Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2015, 05:59   #81
Peche
Banneling

Standaard

Neen jij zegt dat niet, maar dat gaat onvermijdelijk gebeuren he!
Allez, stel dat iedereen wapens zou mogen dragen in Molenbeek en een verhaal brengt waar je niets bewijzen in handen hebt. Zoek dat maar eens uit in een al reeds exploderend rechtsysteem.

Ge zijt onschuldig tot tegendeel bewezen is Patrick. En laten we dat zo houden.

BemBem haar oplossing zal goe genoeg zijn; Stick to the plan!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 06:33   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen jij zegt dat niet, maar dat gaat onvermijdelijk gebeuren he!
Allez, stel dat iedereen wapens zou mogen dragen in Molenbeek en een verhaal brengt waar je niets bewijzen in handen hebt. Zoek dat maar eens uit in een al reeds exploderend rechtsysteem.

Ge zijt onschuldig tot tegendeel bewezen is Patrick. En laten we dat zo houden.
Een webcam op uw uzi is al goed genoeg, he. Iemand probeert uw portefeuille te stelen, blam blam, probleem opgelost. Politie bekijkt de webcam van uw wapen, ziet inderdaad die hand in uw jas gaan, zaak geklonken. Next.

Daarentegen, iemand loopt over straat zonder iets te doen, gij haalt uw wapen boven en schiet omdat ge het plezant vindt, die zal niet kunnen aangeven dat hij aangevallen of bestolen werd om het schieten te verschonen. Rechtszaak, en bak in voor doodslag.

En dat het rechtssysteem op ontploffen staat, is omdat de staat zich nu met vanalles en nog wat bezig houdt. Als de staat zich ALLEEN MAAR met politie en gerecht bezig houdt, zouden er veel meer middelen (alle middelen !) daarvoor aangewend kunnen worden. De burger zal trouwens stemmen hoeveel middelen hij eraan geeft, maar reeds alle niet-fiscale staatsinkomsten zouden daarheen gaan (leasing van grond en aankoop van grondstoffen).

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2015 om 06:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 06:46   #83
Peche
Banneling

Standaard

Het zal moeilijk uit te maken zijn wat er juist gebeurd is als ge pas uw uzi pakt als hij de overal probeert te plegen he.
Ik ben ergens wel voor wapendracht, maar ergens ook niet. Als ik bepaalde mensen zie en hoe zij met zoiets zouden omgaan, denk ik toch dat die dat beter arm dan rijk zijn.
Zelfs de meest capabele mensen kunnen daarmee een ongeluk veroorzaken. Verdwaalde kogels....

Vergeet trouwens niet, live by the sword, die by the sword.
Zou het niet simpeler zijn de grenzen te sluiten en hen aan de grens hulp en veiligheid te bieden?

Laatst gewijzigd door Peche : 8 september 2015 om 06:46.
Oud 8 september 2015, 06:55   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal moeilijk uit te maken zijn wat er juist gebeurd is als ge pas uw uzi pakt als hij de overal probeert te plegen he.
Ik ben ergens wel voor wapendracht, maar ergens ook niet. Als ik bepaalde mensen zie en hoe zij met zoiets zouden omgaan, denk ik toch dat die dat beter arm dan rijk zijn.
Zelfs de meest capabele mensen kunnen daarmee een ongeluk veroorzaken. Verdwaalde kogels....
Je kan mij eerder vinden in het kamp van Jefferson en Braveheart. Vrijheid boven alles. Als dat een prijs heeft, moet je die betalen.

Citaat:
.
Zou het niet simpeler zijn de grenzen te sluiten en hen aan de grens hulp en veiligheid te bieden?
Ten eerste is dat niet te doen. Maar ten tweede is dat onmenselijk. Voor mij is er geen verschil tussen zo een vluchteling en een autochtoon. Het zijn alletwee mensen. Waar ze nu precies geboren werden, en welke papiertjes hen dat oplevert, heeft voor mij niet de minste waarde. Het zijn mensen.

