Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2020, 23:20   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Komt dat zien, komt dat zien. De extreem linksen beginnen hun voorman te dumpen
Wie is hier extreem links ? Ben je nog nuchter ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 23:22   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neenee

MVR heeft nogal wat zijn kazak gedraaid: over de ziekte zelf (wees niet bang voor corona maar wel voor de griep!), over de lockdown in Italie (dat is overdreven en hier zeker niet nodig), over naar het buitenland gaan (ga gerust nog gaan skieen in Italie), over de mondmaskers (dat heeft totaal geen nut dat de modale bevolking dat draagt), over de besmettingsgraad bij ouderen (maak u geen zorgen, oudere mensen hebben uitgedroogd slijmvlies en zijn amper gevoelig voor besmetting.), over bezoek aan ouderen ( we gaan de ouderen tot eind dit jaar in quarantaine moeten houden), over de kleinkinderen dan opeens (misschien moeten we de kleinkinderen bij de grootouders steken) etc etc etc

Hij keert zijn kar iedere week. Wie die mens nog gelooft is gewoon gatachterlijk. Hopelijk houden ze hem weg uit alle studio's en laten ze enkel nog Van Gucht of Vlieghe spreken. DAT zijn tenminste serieuze mensen
Vlieghe een serieuze mens ?? Ja dat misschien wel maar veel linkser als Vlieghe ga je nog moeilijk tegenkomen.
Dat is nu wel echt de voorvrouw van extreem links.

En hier de mening van Vlieghe ;

https://nieuws365.be/news/expert-erika-vlieghe-haalt-uit-de-winkels-gaan-te-vroeg-open

Niet meer al te nuchter zeker ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 april 2020 om 23:30.
Oud 25 april 2020, 23:22   #83
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En hoe heb je dat zelf in de hand, die garantie van afstand ? Als je naar het grootwarenhuis gaat bijvoorbeeld ?
(En over luchtcirculatie in een ruimte, of helemaal alleen in een gesloten ruimte zijn, waarvan je niet weet of er 1 minuut voordien niemand stond te rochelen en te snuiten, dat telt allemaal niet mee in de virologenwereld.)
Nu wordt een mondmasker verplicht maar het mag ook een sjaal, bandana, of een met de hand gedriegde lap zijn, als je geen naaimachine hebt.

Het is paniekvoetbal all-over. Voor MVR in het bijzonder valt mij, naast het mondmasker-débâcle, vooral die minimalisering van het risico op besmetting in Italië tijdens de krokusvakantie slecht, toen er al pandemie-alarm was. Dat was puur opportunistisch/politiek whatever. Maar zeker niet verantwoordelijk.
Dat hangt van 2 zaken af:
- het warenhuis zelf. O.a. de breedte van de gangen én het maximum aantal mensen dat ze toelaten in hun zaak.
- de mensen die naar het warenhuis zelf gaan.

Maw, de zaak zelf én de bevolking
En er is controle op hoor. Personeel dat opmerkingen maakt of zelfs politie die een oogje in het zeil houdt.

Luchtcirculatie, dat is al aan bod gekomen en die beperk je best tot een minimum.

Nogmaals. Mondmaskers worden niet overal verplicht !
Alleen maar in bepaalde gevallen waar die minimum afstand niet gegarandeerd kan worden. bvb openbaar vervoer.
Heb je er géén, kan een sjaal ook dienst doen als een mondmasker, als die bestaat uit een fijne stofstructuur.
Ik heb er gisteren nog 2 kunnen kopen bij de apotheek hier.
En binnenkort gaan ze wel overal beschikbaar zijn.
Bovendien gaat elke Belg er eentje gratis krijgen ook. Mss niet allemaal net op tijd, maar voor die mensen is er dan voorlopig een tussenoplossing zoals bvb een sjaal.

Het geval Italië is hier ook al uit de doeken gedaan hé.
Hier ligt de grote fout bij Italië die onjuiste info had vrijgegeven.
Is dat ook Van Ranst zijn fout ?

