Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 10:58   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
In 2010 sprak men van een nederlaag van de traditionele partijen.
Nu doen ze nauwelijks beter en is het plots een goed resultaat ?
Rare jongens, die belgicisten.
Ik weet niet wie jij met belgicisten bedoelt.

Ik deel jou analyse volledig. CD&V heeft in de geschiedenis van de Christendemocratie electoraal nog nooit zo slecht gescoord als in 2010. Die ene zetel die CD&V in 2014 hebben bijgewonnen maakt dat ze amper zo N-VA net niet dubbel zo groot is als CD&V.

Het blijft me dan ook verbazen dat de N-VA fanclub haar verwachtingen laat afhangen aan fossielpartijen zoals CD&V. Het lijkt blijkbaar moeilijk voor velen om de realiteit van de uitslag van de verkiezingen sinds 2010 te bevatten. Het is de N-VA die tezamen met het Vlaams Belang de grootste politieke familie is van ons land sinds 2010. Niet de CD&V.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:13   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rudi,

ik zou het me niet al teveel aantrekken.
Het valt op dit forum wel vaker op dat verdraagzaamheid en vrije meningsuiting geen tweerichtingsverkeer zijn bij een aantal (gelukkig niet allemaal) van onze belgicistische en/of linkse vrienden.
Zoals je al terecht opmerkte, geraken sommigen onder hen ook niet veel verder dan wat platitudes, zonder één deftig tegenargument.
Lach er dan eens mee, zo heb je er tenminste iets aan gehad.
Door te parten over "belgicistische" en "linkse" vrienden werk je de polarisatie in de hand.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 1 juni 2014, 11:14   #83
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Vereecken Bekijk bericht
Beste Ja_an,

het is natuurlijk uw volste recht iedereen die toegang tot het internet heeft een onnozelaar te noemen.
Gelukkig voor de maatschappij zijn er nog zulke intelligente types zoals jij want wat zou de wereld doen zonder mensen zoals jij.
Ik heb zo eens rondgekeken in de verschillende items op het forum waar u bent in tussengekomen en het valt mij wel op dat u graag ingewikkeld en nogal geleerd wil voorkomen.
Als u dat ingewikkeld en geleerd noemt dan denk ik dat het probleem vooral bij uw kennis en scholing ligt, niet bij mij.

Citaat:
Persoonlijk zou ik mij zeker niet durven vergelijken met uw intelligentie maar ik heb wel de indruk dat uw tussenkomsten toch niet uitblinken van intellectuele intelligentie en zeker geen meerwaarde bieden op dit forum, ondanks dat u het tegendeel wil doen voorkomen. Het valt mij op dat u nog al gemakkelijkheid het woord 'bullshit' gebruikt voor de mening van anderen. Buiten wat verwijten aan andere leden komt u niet veel verder om u te laten opvallen.
'Intellectuele intelligentie'? Hebt u lang moeten zoeken op zo iets nietszeggend?

Lees mijn posts dan nog eens. De bijdrages die ik doe zijn redelijk to the point. Er worden hier al te vaak ongefundeerde meningen verkondigd. Ik merk dan het gebrek aan argumenten en bewijs op, of geef zelf feiten of bronnen aan. Als u de toegevoegde waarde van een discussie gefundeerd door feiten en bronnen i.p.v. door buikgevoel niet ziet, dan lijkt het mij dat u een probleem hebt.

Citaat:
De bedoeling van mijn brief aan de heren Peeters en Beke was niet zozeer bedoeld om een discussie op gang te brengen maar mensen ervan te overtuigen dat ze meer voor hun eigen mening moeten opkomen, op een beleefde en correcte manier.
Blijkbaar was dit voor u te hoog gegrepen.
Ik wil altijd wel op een eerlijke en correcte manier met u over politiek praten maar mensen die mij, zonder mij te kennen, onmiddellijk een onnozelaar noemen zijn niet mijn geliefkoosde gesprekspartners.
Beste Rudi, Als u uw mail begint met " 'Geachte' " bent u per definitie al niet beleefd en correct bezig. Als u de heren Peeters en Beke echt geen achting wil overbrengen, begin uw mail dan gewoon met "Beste".

