![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat er in de toekomst gewoon geen werk is om zelfs de 20% van de bevolking aan het (productief) werk te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die echt zonder geld zitten komen uiteindelijk in de gevangenis terecht. kostprijs... 6000€ per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veel verschil met die met (heel) veel geld dan ? Een meerderheid daarvan hoort ook thuis in de gevangenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er niet goed uit voor onze (klein-)kinderen. + Onze politiekers doen er eigenlijk niets aan. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel er natuurlijk ook argumenten zijn om iedereen recht te geven op een basisinkomen (op voorwaarde dat dit (een stuk) minder is dan het minimumloon). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Automatisatie en digitale revolutie zullen inderdaad bijzonder veel slachtoffers maken. De vraag is echter hoe gaan we daarmee om. Onze huidige systemen die een sociaal systeem hebben gebaseerd op arbeid zullen onvoldoende zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het gekke is dat als de babyboomers het land platleggen, als er nog maar in de richting van hun verworven voordelen, wordt gewezen, dat dan blijkbaar hun (klein-)kinderen het niet door hebben, dat ze er later voor zullen moeten opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kinderen hebben dat niet door omdat ze er niet mee bezig zijn. Wat interesseert er hen ? Plezier maken, fuiven, spelletjes spelen op hun GSM of smartphone, naar festivals gaan, pokemons pakken, leraars ambeteren, als de examens naderen: blokken. Wat wil je ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De "impliciete" schulden (oa de uitgestelde lonen) belopen ongeveer 1.000 miljard Euro en dat in een economische omgeving met nauwelijks groei en oplopende rentes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien U dan geflitst wordt betaalt U niet enkel de boete maar ook het loon! Dit wordt na de electriciteits en waterfaktuur de 4de (verborgen) belastingsbrief. Al die fakturen gaan honderdduizenden middenklassers in de armoede storten! Enkel omdat er geen politieke moed is om de ambtenarij aan te pakken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook een babyboomer qua generatie,doch ik zit momenteel in mijn 45ste werkjaar.... Zeg eens ,hoeveel u er al gewerkt heeft,en kom dan nog eens een keertje terug,mijn beste zijkertje... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drama Queens.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Wat is dan goedkoper, geld in gevangenissen blijven steken of sociale woningen bouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Belastingen en sociale lasten betalen hebben ze net zo goed moeten doen als jij nu. Het enige verschil is, dat ze nu willen neuken op hun 14de, maar geen enkele verantwoordelijkheid willen dragen voor de gevolgen. Ze moeten kunnen experimenteren met alle soorten drugs en denken ook niet aan de gevolgen. Voor mijn part gooien ze hun geld weg aan alle sport en entertainment nitwits, maar dan zijn de babyboomers ineens goed om hun dat geld te geven. Zelf krijgt van mijn kinderen en petekinderen, niemand ook maar een cent om aan zulke onzin te verspillen. Omgekeerd koop ik hen wel een goede tweedehandswagen, als ze te ver van huis, met slechte verbindingen, werk gevonden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel alsof je een stage bent gaan volgen bij Schoofken ? ![]() Men kan blijven calimero spelen en met het vingertje wijzen naar de voorgangers. Maar lost dat iets op ? Een ingreep op bestaande pensioenen zul je er nooit doorkrijgen binnen regeringen met PS, sp.a en de tsjeven erin. Dat kan enkel gebeuren vanuit een regering die niet existentieel verbonden is met het middenveld. Nu dus. Als deze regering het niet aandurft ondanks dat zij niet of toch veel minder last heeft van vakbonden dan zal het nooit gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Extra bijverdienen veranderd wel echt je situatie. En dan heb je nog het effect dat moeders met een paar kleine peuters het financieel aankunnen om ook full-time voor hun kroost te zorgen. Kapot gevallen knieën mogen ook opnieuw door mama worden verzorgd en niet door een vreemde die van s'morgens tot s'avonds laat op de kinderen dient te passen. Vergeet verder ook niet dat alle centen die opnieuw worden uitgegeven voor een groot deel direct terugvloeien naar de staatskas en de rest onrechtstreeks via een economie die terug aantrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SORRY - Blooper-.
Jouw betoog zou aan eerlijkheid winnen, Panda.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 november 2016 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |