Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2016, 19:26   #81
dpg
Banneling

Standaard

Je hoeft niet steeds opnieuw te herhalen dat hangmatten je geboorterecht is, dat weet het "eigen volk" ondertussen ook al.

Uw "kreeft en kaviaar" op kosten van de belastingbetaler zal vroeg of laat ondanks uw pathetische oproep om samenwerking en "geboorterecht" droog brood en rotte vis worden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 19:30   #82
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je hoeft niet steeds opnieuw te herhalen dat hangmatten je geboorterecht is, dat weet het "eigen volk" ondertussen ook al.

Uw "kreeft en kaviaar" op kosten van de belastingbetaler zal vroeg of laat ondanks uw pathetische oproep om samenwerking en "geboorterecht" droog brood en rotte vis worden.
Denk je? Jezus zegt: verkoopt al uw bezittingen en gij zult weten wat rijkdom is.
Ik doe mijn ogen toe en ik ben in het paradijs DPG.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 19:32   #83
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mag ik opmerken dat van uw weerleggingen voor zover die er zijn, deskundig brandhout werd gemaakt?
Inhoudelijk kom je niet ver, daar kan ik niets aan doen hoor.
Je moogt jij dat opmerken, dat maakt het nog niet waar. Net als de spoken die je ziet, trouwens.
Oud 14 december 2016, 19:32   #84
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee echt?
Ik heb daar eens goed en lang over nagedacht alice
Oud 14 december 2016, 20:36   #85
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Denk je? Jezus zegt: verkoopt al uw bezittingen en gij zult weten wat rijkdom is.
Met de Xbox in de buurt zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 21:44   #86
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach er heerst een rottende apathie/lethargie in de samenleving door het gebrek aan symbolen. Een symbool is de lijm van een samenleving. Zonder een symbool krijg je een maatschappij waarbij het enige is dat iedereen doet is wachten op de dood. En al de oude symbolen zoals hamer en sikkel, fascisme, het kruis van christendom zijn weggevallen en achterhaald gebleken. Er moet een nieuw symbool komen want zonder een symbool stort de hele maatschappij ineen als een stront. En de flauwe "hartjes en knuffeltjes" van de huilende poco's zijn ook maar slappe kak.

Ik illustreer hier alleen maar even de kracht van een symbool.
Oud 14 december 2016, 21:54   #87
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wie begint mij te vergelijken met een rund? ook ver het beste wat ne mens kan doen .
Je snapte mijn uitspraak niet, maar laat maar zo.
Oud 15 december 2016, 08:04   #88
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach er heerst een rottende apathie/lethargie in de samenleving door het gebrek aan symbolen. Een symbool is de lijm van een samenleving. Zonder een symbool krijg je een maatschappij waarbij het enige is dat iedereen doet is wachten op de dood. En al de oude symbolen zoals hamer en sikkel, fascisme, het kruis van christendom zijn weggevallen en achterhaald gebleken. Er moet een nieuw symbool komen want zonder een symbool stort de hele maatschappij ineen als een stront. En de flauwe "hartjes en knuffeltjes" van de huilende poco's zijn ook maar slappe kak.

Ik illustreer hier alleen maar even de kracht van een symbool.
Hier hebt ge uw symbool:

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 08:09   #89
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier hebt ge uw symbool:

Vlaanderen heeft al reeds een symbool dank u wel.

Gryffindor
Oud 15 december 2016, 10:15   #90
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Denk je?
Citaat:
Jezus zegt: verkoopt al uw bezittingen en gij zult weten wat rijkdom is.
Zeg dat eens tegen de Groene en Rode en heel dat jankerskoor van die organisaties die weeral op tv komen met hun armoede & helpen liedjes die zeikerds in het kwadraat .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 10:16   #91
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je snapte mijn uitspraak niet, maar laat maar zo.
toch wel ... dan. t'is hier forum hé soms moeilijk te verstaan...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 15 december 2016 om 10:17.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 12:10   #92
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
toch wel ... dan. t'is hier forum hé soms moeilijk te verstaan...