En als dat echt uw mening is, heb ik toch medelijden met u. Zoals gezegd leest het als een doorslagje van de campagne (merk op: niet programma) van N-VA. Mensen die denken in dezelfde termen als die van een politieke campagne (ongeacht van welke partij) zijn ten zeerste te wantrouwen.
Ja_an is offline  
Oud 1 juni 2014, 11:16   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de afstraffing van 2010 is bijna nog steeds even groot.

Jammer ook dat de 3 traditionele partijen de PS nooit verplicht hebben 90% van hun programma op te geven.
Maar ja, 2 maten, 2 gewichten, het wordt blijkbaar als normaal aanzien.
De aftredende coalitiepartijen hebben 99% van hun programma gelaten voor wat het was omdat N-VA geweigerd had een coalitie te leiden.

Oud 1 juni 2014, 11:19   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inderdaad. De belgicisten hebben besloten dat de N-VA de verkiezingen verloren heeft. Ze hebben het plotseling over het Vlaams-nationale kamp, waarbij de slechte uitslag van het VB en het verdwijnen van LDD in rekening gebracht worden teneinde de monsterscore van de N-VA te kunnen neutraliseren.

Een smerige truuk natuurlijk aangezien deze partijen totaal onafhankelijk van elkaar de verkiezingen ingegaan zijn. Op die manier zouden ze ook de overwinning van Groen kunnen verdoezelen door erop te hameren dat Ecolo een afstraffing gekregen heeft en beide partijen wel een gezamenlijk programma voorleggen in de Kamer. Maar je, de groenen zijn unitaristen en die kunnen zich vandaag werkelijk alles permitteren.
Let op jouw woordgebruik. Door alle politieke partijen die niet N-VA of Vlaams Belang zijn als "belgicisten" te benoemen geef je Bart De Wever geen kansen om de macht te grijpen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 juni 2014 om 11:19.
Oud 1 juni 2014, 11:39   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onmiddellijk wordt iedereen die nog maar een Vlaamse reflex heeft afgeschilderd als separatist en in sommige gevallen zelfs racist.
Dat is een probleem dat N-VA had kunnen verkomen naar aanloop van de verkiezingen van 2014. In de ledencongressen van 2010 werd er nog massaal en luidkeels "België barst" en "Dank U Bart" gescandeerd en werd er met vlaggen gezwaaid. In het ledencongres van 2014 heeft Bart De Wever de kans laten liggen om het separatisme ( = "onafhankelijk Vlaanderen) uit de N-VA statuten te schrappen. Bart De Wever heeft ook Vlaams Blokkers in zijn partij verwelkomt die voorstander blijven van een migratiestop. Deze hebben nog altijd niet publiek hun loyaliteit geuit aan de "positieve migratie" waar N-VA voor staat.

Citaat:
Indien N-VA niet lukt om zijn verkiezingsprogramma in realiteit om te zetten zal deze partij wel automatisch terug afgestraft worden door de kiezers en zal ze waarschijnlijk verdampen zoals nu het VB.
Ik zou me hier niet al te veel zorgen over maken. Bart De Wever is als geen ander beducht om in navolging van het Vlaams Belang te gaan kamperen op een mesthoop van stemmen. Ik kan jouw het volgende topic aanraden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=203060
De show voor de coulissen versus de oorlogsmachine van PS & N-VA.

Citaat:
Wat is in een democratie verkeerd om mensen kansen te geven.
Indien de CD&V dan toch zo succesvol was vraag ik mij af waarom zovele burgers zich zo druk maken over het Dexia debacle en de Arcopar aandelen.
Waarom zou men (vooral dan inderdaad de Belgicisten) niet beter eens stoppen met de fabeltjes in stand te houden dat Vlaamse partijen zoals N-VA enkel maar tot doel hebben België te splitsen.
Het standpunt van N-VA in zake de waarborgregeling van Arco vennoten is 100% identiek aan dit van CD&V & sp.a.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009
Bart De Wever's moeder verspeelt € 4.000 Arco aandelen.

