Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 09:35   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een citaatje uit de kommentaar van de hoofdredakteur van de Standaard on line van vandaag.
Het past hier in deze draad, omdat ook gesproken wordt over kinderen die slachtoffer zijn in het verkeer.
En ik kopieer die tekst hier graag, met volgende bedenking: in een intelligente tekst in één adem vernoemd: terroristen, kinderverkrachters en -moordenaars en verkeerszondaars.
En wat een juist besluit: een kollektieve mislukking van onze samenleving.

"... Kinderen zijn inderdaad onaantastbaar en, ook voor de ongelovigen onder ons, heilig. Daarom vervullen de vreselijke daden van Marc Dutroux of Michel Fourniret, om twee namen te noemen die het voorbije jaar hebben getekend, ons met zoveel afgrijzen. Daarom konden we nauwelijks de beelden bevatten van de moordende gijzelingsactie in Beslan waarbij zoveel honderden kinderen om het leven kwamen. Daarom is elk kind dat op onze wegen het leven laat - en ook dit jaar zijn weer vele tientallen jonge mensen gestorven - een collectieve mislukking van onze samenleving ..."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 09:40   #82
Calle
Parlementslid

Standaard

Sorry dat ik het moet zeggen, maar een kind is voor mij niet belangrijker als een ander slachtoffer op de weg.

En het feit dat kinderen ook geen gevaar zien helpt ook niet.

Dringend terug wat meer lessen op school.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 09:50   #83
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Sorry dat ik het moet zeggen, maar een kind is voor mij niet belangrijker als een ander slachtoffer op de weg.

En het feit dat kinderen ook geen gevaar zien helpt ook niet.

Dringend terug wat meer lessen op school.

U bent waarschijnlijk nooit kind geweest......
Wat men niet kent, daarover kan men niet spreken !
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 10:02   #84
Calle
Parlementslid

Standaard

Elk slachtoffer is voor mij even belangrijk.

Laatst gewijzigd door Calle : 24 december 2004 om 10:02.
Oud 24 december 2004, 10:06   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Elk slachtoffer is voor mij even belangrijk.
Ook elk mens ongeacht ras, rang of geslacht ?
Oud 24 december 2004, 10:13   #86
Calle
Parlementslid

Standaard

Zeg,

Wat denk jij wel ? Dat op dit forum enkel racisten zitten ?

En ja dus
Oud 24 december 2004, 10:17   #87
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En trouwens, die fietsers die door het rood licht rijden mogen van mij dan evenveel betalen als een automobilist, zelfde inbreuk, zelfde straf.
Als die fietser die door het rood rijdt een andere fietser aanrijdt daardoor, is dat dan ook hetzelfde als dat een auto zou geweest zijn?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 10:17   #88
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg,

Wat denk jij wel ? Dat op dit forum enkel racisten zitten ?

En ja dus
Neen, hardrijders en hartrijders.......
Oud 24 december 2004, 10:20   #89
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc
Ik kreeg overlaatst een boete voor telefoneren in de auto, alhoewel ik met een automaat rijdt, is dit dan geen verzachtende reden???

Je mag toch ook roken als je rijdt, wat is het verschil??

En kom niet af met dat je er met je verstand niet bij bent, want dat kunnen zei niet weten, en ps ook zonder tlefoon kan je wegdromen hoor...
Ook een goeike. Een vraag stellen en dan van het antwoord al zeggen dat het geen antwoord is

Maar het gaat hem niet over wegdromen, wel over het concentreren op iets anders dan rijden. En serieus concentreren. Heeft niets te maken met het stuur vasthouden met slechts 1 hand.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 24 december 2004, 10:21   #90
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Neen, hardrijders en hartrijders.......
Ik zeg het nogmaals, ik ben geen hardrijder, maar ik erger mij dood aan hoe de politiekers tegenwoordig denken dat de snelheid verminderen de oplossing is.

Nee, er moet iets gedaan worden aan de infrastructuur, maar dat kost alleen maar geld, terwijl boetes natuurlijk flink wat opbrengen.
Oud 24 december 2004, 10:24   #91
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Op een dag is het achterlicht van je fiets ongemerkt stuk en dan krijg je een fikse boete van 150 neuro.
Het zal je leren!
Hoewel, je zal er nog blij mee zijn waarschijnlijk...
Als uw achterlicht stuk is, maar uw voorlicht werkt en ge hebt tenminste de moeite gedaan om het aan te steken, komt ge er over het algemeen met een waarschuwing vanaf zelle. Jongens, de verkeerspolitie is de inquisitie niet eh...

Laatst gewijzigd door nou nou : 24 december 2004 om 10:24.
Oud 24 december 2004, 10:26   #92
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik wil daar allemaal wel eens cijfers over zien voor men durft te beweren dat het aantal doden verminderen door die flitsautomaten,...

