Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2018, 08:19   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar u blijft maar benadrukken dat het in Bruxelles iets beter zou gesteld zijn dan in Gent en Antwerpen. Alsof dat Bruxelles beter maakt dan Gent of Antwerpen.

Laat mij u er op wijzen dat zowel Gent als Antwerpen door sossen verkwanselde steden zijn die letterlijk zwart zien van het volk dat daar verblijft. Bruxelles is nog een paar gradaties erger. Dat er op papier minder verkrachtingen zouden zijn verandert daar geen hol aan.
Conclusie het is in Brussel inzake criminaliteit niet erger dan in Gent of Antwerpen. Ondanks het feit dat het er nog een paar degradaties erger is gesteld met de zwarte bevolking dan in G of A want dat is het toch waar U op doelde ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 08:21   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u blijft maar benadrukken dat het in Bruxelles iets beter zou gesteld zijn dan in Gent en Antwerpen. Alsof dat Bruxelles beter maakt dan Gent of Antwerpen.

Laat mij u er op wijzen dat zowel Gent als Antwerpen door sossen verkwanselde steden zijn die letterlijk zwart zien van het volk dat daar verblijft. Bruxelles is nog een paar gradaties erger. Dat er op papier minder verkrachtingen zouden zijn verandert daar geen hol aan.
Conclusie het is in Brussel inzake criminaliteit niet erger dan in Gent of Antwerpen. Ondanks het feit dat het er nog een paar degradaties erger is gesteld met de zwarte bevolking dan in G of A want dat is het toch waar U op doelde ?

Nu of uw bewering weeral klopt blijkt ook weer niet zo te zijn.

Ik lees ;

Het Vlaams gewest heeft 38%, Brussel 32%, Wallonië 30% van de inwoners met migratieachtergrond in België, voor de bevolking is dat 57% in het Vlaams, 10% Brussels en 33% Waals gewest.
Oud 3 februari 2018, 08:32   #83
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Ik lees ;

Het Vlaams gewest heeft 38%, Brussel 32%, Wallonië 30% van de inwoners met migratieachtergrond in België, voor de bevolking is dat 57% in het Vlaams, 10% Brussels en 33% Waals gewest.
Ik lees vooral dat u het zeer ver moet gaan zoeken om iets aan te tonen waarvan iedereen weet dat het niet zo is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 09:40   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees vooral dat u het zeer ver moet gaan zoeken om iets aan te tonen waarvan iedereen weet dat het niet zo is.
Zo ver moet je toch niet zoeken ? Die zogenaamde Mijnheer Iedereen kan die cijfers vinden binnen de minuut. Maar goed ik heb het begrepen ....U weigert de ware feiten onder ogen te zien.
Zou er dan toch iets waar zijn van die papegaaien

Kijk nog zo'n voorbeeldje van wat iedereen zogezegd weet. Altijd plezant te zien wat iedereen denkt te weten

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lgie~a800f748/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 09:46.
Oud 3 februari 2018, 10:17   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk nog zo'n voorbeeldje van wat iedereen zogezegd weet. Altijd plezant te zien wat iedereen denkt te weten

Denkt ge niet dat het sterk afhankelijk is van waar men woont.
In west-vlaanderen zal dat wellicht onderschat worden.
In Gent-Rabot overschat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 11:48   #86
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo ver moet je toch niet zoeken ? Die zogenaamde Mijnheer Iedereen kan die cijfers vinden binnen de minuut. Maar goed ik heb het begrepen ....U weigert de ware feiten onder ogen te zien.
Zou er dan toch iets waar zijn van die papegaaien
De feiten zijn wat ze zijn: Bruxelles is volledig verkwanseld door de WalloBrux sossen en men weet dit overal in de wereld.

Citaat:

En wat is dit dan?
Citaat:
Hoewel er later officieel een migratiestop kwam, telde in 2016 de totale Belgische ?*bevolking – meer dan 11 miljoen personen – 1,8 miljoen mensen die niet geboren zijn in ons land. Dat is zo’n 16 procent.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180202_03336726
Oud 3 februari 2018, 13:59   #87
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De feiten zijn wat ze zijn: Bruxelles is volledig verkwanseld door de WalloBrux sossen en men weet dit overal in de wereld.
Ik voel me soms beschaamd voor al die toeristen die in Brussel 'centrum van Europa' het toonbeeld voor de wereld hopen te ontdekken. Nu ja, voor de sossen is Brussel ook een toonbeeld.

Ik heb meermaals een toerist moeten helpen die naar het centrum van Brussel zocht terwijl hij reeds op twee straten van de grote markt was. Hij dacht echter dat hij een paar Metro-of busstops te vroeg was afgestapt en in de krottenwijken was beland.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 14:55   #88
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over in deze discussie. Uw poging om de dingen uit hun context te halen is zielig.