Citaat:
Hoe zou één partij op zich dit land kunnen splitsen indien de burgers dit niet wensen?
Door de soevereiniteit uit te roepen. Voor meer informatie hierover vewijs ik jou graag naar www.vlaamsbelang.be . Denk jij dat N-VA het land wenst te splitsen ? Graag een antwoord "Ja" of "Neen".

Citaat:
Waarom krijgen inderdaad de twee echte winnaars van de verkiezingen, namelijk N-VA en de Groenen, niet de kans hun beloften en programma's naar de burgers toe waar te maken.
Het helpt N-VA en Groen om de macht te grijpen door hen niet op voorhand af te doen als kansloos.

Citaat:
Deels uit schrik voor het eigenbelang en de postjes, maar vooral voor de schrik om na vijf jaar oppositie (vijf jaar in de woestijn) helemaal te zijn vergeten door de kiezers.
Dat risico loopt ook N-VA als ze naar de oppositie wordt verwezen. Daarom dat N-VA snel coalities op gang dient te brengen om een scenario zoals in de gemeente Kortrijk te vermijden. Daar werd de grootste partij - CD&V - aan de kant gezet door een tripartite.

Oud 1 juni 2014, 12:03   #87
Rudi Vereecken
Vreemdeling

Standaard

[quote=ViveLaBelgique;7173236]

Door de soevereiniteit uit te roepen. Voor meer informatie hierover vewijs ik jou graag naar www.vlaamsbelang.be . Denk jij dat N-VA het land wenst te splitsen ? Graag een antwoord "Ja" of "Neen".

Eerlijk gezegd denk ik het niet.
Het klopt wel wat u zegt dat er meer afstand had moeten genomen worden van sommige standpunten van ex-VB'ers. Daarover had inderdaad meer duidelijkheid mogen gegeven worden.
Vergeet toch ook niet dat het ganse splitsingsverhaal mede een eigen leven is gaan leiden door uitspraken van een vooraanstaand Open VLD-politicus Karel De Gucht die toch openlijk verklaarde dat hij er vast van overtuigd was dat de instelling 'België' zou verdampen.
Werd De Gucht daarvoor ook als een separatist aanzien?
En ja ik geef grif toe dat N-VA in hun euforie soms te ver is gegaan in bepaalde uitspraken.
Dit neemt nog altijd niet weg dat mijn oorspronkelijke bedoeling van mijn brief aan CD&V er was om deze partij op haar verantwoordelijkheden te wijzen, dat zij inderdaad meerdere gezichten heeft en deze laat zien, dat mensen als Kris Peeters slechte verliezers zijn. Als ex-Minister-president gedraagt hij zich als een puber op de lagere school: als ik niet de baas mag zijn speel ik niet meer mee. Is dit de houding van een politicus of iemand die zichzelf staatsman noemt.
Dus mijn antwoord op uw vraag is 'neen'. Wat de toekomst brengt weet niemand en hoe België er over 30 of 50 jaar zal uitzien weet ook niemand.
Rudi Vereecken is offline  
Oud 1 juni 2014, 12:11   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja ik geef grif toe dat N-VA in hun euforie soms te ver is gegaan in bepaalde uitspraken.
Het is hun vergeven.
De euforie zal deze keer van korte duur zijn:
-niet incontournable op Vlaams niveau
-in de minderheid op federaal niveau wegens mogelijke meerderheid van traditionelen in beide taalgroepen
-als ze ergens een opening forceren zal het zijn door 'met de dood in het hart' enorm veel water in de wijn te gieten, zodat de achterban zich bekocht voelt en na de zoveelste kaakslag zich afkeert.
Citaat:
Dit neemt nog altijd niet weg dat mijn oorspronkelijke bedoeling van mijn brief aan CD&V er was om deze partij op haar verantwoordelijkheden te wijzen,
De CD&V veegt daar haar zak aan.
De stemmen zijn binnen en straks ook de postjes.