Spreek voor jezelf aub
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 12:20   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar dit is dus gewoon niet waar..wanneer je jezelf inschrijft moet je al aangeven of er gezinsvorming of hereniging komt in de toekomst en dit bepaald de grootte van de woning waar je jezelf voor inschrijft. Maar de wachttijd is dezelfde.

Voor Franske maakt het dus niet uit, zijn wachttijd blijft dezelfde, maar indien Franske een handicap heeft, kan hij ook naar een serviceflat die veel sneller beschikbaar zijn, wanneer hij wat leeftijd betreft in aanmerking komt.
Bovendien krijgt Franske wanneer hij vier jaar op de lijst staat huurtoeslag en kan hij op basis van zijn handicap de eigen woonruimte laten aanpassen in afwachting van de toewijzing sociale woning ongeacht de leeftijd.
Het systeem zit natuurlijk heel anders in elkaar.
Gezindshereniging heeft voorrang.
Wat doet men?
Wel het volgende. Men geeft de Mo die zijn Fatima en zijn 7 kinderen wil laten overkomen voor een maand of 6 werk bij het OCMW of bij het stad, zodat hij aan de inkomensvoorwaarden voldoet.
Daarna zo stel mogelijk een sociaal appartement waar men Mo , Fatima en de 7 kinderen in steekt.
Dan ontslaat men Mo (enfin gewoon einde contract) en het gezin Mo krijgt een leefloon + werkt in't zwart.
Daarna is het de beurt aan Said die zijn Aïcha en hun 12 kinderen wil laten over komen enz....
Zo werkt de zaak.
En Franske die kan wachten.
Alleenstaande autochtonen staan op de duur decennia op de lijst.

Het is misschien allemaal wat plastisch uitgedrukt maar in essentie gaat het zo.
Hoe verklaar je anders dat al die sociale blokken vol zitten met die mannen.
Ik wacht.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 december 2016 om 12:24.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 12:49   #94
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Als de lessen gedaan zijn in verschillende Antwerpse scholen den ze mogen naar huis dan merk je nog maar raar of zelden een blanke leerlingen tussen héél die bende anders gepigmenteerden.

Dat is de laatste tijden enorm toegenomen.

Ging de Nieuwe-Vlaamse Alliantie (grappig ) daar niets aan doen of vertelden ze ook, zoals men altijd doet voor de verkiezingen mooie verhaaltjes, kwestie van wat kiesvee te winnen hé.

We worden zoals algemeen geweten overspoeld want dat is die anderen hun uiteindelijke doel maar men blijkt het nog steeds niet te begrijpen.

p.s. Als die anderen de wetten en de plichten en gebruiken van het land waar ze zich in bevinden op een deftige manier weten na te leven ok dan nog maar geen héél der volksverhuizingen.
Oud 15 december 2016, 12:49   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je moogt jij dat opmerken, dat maakt het nog niet waar. Net als de spoken die je ziet, trouwens.
Heeft u dan, op welke wijze dan ook , een redenering weerlegt?
Een andere forummer merkte op dat de strijd tegen terreur en de vluchtelingencrisis veel meer kosten dan gedacht werd, waardoor bijgevolg bespaard wordt op andere departementen waaronder sociale zekerheid ( hervormingen kinderbijslag en binnen gezondheidszorg) ook omdat de inkomsten via belastingen steeds lager liggen, dat bericht de media zelf!
Zegt u nu dat dit niet waar is?

En zegt u dat iedere burger die daar bedenkingen bij maakt spoken ziet? Dan wordt een steekhoudende discussie wel een probleem!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 13:03   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het systeem zit natuurlijk heel anders in elkaar.
Gezindshereniging heeft voorrang.
Wat doet men?
Wel het volgende. Men geeft de Mo die zijn Fatima en zijn 7 kinderen wil laten overkomen voor een maand of 6 werk bij het OCMW of bij het stad, zodat hij aan de inkomensvoorwaarden voldoet.
Daarna zo stel mogelijk een sociaal appartement waar men Mo , Fatima en de 7 kinderen in steekt.
Dan ontslaat men Mo (enfin gewoon einde contract) en het gezin Mo krijgt een leefloon + werkt in't zwart.
Daarna is het de beurt aan Said die zijn Aïcha en hun 12 kinderen wil laten over komen enz....
Zo werkt de zaak.
En Franske die kan wachten.
Alleenstaande autochtonen staan op de duur decennia op de lijst.