'...Het is paniekvoetbal all-over...' klopt. Maar de grote boosdoeners zijn mensen die meestal van toeten-nog-blazen weten en hun gedachten dan zo maar als de waarheid gaan verkopen. Faceboekertjes en van die toestanden. Met als gevolg dat alles op één grote hoop wordt gegooid en men er nog amper het bos door de bomen kan zien.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2020 om 23:26.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 23:31   #84
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee

MVR heeft nogal wat zijn kazak gedraaid: over de ziekte zelf (wees niet bang voor corona maar wel voor de griep!), over de lockdown in Italie (dat is overdreven en hier zeker niet nodig), over naar het buitenland gaan (ga gerust nog gaan skieen in Italie), over de mondmaskers (dat heeft totaal geen nut dat de modale bevolking dat draagt), over de besmettingsgraad bij ouderen (maak u geen zorgen, oudere mensen hebben uitgedroogd slijmvlies en zijn amper gevoelig voor besmetting.), over bezoek aan ouderen ( we gaan de ouderen tot eind dit jaar in quarantaine moeten houden), over de kleinkinderen dan opeens (misschien moeten we de kleinkinderen bij de grootouders steken) etc etc etc

Hij keert zijn kar iedere week. Wie die mens nog gelooft is gewoon gatachterlijk. Hopelijk houden ze hem weg uit alle studio's en laten ze enkel nog Van Gucht of Vlieghe spreken. DAT zijn tenminste serieuze mensen
Heel het gedoe rond Italië is hier al uitvoerig aan bod gekomen hé. Italië heeft verkeerde info de wereld ingestuurd. Gewild of ongewild, dus is dat dan maar de fout van Van Ranst ?
En de Nederlanders dan, is MVR daar ook gaan zeggen dat ze mochten gaan, dat alles veilig was ?
Nu ben je serieus aan het zwanzen zenne...
Ik weet dat je Van Ranst niet kan luchten maar al de zaken die je nu komt te posten zijn allemaal uit hun context gerukt.
Een groot deel ervan kwam ik nog net van aan te tonen trouwens.
Van Gucht zegt/zegde trouwens net hetzelfde als Van Ranst. Hoe verklaar je dat dan ?

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2020 om 23:33.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 23:35   #85
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee

Nu, van Gucht is ook al in een commissie komen minimaliseren a-la Van Ranst terwijl er in China 230 miljoen mensen in quarantaine zaten. (13.000 gediagnosticeerde gevallen. 2000-3000 gevallen gehospitaliseerd. 5% kritieke gevallen. 500-700 IC gevallen). Hij is blijkbaar wat slimmer geworden en houdt het momenteel bij de actuals.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 23:41   #86
XenApp
Parlementslid

Standaard

In de US heb je mensen die de flater van Trump met z'n bleekwater proberen goed te praten (nadat hij extra context heeft gegeven)
In Belgie heb je mensen die Van Ranst z'n flaters proberen goed te praten (nadat hij extra context heeft gegeven)
Hetzelde intellectueel niveau zou ik dan vermoeden.
Oud 25 april 2020, 23:43   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Nu ben je serieus aan het zwanzen zenne...
Ik weet dat je Van Ranst niet kan luchten maar al de zaken die je nu komt te posten zijn allemaal uit hun context gerukt.
Een groot deel ervan kwam ik nog net van aan te tonen trouwens.
Van Gucht zegt/zegde trouwens net hetzelfde als Van Ranst. Hoe verklaar je dat dan ?
En alhoewel hij fan is van Erika Vlieghe zegt die net hetzelfde

https://nieuws365.be/news/16903/expert-erika-vlieghe-haalt-uit-de-winkels-gaan-te-vroeg-open
Oud 25 april 2020, 23:44   #88
XenApp
Parlementslid

Standaard

OT: Ik heb mijn gedrag eigenlijk nog niet moeten aanpassen na de lockdown buiten dat ik wat meer thuis werk. Ik heb wel het geluk dat de bedrijven waarvoor ik diensten lever ook zeer meegaand zijn in de gehele situatie.
Dezelfde diensten die ik gebruik blijven hier beschikbaar - al weet ik niet zeker of dit allemaal zou toegelaten zijn.
Oud 26 april 2020, 06:37   #89
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En er is controle op hoor. Personeel dat opmerkingen maakt of zelfs politie die een oogje in het zeil houdt.

Nogmaals. Mondmaskers worden niet overal verplicht!
In mijn regio doet de politie niets. Want dan is elk bedrijf al terug dicht voor het open kan gaan. Deze morgen bij de bakker was het alsof het virus al volledig weg was. Niets maatregelen en klanten stonden gewoon zoals vroeger bij elkaar.

En het personeel van winkels? Die mogen van veel bazen niets zeggen. Want dan zijn ze amokmakers en mogen ze in het best geval een aanmaning van de baas verwachten. In het slechtste geval staan ze al meet een voet buiten.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 26 april 2020 om 06:37.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 06:39   #90
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Paar dagen geleden stond aan de Mc Donalds Drive Inn een file van wel 50 auto's.
Als ze al half gek worden en een uur of meer willen aanschuiven voor een vies hamburgertje kan je je al voorstellen ....
Voor de rest zouden ze je platrijden als je aan het rode licht 0.5 seconden te laat vertrekt.
Mensen blijven toch stomme stress kiekens. Zelfs gisterennamiddag, op een zonnige zaterdag dus, was het op de wegen precies drukker dan enkele maanden geleden op een weekdag. Allemaal om ter snelst over de wegen vlammen want elke seconde is van tel. En veel cabrio's en moto's die ik zien cruizen heb. Wat ook opviel waren de veel camionetten die reden alsof ze door de dood werden achtervolgt. Zelfs het vrachtverkeer genre containers, grond- en puinafval, kranen enz. zie je veel meer dan enkele maanden geleden. En de bedrijven in de tuinaanleg en -onderhoud kunnen gewoon niet meer volgen. Nooit hebben die het zo druk gehad en zoveel kunnen verdienen.

Ik vrees dat het nu terug nog meer een ikke-ikke-ikke mentaliteit gaat worden. Mensen zijn nu echt hypocriet aan het worden en het woord empathie zal uit de meesten hun woordenboek verdwijnen. Er zal ook een nog grotere kloof tussen generaties komen.

TERUG NAAR LOCKDOWN: ergens eind mei, begin juli.
TWEEDE GOLF EN HELEMAAL ALLES STIL: oktober - november.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:05   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En hoe heb je dat zelf in de hand, die garantie van afstand ?
Een goedendag met een ketting van 1.5 meter en zwaaien maar he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:17   #92
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is hier extreem links ?
MVR

Dat is in de eerste plaats een activist, daarna een wetenschapper.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:22   #93
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nooit gestopt met winkelen / uit mijn kot komen en werken, behalve dat laatste 7 en een kauwgum dagen niet wegens bedrijfswerking eerst gesaboteerd door Commie vakbonden daarna Commie vergunning moeten afwachten.
Dus 11 mei, tja, het zal de dag volgend op 10 mei en voor 12 mei zijn, en dat is het zowat, zeker?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 26 april 2020 om 08:23.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 08:26   #94
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
In de US heb je mensen die de flater van Trump met z'n bleekwater proberen goed te praten.
Welke flater?
Van wat ik las ging het over toegenomen UV straling dat virus vernietigt, en daar is ook enige grond voor, zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3298127/
Daar te lezen staat ook:
Citaat:
Seasonal influenza is a major cause of morbidity and mortality in the United States and throughout the world. Each year, influenza accounts for about 3 million hospital days, 31 million outpatient visits, and $10 billion in excess costs in the United States.
...alleen moeide de overheid zich niet als nu in 2020.
Ze wilden na 10 jaar nog eens een crisis om wat spaargeld verdampt te krijgen, lukte maar niet, en toen sprongen ze maar met man en macht op het 2020 griepseizoen.

