Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2020, 18:01   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe zouden die Chinese maskers NU naar Belgie komen ?
met een vliegtuig ?
met een boot ?
Beide, de kost voor een zeecontainer is bijna te verwaarlozen aangezien een masker maar enkele grammen weegt. Per vliegtuig zal dat gezien het gewicht van max 5 gram per masker, gaan er dus 200 in een kg en de luchtvracht kost +- 3€ per kg dan kom je op een kost van 0.015€ per masker plus dedouanering en handling zal dat maximum 3 cent per masker zijn kost die nog omlaag gaat naargelang het gewicht en het volume. Alles samen dus productiekost en transport tussen de 15 en 20 cent per masker kostprijs per vliegtuig en 15-16 cent per zeevracht. In Belgische productie halen ze dit nooit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:09   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Beide, de kost voor een zeecontainer is bijna te verwaarlozen aangezien een masker maar enkele grammen weegt. Per vliegtuig zal dat gezien het gewicht van max 5 gram per masker, gaan er dus 200 in een kg en de luchtvracht kost +- 3€ per kg dan kom je op een kost van 0.015€ per masker plus dedouanering en handling zal dat maximum 3 cent per masker zijn kost die nog omlaag gaat naargelang het gewicht en het volume. Alles samen dus productiekost en transport tussen de 15 en 20 cent per masker kostprijs per vliegtuig en 15-16 cent per zeevracht. In Belgische productie halen ze dit nooit.
Welke vliegtuigmaatschappij brengt die naar hier ???
Welke kwaliteit zullen ze dit keer hebben ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:12   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebben de West Vlamingen niet uitgevonden. Die volautomatische machines draaien ook in China.
De Oostvlamingen hebben ook zo'n machines.
Dit weekend leveren ze hun 3 miljoenste masker.
Die zullen in 1,2,3 verkocht zijn.
Oud 22 mei 2020, 10:51   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke vliegtuigmaatschappij brengt die naar hier ???
Welke kwaliteit zullen ze dit keer hebben ?
De cargo vluchten vliegen dagelijks, Yangtze River Airlines, Quatar Airlines, Emirates etc. Als de Belgische overheid foefelaars als tussenpersoon neemt is er natuurlijk geen enkele garantie. Ik ben gecontacteerd geworden weken terug van 2 Franse distributie reuzen om maskers te leveren. Ik heb beleefd gereageerd dat ik geen contacten heb. Die heb ik wel en dat zijn ernstige bedrijven maar iets waar ik geen ervaring in heb daar begin ik niet aan. Bovendien is het gevaarlijk een prijsstelling te doen. Als ik de prijs te hoog zet en er zijn goedkopere offertes dan heb ik de naam duur te zijn ook voor mijn andere producten. En het wordt hoe dan ook een artikel dat gaat gebradeerd worden.

Kwalitatief liggen veel Chinese producten hoger dan Europese makelij. Maar als de tussenpersoon of de koper brol vraagt dan krijgt hij brol. Met een degelijk lastenboek die de vereisten vastlegt is er safety. Bovendien wordt er een preproduction smpl gevraagd en tenslotte een shipment smpl voor de koper zijn OK geeft om te verzenden.
Oud 22 mei 2020, 11:11   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cargo vluchten vliegen dagelijks, Yangtze River Airlines, Quatar Airlines, Emirates etc. Als de Belgische overheid foefelaars als tussenpersoon neemt is er natuurlijk geen enkele garantie. Ik ben gecontacteerd geworden weken terug van 2 Franse distributie reuzen om maskers te leveren. Ik heb beleefd gereageerd dat ik geen contacten heb. Die heb ik wel en dat zijn ernstige bedrijven maar iets waar ik geen ervaring in heb daar begin ik niet aan. Bovendien is het gevaarlijk een prijsstelling te doen. Als ik de prijs te hoog zet en er zijn goedkopere offertes dan heb ik de naam duur te zijn ook voor mijn andere producten. En het wordt hoe dan ook een artikel dat gaat gebradeerd worden.