Citaat:
dat zij inderdaad meerdere gezichten heeft en deze laat zien,
Dat is wel héél nieuw...
Oud 1 juni 2014, 12:22   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd denk ik het niet.
Het klopt wel wat u zegt dat er meer afstand had moeten genomen worden van sommige standpunten van ex-VB'ers. Daarover had inderdaad meer duidelijkheid mogen gegeven worden.
Vergeet toch ook niet dat het ganse splitsingsverhaal mede een eigen leven is gaan leiden door uitspraken van een vooraanstaand Open VLD-politicus Karel De Gucht die toch openlijk verklaarde dat hij er vast van overtuigd was dat de instelling 'België' zou verdampen.
Werd De Gucht daarvoor ook als een separatist aanzien?
Karel De Gucht vertelt daar gewoon het verhaal van het Europa van de regio's. Dat verhaal is geen Open VLD verhaal maar een Europees verhaal dat gesteund is door alle grote Europese fracties. Hier in België is er weinig geluid tegen Europa te horen. Het scheelde niet veel of Gerolf Annemans had zijn Europese zetel niet gehaald. Het Vlaams Belang is de partij die het meest kritisch staat tegenover de EU. Dat is anders in andere Europese landen. Daar halen partijen die Herman Van Rompuy als Europees dictator beschouwen meer dan een kwart van de zetels.

Citaat:
Dit neemt nog altijd niet weg dat mijn oorspronkelijke bedoeling van mijn brief aan CD&V er was om deze partij op haar verantwoordelijkheden te wijzen, dat zij inderdaad meerdere gezichten heeft en deze laat zien, dat mensen als Kris Peeters slechte verliezers zijn. Als ex-Minister-president gedraagt hij zich als een puber op de lagere school: als ik niet de baas mag zijn speel ik niet meer mee. Is dit de houding van een politicus of iemand die zichzelf staatsman noemt.
Dus mijn antwoord op uw vraag is 'neen'. Wat de toekomst brengt weet niemand en hoe België er over 30 of 50 jaar zal uitzien weet ook niemand.
Ik denk wel dat jouw brief door CD&V gewaardeerd wordt. Politieke partijen bieden massa's centen om te weten hoe politiek leeft bij de burgers. Ik stel vast dat jij echter nogal last hebt van een stockholmsyndroom. Je laat jouw verwachtingen afhangen van politieke partijen die ons land al heel jouw leven gegijzeld hebben en die sinds 1999 keer op keer electoraal worden afgestraft. Deze partijen verdienen jouw vertrouwen niet.

Oud 1 juni 2014, 12:25   #90
Rudi Vereecken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht

Beste Rudi, Als u uw mail begint met " 'Geachte' " bent u per definitie al niet beleefd en correct bezig. Als u de heren Peeters en Beke echt geen achting wil overbrengen, begin uw mail dan gewoon met "Beste".

En als dat echt uw mening is, heb ik toch medelijden met u. Zoals gezegd leest het als een doorslagje van de campagne (merk op: niet programma) van N-VA. Mensen die denken in dezelfde termen als die van een politieke campagne (ongeacht van welke partij) zijn ten zeerste te wantrouwen.
Mijn beste,

hoe goed uw uitleg ook bedoeld is en hoe erg u ook uzelf wil verdedigen als slimste leerling van de klas, met mij moet u geen medelijden hebben.
Ik heb geen doorslagjes van verkiezingscampagnes nodig om mijn eigen mening te ventileren op een correcte en eerlijke manier.
Ik weet dat u met dit laatste niet akkoord zult gaan, anders zo u zo niet de mierenneuker zijn om zoveel aandacht te besteden aan 'Geachte' al dan niet tussen aanhalingstekens en ja dat was inderdaad de bedoeling omdat ik voor mensen met twee gezichten geen waardering kan hebben.

