liever een tripartite zien met NV-A dan met SPa. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Alvast een historische overwinning. Het is sinds 1985 geleden dat de toenmalige CVP nog eens over de 30 % wipte. Een Pyrus overwinning? Het zal uiteraard Eyskens zijn beste dag niet geweest zijn toen hij de NV-A score zag en dan zegt men al eens zotte dingen. Maar dat BDW het niet kan of wil, dat ballonnetje zal deze keer niet opgaan en ik denk ook niet dat de VLD tevreden zal zijn met kermiswijn. |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verstardheid is troef? |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens,hoe het ook afloopt, de NVA heeft nu zoveel stemmen bij elkaar dat ze het hen voortdurend ook wel duidelijk zullen maken! Sommigen menen zelfs dat de NVA weer uitschakelen ons nog een stap dichter bij de splitsing van dit onland zal brengen... |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 30% heeft PS gestemd dus... 70% heeft niet op hen gestemd! Waarom denken ze daar niet aan? |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is jammer dat mensen zoals u, en nog enkele anderen, dit forum misbruiken om onder een nickname andere burgers uit te schelden en belachelijk te maken alleen maar omdat hun politieke visie of voorkeur niet past in uw eng denkpatroon of leefwereld. Het is juist dergelijke groep mensen zoals u die de eerste zijn om te roepen om tolerantie, die mee gaan betogen in vredesbetogingen of wat nog allemaal maar die ongestoord andere burgers uitkafferen. Toch hoop ik dat u dagelijks mag genieten van uw hobby waar dit forum u alle kansen biedt. Mijn glimlach zult u zeker niet ontnemen, daarvoor zijn uw reacties eigenlijk te zielig. In plaats van mensen uit te schelden, concentreer u meer op de echte bedoelingen van dit forum: op een waardige manier onderling discussiëren over politiek of welke zaken ook. Bij deze wil ik dan ook geen woorden meer vuil maken aan uw opmerkingen. |
|
![]() |