Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2016, 12:44   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met mijn vriendin was ik één van de eerste gevallen die behandeld werden door de nieuwe Familierechtbank opgestart in September 2014. Een rechter, twee bijzitters en een griffier. Gelukkig allemaal verstandige vrouwen.

Er was hardnekkigheid zowel van de Vreemdelingendienst als de gemeente. Ze hebben beiden het pleit verloren en de gemeente werd veroordeeld met een dwangbevel om mijn partner een verblijfvergunning te geven en ons in te schrijven als wettelijk samenwonenden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:45   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n vooringenomenheid, foei toch, dat die lui niet weten dat 'n leeftijdsverschil van 34 jaar immers altìjd èchte liefde is, en - echt waar - niks anders. 😋
Niemand kan bepalen wat echte liefde is.....en eigenlijk heeft niemand zich daar mee te bemoeien.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:58   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niemand kan bepalen wat echte liefde is.....en eigenlijk heeft niemand zich daar mee te bemoeien.
Ik weet 't.
Als ik 70 ben, ga ik mijn grote liefde van 36 vinden, liefst zelfs jonger, want 36 is al redelijk oud vind ik! 😋😍😋
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:10   #84
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb ik dat recht ?
Ik zou begod denken van wel.

En als we dan hier ons leven uitbouwen, geeft dan de huidskleur van mijn wederhelft het recht aan anderen om met hun vuile muil beledigingen edm te uiten ? Of andere racistische zever te kotsen ?

Kunnen we nu echt geen verschil maken tussen het hard maar toch eerlijk aanpakken van profiteurs en criminelen aan de ene kant, en gewone brave mensen aan de andere kant.
En tegenover de medemens gewoonweg beleefd en correct ?

Ik haal wat fragmenten uit een artikel in De Standaard, waar een huisarts-parlementair getuigt:
Tuurlijk hebt u dat recht. Wat voor een vraag. Maar dat als inleiding gebruiken om racisme in de schoenen van de modale Vlaming te schuiven vind ik degoutant. Ga als westerling eens naar Afrika, naar Azië, .. je zal snel merken dat racisme relatief is. Uiteraard vind je individuen hier in Vlaanderen die mensen van andere huidskleur liever niet zien komen, in bepaalde gevallen gaat het over racisme, maar in andere gevallen worden daar negatieve ervaringen aan gekoppeld, uit het dagelijkse leven. Als je niet kan praten met mensen die zich hier komen vestigen, dan kan je toch niet verwachten dat men ze warm zullen onthalen. Of als ze kweken als konijnen, ik spreek over 5_-6 kinderen per kind, dan kan je toch niet verwachten dat dat op sympathie wordt onthaald, zeker als die kleine rakkers dan ook nog eens geen Nederlands kennen. Alles in perspectief zien, nooit vanuit een raciale invalshoek. Een aantrekkelijke zwarte maar geïntegreerde vrouw, waarom niet!!!
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:11   #85
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar ik wel ernstig blijven: het is zo on-Vlaams om zo onbeleefd te zijn tegen mensen die niets verkeerd gedaan hebben.
Mij lijkt dat eerder Vlaams tot op het bot.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:27   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ben er bijna zeker van dat je het over Brazilianen hebt en niet over Afrikanen, die zijn meestal katholiek.
Ho maar, daar ben ik nog niet zo zeker van. Afrikanen die afkomstig zijn uit Congo of uit vroegere Franse of Portugese kolonies zijn dikwijls katholiek. Maar wanneer de herkomst is uit ex-Britse kolonies, daar zijn de protestanten flink vertegenwoordigd. Overigens, inzake "missioneringswerk" hebben de protestantse kerken zowat overal de katholieke ruim voorbijgestoken.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 14:22   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik weet 't.
Als ik 70 ben, ga ik mijn grote liefde van 36 vinden, liefst zelfs jonger, want 36 is al redelijk oud vind ik! 😋😍😋
Wat is grote liefde ? En bestaat dat wel ? Ik heb er al veel over horen vertellen...maar ik heb ze ook al heel vlug weten vergeten zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2016 om 14:23.
Oud 3 mei 2016, 15:23   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Tuurlijk hebt u dat recht. Wat voor een vraag. Maar dat als inleiding gebruiken om racisme in de schoenen van de modale Vlaming te schuiven vind ik degoutant. Ga als westerling eens naar Afrika, naar Azië, .. je zal snel merken dat racisme relatief is. Uiteraard vind je individuen hier in Vlaanderen die mensen van andere huidskleur liever niet zien komen, in bepaalde gevallen gaat het over racisme, maar in andere gevallen worden daar negatieve ervaringen aan gekoppeld, uit het dagelijkse leven. Als je niet kan praten met mensen die zich hier komen vestigen, dan kan je toch niet verwachten dat men ze warm zullen onthalen. Of als ze kweken als konijnen, ik spreek over 5_-6 kinderen per kind, dan kan je toch niet verwachten dat dat op sympathie wordt onthaald, zeker als die kleine rakkers dan ook nog eens geen Nederlands kennen. Alles in perspectief zien, nooit vanuit een raciale invalshoek. Een aantrekkelijke zwarte maar geïntegreerde vrouw, waarom niet!!!
Niet beginnen kwaken beste vriend.
Ik schuif racisme zeker niet in de schoenen van de modale Vlaming.
Het zijn nog altijd uitzonderingen die zo boers zijn.

