Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2021, 10:13   #81
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat de auto's niet op het parcours mogen parkeren is om de massa bezoekers vlot te laten passeren.
Die massa bezoekers had, net als anders, geen parkeerplaatsen nodig om te passeren. Die werden gewoon ongebruikte ruimtes, zoals gezegd omspannen met blauw wit polizei lint.
Je uitleg klopt niet, en ook strijdig met het afspannen.

Citaat:
Er is ook geen openbaar vervoer op het parcours tussen 19 en 24 uur.
Uiteraard niet, ze hebben geen vliegbussen. Dat plakkaat op de Deinsesteenweg brug vermeldde "gratis shuttle". Naar de rand van hun sperzone.

Citaat:
Die betonnen blokken en zware metalen barelen (en zelfs metalen Friese ruiters) dienen om te beletten dat een voertuig in het publiek rijdt.
Zware metalen barelen en Friese ruiters heb ik niet gezien op mijn traject Noordoost-Belfortstraat-Brugsepoort gisteren. Betonblokken voor de Sint Michiels toegang, en betonblokken voor alle toegangssstraat(jes). Waar publiek enkel PASSEERT, net als alle dagen, naar het centrum.
Die afgespannen parkeersplaatsen waren gewoon lege ruimtes.
Niks van dat rijmt dat antiterrorisme motief dat je hier suggereert.
Waar haal je dat?

https://lichtfestival.stad.gent/nl/p...ersmaatregelen
Nergens lees je daar iets over terrorisme.
Citaat:
Tijdens het Lichtfestival worden er verschillende verkeersmaatregelen genomen om het festival in goede banen te leiden.
Verkeersvrij parcours

Van woensdag 10 november tot en met zaterdag 13 november is het parcours van het Lichtfestival volledig verkeersvrij van 18.30 tot 00.30 uur, op zondag is dat van 17.30 tot 00.30 uur. Ook fietsen zijn niet toegelaten op het parcours.

Om veiligheidsredenen is het verboden om het parcours met eender welk voertuig te kruisen (wagen, bromfiets, fiets …). Ook gevaarlijk gestalde fietsen worden verwijderd in en rond het parcours.
Ik ben daar gisteren na 18:00 doorgereden, allez gesukkeld, met de fiets. Ik heb maar enkele andere fietsers gezien. Volgens bovenstaande quote was dat dus verboden.
Die betonblokken waren louter om burgers met voertuigen buiten de binnenstad te houden, net als terroristen toen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2021, 10:18   #82
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een ganse bevolking twee maal per jaar verplicht vaccineren is praktisch noch logistiek haalbaar. Daarvoor moet je niet naar school zijn geweest. Zelfs de nazi's zouden daar niet in slagen.
Virus en vaccinatie zijn dan ook bijzaak he, het echte motief van de nazi's is gewoon een soort van algemene sociale pas. Ben je braaf, krijg je die, ben je stout, krijg je die niet, een soort van equivalent van isoleercel in 't gevang.
Virtueel mag nog, dat wordt verwerkt door hun server met censuurhamertje klaar hangende.
Oud 14 november 2021, 20:26   #83
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Inzake dit:
Citaat:
Die betonnen blokken en zware metalen barelen (en zelfs metalen Friese ruiters) dienen om te beletten dat een voertuig in het publiek rijdt.
Vandaag terug geweest. Zelfde route heen, maar langs die route ook terug, in tegenstelling tot gisteren, toen ik via centrum terugreed (door ervaring gisteren, nu wijzer).
Aan een toegangsweg langsheen het havenwater naar Dampoort, heb ik die Friese ruiters gezien. Kleine dingen, wel. Gisteren, zelfde plaats, niet. Nochtans passeerde ik nu later dan gisteren. Er stond ook overal politie, incluis daar.
Ik denk echter dat die staketsels eerder zijn om verraste chauffeurs die te laat reageren toch te stoppen daar. Het is een afslag van een erg drukke hoofdweg, met huizen op de hoeken en daardoor geen zicht.
Oud 14 november 2021, 21:16   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga al lang niet meer naar Gent zelfs in "normale" tijden. De automobilist is de vijand en als voetganger zijt ge een doelwit voor razende fietsers. Dan is Brussel aangenamer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 13:03   #85
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

ik was in Ninove en geraakte moeilijk aan eten , in de Lunchgarden mocht ik niet eten omdat ik mijn vaccinatiekaartje niet bijhad , uiteindelijk kon ik enkel eten op het terras van de Mcdonalds
Oud 15 november 2021, 13:15   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Inzake dit:

Vandaag terug geweest. Zelfde route heen, maar langs die route ook terug, in tegenstelling tot gisteren, toen ik via centrum terugreed (door ervaring gisteren, nu wijzer).
Aan een toegangsweg langsheen het havenwater naar Dampoort, heb ik die Friese ruiters gezien. Kleine dingen, wel. Gisteren, zelfde plaats, niet. Nochtans passeerde ik nu later dan gisteren. Er stond ook overal politie, incluis daar.
Ik denk echter dat die staketsels eerder zijn om verraste chauffeurs die te laat reageren toch te stoppen daar. Het is een afslag van een erg drukke hoofdweg, met huizen op de hoeken en daardoor geen zicht.
Die staketsels of Friese ruiters, daar discussieer ik niet over. Ik had ze in het straatbeeld nog nooit gezien.
Die betonnen blokken zijn de meest doorgaanse oplossing om een straat af te sluiten. Of zo van die draagbare hekkens.
Maar die metalen zware barelen op wielen, die had ik nog nooit gezien, en die dienen niet om voetgangers of fietsers tegen te houden. Zelfs geen personenwagens.
Er hoeft geen aangekondigde dreiging te zijn. Het is preventief. Er zijn in het verleden aanslagen geweest met voertuigen die het publiek inreden. Er lopen genoeg idioten rond.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 13:51   #87
Yolanda
Schepen

Standaard

Morgen start een ander massa-evenement : de zesdaagse in het Kuipke.

Met de verstrengingen die er vanaf het weekend zitten aan te komen gaat me dat een klucht worden zeker ? Zonder publiek op de twee topdagen ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 14:25   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Morgen start een ander massa-evenement : de zesdaagse in het Kuipke.

Met de verstrengingen die er vanaf het weekend zitten aan te komen gaat me dat een klucht worden zeker ? Zonder publiek op de twee topdagen ?
Hoezo zonder publiek ?
Binnen wordt een mondmasker gedragen. En dat is het zowat, of ik moet iets gemist hebben.

Laatst gewijzigd door Rudy : 15 november 2021 om 14:27.
Oud 15 november 2021, 14:37   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo zonder publiek ?
Binnen wordt een mondmasker gedragen. En dat is het zowat, of ik moet iets gemist hebben.
Als de fascisten woensdag op hun overlegcomité beslissen dat het niet meer mag, dan zal het publiek geweerd worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 14:38   #90
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoezo zonder publiek ?
Woensdag overlegcomité. Speciaal vervroegd om verstrengingen in te voeren die kunnen ingaan in het weekend.

Ook sportevenementen worden uiteraard geviseerd.

Voor outdooractiviteiten zoals grote sportevenementen adviseert de GEMS het gebruik van het Covid Safe Ticket, gecombineerd met mondmaskerplicht en de afstandsregel.

Het laat zich dus raden dat het voor indooractiviteiten enkel strenger kan zijn.
Oud 15 november 2021, 14:42   #91
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Woensdag overlegcomité. Speciaal vervroegd om verstrengingen in te voeren die kunnen ingaan in het weekend.

Voor outdooractiviteiten zoals grote sportevenementen adviseert de GEMS het gebruik van het Covid Safe Ticket, gecombineerd met mondmaskerplicht en de afstandsregel.

Het laat zich dus raden dat het voor indooractiviteiten enkel strenger kan zijn.
Sluitinguur voor de cafés zal ook wel als eerste terug voorbijkomen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 14:44   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die zesdaagse in het Kuipje begint toch morgen al ?
Oud 15 november 2021, 14:46   #93
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Die zesdaagse in het Kuipje begint toch morgen al ?
Ja, maar de 2 laatste dagen vallen dus logischerwijs in het weekend, wanneer er strengere maatregelen zullen gelden.
Oud 15 november 2021, 22:20   #94
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er hoeft geen aangekondigde dreiging te zijn. Het is preventief. Er zijn in het verleden aanslagen geweest met voertuigen die het publiek inreden. Er lopen genoeg idioten rond.
Ah, dat is gemakkelijk he.
Er is ooit oorlog geweest, laten we tanks en mitrailleurnesten op de hoeken van de huizenblokken zetten.
Gewoon preventief.
Met zulk een redenering praat je nog burgers tegen de muur zetten en mitrailleren als afschrikking tegen snode gedachten, goed.
Oud 15 november 2021, 23:39   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ah, dat is gemakkelijk he.
Er is ooit oorlog geweest, laten we tanks en mitrailleurnesten op de hoeken van de huizenblokken zetten.
Gewoon preventief.
Met zulk een redenering praat je nog burgers tegen de muur zetten en mitrailleren als afschrikking tegen snode gedachten, goed.
Neen.
Je zal maar in het publiek zitten dat wordt platgereden door een terrorist.
Daar zijn precedenten van. Dat weet je toch, of niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be