Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2016, 18:56   #81
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Volgend jaar België met een liedje over de Armeese genocide?
Liederen over de Armeense genocide zullen niet worden toegestaan.
Orders van Ankara.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 18:58   #82
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Orders van Ankara.
droog in de kakker van Europa
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:32   #83
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Tataren, een turkenvolk, hebben de Krim toch ook veroverd op anderen? Net als Turken komen ze uit Aziatische steppe en hebben klein Azië veroverd.

Trouwens, Krim is sedert 18de eeuw Russisch. Per vergissing onder Chroesjtjov aan Oekraiëne gegeven begin jaren 60, in een dronken bui. Zolang dit deel uitmaakte van Sovjet-Unie golden dezelfde wetten voor eender welke bevolkingsgroep, maar sinds uiteenvallen Sovjet-Unie en zeker sedert Maidan werden Russen, de meerderheid, er gediscrimineerd.
Is bekend.
Maar ach, over 50 jaar neemt Amerika het songfestival vast wel over.
Kunnen ze een winnend liedje schrijven over die arme verdreven en vermoorde Europeanen, die door Europees wanbeleid hun continent aan de moslim invasie ten onder zagen gaan.
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:38   #84
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Is bekend.
Maar ach, over 50 jaar neemt Amerika het songfestival vast wel over.
Kunnen ze een winnend liedje schrijven over die arme verdreven en vermoorde Europeanen, die door Europees wanbeleid hun continent aan de moslim invasie ten onder zagen gaan.
ja, dat klopt, en dat is niet eens visionair. De blauwdruk ligt klaar in de EU. Waar wachten we nog op?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:45   #85
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Orders van Ankara.
Dacht het niet, gewoon lekker doen!
Oud 16 mei 2016, 19:50   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo niet???
Ooit iets gelezen over al de onregelmatigheden en het gefoefel tijdens dat zogenaamde referendum op de Krim?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 19:51   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat stel ik dus niet. Ik geef gewoon de Franco-Blegische bezetting van het Rijnland als voorbeeld van een historisch feit waar men over kan mekkeren.
Als er niets hemeltergend is gebeurd, waarom zou je er dan over "mekkeren"?

Of hebt u echt geen persoonlijke visie op Stalin gebaseerd op enig historische kennis?
Oud 16 mei 2016, 19:59   #88
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat klopt, en dat is niet eens visionair. De blauwdruk ligt klaar in de EU. Waar wachten we nog op?
Heb idd wel eens de indruk dat deze ontwikkelingen een vooropgezet plan zijn.
Maar waarvoor?
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 20:17   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er niets hemeltergend is gebeurd, waarom zou je er dan over "mekkeren"?

Of hebt u echt geen persoonlijke visie op Stalin gebaseerd op enig historische kennis?
Dat u op zijn Filosoofs wil gaan sidetracken om gelijk te krijgen, is geen verrassing.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 mei 2016 om 20:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 20:30   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat u op zijn Filosoofs wil gaan sidetracken om gelijk te krijgen, is geen verrassing.
Wel heel tekenend dat er hier een bepaald aantal mensen zijn die niets slecht over hun lippen weten te krijgen als het om Stalin gaat.
Oud 16 mei 2016, 21:07   #91
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Hilarisch hoe mensen gepikeerd kunnen reageren op een uiteindelijk banaal liedje.

Degenen die insinueren dat het alweer een "Westers complot" is vergeten gemakshalve dat Rusland het ook heel goed gedaan heeft tijdens Eurosong 2016, knap derde geëindigd. Vraag me evenwel niet waarom, het Russisch lied was, hoe ironisch, een volledig Engelstalig popnummer van dertien in een dozijn.

Oekraïne heeft ten minste het lef gehad om hun nummer gedeeltelijk in hun eigen taal te zingen èn om een moeilijk thema te kiezen als onderwerp.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 21:09   #92
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel heel tekenend dat er hier een bepaald aantal mensen zijn die niets slecht over hun lippen weten te krijgen als het om Stalin gaat.
Ik begrijp dat ook niet. Stalin is verantwoordelijk voor zoveel leed en zoveel doden, en sommigen willen dat gewoon niet zien.
Oud 16 mei 2016, 21:28   #93
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar zit volgens u het verschil tussen politiek en geschiedenis? Werden de Tataren soms niet gedeporteerd door Stalin?
Het is me niet helemaal duidelijk, maar ik ga er hier even van uit dat u het een goed vond dat Oekraine dit liedje mocht zingen.

Dat klopt dat de Tataren gedeporteerd werden (en ongeacht het feit dat het liedje een heel beperkte visie op de geschiedenis aanhaalt), maar er was een bedoelde referentie naar het huidig politiek conflict over de Krim. Aan welke kant je ook staat, dat kan je niet ontkennen. Dat is politiek vs geschiedenis. Zoals ik reeds aanhaalde, vorig jaar werd Hongarije nog op de vingers getikt.

