Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2015, 17:08   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het is niet de taak vd overheid om zwembaden uit te baden.
Ik denk niet dat er veel zwembaden privaat uitgebaat worden in Vlaanderen. Dat komt omdat ....

Citaat:
ps Wist U dat Antwerpen 6.000 onderwijzers (met 20u/week maar full-time betaalt, dubbel pensioen en 4 maand/jaar betaald verlof!!!!) heeft voor 36.000 scholieren?
Geen enkel land ter wereld kan dat financieren!
Neen, dat wist ik niet.
Dat is één onderwijzer voor 6 scholieren.
Daar klopt iets niet.
Maar aangezien je geen link geeft, kan ik dat niet checken en ook desgevallend niet kaderen.
En dat is wel nodig, gezien jouw gewoonte om plukje hier en plukje daar bij mekaar te smijten om dingen te forceren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 17:17   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Voornamelijk omdat het een realiteit is.
Ik ben francofoon, ik zou dus niet weten of ik me al dan niet beledigd moet voelen met uw statement...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 17:30   #83
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
francofoon is niet hetzelfde als Franstalig. En ja, zolang N-VA niet de absolute meerderheid haalt in Vlaanderen, zijn ze volgens de regels van de democratie verplicht om in coalitie te treden met 1 van de francofone partijen.
En wanneer denk je dat die absolute meerderheid er komt?

Zolang ben je nog een door je eigen partij gemaakte nieuwe Belg.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 18:14   #84
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu dat alles opgebrast, verkwist en op gestructureerde wijze leeggezogen is.

Span uw buikriem maar aan, want het profitariaat is hier baas.
Tegen wie zeg je dat. Ga morgen m'n belastingen terug eens betalen ....
Oud 11 maart 2015, 18:52   #85
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dat slaat nergens op, de N-VA is niet de enige regeringspartij.

Als ik sommige reacties lees en hoor moet die partij opeens alles alleen gaan toveren en belgië omvoren tot dé modeldemocratie.
Da's waar, maar waar ik het over had is gewoon een gebrek aan kennis, dat slaat wel degelijk ergens op want daar hangt de dagelijkse werking van af.
Oud 11 maart 2015, 18:54   #86
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We zullen na 2019 wel zien...
Als ik tegen dan nog les geef alleszins...

Ik werk trouwens voor Vlaanderen.
Kunnen ze moeilijk privatiseren of ondermijnen met ppr's
Oud 11 maart 2015, 19:49   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
francofoon is niet hetzelfde als Franstalig. En ja, zolang N-VA niet de absolute meerderheid haalt in Vlaanderen, zijn ze volgens de regels van de democratie verplicht om in coalitie te treden met 1 van de francofone partijen.
Dus alle vlaamse partijen behalve N-VA zijn francofoon ? (abstractie gemaakt van het blok die buiten de perimeter van de discussie vallen aangezien het om mogelijke meerderheden gaat)

Heb je iets te zwaar geluncht deze middag ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 19:50   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dus alle vlaamse partijen behalve N-VA zijn francofoon ? (abstractie gemaakt van het blok die buiten de perimeter van de discussie vallen aangezien het om mogelijke meerderheden gaat)

Heb je iets te zwaar geluncht deze middag ?
Och, het traditionele gebral "Wij zijn de goede Vlamingen en zij zijn de slecht francofonen!"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2015 om 19:50.
Oud 11 maart 2015, 19:59   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, het traditionele gebral "Wij zijn de goede Vlamingen en zij zijn de slecht francofonen!"
Klopt, maar fox zit het nu toch echt wel bruin te bakken...

Je kunt ook nog ernstig praten over politiek. Ik ben bv de eerste om toe te geven dat wat bv Freya VDB in gent had gedaan met "al wie da nie springt..." een debiliteit van formaat was. No problem. Stompzinnigheden gaan over de partijgrenzen. Niemand heeft daar het patent op. (sommigen hebben er wel meer talent voor, noem het een aangeboren beperking ) Maar als iemand die (en daar ga ik van uit) niet strontzat is, niet debiel is, geen geconditioneerde idioot is of dit zegt onder bedreiging van een geladen vuurwapen dan is hij rijp voor collocatie.
Oud 11 maart 2015, 22:09   #90
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk is dat zo ..privé werknemers trekken zelfs een pak meer voor hun partner als deze nooit of te weinig jaren heeft gewerkt.

Zo kan Demonen zelfs een gezinspensioen krijgen voor zijn Thaise vrouw al heeft die nooit 1 uur in Belgie gewerkt.
Een pak meer? We zullen voor het gemak tellen voor een volledige loopbaan van 45 jaren.

Werknemerspensioen:
Alleenstaande=60% van het referteloon.
Gezinspensioen=75% van het referteloon.

Ambtenaar:
Alleenstaande = referteloon vermenigvuldigd 45/60= referteloon x3/4 = 75% van het referteloon.
Een pak meer?

Als ge denkt dat ik verkeerd tel moogt ge mij dat altijd aantonen.

Ambtenaren hoeven ze geen gezinspensioen te geven. Die krijgen al een gezinspensioen als alleenstaande.

En dan zwijgen we nog over het verschil in berekening van referteloon dat voor ambtenaren op de laatste 5/10 jaar van hun loopbaan berekend wordt. Voor werknemers en zelfstandigen is dat voor hun ganse loopbaan. En dat komt natuurlijk nadeliger uit. Want in de eerste jaren is het loon merkelijk lager dan na tientallen jaren ervaring.

En dan zullen we zwijgen over de (voorlopig nog geldende) diplomabonificatie die maakt dat een ambtenaar vroeger aan zijn 45 jarige volledige loopbaan komt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 22:09   #91
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ook de ambtenaren moeten er aan geloven.

Zelfs al is de berekeningswijze van de communistische partij nogal eenzijdig; maar het is er toch maar, die inlevering.

Waar de communistische partij wel gelijk in heeft: mochten we niet zo'n staatsschuld hebben, we zouden de andere pensioenen kunnen verhogen in de richting van deze van de ambtenaren ....

Ook de laatste zin van het artikel is interessant !!
Spijtig dat de vraag niet gesteld wordt: waar smijten wij het geld dan wel door vensters en deuren op dit eigenste ogenblik ?

titel: Ambtenaren moeten langer werken voor 187 euro minder pensioen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150311_01573580
In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 22:12   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar fox zit het nu toch echt wel bruin te bakken...

Je kunt ook nog ernstig praten over politiek. Ik ben bv de eerste om toe te geven dat wat bv Freya VDB in gent had gedaan met "al wie da nie springt..." een debiliteit van formaat was. No problem. Stompzinnigheden gaan over de partijgrenzen. Niemand heeft daar het patent op. (sommigen hebben er wel meer talent voor, noem het een aangeboren beperking ) Maar als iemand die (en daar ga ik van uit) niet strontzat is, niet debiel is, geen geconditioneerde idioot is of dit zegt onder bedreiging van een geladen vuurwapen dan is hij rijp voor collocatie.
Bwa, bij gewoon licht dronken te zijn, durft een mens al eens een dichterlijke vrijheid zich toe te staan ...

Allez, bij mij toch.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 maart 2015, 22:18   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040.
Bedank daarvoor de oude machtspartijen, die mensen een 'uitgesteld loon' beloofden.
De ambtenaren van hun kant, hebben trouw gedaan wat de verkozenen des volks vertelden dat ze moesten doen.
En ook: voor kwaliteit moet je betalen.

Toch bedankt voor de moeite hoor !

.

Oud 11 maart 2015, 22:30   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, bij gewoon licht dronken te zijn, durft een mens al eens een dichterlijke vrijheid zich toe te staan ...

Allez, bij mij toch.

.

Mja... ik ken natuurlijk de details van fox zijn drinkgedrag niet. Misschien was zij zo zat als een aap ?
Oud 12 maart 2015, 11:47   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja... ik ken natuurlijk de details van fox zijn drinkgedrag niet. Misschien was zij zo zat als een aap ?
U kan natuurlijk daden van deze partijen naar voor brengen waaruit niet blijkt dat ze naar de pijpen van de francofonie dansen. Good luck with that.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 10:20   #96
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme Pericles, en dochterlief die er niet eens in slaagt hetzelfde diploma als zijn gehate schoonzus te behalen...

Het zit hem niet mee...
Hoe kom je daarbij ?
Mijn dochter zit nog in haar laatste jaar middelbaar onderwijs.
Ze gaat waarschijnlijk volgend jaar rechten beginnen maar dat staat nog niet vast.
Trouwens Jack, je zal nog een pak moeten inleveren , tegen dat je op pensioen gaat is je pensioen als ambtenaar niet hoger dan dat van de privé en dat komt niet omdat ze dat laatste zo fel zullen hebben opgetrokken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 10:33   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij ?
Ze gaat waarschijnlijk volgend jaar rechten beginnen maar dat staat nog niet vast.
Trouwens Jack, je zal nog een pak moeten inleveren , tegen dat je op pensioen gaat is je pensioen als ambtenaar niet hoger dan dat van de privé en dat komt niet omdat ze dat laatste zo fel zullen hebben opgetrokken.
We zullen wel zien.
Ik heb mijn voorzorgen al genomen uiteraard.
Oud 13 maart 2015, 10:58   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij ?
Ik herhaal mijn belofte van ongeveer een jaar geleden.

Elke vermindering van mijn pensioen zal ik hier trouw en eerlijk meedelen.

.

Oud 13 maart 2015, 11:03   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn belofte van ongeveer een jaar geleden.

Elke vermindering van mijn pensioen zal ik hier trouw en eerlijk meedelen.

.
Aan uw pensioen komen ze niet, Schoof.
En zo hoort het ook.
Oud 13 maart 2015, 11:16   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan uw pensioen komen ze niet, Schoof.
En zo hoort het ook.
Ik denk dat mijn pensioen een ietsepietske te hoog is, om aan die index-sprong te kunnen ontsnappen.
Ok ja, wanneer zal de inflatie zo gestegen zijn, dat die er aan komt. Maar dat is wat anders.

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be