Een vluchteling die productief is, voor zichzelf zorgt, en bijdraagt voor anderen door zijn productie, is voor mij 100 keer meer waard dan een autochtoon die op zijn gat zit met zijn handje omhoog. Nu is het wel zo dat, om vele redenen, het eerder die vluchtelingen zijn die handje omhoog houden.

Het probleem is dus niet die mensen hun afkomst. Het probleem is dat handje omhoog en die criminaliteit. En daar maakt het voor mij niet het minste verschil uit vanwaar het komt. Grenzen zijn daar geen oplossing aan.
Oud 8 september 2015, 07:28   #85
Peche
Banneling

Standaard

Ja als je geen verschil maakt in een wereld van vandaag heb je weldra een heel nieuw land in huis genomen he. Miljoenen meer op elkaar getsjokt en hoe evolueert dat uit over de komende jaren?
Jullie zien enkel "ah ze werken, ze zijn productief, ... " maar wat als er voor hun kinderen en hun kinderen geen werk meer is?

De lange termijn is echt iets dat niet aan bepaalde gegeven is, of ze hebben een verdoken agenda met achterliggende doelen? Wie is het dat u dient?
Oud 8 september 2015, 07:37   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja als je geen verschil maakt in een wereld van vandaag heb je weldra een heel nieuw land in huis genomen he. Miljoenen meer op elkaar getsjokt en hoe evolueert dat uit over de komende jaren?
Jullie zien enkel "ah ze werken, ze zijn productief, ... " maar wat als er voor hun kinderen en hun kinderen geen werk meer is?
Dan gaan die dood van de honger he.
Oud 8 september 2015, 07:44   #87
Peche
Banneling

Standaard

Maar ge duwt ze wel tussen de gewone bevolking en hun kinderen he....
Moeten zij aanhoren van bezoekers hoe lelijk de geschiedenis van Europa is en dat zij niets hebben om trots over te zijn?
Wil je dat echt?
Oud 8 september 2015, 07:47   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ge duwt ze wel tussen de gewone bevolking en hun kinderen he....
Voor mij is er niet zoiets als "de gewone bevolking". Er zijn mensen. En die mensen hun fundamentele vrijheden moeten gevrijwaard worden. Die vrijheden kunnen zij aanwenden, of niet, om proberen te overleven. In de mate dat zij die vrijheden aanwenden om te overleven, doen ze goeie dingen voor anderen. In de mate dat ze dat niet doen, overleven ze niet.
In de mate dat ze anderen hun vrijheden schenden, moeten ze geelimineerd worden.

Citaat:
Moeten zij aanhoren van bezoekers hoe lelijk de geschiedenis van Europa is en dat zij niets hebben om trots over te zijn?
Wil je dat echt?
Uw kinderen zullen horen wat gij voor hen koopt als onderwijs he. Voor de rest is er vrijheid van meningsuiting natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2015 om 07:47.
Oud 8 september 2015, 08:03   #89
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor mij is er niet zoiets als "de gewone bevolking". Er zijn mensen. En die mensen hun fundamentele vrijheden moeten gevrijwaard worden. Die vrijheden kunnen zij aanwenden, of niet, om proberen te overleven. In de mate dat zij die vrijheden aanwenden om te overleven, doen ze goeie dingen voor anderen. In de mate dat ze dat niet doen, overleven ze niet.
In de mate dat ze anderen hun vrijheden schenden, moeten ze geelimineerd worden.