Kwalitatief liggen veel Chinese producten hoger dan Europese makelij. Maar als de tussenpersoon of de koper brol vraagt dan krijgt hij brol. Met een degelijk lastenboek die de vereisten vastlegt is er safety. Bovendien wordt er een preproduction smpl gevraagd en tenslotte een shipment smpl voor de koper zijn OK geeft om te verzenden.
OK maar Chinese mondmaskers hebben nu een SLECHTE naam.
Wie zal die nog willen bestellen ?
Oud 22 mei 2020, 11:23   #86
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK maar Chinese mondmaskers hebben nu een SLECHTE naam.
Wie zal die nog willen bestellen ?
De maskers die nu bij Carrefour etc liggen zijn van Chinese makelij. Maar de verantwoordelijke aankopers van die distributie ketens zijn geen incompetente kloten zoals onze overheid.
Oud 22 mei 2020, 17:02   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maskers die nu bij Carrefour etc liggen zijn van Chinese makelij. Maar de verantwoordelijke aankopers van die distributie ketens zijn geen incompetente kloten zoals onze overheid.
OK . De mondmaskers bij de apotheker hier om de hoek zijn in pakjes van 20
Eén maskertje kost 79 ct.
De mondmaskers bij de Carrefour zijn in pakjes van 50. Ze kosten 68 ct per stuk.
Hiervoor neemt mijn Heksie peksie de auto & rijdt +/- 3,5 km h/t.
+ ze moet in de rij wachten tot ze binnen mag.
Bij de apotheker , als ze gaat rond 11.45 u is er géén rij...
Oud 22 mei 2020, 17:33   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik heb daar een uitzending van gezien, hoe de Franse overheid klungelde. Er waren verschillende Franse bedrijven die geregeld maskers invoerden, en zelfs lokale eigen mensen hadden die met de fabrikanten in contact waren sinds jaren. Maar op 3 maart heeft Macron beslist van alle maskers op Frans grondgebied aan te slaan. Het eerste wat al die mensen gedaan hebben, is onmiddellijk ALLE invoer via hun kanalen stopgezet: ze hadden geen zin dat de waar die zij gekocht hadden en zo, door de staat gestolen zou worden en zij verder als onnozelaars tegenover hun klanten zouden staan.
Dan heeft de Franse regering een "cellule" opgericht van 15 mensen onder de leiding van een of andere gepensioneerde militair, die voor "import van maskers" moest zorgen. Vele van de zakenlui die gewoon waren van maskers te importeren, maar uit schrik voor staatsdiefstal, hun import stilgelegd hadden, hebben die cellule gecontacteerd om te zien of ze zaken konden doen maar *zijn wandelen gestuurd* op gronde van onbetrouwbaar.

Die cellule die zelf geen enkel lokaal contact kende in China, is er dan maar op los beginnen bestellen op afstand, bij al dan niet twijfelachtige postbus leveranciers.

Er was een interview van een van de zakenlui die geregeld maskers importeert, en die had dus naar die cellule geschreven, dat hij voor maskers kon zorgen voor de Franse staat op voorwaarde dat men ZIJN maskers niet ging aanslaan voor ZIJN klanten. Zij hebben hem wandelen gestuurd ; hij is de man langs waar de grootwarenhuis keten Leclerc nu zijn maskers invoert. Omdat hij meer dan 10 jaar ervaring en kennissen heeft op dat vlak.
Bij de Chinese fabrikant waar men hem goed kent, was men verbaasd dat zij bestellingen hadden van Duitsland, ja, van Belgie, .... maar niet van Frankrijk terwijl zij gewoonlijk veel aan Frankrijk leverden
Ondertussen werden de Fransen hun maskers afgekocht door Amerikanen op de tarmak...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be