Laat ons anders eens een liedje over de Naqba zingen. Zou je dat ook goed vinden? Ondanks ik zelf de politieke acties van Israel volledig afkeur, vind ik het goed dat daar niet over gezongen wordt. Nogmaals, Eurovision moet niet over politiek gaan.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 21:30   #94
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Dat klopt dat de Tataren gedeporteerd werden (en ongeacht het feit dat het liedje een heel beperkte visie op de geschiedenis aanhaalt), maar er was een bedoelde referentie naar het huidig politiek conflict over de Krim. Aan welke kant je ook staat, dat kan je niet ontkennen. Dat is politiek vs geschiedenis. Zoals ik reeds aanhaalde, vorig jaar werd Hongarije nog op de vingers getikt.
Welke referentie bedoel je concreet ?
Oud 16 mei 2016, 21:49   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is me niet helemaal duidelijk, maar ik ga er hier even van uit dat u het een goed vond dat Oekraine dit liedje mocht zingen.
Het Eurosong laat me volledig koud.
Oud 16 mei 2016, 21:51   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haalt u het vandaan dat er sprake is van "een bedoelde referentie naar het huidig politiek conflict"?

Heeft de zangeres dit gesteld? De tekstschrijver? De Oekraïense delegatie? Wie?
Oud 16 mei 2016, 21:52   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons anders eens een liedje over de Naqba zingen. Zou je dat ook goed vinden?
Wat mij betreft, mag dat gerust.
Oud 16 mei 2016, 22:36   #98
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar haalt u het vandaan dat er sprake is van "een bedoelde referentie naar het huidig politiek conflict"?

Heeft de zangeres dit gesteld? De tekstschrijver? De Oekraïense delegatie? Wie?
Waarschijnlijk hebt u de laatste dagen een fantastisch feest meegemaakt waarbij u volledig bent afgesloten van de buitenwereld. Geweldig, ik ben blij voor u en ik hoop dat u ervan genoten hebt! Maar nu om even met de 2 voeten terug op aarde te komen:

1) De ganse media (Rusland, en ook Europa) zegt dat dit een referentie is naar het politiek conflict. Een voorbeeld uit onze media: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02290036

2) De zangeres zegt dit zelf, alhoewel ze dit daarvoor ontkend heeft (een van de bronnen: http://www.telegraph.co.uk/tv/2016/0...irs-up-russia/ - I understand that it is necessary now, because now the Crimean Tatars are desperate and they need support).

Nogmaals, ik wil hier geen kant kiezen. Maar Europa is wel gigantisch hypocriet, omdat ze bij de minste wrevel over enkele zinnen - Israel Palestina, Nagorno Karabagh, zich in alle bochten wrongen, en hier opeens geen graten in zagen. En goed, laat ons nog zeggen dat het gewoon "historische content is". Na de overwinning keert de pers en de zangeres zich opeens volledig en is het opeens wel politiek geladen.
Oud 16 mei 2016, 22:39   #99
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, mag dat gerust.
In dat geval ben ik het misschien niet eens met u (omdat ik niet vind dat eurovision politiek mag geladen zijn), maar ik heb wel 100% respect voor uw mening die dan ook volledig correct is. Als Hongarije over de Gaza oorlog mag zingen, dan mag Oekraine ook over de Krim zingen. Ik vrees niet dat op de lange termijn positief uitdraait voor de relaties binnen Europa, maar het is wel eerlijk, wat nu niet kan gezegd worden.
Oud 16 mei 2016, 22:44   #100
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hebt u de laatste dagen een fantastisch feest meegemaakt waarbij u volledig bent afgesloten van de buitenwereld. Geweldig, ik ben blij voor u en ik hoop dat u ervan genoten hebt! Maar nu om even met de 2 voeten terug op aarde te komen:

1) De ganse media (Rusland, en ook Europa) zegt dat dit een referentie is naar het politiek conflict. Een voorbeeld uit onze media: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02290036

2) De zangeres zegt dit zelf, alhoewel ze dit daarvoor ontkend heeft (een van de bronnen: http://www.telegraph.co.uk/tv/2016/0...irs-up-russia/ - I understand that it is necessary now, because now the Crimean Tatars are desperate and they need support).

Nogmaals, ik wil hier geen kant kiezen. Maar Europa is wel gigantisch hypocriet, omdat ze bij de minste wrevel over enkele zinnen - Israel Palestina, Nagorno Karabagh, zich in alle bochten wrongen, en in het Oekrainse lied totaal geen graten in zagen. En goed, laat ons nog zeggen dat het gewoon "historische content is". Na de overwinning keert de pers en de zangeres zich opeens volledig en is het opeens wel politiek geladen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be