Want wat is ons gedrag nu :

Daar staat nen paal, hup in de remmen, en daarna als ge de sleuven in het wegdek gepaseert zijn, hup 't kot terug vol open, en uw ogen onmiddelijk op de middenberm en pechstrook, af en toe uwe spiegel checkend of er geen Volvo in uw gat hangt met een klein bakske neffen zijne spiegel, ...
Waarom remmen?

Oud 24 december 2004, 10:27   #93
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik vind al lang dat men zich eens wat meer met rijgedragcontroles moet bezighouden ipv. het altijd enkel zuiver bij snelheidscontroles te houden. 5 km aan een stuk tegen honderd per uur op de snelweg maar nooit richtingaanwijzers gebruiken => op den boek. Al GSM'end zwalpen over de weg => boterham minder op het einde van de maand. Minder dan 70 op de snelweg => weekje geen rijbewijs. ....
Absoluut mee eens. Amai nog nie. De gatplakkers ook niet vergeten.

Laatst gewijzigd door nou nou : 24 december 2004 om 10:28.
Oud 24 december 2004, 10:55   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Als die fietser die door het rood rijdt een andere fietser aanrijdt daardoor, is dat dan ook hetzelfde als dat een auto zou geweest zijn?
Ik treed je bij, nou nou.

Honderden malen is het al gezegd, doch de snelheidsverblinden blijven Oostindisch doof.

De straf moet in overeenstemming zijn met de verantwoordelijkheid die je verondersteld wordt op te nemen.
Als je in een auto stapt, dan word je verondersteld bewust te zijn dat een kleine fout grote gevolgen kan hebben. Dus moet je voorzichtig, dubbel voorzichtig zijn.

Met een fiets mag je niet door het rode licht rijden, maar als je erdoor rijdt is het risiko iets kleiner dat je iemand dood rijdt, dan als je dit doet met de auto.
Dus mag en moet die boete voor de fietser gerust heel wat minder. Maar boete moet wel blijven. Want ook die fietser moet bijdragen aan het verkeersveilig bewustzijn.

ok?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:02   #95
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc
Hogere pakkans in Wallonie???

Der staan amper een paar camera's!!
Ja ken jij wallonie wel???
Waar ga je die camera's dan wel zetten???
In de haarspelbochten in de ardennen
Of op de barak frituur misschien.

Zal ik U eens wat zeggen, we kunnen van die gasten nog een hele boel leren!!!

Met hun mobiele en op het onverwachts opduikende camera's vooral aan scholen en gevaarlijke kruispunten zijn ze verduiveld efficient.

Ze hebben met door niet naar ons om te kijken en met hun sensibiliseringscampagne enorm succes.

Hun statistieken met dodelijke ongevallen duikeld sneller naar beneden dan de onze.
Maar ja bij ons kunnen de steenrijke gasten gewoon doorvlammen en kinderen platwalsen als ze maar genoeg cash op zak hebben.

Alstublieft meneer de agent hier is 300 Euro laat het wisselgeld maar zitten want ik heb haast.
Wat baten hoge boetes als het probleem zich tussen de twee ogen bevindt.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:06   #96
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Ja ken jij wallonie wel???
Waar ga je die camera's dan wel zetten???
In de haarspelbochten in de ardennen
Of op de barak frituur misschien.

Zal ik U eens wat zeggen, we kunnen van die gasten nog een hele boel leren!!!

Met hun mobiele en op het onverwachts opduikende camera's vooral aan scholen en gevaarlijke kruispunten zijn ze verduiveld efficient.

Ze hebben met door niet naar ons om te kijken en met hun sensibiliseringscampagne enorm succes.

Hun statistieken met dodelijke ongevallen duikeld sneller naar beneden dan de onze.
Maar ja bij ons kunnen de steenrijke gasten gewoon doorvlammen en kinderen platwalsen als ze maar genoeg cash op zak hebben.

Alstublieft meneer de agent hier is 300 Euro laat het wisselgeld maar zitten want ik heb haast.
Wat baten hoge boetes als het probleem zich tussen de twee ogen bevindt.
Dat is dan het mooie gevolg van de 2 laatste ministers van debiliteit, ansjo en landuit.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:58   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Maar wel als een auto hem aanrijdt. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:00   #98
Calle
Parlementslid

Standaard

Hmm, dus ook hogere boetes voor als een truck of een 4x4 (hehe ) door het rood licht rijdt ?
Oud 24 december 2004, 12:04   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, er moet iets gedaan worden aan de infrastructuur, maar dat kost alleen maar geld, terwijl boetes natuurlijk flink wat opbrengen.
En met wat ga je dat betalen ?
Laat degene betalen die zich niet aan de wetten houden zonder de normale weggebbruiker daarvoor hoger te belasten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:06   #100
Calle
Parlementslid

Standaard

Dus zo'n hoge boetes vindt jij normaal ?

Ook het feit dat dat iemand kan ruineren , terwijl de rijkere mensen er eens mee lachen ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be