Ik heb vandaag De Zevende Dag gevolgd en de CEO van schoenen Torfs nogmaals aan het woord gehoord.
Deze man heeft niet meer of minder gedaan dan ikzelf namelijk bij middel van een tweet de CD&V op haar verantwoordelijkheden gewezen.
Wordt deze man ook zo gediaboliseerd door u en anderen zoals u nu reageert op mijn artikel? Waarschijnlijk niet.
Het is uiteraard gemakkelijker om (onder een nickname) mensen zoals ik proberen af te kraken of belachelijk te maken.
Dat is nu juist de kracht en de bedoeling van de zogezegde tegenstanders om andersdenkenden in de put te boren, zonder ook maar enig respect voor de vrije meningsuiting van ieder individu, enkel en alleen maar om het eigen grote gelijk te willen bewijzen.

U kunt wel zeggen dat u altijd beleefd blijft maar het was wel u die mij, zonder mij te kennen, bij uw eerste reactie een onnozelaar heeft genoemd.
Van mensen die niet slimmer zijn kan ik dat verdragen, van mensen met waarden en normen zou ik dit minder waarderen.
Oud 1 juni 2014, 12:27   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is hun vergeven.
-in de minderheid op federaal niveau wegens mogelijke meerderheid van traditionelen in beide taalgroepen
-als ze ergens een opening forceren zal het zijn door 'met de dood in het hart' enorm veel water in de wijn te gieten, zodat de achterban zich bekocht voelt en na de zoveelste kaakslag zich afkeert.

Dat is wel héél nieuw...
De geschiedenis herhaalt zich nooit op dezelfde manier. Bovendien is de uitslag na grondige analyse anders dan ik had verwacht voor de verkiezingen. Ik verwacht tegen de feestdagen in Juli 2014 op zijn minst een sluitende coalitieakkoorden en ik verwacht dat alle Belgische regeringen in een nieuwe coalitie aantreden bij de start van het parlementair jaar 2014-2015. Tot de dag van de verkiezingen verwachtte ik me nog aan een nieuw record regeringsformatiegesprekken. Dat verwacht ik niet meer aangezien het Vlaams Belang+N-VA nu slechts 36 zetels hebben gehaald tegenover de 40 zetels van Vlaams Belang+N-VA+LDD in 2010.

Oud 1 juni 2014, 12:28   #92
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als de Vlaamse partijen in de uittredende coalitie versterkt uit de verkiezingen komen kan je toch moeilijk van een afstraffing spreken?

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

De "Partij van de Verandering" heeft federaal 32,6% van de stemmen gehaald, de klassieke drie 48,6 %...

De keuze van de kiezer is duidelijk: geen verandering.

-mijn antwoord;Zo duidelijk vind ik dat nochtans niet.

De kiezers hebben gekozen op hun partijen,niet op de samenstelling van een regeringscoalitie.Zo is het best mogelijk dat er open VLD stemmers liever een tripartite zien met NV-A dan met SPa.
GZV is offline  
Oud 1 juni 2014, 14:55   #93
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een Pyrrhus overwinning.

Alvast een historische overwinning. Het is sinds 1985 geleden dat de toenmalige CVP nog eens over de 30 % wipte. Een Pyrus overwinning? Het zal uiteraard Eyskens zijn beste dag niet geweest zijn toen hij de NV-A score zag en dan zegt men al eens zotte dingen. Maar dat BDW het niet kan of wil, dat ballonnetje zal deze keer niet opgaan en ik denk ook niet dat de VLD tevreden zal zijn met kermiswijn.
Jakko is offline  
Oud 1 juni 2014, 15:03   #94
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mijn beste,

hoe goed uw uitleg ook bedoeld is en hoe erg u ook uzelf wil verdedigen als slimste leerling van de klas, met mij moet u geen medelijden hebben.
Ik heb geen doorslagjes van verkiezingscampagnes nodig om mijn eigen mening te ventileren op een correcte en eerlijke manier.
Ik weet dat u met dit laatste niet akkoord zult gaan, anders zo u zo niet de mierenneuker zijn om zoveel aandacht te besteden aan 'Geachte' al dan niet tussen aanhalingstekens en ja dat was inderdaad de bedoeling omdat ik voor mensen met twee gezichten geen waardering kan hebben.
Als u zo hoog van de toren blaast dat u correct en beleefd bezig bent, is het niet meer dan normaal dat ik mierenneuk over uw aanhef, wat overigens geen mierenneuken is.

