Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 31 mei 2014, 23:10   #41
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De "Partij van de Verandering" heeft federaal 32,6% van de stemmen gehaald, de klassieke drie 48,6 %...

De keuze van de kiezer is duidelijk: geen verandering.
99.82% heeft niet op BUB gestemd, de keuze is duidelijk: onmiddellijke splitsing van het land. 99,92% heeft niet op Gwendolyn Rutten gestemd: vanaf morgen mag niemand nog goesting hebben.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 31 mei 2014, 23:12   #42
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De "Partij van de Verandering" heeft federaal 32,6% van de stemmen gehaald, de klassieke drie 48,6 %...

De keuze van de kiezer is duidelijk: geen verandering.
Je moet dus de stemmen van 3 partijen samentellen om deze van 1 partij te kunnen overtreffen. Hetgeen aantoont dat jullie feitelijk een bende verliezers zijn. Mijn innige deelneming bij deze.
robert t is offline  
Oud 31 mei 2014, 23:13   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik hoop dat deze boodschap ook op andere sites verschijnt.
Aan welke sites had je dan wel gedacht?
http://www.geerthoste.be/
http://www.alexagnew.be/
http://www.seniorennet.be/
???
Oud 1 juni 2014, 06:51   #44
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Zo duidelijk vind ik dat nochtans niet.
Als de Vlaamse partijen in de uittredende coalitie versterkt uit de verkiezingen komen kan je toch moeilijk van een afstraffing spreken?
speurneus is offline  
Oud 1 juni 2014, 07:06   #45
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Vereecken Bekijk bericht
Beste Ja_an,

het is natuurlijk uw volste recht iedereen die toegang tot het internet heeft een onnozelaar te noemen.
Gelukkig voor de maatschappij zijn er nog zulke intelligente types zoals jij want wat zou de wereld doen zonder mensen zoals jij.
Ik heb zo eens rondgekeken in de verschillende items op het forum waar u bent in tussengekomen en het valt mij wel op dat u graag ingewikkeld en nogal geleerd wil voorkomen.
Persoonlijk zou ik mij zeker niet durven vergelijken met uw intelligentie maar ik heb wel de indruk dat uw tussenkomsten toch niet uitblinken van intellectuele intelligentie en zeker geen meerwaarde bieden op dit forum, ondanks dat u het tegendeel wil doen voorkomen. Het valt mij op dat u nog al gemakkelijkheid het woord 'bullshit' gebruikt voor de mening van anderen. Buiten wat verwijten aan andere leden komt u niet veel verder om u te laten opvallen.

De bedoeling van mijn brief aan de heren Peeters en Beke was niet zozeer bedoeld om een discussie op gang te brengen maar mensen ervan te overtuigen dat ze meer voor hun eigen mening moeten opkomen, op een beleefde en correcte manier.
Blijkbaar was dit voor u te hoog gegrepen.
Ik wil altijd wel op een eerlijke en correcte manier met u over politiek praten maar mensen die mij, zonder mij te kennen, onmiddellijk een onnozelaar noemen zijn niet mijn geliefkoosde gesprekspartners.
Uw brief is zeer open en correct en daarom ook te waarderen.
Alleen is mijn vraag of het niet een te afhankelijke opstelling is naar CD&V toe.

Het gaat om verandering en de toekomst van Vlaanderen.
Het CD&V loopt met een zuil om haar nek te sleuren en dat beweegt moeilijk.

Een regering met Liberalen en Groenen is meer toekomst gericht ,omdat een vergroening van de economie en technologie de toekomst heeft.