Uw kinderen zullen horen wat gij voor hen koopt als onderwijs he. Voor de rest is er vrijheid van meningsuiting natuurlijk.
Ja en ? er zijn nu eenmaal mensen ,wel u nog nooit afgevraagd WAAROM heel de moslim wereld perse naar Europa wilt komen ? zonder u af te vragen waarom niet naar ander wereld delen??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 08:05   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja en ? er zijn nu eenmaal mensen ,wel u nog nooit afgevraagd WAAROM heel de moslim wereld perse naar Europa wilt komen ? zonder u af te vragen waarom niet naar ander wereld delen??
Daar zijn 2 redenen voor denk ik. Ten eerste, omdat moslim landen barbaarse culturen hebben, en die mensen die barbaarsheid willen ontvluchten, en naar vrijere oorden komen. Maar vooral, ten tweede, omdat ze hier geweldig veel middelen toegestopt krijgen.

Het punt is dat een andere, die U niks kost, en die uw vrijheden (moet) respecteren, niet stoort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2015 om 08:06.
Oud 8 september 2015, 08:14   #91
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent een minderheid...
De meerderheid onder ons is solidair en wil helpen, maar kunnen niet kroppen dat ze zich niet aanmelden waar ze veilig ondergebracht kunnen worden;
We willen een lange termijn oplossing en kampen aan de grens.
We willen ze niet dood of hun dood op af sturen, maar wel de kans geven daar hun land op te bouwen.
Daarvoor moeten we wel weten aan wiens kant zij staan, IS of Assad?
Als Assad een struikelblok vormt, waarom is PRATEN met hem het laatste alternatief? Direct weer naar de Franse luchtmacht grijpen en vanbovenuit oorlog voeren.

Laatst gewijzigd door Peche : 8 september 2015 om 08:15.
Oud 8 september 2015, 08:15   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent een minderheid...
De meerderheid onder ons is solidair en wil helpen, maar kunnen niet kroppen dat ze zich niet aanmelden waar ze veilig ondergebracht kunnen worden;
Dat die meerderheid dan met haar eigen middelen solidair is he. Dat is niet verboden. Dan moet ze ook niet komen zagen. Tegen dat die meerderheid haar middelen op zijn, gaat die meerderheid dan ook dood van de honger.

Citaat:
Dat is een contradictie he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2015 om 08:17.
Oud 8 september 2015, 08:23   #93
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat die meerderheid dan met haar eigen middelen solidair is he. Dat is niet verboden. Dan moet ze ook niet komen zagen. Tegen dat die meerderheid haar middelen op zijn, gaat die meerderheid dan ook dood van de honger.

Dat is een contradictie he.
Jamaar die meerderheid wordt aan de kant gezet door een minderheid dat vindt dat ieder leven even belangrijk is.
Zo van die solidariteitblaters maar dan wel direct naar oorlog grijpen om iets op te lossen....
Vanuit de lucht dan nog wel....
Oud 8 september 2015, 08:39   #94
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zijn 2 redenen voor denk ik. Ten eerste, omdat moslim landen barbaarse culturen hebben, en die mensen die barbaarsheid willen ontvluchten, en naar vrijere oorden komen. Maar vooral, ten tweede, omdat ze hier geweldig veel middelen toegestopt krijgen.