Citaat:
Ik heb vandaag De Zevende Dag gevolgd en de CEO van schoenen Torfs nogmaals aan het woord gehoord.
Deze man heeft niet meer of minder gedaan dan ikzelf namelijk bij middel van een tweet de CD&V op haar verantwoordelijkheden gewezen.
Wordt deze man ook zo gediaboliseerd door u en anderen zoals u nu reageert op mijn artikel? Waarschijnlijk niet.
Het is uiteraard gemakkelijker om (onder een nickname) mensen zoals ik proberen af te kraken of belachelijk te maken.
Dat is nu juist de kracht en de bedoeling van de zogezegde tegenstanders om andersdenkenden in de put te boren, zonder ook maar enig respect voor de vrije meningsuiting van ieder individu, enkel en alleen maar om het eigen grote gelijk te willen bewijzen.
Niemand trekt hier uw recht op vrije meningsuiting in twijfel. Stop eens met de calimero uit te hangen van zodra iemand kritiek heeft op u. Meteen weer beginnen over 'de traditionelen' die tegen die arme 'andersdenkenden' zoals u zijn.

Citaat:
U kunt wel zeggen dat u altijd beleefd blijft maar het was wel u die mij, zonder mij te kennen, bij uw eerste reactie een onnozelaar heeft genoemd.
Van mensen die niet slimmer zijn kan ik dat verdragen, van mensen met waarden en normen zou ik dit minder waarderen.
Ik denk niet dat ik gezegd heb dat ik altijd beleefd ben. Best wat aandachtiger lezen.
Ja_an is offline  
Oud 1 juni 2014, 15:08   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is hun vergeven.

Dat is wel héél nieuw...
En de werkelijkheid, de enorme economische crises die ons meer en meer parten speelt en waarvoor uw partijen geen oplossing hebben, in tegendeel ze zijn zelf een groot deel van het probleem om geen oplossingen te vinden, dat vegen we ook maar onder de mat?

Verstardheid is troef?
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2014, 15:17   #96
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u zo hoog van de toren blaast dat u correct en beleefd bezig bent, is het niet meer dan normaal dat ik mierenneuk over uw aanhef, wat overigens geen mierenneuken is.

Niemand trekt hier uw recht op vrije meningsuiting in twijfel. Stop eens met de calimero uit te hangen van zodra iemand kritiek heeft op u. Meteen weer beginnen over 'de traditionelen' die tegen die arme 'andersdenkenden' zoals u zijn.

Ik denk niet dat ik gezegd heb dat ik altijd beleefd ben. Best wat aandachtiger lezen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vr...te_als_aanhef/
Jakko is offline  
Oud 1 juni 2014, 16:46   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sent: Friday, May 30, 2014 11:43 PM
To: Kris Peeters ; Kris Peeters ; Wouter Beke
Subject: Verkiezingen en regeringsonderhandelingen.

‘Geachte’ heren Peeters en Beke,

hoe klein mijn macht ook is als simpele burger en Vlaming in dit land, toch wil ik mijn mening laten horen en desnoods tegen u persoonlijk.

