![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik over een persoon spreek kan ik die, zonder de naam ervan te noemen, in een zin aanduiden als ‘hem’, afgekort ‘m, zoals in ‘dat is ‘m.’
Nu, om aan te duiden dat wij allen/alles (de veelheid) gelijk zijn aan God (de eenheid), schreef ik dus dat we ‘M allen zijn. ’n Woordspel, meer hoef je d’r niet achter te zoeken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De werkelijkheid is toch DE werkelijkheid , of ben ik mis ?? Of is er een alternatieve werkelijkheid ?? Timeline-effect (Back To The Future 2)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag eens aan een groep mensen om een voorval te beschrijven; u zult heel wat verschillende verslagen, met zelfs tegengestelde elementen, krijgen wat duidt op het feit dat voor iedereen DE werkelijkheid niet dezelfde is. Bekijk onze Waalse furie vorige week in het parlement, die daar volgens vele franstalige vrienden de democratie kwam verdedigen, terwijl de Vlamingen in haar het symbool zagen van de verloedering en de regelrechte miskenning van diezelfde democratie. Leven de Vlamingen en de franstaligen dan noch in dezelfde werkelijkheid of in verschillende werkelijkheden en wat voor de francofonie de realiteit lijkt te zijn is dat niet de absurditeit en de ontkenning van wat de realiteit zou moeten zijn voor vele Vlamingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een fundamenteel verschil tussen een feitelijkheid en de perceptie van die feitelijkheid. Het is niet omdat 'iedereen' een andere beleving heeft van de 'werkelijkheid' - wat dat ook is - dat er 7 miljard werkelijkheden zijn.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles wat wij niet zien, niet voelen, niet horen... maar toch gebeurt; ook dat is de werkelijkheid. Waar liggen de grenzen? Wat voor mij reëel is kan voor iemand anders heel irreëel zijn en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Voor mij' telt niet, dat is subjectief.
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijd gaat altijd vooruit
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is, al minstens sinds de middeleeuwen, een simpele basis in elke filosofie. Wat je subjectief meent geldt enkel voor jou, wat objectief is geldt voor iedereen.
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() LOL Cookie... Dat kan zijn.... Maar wat als je in een ruimte komt waar alles omdraaid? Wat is realiteit, UW vormgeving aan de omgeving.
En geloof me vriend, die is zéér relatief. Ik had het meer op uw uitspraak "DE werkelijkheid". |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je er al een naam voor? Laat maar zitten, fantasie is goed tot ze slecht wordt.
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof er tussen de zuivere wetenschappen en de menselijke wetenschappen geen raakgebieden zouden zijn... Alsof alles dat ze ons als de objectieve waarheid willen wijsmaken op politiek, menselijke, geloofs- en andere vlakken ook werkelijk ten eerste objectief is en ten tweede de waarheid is. Indoctrinatie speelt enorm op dat vlak en probeer maar eens een geindotrineerd persoon wijs te maken dat de grote waarheid waaraan hij vast houdt gewoon subjectief geleuter is..... Ik wens u veel succes toe. Bekijk het collaboratie-thema in al Belgique!!!!!!!!!!! Inderdaad enorm subjectief geleuter, maar ga dat niet zeggen aan de beleevers want ze zouden u in hun 'objectieve' verontwaardiging graag tot in alle eeuwigheid verdoemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De tijd gaat altijd vooruit , ookal gaat boel achteruit ![]()
|
![]() |
![]() |