Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2024, 19:13   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dat is het ergste? De Putin haat moet genuanceerd worden?

Heb ik niets ergers beweerd? De afwezigheid van God. Ik zou dat serieus nemen als christen, zeer serieus.

Maar als ge neerkijkt op mensen en ze "putin-lovers" noemt, impliceert dat u Putin haat. Die labels ondergraven trouwens het debat.

Maar ik wil die discussie liever niet voeren.
Solus Christus

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 19:22.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 19:22   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jan kijkt neer op baptisten en anderen omdat hij zich op de wereld vormt en niet de Bijbel. Zijn relatie met de wereld is hoererij naar God. Hij is met zijn mond christen maar in naam een Babyloniër.
Oh. En u heeft zijn boekhouding gecontroleerd?
Met wie doet hij zaken en wat verdient hij daaraan?
Waarom besteedt hij dan nog tijd aan u?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 19:36   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb ik niets ergers beweerd? De afwezigheid van God. Ik zou dat serieus nemen als christen, zeer serieus.

Maar als ge neerkijkt op mensen en ze "putin-lovers" noemt, impliceert dat u Putin haat. Die labels ondergraven trouwens het debat.

Solus Christus
Als u de discussie niet wenst te voeren, moet u zich bijgevolg ook onthouden van het oordeel. U bent evenwel snel in het oordeel, maar heel traag in de argumentatie en bewijsvoering. Dat zou ik echter heel ernstig nemen, vooral als u toch zo graag de borst nat maakt "de grote christen" in het gezelschap te zijn.

Ik kijk inderdaad neer op een narratief dat erop gericht is om - vanuit puur menselijk oogpunt - aanvaardbaar voor te stellen wat mensen knecht en dat er ook op gericht is om - vanuit christelijk oogpunt - Jezus' spirituele boodschap te instrumentaliseren voor politiek gewin. Wie graag zwaait met banieren met daarop "Solus Christus", moet beseffen dat Jezus in Zijn zaligsprekingen net de zuiveren van hart en de vredestichters verhief. Wie de gewelddaden van Poetin tracht goed te praten, is duidelijk deze boodschap van Christus vergeten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 19:38   #84
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Solus Christus
U start de discussie en wilt niet weersproken worden.
Ik heb u vandaag een link gegeven. Zoek hulp.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 19:41   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In andere discussies heb ik hetzelfde al mogen ervaren. CUFI draait rondjes, herhaalt bij tegenspraak gewoon hetzelfde of haakt uiteindelijk af. 'n Vreemde eend trouwens: een zelfverklaarde christen die evenwel in de rubriek over de oorlog in Oekraïne steevast het Russisch narratief napraat.
Oud 1 juli 2024, 19:50   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jamaar dat zijn wereldse zaken waarvan ik me probeer te lossen.
Als ik op alles moest ingaan, dan had ik geen tijd meer over.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 19:50.
Oud 1 juli 2024, 19:51   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In andere discussies heb ik hetzelfde al mogen ervaren. CUFI draait rondjes, herhaalt bij tegenspraak gewoon hetzelfde of haakt uiteindelijk af. 'n Vreemde eend trouwens: een zelfverklaarde christen die evenwel in de rubriek over de oorlog in Oekraïne steevast het Russisch narratief napraat.
Ik haak inderdaad af bij alles werelds vanaf recent geleden. Er is iets gebeurd nadat ik alleen met God was. En iedereen merkt het op.
Oud 1 juli 2024, 20:01   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haak inderdaad af bij alles werelds vanaf recent geleden. Er is iets gebeurd nadat ik alleen met God was. En iedereen merkt het op.
O ja, daarom bent u heel actief op dit... werelds forum. Het klinkt inderdaad allemaal heel 'geloofwaardig'. Niet dus.
Oud 1 juli 2024, 20:03   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar dat zijn wereldse zaken waarvan ik me probeer te lossen.
Als ik op alles moest ingaan, dan had ik geen tijd meer over.
Het Russisch narratief over de oorlog in Oekraïne is nochtans heel werelds. En toch braakt u het keer op keer uit.
Oud 1 juli 2024, 20:25   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Russisch narratief over de oorlog in Oekraïne is nochtans heel werelds. En toch braakt u het keer op keer uit.
Ik heb het als voorbeeld gebruikt, maar zeker niet als onderwerp en heb uw inhoud daarover niet eens gelezen.
Den Geest komt efkes langs alle kanten binnen.
Oud 1 juli 2024, 20:26   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O ja, daarom bent u heel actief op dit... werelds forum. Het klinkt inderdaad allemaal heel 'geloofwaardig'. Niet dus.
Het is nu pure bekeringsdrang geworden. Echt waar. Er is iets gebeurd. Ik kan het nog niet in woorden leggen. NOG niet.