Zoals vele burgers in dit land ervaar ik de afgelopen verkiezingen toch als duidelijk wat een groot deel van de Vlaamse burgers wil in dit land, namelijk verandering en het was duidelijk met welke partij dit zou moeten gebeuren.
Wees blij dat uw partij niet is afgestraft, maar vier zetels verloren in het Vlaamse parlement. Men kan dan moeilijk van een overwinning spreken.
Daar waar men in het zuiden van het land alles aan het voorbereiden is en de handen in elkaar slaat om de grootste partij van het land toch maar buiten spel te kunnen zetten, met hulp van een Franstalig koningshuis uiteraard, spelen jullie dit spelletje gretig mee.
Waarom? Alleen maar om het eigenbelang en de eigen postjes. Hoeveel en hoelang willen jullie een groot deel van de Vlaamse burgers nog vernederen?
Natuurlijk is er zoals gezegd het eigenbelang en de postjes, maar ook de druk van ACV en ACW die jullie natuurlijk in de tang hebben. Jullie zogezegde achterban.
Om even in herinnering te brengen hoe betrouwbaar de Waalse politici zijn graag dit en herinner u de woorden van Didier Reynders twee jaar geleden: een regering zonder PS zou al een staatshervorming op zich zijn.
Dat was toen voor hem een opportuniteit. Nu keert ook deze Waalse politicus, die zelfs de schaamte voorbij campagne kwam voeren in Vlaanderen, zijn kar door front te vormen met zijn Waalse vrienden en is hij de N-VA liever kwijt dan rijk omdat het voor hem nog meer mogelijkheden biedt.

Ik blijf nog altijd achter mijn woorden staan Mr.Peeters dat ik u de beste Minister-president vond en dat ik vind dat u dit in de toekomst ook zou moeten zijn, maar daarvoor en daarover moet u onderhandelen met de N-VA.
Dat zou pas staatsmanskunst zijn en geen plat populisme zoals jullie nu doen. Jullie voorstelling van “democratie” is ronduit walgelijk.
Het is zoals een leugenaar: zolang ge de leugen maar dikwijls genoeg herhaalt hoopt ge dat het eigenlijk de waarheid zal worden.

Respecteer de kiezers, vooral de Vlaamse kiezers, die eerlijk en oprecht hun stem zijn gaan uitbrengen in de hoop dat de twee sterkste partijen in Vlaanderen die sowieso een meerderheid hebben voor verandering zouden zorgen, voor welvaart in Vlaanderen en een einde zouden maken aan het arrogante dictaat van de PS en de Waalse politici in het algemeen.
Waarom willen jullie niet op een eerlijke en een niet vooringenomen manier, met respect voor de kiezers, onderhandelen met N-VA: inderdaad uit eigenbelang, de postjes, rekeningen die moeten vereffend worden en ja zeer veel rancune.
U Mr. Peeters kan het moeilijk verwerken dat u niet meer de populairste politicus in Vlaanderen bent wat voorkeurstemmen betreft.
Het zit u hoog dat u mevr. Homans moet voor laten gaan en uw lichaamstaal na de verkiezingen sprak boekdelen. U kreeg het zelfs moeilijk gezegd dat jullie de tweede grootste partij in Vlaanderen zijn.
Indien jullie, als de kopstukken van CD&V, op de ingeslagen weg willen verdergaan kan ik enkel hopen dat jullie zelf en de partij als de verraders van Vlaanderen zullen aanzien worden, dat het scheldwoord “tsjeven” eigenlijk nog een zachte uitdrukking is van wat de CD&V in het echt is: slippendragers van alles en iedereen die aan de macht verhangen is.

Als simpele kleine burger weet ik dat mijn macht en oordeel nietig is in de strijd maar toch zal ik met alle middelen blijven vechten tegen de hypocrisie van mensen zoals uw partij.
Weet dat het gesproken woord soms gedragen wordt door de wind en zeer snel kan gaan, iets zoals de mond-aan-mond reclame.
Ik zal mijn uiterste best doen om het onderwerp regelmatig in de media te krijgen, er zijn momenteel genoeg kanalen zoals twitter of facebook en internet in het algemeen.
Ik ben geen racist, geen verzuurde burger of gefrustreerde enkeling. Ik weet dat ik de mening vertolk van duizenden, misschien zelfs één of twee miljoen Vlamingen, die niet het lef hebben jullie dit persoonlijk te zeggen.
Ik ben, als gepensioneerde, wel een verontruste Vlaming die bezorgd is over de toekomst van Vlaanderen, over de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen, met politieke leiders die het woord democratie misbruiken en verkrachten.
Ik ben in de eerste plaats Vlaming en dan pas Belg, met respect voor iedereen ongeacht kleur of afkomst, maar door jullie houding en gedrag ben ik nu zelfs fier op het woord “Vlaams-nationalist” wat voor jullie een scheldwoord is.