En de draad gaat ook helemaal niet over de eisen die vroeger amper gesteld werden aan immigranten, en waar nu flink verandering in aan het komen is.

Waarom je Afrika en Azië erbij sleurt, begrijp ik niet goed. Maar je mag wel weten dat ik in een aantal landen in die twee continenten geweest ben, en niet alleen in toeristische oorden. Voor mijn werk dus, voor alle duidelijkheid.
En net zoals ik in Vlaanderen mijn ogen en oren wijd open houd, deed ik dat ook elders ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 15:25   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met mijn vriendin was ik één van de eerste gevallen die behandeld werden door de nieuwe Familierechtbank opgestart in September 2014. Een rechter, twee bijzitters en een griffier. Gelukkig allemaal verstandige vrouwen.

Er was hardnekkigheid zowel van de Vreemdelingendienst als de gemeente. Ze hebben beiden het pleit verloren en de gemeente werd veroordeeld met een dwangbevel om mijn partner een verblijfvergunning te geven en ons in te schrijven als wettelijk samenwonenden.
Goed zo.
Kan je uit het vonnis halen welke voor hen de belangrijkste redenen/argumenten waren om je gelijk te geven ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 mei 2016, 17:17   #90
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed zo.
Kan je uit het vonnis halen welke voor hen de belangrijkste redenen/argumenten waren om je gelijk te geven ?
- Het vonnis is te langdradig om volledig over te nemen onder andere hoe we met elkaar kennis gemaakt hebben.

Belangrijkste vaststellingen van het openbaar ministerie zijn dat we sinds 2013 samenwonen, samen boodschappen doen en ons gedragen als een koppel.

Alle argumenten van de ambtenaar van de burgerlijke stand, die op de zitting een zeer slechte beurt meemaakt, worden weggevaagd.

Het openbaar ministerie adviseert positief mbt de registratie van de wettelijke samenwoning. "Ze leven als een koppel en delen huis en maaltijden" Het leeftijdsverschil van 34 jaar is op zich niet doorslaggevend.

De rechtbank veroordeelt de ambtenaar van de Burgerlijke Stand voor de kosten van het geding en verklaart het vonnis voor de inschrijving in het gemeenteregister onmiddellijk uitvoerbaar zonder enig verhaal.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 mei 2016 om 17:19.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 18:37   #91
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet beginnen kwaken beste vriend.
Ik schuif racisme zeker niet in de schoenen van de modale Vlaming.
Het zijn nog altijd uitzonderingen die zo boers zijn.

En de draad gaat ook helemaal niet over de eisen die vroeger amper gesteld werden aan immigranten, en waar nu flink verandering in aan het komen is.

Waarom je Afrika en Azië erbij sleurt, begrijp ik niet goed. Maar je mag wel weten dat ik in een aantal landen in die twee continenten geweest ben, en niet alleen in toeristische oorden. Voor mijn werk dus, voor alle duidelijkheid.
En net zoals ik in Vlaanderen mijn ogen en oren wijd open houd, deed ik dat ook elders ...

.
dat is wel wat u insinueert toch..
Uiteraard zijn er racisten in Vlaanderen. Die zijn er overal. Maar ga eens naar Japan. Dan zul je merken wat racisme betekent. Ik vind Vlaanderen net heel tolerant.
Afrika is ook heel racistisch. En Arabieren spannen de kroon.
Ik sleur andere landen erbij om aan te tonen dat Vlaanderen al bij al heel erg tolerant is. Als er al aversie is tegen mensen van een ander ras is dat dikwijls door hun grote kweekdrift en onwil/onkunde om Nederlands te leren; en door veelal overlast. Maar ik ken niemand persoonlijk die iets heeft tegen goed geïntegreerde mensen van vreemde origine. Lees goed: goed geïntegreerde.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 18:44   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn er racisten in Vlaanderen. Die zijn er overal. Maar ga eens naar Japan. Dan zul je merken wat racisme betekent. Ik vind Vlaanderen net heel tolerant.
Ik sleur andere landen erbij om aan te tonen dat Vlaanderen al bij al heel erg tolerant is. Als er al aversie is tegen mensen van een ander ras is dat dikwijls door hun grote kweekdrift en onwil/onkunde om Nederlands te leren; en door veelal overlast. Maar ik ken niemand persoonlijk die iets heeft tegen goed geïntegreerde mensen van vreemde origine. Lees goed: goed geïntegreerde.
En al zeker niet als het mooie vrouwen zijn. ...Mannen die goed kunnen sjotten en goals maken zijn ook altijd welkom......en ook mensen van vreemde origine....met een dikke portomonnee....die zijn altijd en overal sowieso welkomZelfs bij de Arabieren in DubaiEn diezelfde Arabieren zijn zelfs welkom in Monaco....zonder zich te integreren....of het moet bij de bank zijn
Integreren .....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2016 om 18:57.
Oud 3 mei 2016, 21:59   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite zitten we dan op dezelfde golflengte.
Ik ben mogelijks zeer veeleisend tegenover mijn landgenoten; ik verdraag de beledigingen en de grove gedragingen tegenover individuelen absoluut niet. Wie veeleisend is tegenover zijn eigen landgenoten, mag veeleisend zijn tegenover de immigranten.

En de Jappen kunnen voor de rest mijn kloten kussen. Toch in deze.
(niet zozeer in hun houding tegenover religies die niet tot hun cultuur behoren ... bla bla ...)

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be