Het is misschien allemaal wat plastisch uitgedrukt maar in essentie gaat het zo.
Hoe verklaar je anders dat al die sociale blokken vol zitten met die mannen.
Ik wacht.
Neen. Zo gaat het niet, om te beginnen is de basis het inkomen voor de inschrijving voor een sociale woning dit van twee jaar geleden, en niet van de laatste zes maanden, tenzij je veel meer of minder verdient.
Om even uw voorbeeld te nemen. Mo moet al geruime tijd op het OCMW staan om via artikel 60 tewerkgesteld te worden, wat men doet om hem recht op werkloosheid en nieuwe werkervaring te geven. Artikel 60 en de tewerkstelling zijn dus bedoeld om je recht te geven op een andere uitkering dan OCMW.
Om recht te hebben op OCMW moet MO zijn ingeschreven in het bevolkingsregister en niet het vreemdelingenregister.
Dus Mo moet aan voorwaarden voldoen alvorens OCMW te krijgen.

Voor Mo, ongeacht zijn plannen, moet hij een bepaald loon verdienen ( dacht nu iets van 1400 euro) om zelfs maar aan gezinshereniging te kunnen doen!
Dus met het loon via artikel 60 kan hij dit niet eens.
Bovendien moet MO, wanneer hij wel aan de inkomensvoorwaarden voldoet ook aan de huisvestingsvoorwaarden voldoen, hij moet aantonen voldoende woonruimte te hebben voor Fatima en 7 kinderen!
Hij krijgt geen voorrang op een sociale woning, maar kijkt in bijvoorbeeld Antwerpen tegen een wachtperiode van 7 tot 10 jaar aan.
Mo kan dus niet eens zijn gezin laten overkomen, tenzij hij voldoende inkomsten en beschikking over woonruimte kan bewijzen.

Mo moet dus werk zoeken eventueel twee jobs combineren en zelf een woning zoeken die aan de voorwaarden voldoet, is hij 4 jaar ingeschreven voor een sociale woning, dan krijgt hij wel huursubsidie.
Sorry maar u verkoopt gebakken lucht.
Waarom zitten die sociale woonwijken vol?
Omdat vooral allochtonen aan de inkomensvoorwaarden voldoen en zich massaal inschrijven en omdat ze Belg zijn niet als " vreemdeling" geregistreerd staan.

Laatst gewijzigd door alice : 15 december 2016 om 13:05.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 13:13   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Zo gaat het niet, om te beginnen is de basis het inkomen voor de inschrijving voor een sociale woning dit van twee jaar geleden, en niet van de laatste zes maanden, tenzij je veel meer of minder verdient.
Om even uw voorbeeld te nemen. Mo moet al geruime tijd op het OCMW staan om via artikel 60 tewerkgesteld te worden, wat men doet om hem recht op werkloosheid en nieuwe werkervaring te geven. Artikel 60 en de tewerkstelling zijn dus bedoeld om je recht te geven op een andere uitkering dan OCMW.
Om recht te hebben op OCMW moet MO zijn ingeschreven in het bevolkingsregister en niet het vreemdelingenregister.
Dus Mo moet aan voorwaarden voldoen alvorens OCMW te krijgen.

Voor Mo, ongeacht zijn plannen, moet hij een bepaald loon verdienen ( dacht nu iets van 1400 euro) om zelfs maar aan gezinshereniging te kunnen doen!
Dus met het loon via artikel 60 kan hij dit niet eens.
Bovendien moet MO, wanneer hij wel aan de inkomensvoorwaarden voldoet ook aan de huisvestingsvoorwaarden voldoen, hij moet aantonen voldoende woonruimte te hebben voor Fatima en 7 kinderen!
Hij krijgt geen voorrang op een sociale woning, maar kijkt in bijvoorbeeld Antwerpen tegen een wachtperiode van 7 tot 10 jaar aan.
Mo kan dus niet eens zijn gezin laten overkomen, tenzij hij voldoende inkomsten en beschikking over woonruimte kan bewijzen.