Bovendien ,arbeid wordt veel te zwaar belast en daarom zijn minder belasten van arbeid en meer belasten van vervuiling ,belangrijk om de loonkosten te verlagen en de inkomens te verhogen.
cato is offline  
Oud 1 juni 2014, 07:38   #46
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als de Vlaamse partijen in de uittredende coalitie versterkt uit de verkiezingen komen kan je toch moeilijk van een afstraffing spreken?
In 2010 sprak men van een nederlaag van de traditionele partijen.
Nu doen ze nauwelijks beter en is het plots een goed resultaat ?
Rare jongens, die belgicisten.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 1 juni 2014, 07:44   #47
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Vereecken Bekijk bericht
Beste Ja_an,

het is natuurlijk uw volste recht iedereen die toegang tot het internet heeft een onnozelaar te noemen.
Gelukkig voor de maatschappij zijn er nog zulke intelligente types zoals jij want wat zou de wereld doen zonder mensen zoals jij.
Ik heb zo eens rondgekeken in de verschillende items op het forum waar u bent in tussengekomen en het valt mij wel op dat u graag ingewikkeld en nogal geleerd wil voorkomen.
Persoonlijk zou ik mij zeker niet durven vergelijken met uw intelligentie maar ik heb wel de indruk dat uw tussenkomsten toch niet uitblinken van intellectuele intelligentie en zeker geen meerwaarde bieden op dit forum, ondanks dat u het tegendeel wil doen voorkomen. Het valt mij op dat u nog al gemakkelijkheid het woord 'bullshit' gebruikt voor de mening van anderen. Buiten wat verwijten aan andere leden komt u niet veel verder om u te laten opvallen.

De bedoeling van mijn brief aan de heren Peeters en Beke was niet zozeer bedoeld om een discussie op gang te brengen maar mensen ervan te overtuigen dat ze meer voor hun eigen mening moeten opkomen, op een beleefde en correcte manier.
Blijkbaar was dit voor u te hoog gegrepen.
Ik wil altijd wel op een eerlijke en correcte manier met u over politiek praten maar mensen die mij, zonder mij te kennen, onmiddellijk een onnozelaar noemen zijn niet mijn geliefkoosde gesprekspartners.
Rudi,

ik zou het me niet al teveel aantrekken.
Het valt op dit forum wel vaker op dat verdraagzaamheid en vrije meningsuiting geen tweerichtingsverkeer zijn bij een aantal (gelukkig niet allemaal) van onze belgicistische en/of linkse vrienden.
Zoals je al terecht opmerkte, geraken sommigen onder hen ook niet veel verder dan wat platitudes, zonder één deftig tegenargument.
Lach er dan eens mee, zo heb je er tenminste iets aan gehad.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 1 juni 2014, 07:53   #48
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het resultaat is wat het is.
Je mag er gif op nemen dat als N-VA in beide regeringen wil, haar programma voor 90 % in de vuilbak ligt.

Wil ze enkel op Vlaams niveau dan word alles wat beslist word in hun schoenen geschoven, want het Calimero effect werkt enkel van de kleinere naar de grote.

Ik is klein en zij zijn groot, heeft tot nu toe gewerkt, maar werkt dan wel andersom.
subocaj is offline  
Oud 1 juni 2014, 07:57   #49
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je mag er gif op nemen dat als N-VA in beide regeringen wil, haar programma voor 90 % in de vuilbak ligt.

Wil ze enkel op Vlaams niveau dan word alles wat beslist word in hun schoenen geschoven, want het Calimero effect werkt enkel van de kleinere naar de grote.

Ik is klein en zij zijn groot, heeft tot nu toe gewerkt, maar werkt dan wel andersom.
Inderdaad, de afstraffing van 2010 is bijna nog steeds even groot.

Jammer ook dat de 3 traditionele partijen de PS nooit verplicht hebben 90% van hun programma op te geven.
Maar ja, 2 maten, 2 gewichten, het wordt blijkbaar als normaal aanzien.
schietboog is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:02   #50
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De belgicisten hebben besloten dat de N-VA de verkiezingen verloren heeft. Ze hebben het plotseling over het Vlaams-nationale kamp, waarbij de slechte uitslag van het VB en het verdwijnen van LDD in rekening gebracht worden teneinde de monsterscore van de N-VA te kunnen neutraliseren.