Het punt is dat een andere, die U niks kost, en die uw vrijheden (moet) respecteren, niet stoort.
Zo zeker van uw stuk dat ze de algemene vrijheden niet gaan storen ? en moslimculturen passen toch niet in de Westerse culturen ? waarom zo genereus omgaan met onze vrijheden ? dit kan geen meerwaarde worden naar mijn gedacht alleen een ondergang van de Westerse cultuur in het algemeen op lange termijn...omdat juist die Moslim vluchtelingen gezinnen hun hier gaan settelen ... worden we op termijn een moslimstaat... en zullen uw prachtige vrijheden niet meer bestaan.
Oud 8 september 2015, 08:46   #95
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent een minderheid...
We willen ze niet dood of hun dood op af sturen, maar wel de kans geven daar hun land op te bouwen.
Daarvoor moeten we wel weten aan wiens kant zij staan, IS of Assad?
Citaat:
Als Assad een struikelblok vormt, waarom is PRATEN met hem het laatste alternatief? Direct weer naar de Franse luchtmacht grijpen en vanbovenuit oorlog voeren.
Assad wil geen praten en pottenkijkers of internationale hulp heeft hij zelf op TV verkondigd ,hij wil zijn strijd zelf uitstrijden 'nieuwsbericht van ? datum vergeten. ik zeg maar iets verder wil ik geen problemen met mijn korte neus...
Oud 8 september 2015, 09:33   #96
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb Assad zijn hand weten uitreiken en debat weten opzoeken; dat was wel maanden geleden. If not a year or more!
Tegelijk heeft hij aan alle eisen voldaan die de VN hem oplegde.
Zoals het ontwapenen van zijn chemisch arsenaal. Waarvan ik tot op heden nog niet weet of hij nu de bom dropte of niet.
Oud 8 september 2015, 09:42   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zo zeker van uw stuk dat ze de algemene vrijheden niet gaan storen ? en moslimculturen passen toch niet in de Westerse culturen ? waarom zo genereus omgaan met onze vrijheden ?
Dat komt omdat wij eigenhandig onze eigen vrijheden hebben gefnuikt met al dat zogezegd anti-racisme gedoe, al die anti-wapen wetten en vooral al die anti-discriminatie toestanden.

Als moslims vrij zouden zijn om te doen en te laten wat ze willen (wat het geval is), maar als anderen ook vrij zouden zijn om hen daarop te beoordelen (en bijvoorbeeld geen moslims toe te laten in hun winkel en zo), dan zouden we geen problemen hebben met onze vrijheden.
Oud 8 september 2015, 09:55   #98
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In de (nabije?) toekomst voorspel ik ook opstanden en wie weet een revolutie, want wat daar in Duitsland en parallel al zo'n beetje hier in België aan het afspelen is kan alleen maar tot meer en meer ongenoegen leiden van vooral extreem-rechts en economische armen ....
Dat is niet meer dan logisch! Gisteren zagen we op het nieuws met wat een problemen en financiële moeilijkheden onze boeren en landbouwers af te rekenen hebben. Tegelijk geeft Duitsland (Duitsland alleen, dan spreken we nog niet over de andere Europese landen!) 6.000.000.000 € uit om hun vluchtelingskes te verzorgen. http://www.demorgen.be/buitenland/du...hulp-a2447193/
Miljarden voor de vluchtelingen maar een paar miljoentjes voor onze boeren, dat kan niet.
Dat ze mij nu niet komen vertellen dat ik moet bezuinigen omwille van een begrotingstekort, hé! Ik schaar me meteen aan de kant van de extreem-rechtsen!
Oud 8 september 2015, 10:01   #99
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Grenzen sluiten (tijdelijk, totdat dit vluchtelingenprobleem is gehalveerd).

Als wij zelf alles op rolletjes hebben lopen dan moet er een selectief immigratiebeleid komen.
Grenzen sluiten, inderdaad.
Aantal vluchtelingen gehalveerd? Aantal vluchtelingen terugdringen tot hooguit 10 %.
Immers hoeveel mensen wonen er in Syrië? En nu die weten wat een moeite wij idiote West-Europeanen doen om hen te helpen, gaan ze niet ophouden met komen. Ik voorspel voor de komende maanden verdere vluchtelingenstromen met 1.000.000-en aantallen.
Bovendien zijn het niet enkel Syriërs. Er zitten ook grote aantallen Afghanen, Irakezen, Iranezen, Jordaniërs, Somaliërs, enzovoort bij deze eerste groep. En het zijn niet allemaal analfabeten in die landen, dus die lezen ook de krant ginder en beginnen hun valieske te pakken!
De grenzen sluiten en wat mij betreft een muur rond Europa zoals ze in Hongarije al begonnen zijn!
Oud 8 september 2015, 10:02   #100
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wij hoeven het probleem ook niet op te lossen. Waar wij voor zorgen is dat het probleem niet naar ons komt.

En dat doen wij door de grenzen te sluiten. Desnoods financieren wij een deel van de opvang in eigen regio.
2 !

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be