![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu of uw bewering weeral klopt blijkt ook weer niet zo te zijn. Ik lees ; Het Vlaams gewest heeft 38%, Brussel 32%, Wallonië 30% van de inwoners met migratieachtergrond in België, voor de bevolking is dat 57% in het Vlaams, 10% Brussels en 33% Waals gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou er dan toch iets waar zijn van die papegaaien ![]() Kijk nog zo'n voorbeeldje van wat iedereen zogezegd weet. Altijd plezant te zien wat iedereen denkt te weten ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lgie~a800f748/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In west-vlaanderen zal dat wellicht onderschat worden. In Gent-Rabot overschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb meermaals een toerist moeten helpen die naar het centrum van Brussel zocht terwijl hij reeds op twee straten van de grote markt was. Hij dacht echter dat hij een paar Metro-of busstops te vroeg was afgestapt en in de krottenwijken was beland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste delen van de wereld weten ze niks over Brussel of weten het zelfs niet liggen. Zelfs Trump vond België een mooie stad. ![]() https://www.youtube.com/watch?v=n2iEes9bzbg Ja dit is wat het is . Ik hoop dat U weet dat van die 1.8 miljoen mensen het grotendeel mensen zijn met een Europese achtergrond...Fransen Nederlanders Italianen. Of dacht U dat dat 1.8 miljoen vluchtelingen zijn ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Belgi%C3%AB Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
inclusief de nieuwe Belgen en hun nageslacht. maandag 17 mei 2010 door G.Verbist, mafr., Webmaster (Volgens onderzoek van socioloog Jan Hertogen en het Centrum voor Sociologisch Onderzoek KULeuven) Iets meer dan 20% van de Belgen heeft allochtone roots. In Brussel 67,9 %, van wie een grote groep Marokkanen van allochtone origine. In Sint-Joost-Ten-Node is dat 96 % van de bevolking, in Sint-Gillis 91 %, in Elsene 86 %. In Vlaanderen, 13,3 %, is het grote aantal Nederlanders en Marokkanen. In Wallonië, 22,5 %, zijn er veel Italianen. Het zijn cijfers van 2010, maar ik denk dat recentere cijfers eerder nog een hoger percentage allochtonen zullen aangeven.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Belgi%C3%AB Ik vind die cijfers die U geeft op zijn minst merkwaardig. Neem nu Elsene .....hier de officiële gegevens van de gemeente. http://bisa.brussels/bestanden/publi..._kc_Elsene.pdf Zoals ik het interpreteer is ongeveer de helft van vreemde origine maar daarvan gaat het in 36 % van de gevallen om Europeanen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
36 % zijn van vreemde origine maar daarvan is 29% van weliswaar vreemde maar wel Europese origine. Ik denk dat de officiële cijfers uit de bevolkingsregisters ietsje beter de toestand weergeven dan de cijfers van onze paters missionarissen.Die kloppen enerzijds maar maken geen onderscheid tussen wel en niet Europeanen. http://bisa.brussels/cijfers/kerncij...e#.WnXGRqjiaM8 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn er in Brussel arme en minder fraaie wijken. Maar er zijn evenzeer heel welstellende en heel mooie wijken. Ik weet niet of op dat gebied er zo een verschil is met de meeste andere wereldsteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan U enkel aanraden om dit boek eens te lezen. Interessant. Ben je ook eens in Brussel geweest ![]() https://www.bruzz.be/uit/nieuws/marc...sel-2013-10-16 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het stereotype oude Belg zal stilaan verdwijnen, volgens Jan Hertogen. “ Dit is de nieuwe werkelijkheid die we al jaren niet onder ogen willen zien.” “ Het zal onze cultuur hoe dan ook verrijken. Meer zelfs: kijk gewoon naar de cijfers en je moet concluderen dat België allang een arme, uitstervende natie zou zijn geweest zonder al die allochtonen. En voor zij die het ergste vrezen: onze steak-friet zal nooit verdwijnen. We zullen er alleen maar specialiteiten zoals couscous bij krijgen.” Jan Hertogen lijkt me niet direct een rechtse rakker.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||