![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() kijk, ik ben niet voor een boycot, maar die is niet racistisch bedoeld. net zoals dat de boycot tegen cuba niet tegen alle midden-amerikanen gericht is, maar wel tegen het cubaanse beleid. jammer genoeg straffen ze er alle cubanen mee, waarom ik duidelijk tegen een boycot ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ten tweede, en dat heb ik verscheidene keren heraald, terechte kritiek op beide kan, maar ik heb er nog weinigen gezien waar het niet "ingepakt racisme" was. Misschien ben jij de uitzondering, maar onze discussie ging vooral over de vergeten humanitaire crisissen zoals die in de pers werden voorgesteld. Dat daarbij sommige belgische NGO's, zoals Oxfam terecht op de korrel worden genomen, schijnt jou wel erg te storen en dan tracht je de feiten naar je wens te interpreteren om ze schoon te praten. En om terug te komen over de klacht tegen Galand voor racisme, dat is toch normaal dat een onderzoek dat bezig voor dergelijke klacht nog niet op Internet staat want dat zou de rechten van één van de partijen kunnen benadelen (ik moet hieruit wel veronderstellen dat je geen rechten studeert, anders zou je dat wel beseffen) maar dat jij dat weer al eens gaat betwisten, terwijl ik al verscheidene getuigen ivm die klacht persoonlijk ken,...dat is nu echt eens paranoia! Ik stelde je voor om het nummer van de klacht te bezorgen dat het beste bewijs is en dan vindt je weer een smoesje uit.... Grow up!
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat er meer conflicten zijn dan Israël en Irak dat is een feit en de meeste mensen weten er ook van.
Maar ik stel diegene die zo voor ontwikkelings hulp zijn de volgende vragen: 1)Wat voor zin heeft het om hulp te sturen in de vorm van allerlei materiaal,voedsel,medicijnen, geld en of manschappen als er een totale chaos en corruptie heerst in die landen.Afrika zit in een tijd die wij de middeleeuwen noemen, alleen vechten zij met moderne wapens. Nergens anders in de wereld is de corruptie zo hoog en is de chaos groter. Dit heeft weinig nut om hier iets naar toe te sturen op dit moment. 2)stel je eens een democratisch afrikaans continent voor?Wat voor een effect zou dit hebben op onze economie als al die mensen daar een vaste goede job willen en in het begin zouden ze niet zoveel kosten deze arbeiders met het gevolg dat hier de werkloosheid zo groot word en europa in economisch verval geraakt en de welvaart verschuift naar afrika,azië.Denk je dat zij dan na eeuwen uitbuiting door kolonisatie,slavernij en zo meer zullen klaar staan om hier de mensen eten te komen geven. 3) en ten laatste wat voor een effect zou dit op het milieu hebben als miljoenen afrikanen voldoende eten en drinken zouden hebben en zich veilig zouden voelen.Hoeveel zou dan de bevolkingsgroei daar niet stijgen met het gevolg dat ook al deze mensen moeten kunnen drinken en eten hebben en een woning willen hebben.En als je dan weet dat in vele afrikaanse landen er nu al een groot tekort aan drinkwater is en vruchtbare grond en dat er jaarlijkse duizenden hectare vruchtbare grond woestijn word,oerwoud word gekapt(met als gevolg nog grotere opwarming aarde en dus nog meer oprukking van de woestijnen.)en hoeveel diersoorten er jaarlijks het loodje moeten leggen omdat mensen hun leefgebieden in palmen alsook hun voedsel en water?? Het is spijtig om te zeggen maar de realiteit is dat de aarde geen wereldvrede mag kennen.indien er wereldvrede zou zijn en iedereen zo zou leven als wij hier dan zou de aarde in minder dan 7 dagen volledig uitgeput zijn.Is het dit wat je wilt??? In plaats van miljarden geld naar ontwikkelings hulp te sturen zouden we beter massaal het ruimteonderzoek steunen met dat geld want hoe je het ook draait of keert daar ligt onze toekomst.De kolonisatie van andere planeten is de enige oplossing om ooit iedere mens hetzelfde als wij te geven. De aarde is beperkt en te klein geworden voor ons. De aarde is onze wieg word het niet tijd dat we hieruit kruipen en proberen te gaan stappen en dan lopen? En het is jammer voor de miljoenen afrikanen en andere mensen die nog zullen sterven maar op lange termijn en voor de voortleving van onze soort zullen we offers moeten brengen en dus resoluut voor het ruimteonderzoek kiezen.Jammer dat we het nog niet beseffen en dat we maar blijven rondwoelen op deze planeet. 2 uitvindingen scheiden ons van ruimtekolonisatie. -Een nieuwe sterkere en betere energie bron -en de bouw van ruimteschepen waarin de mens een lange tijd in kan leven/of een manier vinden om sneller dan het licht te reizen maar dit laatste zal waarschijnlijk nooit gaan.Miisschien is er wel nog een andere manier om snel door de ruimte te reizen zoals wormgaten of iets dergelijkse of tijd/ruimte poorten zoals je soms in SF films tegenkomt wie weet? maar als we dit kunnen bewerkstelligen dan kunnen we de ruimte in en kunnen we deze planeet ontlasten en kunnen we bijvoorbeeld zoeken naar planeten waar we allemaal graan op kweken en planete nwaar alleen water is dat er daar vissen worden gekweekt en zo meer.kortom mogelijkheden genoeg. En als je weet dat er voor elke zandkorrel in de sahara er bijna een sterrenstelsel is dan weet je dat de kans om nog leefbare planeten te vinden groot is. Alleen de afstand is nog te groot maar daarom dat we moeten leren lopen in de ruimt figuurlij kgezien dan toch maar nogmaals het is spijtig dat we nu machteloos moeten toezien hoe vele landen door oorlog,corruptie en hongersnood en chaos miljoenen mensen sterven.Maar wereldvrede zou de aarde kapot maken en onze ondergang betekenen nu op dit moment!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
ik kan ook gerust om met kritiek op oxfam (ik heb er namelijk niks mee te maken, behalve dat ik er soms iets ga kopen), maar hij moet wel terecht zijn. als iemand zegt dat ze zich niet met de belgische politiek moeten moeien, dan heb ik daar begrip voor. als iemand zegt ze een meer open boekhouding moeten voeren, dan heb ik daar begrip voor. maar wat zei jij? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in belgie kan men alleen maar afgeven op de autochtoon of op de jood (geen racisme) geeft men af op de moslim is het wel racisme dat vind ik altijd zo raar??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
maar afgeven op DE jood, DE autochtoon of DE moslim is fout. snap je dat verschil? |
|
![]() |
![]() |