Brussel is veiliger dan de 2 andere Vlaamse steden zijnde Gent en Antwerpen. Ben ik nu geslaagd ?
Je bent ondertussen stilaan met vlag en wimpel geslaagd in je toetredingsproef voor lidmaatschap van de toeristische dienst van Brussel.
Oud 3 februari 2018, 15:01   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat is dit dan?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180202_03336726
Brussel is een grootstad zoals er velen zijn in de wereld. Niet meer slechter of beter dan de meeste andere.
In de meeste delen van de wereld weten ze niks over Brussel of weten het zelfs niet liggen. Zelfs Trump vond België een mooie stad.

https://www.youtube.com/watch?v=n2iEes9bzbg

Ja dit is wat het is . Ik hoop dat U weet dat van die 1.8 miljoen mensen het grotendeel mensen zijn met een Europese achtergrond...Fransen Nederlanders Italianen. Of dacht U dat dat 1.8 miljoen vluchtelingen zijn ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Belgi%C3%AB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:07.
Oud 3 februari 2018, 15:05   #90
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik lees ;

Aantal ALLOCHTONEN in België,
inclusief de nieuwe Belgen en hun nageslacht.
maandag 17 mei 2010 door G.Verbist, mafr., Webmaster
(Volgens onderzoek van socioloog Jan Hertogen en het
Centrum voor Sociologisch Onderzoek KULeuven)
Iets meer dan 20% van de Belgen heeft allochtone roots.
In Brussel 67,9 %, van wie een grote groep Marokkanen van allochtone origine.
In Sint-Joost-Ten-Node is dat 96 % van de bevolking, in Sint-Gillis 91 %, in Elsene 86 %.
In Vlaanderen, 13,3 %, is het grote aantal Nederlanders en Marokkanen.
In Wallonië, 22,5 %, zijn er veel Italianen.

Het zijn cijfers van 2010, maar ik denk dat recentere cijfers eerder nog een hoger percentage allochtonen zullen aangeven.
Oud 3 februari 2018, 15:08   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In Sint-Joost-Ten-Node is dat 96 % van de bevolking, in Sint-Gillis 91 %, in Elsene 86 %.

Het zijn cijfers van 2010, maar ik denk dat recentere cijfers eerder nog een hoger percentage allochtonen zullen aangeven.
Het grootste aantal allochtonen in België zijn Europeanen Nederlanders Duitsers en Fransen.Ook veel Italianen.

Ik vind die cijfers die U geeft op zijn minst merkwaardig.

Neem nu Elsene .....hier de officiële gegevens van de gemeente.

http://bisa.brussels/bestanden/publi..._kc_Elsene.pdf

Zoals ik het interpreteer is ongeveer de helft van vreemde origine maar daarvan gaat het in 36 % van de gevallen om Europeanen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:19.
Oud 3 februari 2018, 15:19   #92
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het grootste aantal allochtonen in België zijn Europeanen Nederlanders Duitsers en Fransen.Ook veel Italianen.

Ik vind die cijfers die U geeft op zijn minst merkwaardig.

Neem nu Elsene .....hier de officiële gegevens van de gemeente.

http://bisa.brussels/bestanden/publi..._kc_Elsene.pdf
Ik heb ze gehaald op de site 'Missionarissen van Afrika'. De site verwijst voor deze cijfers op haar beurt naar 'De Standaard". En nee, deze cijfers verbazen mij helemaal niet. Ik denk evenmin dat het in de genoemde gemeenten vooral gaat over Nederlanders, Duitsers en Fransen.
Oud 3 februari 2018, 15:29   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ze gehaald op de site 'Missionarissen van Afrika'. De site verwijst voor deze cijfers op haar beurt naar 'De Standaard". En nee, deze cijfers verbazen mij helemaal niet. Ik denk evenmin dat het in de genoemde gemeenten vooral gaat over Nederlanders, Duitsers en Fransen.
Ik heb de cijfers nog eens bekeken en mijn interpretatie klopt. Het is niet mogelijk dat in een gemeente als St Pieters Woluwe bijvoorbeeld 70 % van de bewoners van niet Europese origine zou zijn. Elsene evenmin.
36 % zijn van vreemde origine maar daarvan is 29% van weliswaar vreemde maar wel Europese origine.

Ik denk dat de officiële cijfers uit de bevolkingsregisters ietsje beter de toestand weergeven dan de cijfers van onze paters missionarissen.Die kloppen enerzijds maar maken geen onderscheid tussen wel en niet Europeanen.

http://bisa.brussels/cijfers/kerncij...e#.WnXGRqjiaM8

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:33.
Oud 3 februari 2018, 15:45   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik voel me soms beschaamd voor al die toeristen die in Brussel 'centrum van Europa' het toonbeeld voor de wereld hopen te ontdekken. Nu ja, voor de sossen is Brussel ook een toonbeeld.

Ik heb meermaals een toerist moeten helpen die naar het centrum van Brussel zocht terwijl hij reeds op twee straten van de grote markt was. Hij dacht echter dat hij een paar Metro-of busstops te vroeg was afgestapt en in de krottenwijken was beland.
Nochtans is de grote markt een echte trekpleister voor toeristen en die zijn er vol bewondering over. Welke straten er rond lijken dan wel krottenwijken.
Uiteraard zijn er in Brussel arme en minder fraaie wijken. Maar er zijn evenzeer heel welstellende en heel mooie wijken. Ik weet niet of op dat gebied er zo een verschil is met de meeste andere wereldsteden.
Oud 3 februari 2018, 15:49   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent ondertussen stilaan met vlag en wimpel geslaagd in je toetredingsproef voor lidmaatschap van de toeristische dienst van Brussel.
Dank U meester.

Maar ik kan U enkel aanraden om dit boek eens te lezen. Interessant. Ben je ook eens in Brussel geweest

https://www.bruzz.be/uit/nieuws/marc...sel-2013-10-16

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 16:09.
Oud 3 februari 2018, 16:16   #96
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb de cijfers nog eens bekeken en mijn interpretatie klopt. Het is niet mogelijk dat in een gemeente als St Pieters Woluwe bijvoorbeeld 70 % van de bewoners van niet Europese origine zou zijn. Elsene evenmin.
36 % zijn van vreemde origine maar daarvan is 29% van weliswaar vreemde maar wel Europese origine.

Ik denk dat de officiële cijfers uit de bevolkingsregisters ietsje beter de toestand weergeven dan de cijfers van onze paters missionarissen.Die kloppen enerzijds maar maken geen onderscheid tussen wel en niet Europeanen.

http://bisa.brussels/cijfers/kerncij...e#.WnXGRqjiaM8
Uit hetzelfde artikel

Het stereotype oude Belg zal stilaan verdwijnen, volgens Jan Hertogen. “ Dit is de nieuwe werkelijkheid die we al jaren niet onder ogen willen zien.”
“ Het zal onze cultuur hoe dan ook verrijken. Meer zelfs: kijk gewoon naar de cijfers en je moet concluderen dat België allang een arme, uitstervende natie zou zijn geweest zonder al die allochtonen. En voor zij die het ergste vrezen: onze steak-friet zal nooit verdwijnen. We zullen er alleen maar specialiteiten zoals couscous bij krijgen.”

Jan Hertogen lijkt me niet direct een rechtse rakker.
Oud 3 februari 2018, 16:21   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit hetzelfde artikel

Het stereotype oude Belg zal stilaan verdwijnen, volgens Jan Hertogen. “ Dit is de nieuwe werkelijkheid die we al jaren niet onder ogen willen zien.”
“ Het zal onze cultuur hoe dan ook verrijken. Meer zelfs: kijk gewoon naar de cijfers en je moet concluderen dat België allang een arme, uitstervende natie zou zijn geweest zonder al die allochtonen. En voor zij die het ergste vrezen: onze steak-friet zal nooit verdwijnen. We zullen er alleen maar specialiteiten zoals couscous bij krijgen.”
Jan Hertogen lijkt me niet direct een rechtse rakker.
De wereld wordt meer en meer één groot dorp.
Oud 3 februari 2018, 20:43   #98
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nochtans is de grote markt een echte trekpleister voor toeristen en die zijn er vol bewondering over.
Je leest niet goed. Ik had het niet over de grote markt. Ik had het over wat er buiten de grote markt speelt.
Citaat:
Welke straten er rond lijken dan wel krottenwijken.
Vraag een aan toeristen wat ze denken van Brussel.
Citaat:
Uiteraard zijn er in Brussel arme en minder fraaie wijken. Maar er zijn evenzeer heel welstellende en heel mooie wijken. Ik weet niet of op dat gebied er zo een verschil is met de meeste andere wereldsteden.
Dat is geen argument om van Brussel ook een puinhoop te maken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 06:41   #99
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is de grote markt een echte trekpleister voor toeristen en die zijn er vol bewondering over. Welke straten er rond lijken dan wel krottenwijken.
Als we u zouden mogen geloven dan is Bruxelles het summum onder de wereldsteden... Volgens mij is uw echte naam dan ook Yvan Mayeur.
Oud 4 februari 2018, 10:15   #100
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gisteren wist men op tv te vertellen dat er vorig jaar alweer +50000 inwoners zijn bijgekomen in België. Veel rasechte autochtonen zullen dat niet zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be