Mo moet dus werk zoeken eventueel twee jobs combineren en zelf een woning zoeken die aan de voorwaarden voldoet, is hij 4 jaar ingeschreven voor een sociale woning, dan krijgt hij wel huursubsidie.
Sorry maar u verkoopt gebakken lucht.
Waarom zitten die sociale woonwijken vol?
Omdat vooral allochtonen aan de inkomensvoorwaarden voldoen en zich massaal inschrijven en omdat ze Belg zijn niet als " vreemdeling" geregistreerd staan.
Wel ik zeg het toch. Men zorgt dat Mo even voldoet aan de voorwaarden.
En vervolgens steekt men Mo en zijn gezin in zo'n blok en daarna is het aan Saïd.
En nu nog iets anders. Als blijkt dat alleenstaande autochtonen 10 jaar op de wachtlijst moeten staan, dan zou men toch wel eens verwachten dat men eens een blok voor alleenstaanden zet, men zet jaarlijks tientallen van dergelijke sociale blokken in dit land, over het ganse grondgebied gezien.
Nee, dat doet men niet, men zet enkel blokken waarvan men zeker weet dat de woningen ervan zo goed als exclusief naar de mokes en de Saïts van deze wereld zullen gaan.
Oud 15 december 2016, 13:14   #98
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u dan, op welke wijze dan ook , een redenering weerlegt?
Welke redenering? Je bent gewoon in een koleire geschoten en heb gelezen wat je wou lezen. Onzin dus.

Citaat:
Een andere forummer merkte op dat de strijd tegen terreur en de vluchtelingencrisis veel meer kosten dan gedacht werd, waardoor bijgevolg bespaard wordt op andere departementen waaronder sociale zekerheid ( hervormingen kinderbijslag en binnen gezondheidszorg) ook omdat de inkomsten via belastingen steeds lager liggen, dat bericht de media zelf!
Zegt u nu dat dit niet waar is?
De hervorming kinderbijslag is op geen enkele manier beïnvloed geweest door de migratie-crisis noch door de strijd tegen terrorisme, wees daar maar zeker van. En nogmaals, kinderbijslag wordt door het Vlaams budget betaald, de SZ door het federaal budget, twee totaal andere zaken dus.

Voor het overige heb ik louter de vraag gesteld naar het oorzakelijk verband. Namelijk, indien er geen migratiecrisis of terrorisme was geweest, zouden er dan geen besparingen geweest zijn in de Sociale Zekerheid, en indien ja, voor welk bedrag. Hoe lang worden er al besparingen in de SZ geeïst, trouwens? Ik dacht lang voor de aanslagen hier en de oorlog in Syrië. Nu lijkt het erop dat 'als bij toeval' de besparingen in de SZ helemaal veroorzaakt worden door, eenvoudig gezegd, de vluchtelingen, daar zij evenveel geld kosten dan wat er bespaard wordt (nogmaals, cijfers?).

Ik daag jou dan ook uit om te zeggen waar ik een oordeel heb geveld over die besparingen.

Citaat:
En zegt u dat iedere burger die daar bedenkingen bij maakt spoken ziet? Dan wordt een steekhoudende discussie wel een probleem!
De spoken (de perceptie dus) gaan over de zogezegde voorrangsregels in de sociale woningen. En dus totaal niet over de besparingen in de SZ, ik heb daar immers geen enkel oordeel over.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 december 2016 om 13:17.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 14:41   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin het lijkt er op dat deze sociale woning alvast vrij gaat komen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161215_02627950

Er lijkt dan toch, heel misschien, een einde te komen aan het eindeloos blijven procederen.

Alhoewel, ze voelen zich, naar eigen zeggen, ondertussen meer Belg dan Afghaan.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 december 2016 om 14:43.
Oud 15 december 2016, 15:55   #100
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

beetje zoals ik met een onveiligheidsgevoel

tja het is maar een gevoel

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be