Want hoewel ik schijt op onze politiek, houd ik wel van mijn land. En meer dan ik dacht. Veel meer dan ik dacht.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 20:27.
Oud 2 juli 2024, 08:56   #92
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De issue is niet dat die operaties bestaan, maar dat ge dat beter onderwijst aan plastische chirurgen en niet andermans kinderen. Het is ziek om de nood te voelen kinderen over geslachtsoperaties te informeren, uiterst ziek. Dat is de issue. Wie gelijk heeft is mijn issue niet,. Ge moet die van mij en mij daar niets in bijleren. Wil je dat toch doen, dan wil je dat opdringen.
Nee, Cufi.

De issue is dat jij mij hier al heel de tijd ligt te beschuldigen van het verspreiden van leugens terwijl daar niets van aan is.

Mijn boodschap is gebaseerd op realiteit. Dat heeft niks met geloof of leugens te maken.

Ik wil best met je discussiëren maar je gaat er tegenwoordig wel heel ver in eh? Kijk naar deze draad: de openingspost bestaat zuiver uit quotes van mij.
Waarom was dat nodig?

En dan blijven rondbazuinen dat ik lieg over operaties die niemand zal ontkennen omdat ze gewoon bestaan. Dat ik ziek ben omdat ik gewoon vertel wat er gebeurd in de wereld. Dat ik mijn geloof wil opdringen omdat ik dingen wil vertellen die daadwerkelijk gebeuren...

Als ik jou was zou ik daar mee stoppen. Ik kan aannemen dat mijn visie niet in jou fanatiek-religieus discours past maar probeer het dan minstens op een volwassenen en intelligente manier te weerleggen.
Mij continu beschuldigen van leugens, mij een zieke geest of zelfs een demon noemen is te kinderachtig voor woorden.
Als je geen argumenten meer hebt, stop er dan gewoon mee.
Oud 2 juli 2024, 09:02   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, Cufi.

De issue is dat jij mij hier al heel de tijd ligt te beschuldigen van het verspreiden van leugens terwijl daar niets van aan is.

Mijn boodschap is gebaseerd op realiteit. Dat heeft niks met geloof of leugens te maken.

Ik wil best met je discussiëren maar je gaat er tegenwoordig wel heel ver in eh? Kijk naar deze draad: de openingspost bestaat zuiver uit quotes van mij.
Waarom was dat nodig?

En dan blijven rondbazuinen dat ik lieg over operaties die niemand zal ontkennen omdat ze gewoon bestaan. Dat ik ziek ben omdat ik gewoon vertel wat er gebeurd in de wereld. Dat ik mijn geloof wil opdringen omdat ik dingen wil vertellen die daadwerkelijk gebeuren...

Als ik jou was zou ik daar mee stoppen. Ik kan aannemen dat mijn visie niet in jou fanatiek-religieus discours past maar probeer het dan minstens op een volwassenen en intelligente manier te weerleggen.
Mij continu beschuldigen van leugens, mij een zieke geest of zelfs een demon noemen is te kinderachtig voor woorden.
Als je geen argumenten meer hebt, stop er dan gewoon mee.
Over welke leugens heeft u het? Want ik ben even niet mee. Ik ben wel hard gegaan afgelopen dagen; maar ik ben tot een synthese gekomen.
Dus leg nu eens rustig uit waarvan ik zogezegd beschuldig?
Hoeveel keer hebt ge uw versie al aangepast? Ge zijt nu over geslachtsoperaties bezig, was dit al tijd zo?
Vindt gij het echt normaal kinderen te willen vertellen over geslachtsoperaties?