Een smerige truuk natuurlijk aangezien deze partijen totaal onafhankelijk van elkaar de verkiezingen ingegaan zijn. Op die manier zouden ze ook de overwinning van Groen kunnen verdoezelen door erop te hameren dat Ecolo een afstraffing gekregen heeft en beide partijen wel een gezamenlijk programma voorleggen in de Kamer. Maar je, de groenen zijn unitaristen en die kunnen zich vandaag werkelijk alles permitteren.
robert t is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:02   #51
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men vergelijkt het steeds met het laatste ijkpunt.
De drek liep langs hun benen. Nu dat ze niet verder zijn gezakt wordt dat aanzien als een overwinning natuurlijk.
hamac is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:06   #52
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou straf zijn voor een programma dat volgens waarnemers bijna voor 70% aansluit bij CD&V en vooral OpenVLD.

Citaat:

Hoezo? Er wordt altijd geschermd dat de tripartite groter is dan N-VA?
hamac is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:29   #53
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zit me nog altijd af te vragen hoe je en Geert Hoste & Alex Agnew kunt rijmen. Je moet al een vreemd gevoel voor humor hebben om beide te pruimen.
En ik dacht dat je geen reclame mocht maken voor eigen websites
HRobin is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:41   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik zit me nog altijd af te vragen hoe je en Geert Hoste & Alex Agnew kunt rijmen. Je moet al een vreemd gevoel voor humor hebben om beide te pruimen.
Precies.
Het geeft perfect mijn (des)appreciatie aan van de open brief.

Citaat:
En ik dacht dat je geen reclame mocht maken voor eigen websites
Oud 1 juni 2014, 08:42   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

NVA in de federale ?
Paul Magnette over BDW als evt. premier: je plaatst toch geen vos als bewaker bij een kippenhok ?

Boduo is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:43   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inderdaad. De belgicisten hebben besloten dat de N-VA de verkiezingen verloren heeft. Ze hebben het plotseling over het Vlaams-nationale kamp, waarbij de slechte uitslag van het VB en het verdwijnen van LDD in rekening gebracht worden teneinde de monsterscore van de N-VA te kunnen neutraliseren.

Je hebt het zelfs sneller door dan De Wever zelf!!!

Citaat:
Een smerige truuk natuurlijk aangezien deze partijen totaal onafhankelijk van elkaar de verkiezingen ingegaan zijn. Op die manier zouden ze ook de overwinning van Groen kunnen verdoezelen door erop te hameren dat Ecolo een afstraffing gekregen heeft en beide partijen wel een gezamenlijk programma voorleggen in de Kamer. Maar je, de groenen zijn unitaristen en die kunnen zich vandaag werkelijk alles permitteren.
Laat dat aan De Wever eens lezen.
Misschien gaat hem dan vroeg of laat een licht op over de juiste te bewandelen weg....
Oud 1 juni 2014, 08:44   #57
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Precies.
Het geeft perfect mijn (des)appreciatie aan van de open brief.
Geen verrassing dat je met deze verklaring achteraf ging afkomen
HRobin is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:49   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NVA in de federale ?
Paul Magnette over BDW als evt. premier: je plaatst toch geen vos als bewaker bij een kippenhok ?

De kippen waren de haan beu. Hij vroeg voortdurend seks, pakte hun eten af en hij legde geen eieren.
De kippen hebben nu de vos ingeschakeld om dat probleem op te lossen.
Pericles is offline  
Oud 1 juni 2014, 08:51   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Geen verrassing dat je met deze verklaring achteraf ging afkomen
Ik dacht dat mijn standpunt vrij duidelijk geïllustreerd werd, niet?
Eerst de associatie met twee slappe komieken, af en toe tenenkrullend en indien toch grappig: ongewild en ongeweten.
Waarom vermeldde ik daarna seniorennet: ouwe rukkers uit het kaakslag-met-de-dood-in-het-hart-tijdperk.
Dat behoeft echt weinig toelichtiing achteraf, tenzij voor iemand die er de logica niet dadelijk van inziet, en er mij op aanspreekt.
Oud 1 juni 2014, 08:52   #60
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus omdat ze het slechter hebben gedaan dan in 2007 maar beter dan in 2010 spreek jij na de verkiezingen nog steeds van een nederlaag.
Rare jongens ,die separatisten.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be