Misschien dat jullie zichzelf nu bij de grote politieke leiders van dit land zien, dit zal de toekomst uitwijzen maar ik vrees dat jullie eerder een kleine voetnoot in de geschiedenis zullen worden als diegenen die Vlaanderen verkocht hebben en in de steek gelaten hebben.
U kunt nu misschien trots zijn Mr. Peeters op de karikaturen die dagelijks in de krant verschijnen van u en de andere politici maar ik hoop niet voor u dat de huidige karikatuur zal veranderen in deze van vele jaren geleden in de kranten namelijk die van “Meneerke Peeters”. Iets wat veel oudere mensen zich ongetwijfeld nog wel zullen herinneren.

De inhoud van deze brief is zeker niet geschreven uit rancune of wat ook, maar enkel vanuit mijn rechtvaardigheidsgevoel als rechtgeaard Vlaming. Dit gevoel zal ik nooit verloochenen, voor niemand of geen enkele politieke partij.

Beleefde groeten.

Rudi Vereecken
Ik ben alvast absoluut dezelfde mening toegedaan! Indien de VLD en de CDenV zoals zo dikwijls weer in onze geschiedenis zich als de slippendragers van de francofonen gedragen, alle stemresultaten ten spijt, moeten we hen dat straks voortdurend en op alle mogelijke manieren voor de voeten blijven werpen! Hun manier om dat dan als "democratische rekenkunde" te doen doorgaan klinkt dan even ernstig als de manier waarop sommige andere "bevolkingsgroepen" omgaan met de termen mensenrechten en godsdienstvrijheid...
Trouwens,hoe het ook afloopt, de NVA heeft nu zoveel stemmen bij elkaar dat ze het hen voortdurend ook wel duidelijk zullen maken!
Sommigen menen zelfs dat de NVA weer uitschakelen ons nog een stap dichter bij de splitsing van dit onland zal brengen...
andev is offline  
Oud 1 juni 2014, 16:54   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Om een leuke slogan uit de voorbije verkiezingen te parafraseren:
"Di Rupo II, dé stok achter de deur"
Of: "Di Rupo II, de Titanic vaart nog eventjes..."
Trouwens, Di Rupo mag ook al uitkijken naar een andere post zeker?
andev is offline  
Oud 1 juni 2014, 17:01   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Leuke redenering. 95% van de Vlaamse bevolking heeft niet gestemd op Groen. 88% heeft niet gestemd op Di Rupo. Laten we alle bomen omkappen, al het onkruid vernietigen, ...
Inderdaad altijd diezelfde hypocriete zever. In francofonenland komen ze ook voortdurend met die grote vondst!
Maar 30% heeft PS gestemd dus... 70% heeft niet op hen gestemd! Waarom denken ze daar niet aan?
andev is offline  
Oud 1 juni 2014, 17:10   #100
Rudi Vereecken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Voor één keer zegt u inderdaad de waarheid: u hebt inderdaad niet gezegd dat u altijd beleefd bent en u bent het uiteraard allerminst.

Het is jammer dat mensen zoals u, en nog enkele anderen, dit forum misbruiken om onder een nickname andere burgers uit te schelden en belachelijk te maken alleen maar omdat hun politieke visie of voorkeur niet past in uw eng denkpatroon of leefwereld.
Het is juist dergelijke groep mensen zoals u die de eerste zijn om te roepen om tolerantie, die mee gaan betogen in vredesbetogingen of wat nog allemaal maar die ongestoord andere burgers uitkafferen.
Toch hoop ik dat u dagelijks mag genieten van uw hobby waar dit forum u alle kansen biedt.
Mijn glimlach zult u zeker niet ontnemen, daarvoor zijn uw reacties eigenlijk te zielig.
In plaats van mensen uit te schelden, concentreer u meer op de echte bedoelingen van dit forum: op een waardige manier onderling discussiëren over politiek of welke zaken ook.
Bij deze wil ik dan ook geen woorden meer vuil maken aan uw opmerkingen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be