![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2014 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij dat Elke Sleurs heeft nagelaten de Franse tekst zelf te lezen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hoog tijd dat N-VA hier formeel op reageert. Het is reeds te laat maar hoe langer N-VA wacht hoe groter de schade. Het komt de politieke concurrentie van N-VA trouwens goed uit om dit niet zelf naar buiten te brengen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ligt er vingerdik bovenop dat Mevr.Sleurs een ernstige vingerwijzing heeft willen geven naar het probleem van de tolken die al jaren niet meer betaald zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik tegenspreken. De beleidsteksten van Elio Di Rupo en de PS in het algemeen zijn goede voorbeelden van duidelijk leesbare teksten in correct Nederlands.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() N-VA zit zowat in alle mogelijke besturen, bovendien moeten zij ook nog eens een ordentelijke opdeling van België voorbereiden tegen het einde van deze legislatuur ... die hebben wsl (hoewel inmiddels bijzonder veel politiek personeel) geen tijd om op elke slak de portie zout te leggen die jij daarop zou wensen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de N-VA die een kaakslag toedient aan de Vlamingen door met hun overbetaalde incompetentie te koop te lopen. Het uit van weinig respect voor studenten en werknemers in de privé die voor minder afgestraft worden met gevolgen voor hun persoonlijke carrière.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 november 2014 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens in dit onderwerp is dit zeer goed merkbaar, enkel verwijten en op de man (vrouw) spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Die vertaling is een gedrocht!!! Kinderen uit de middelbare afdeling met enkele jaren Frans halen er direct verschillende fouten uit.
Als je een taal niet machtig bent, laat je je teksten nakijken en verbeteren! Dat zou trouwens iedereen die een tekst ergens publiceert moeten doen. Tegenwoordig wordt weinig aandacht gegeven aan taal , maar voor mij is een tekst met grove taalfouten een blaam voor de schrijver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ik snap al helemaal niet hoe nu als verdediging blijkbaar klinkt dat een kladversie werd ingediend. Sorry, maar zo'n kladversie... Als je je verdedigt, blijf dan ernstig. Anders zwijg je beter en zeg je gewoon beter eerlijk: we konden niet beter, of we hebben er geen aandacht aan besteed. Ik heb al dikwijls ervaren dat je op professioneel vlak door gewoon schuld te bekennen en toe te geven dat het gewoon stom of verkeerd was, je veel sneller problemen oplost, dan door je in alle bochten te wringen om toch maar niet te moeten toegeven dat je eigenlijk een serieuze fout gemaakt hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die andere mensen taalfouten aanwrijven terwijl ze zelf regelmatig in de fout gaan op dat vlak en die bovendien nog permanent de zedenmeester(es) willen uitgangen, daar kan ik niet tegen. Punt uit. En meer zeg ik daar niet meer over.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2014 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien betreft het een document van de Kamer. Dat ze dat daar eens vertalen zeg, of hebben ze het daar misschien door Google Translate gedraaid? Wie zal het zeggen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de tekst eens opgeroepen. Een paar letterlijke citaten uit de Nederlandstalige tekst: 1. Een inclusief en transversaal handicapbeleid ( sic) Het VN-Verdrag inzake de Rechten van Personen met een Handicap vormt de richtsnoer voor dit beleid. Het Centrum staat in voor de bevordering van het VRPH bij de betrokken actoren en is bevoegd om volledig onafhankelijk advies te verstrekken en personen met een handicap te begeleiden (zo nodig ook op juridisch vlak) die van oordeel zijn dat hun rechten niet gerespecteerd zijn. Het Centrum vervult ook een monitoringsopdracht en ziet erop toe dat de principes en rechten die het VRPH garandeert, ook daadwerkelijk wordt toegepast. Het Comité van de Verenigde naties heeft een aantal aanbevelingen gemaakt t.a.v. België. [i] Zoals gebruikelijk, gebeurt de opvolging door de FOD Buitenlandse Zaken, via de Coormulti, waarin zowel de administratieve als de politieke verantwoordelijken voor de verschillende (federale en interfederale) beleidsdomeinen vertegenwoordigd zijn. .... Wat de aanbevelingen voor het federale niveau betreft, zal ik in overleg treden met de collega’s die ter zake bevoegd zijn. ...Handistreaming houdt in dat het aspect “handicap” in alle domeinen van de samenleving en van het beleid wordt geïntegreerd. --> persoonlijke noot: hopelijk is dit niet de ware intentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen liggen niet wakker van het Nederlands. Die vinden dat toch maar een achterlijk taaltje. Maar o wee als er eens een Vlaming niet wakker ligt van het Frans, dan zijn het plots geen goeie Belgen meer. de franse taal kan aan mijn reet roesten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een stuk uit de beleidsverklaring van Elk Sleurs:
Om er voor te zorgen dat iedere persoon met een beperking krijgt waar hij recht op heeft zonder veel administratieve overlast, wil ik werk maken van administratieve vereenvoudiging en zoveel mogelijk automatische rechtentoekenning. Dus Elke gaat automatisch rechten toekennen voor personen die hier reeds recht op hebben zonder veel administratieve overlast.... De Franstalige vertaling is : Pour s’assurer que chaque personne handicapée obtient ce qu’il a le droit sans beaucoup des inconvénients administratives, je veux travailler sur la simplification administrative et autant que possible l’octroi automatique de droits au personnes handicapées.
![]() |
![]() |