Laatst gewijzigd door Erw : 26 april 2020 om 08:31.
Oud 26 april 2020, 08:52   #95
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Mensen blijven toch stomme stress kiekens. Zelfs gisterennamiddag, op een zonnige zaterdag dus, was het op de wegen precies drukker dan enkele maanden geleden op een weekdag. Allemaal om ter snelst over de wegen vlammen want elke seconde is van tel. En veel cabrio's en moto's die ik zien cruizen heb. Wat ook opviel waren de veel camionetten die reden alsof ze door de dood werden achtervolgt. Zelfs het vrachtverkeer genre containers, grond- en puinafval, kranen enz. zie je veel meer dan enkele maanden geleden. En de bedrijven in de tuinaanleg en -onderhoud kunnen gewoon niet meer volgen. Nooit hebben die het zo druk gehad en zoveel kunnen verdienen.

Ik vrees dat het nu terug nog meer een ikke-ikke-ikke mentaliteit gaat worden. Mensen zijn nu echt hypocriet aan het worden en het woord empathie zal uit de meesten hun woordenboek verdwijnen. Er zal ook een nog grotere kloof tussen generaties komen.

TERUG NAAR LOCKDOWN: ergens eind mei, begin juli.
TWEEDE GOLF EN HELEMAAL ALLES STIL: oktober - november.
Vrijheid, toch erg hee?
Je chronologie en algmeen inzicht trekt trouwens op niks, betoncentrales zijn al even lang als je "lockdown" overuren aan 't draaien, ik passeer er elke dag en de betonmolens, kamions en tractors staan tot ver op de baan aan te schuiven. Dat is niks nieuws, heeft niks met virus te maken, is elk voorjaar, werk dat moet afgekregen worden voor de grote vakantie.
De enige uitzonderingen zijn natuurlijk de staatsaanbestedingen, die liggen stil en zal dus de planning niet halen. Maar dat is ook niks nieuws, en dat kan hen ook niks schelen / er is geen boete en het zijn toch maar anderen die langer last hebben.
Oud 26 april 2020, 08:58   #96
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind het wel spijtig dat ik merk dat de prioriteit van de politie blijkbaar nog steeds niet is om de lockdown regels te laten naleven.
Blijkbaar is met 2 patrouilles achter een onnozele tiener op een scooter jagen (zoals jl in Brussel) nog steeds belangrijker dan de regels te laten naleven. Ja zeer belangrijk want stel dat dat ventje een halve gram cannabis zou op zak hebben. Wat een gevaar voor de volksgezondheid.
Ik merkte het omgekeerde in stad: flikken die traag door de straten en over de pleinen rijden, als die Nazi antennewagens om verborgen radio's op te sporen. Elke 10 min de volgende, heel de dag door.
Die zijn al een maand, betaald dan nog, bezig een dik gat te kweken.
Oud 26 april 2020, 09:01   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ga lekker winkelen hoor. Heb nood aan boeken en wat nieuwe kledij. Gewoon rustige momenten uitpikken.

Mij valt overigens op hoe overdreven bang Belgen zijn. Banggemaakt door de media. Zolang je geen massabijeenkomsten houdt wordt die verspreiding wel goed onder controle gehouden voor onze IC-capaciteit, als je het mij vraagt.

En wees gewoon hyghiënisch en houdt wat afstand. In zekere zin leefde ik al zo vóór de uitbraak.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 april 2020 om 09:04.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 09:06   #98
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Je hebt ook idioten die schijnen te denken dat bedrijven nog maanden lang kunnen sluiten en dat we dezelfde ziekenzorgkwaliteit kunnen blijven garanderen. Of mensen die denken dat werken met grotendeels dezelfde collega's een buiitensporig 'gevaar' in zou houden.
Oud 26 april 2020, 09:20   #99
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Laat de meute op 11 mei maar als kippen zonder kop naar de winkels hollen. Zonder mondmaskers wordt dat een drama en zullen de ziekenhuizen binnen de kortste keren terug overstelpt worden. Dan mag Wilmés en haar marionettenregering weer de boter vreten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 09:41   #100
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Je loopt naar de winkel, je ziet veel volk en je haakt af. Zelfs zonder virusdreiging haak ik het af bij te veel drukte.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be