En neen ik wil niet gerust verder discussiëren BigF, ik heb echt voldoende op mijn bord en moet gedwongen veel BS eruit filteren.
Oud 2 juli 2024, 09:18   #94
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke leugens heeft u het? Want ik ben even niet mee. Ik ben wel hard gegaan afgelopen dagen; maar ik ben tot een synthese gekomen.
De leugens waar jij mij al dagen in allerlei draden van beschuldigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
De enige die bang zijn, zijn degene die hun leugens aan anderen willen opdringen omdat ze anders hun prietpraat niet verkocht krijgen.
Als ik kinderen wil vertellen dat er iets bestaat als geslachtsoperaties noem jij dat leugens verspreiden.

Moet ik nu echt zelf nog aan jou gaan uitleggen op welke manier jij mij de laatste dagen van leugens beschuldigde??

Ben je er nu echt mee aan't lachen?

Citaat:
Dus leg nu eens rustig uit waarvan ik zogezegd beschuldig?
Dit is te gek voor woorden...
Ik was een "zieke geest", een "demon", ik wou mijn "geloof opdringen" en ga zo maar door en dat ben jij, amper 1 of 2 dagen later gewoon vergeten???

Citaat:
Hoeveel keer hebt ge uw versie al aangepast? Ge zijt nu over geslachtsoperaties bezig, was dit al tijd zo?
Ja, geslachtoperaties waren er altijd onderdeel van. En dat zijn ze nog steeds.
Maar alles wat er verder rondom gender gebeurt mag voor mijn part ook verteld worden.
Jij weet echt niet meer hoe je jezelf in deze shit hebt weten werken eh?
Citaat:
Vindt gij het echt normaal kinderen te willen vertellen over geslachtsoperaties?
Cufi, nee. Dit is echt niet meer dan zuiver getrol.
HIer discussieren we al dagen over.
En nu ga jij mij vragen of ik kinderen wil vertellen over geslachtsoperaties???
Echt?
Jongen, ofwel heb jij de laatste dagen wel heel erg straffe wiet gehad ofwel heb je echt wel hulp nodig.
Dit kan je toch niet menen?

Citaat:
En neen ik wil niet gerust verder discussiëren BigF, ik heb echt voldoende op mijn bord en moet gedwongen veel BS eruit filteren.
Welcome to the club. Ik worstel me ook al dagen door jou schrijfsels hoor.

Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2024 om 09:19.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2024, 09:28   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik heb beweerd dat uw waarheid niet de mijne is en we beter elkaars waarheid niet opdringen.
Het is en blijft ziek dat ge mijn kinderen wilt onderwijzen in geslachtsoperaties en denkt het beter te weten "hoe het zit."
wij hebben aangetoond dat dit kindermishandeling is en wij hebben daarvoor voldoende getuigen laten zien die waarschuwen voor de gevaren van deze eugenetische zotten.

Maar levert gij de uwe maar af aan den Moloch als ge daar uw vertrouwen in wilt vestigen. Maar aangaanden mijn huis en ik, wij zullen den HEERE dienen.
Oud 2 juli 2024, 09:57   #96
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb beweerd dat uw waarheid niet de mijne is en we beter elkaars waarheid niet opdringen.
Het gaat niet over mijn of jou waarheid.

Net als het feit dat 's ochtends de zon opkomt ook niet mijn of jou waarheid is. Dat is gewoon DE waarheid. Niet te ontkennen.

En dat is net hetzelfde met geslachtsoperaties. Die bestaan. Ze worden dagelijks uitgevoerd. Niet te ontkennen.

Dus als ik het bestaan van geslachtsoperaties tegen kinderen wil uitleggen gaat dat niet om "mijn waarheid". Het is gewoon DE waarheid. Die operaties bestaan. Ze zijn niet te ontkennen.

Het blijft mij dus een raadsel waarom jij continu blijft doortoeteren over het feit dat ik kinderen "mijn waarheid" wil opdringen.

Citaat:
Het is en blijft ziek dat ge mijn kinderen wilt onderwijzen in geslachtsoperaties en denkt het beter te weten "hoe het zit."
En hier geldt weer net hetzelfde. Ik beweer niet dat ik beter weet hoe het zit. Ik wil gewoon aan kinderen uitleggen wat er gebeurt. Niet omdat ik de wijsheid over geslachtsoperaties in pacht heb. Nee, gewoon omdat dat soort operaties gebeurt.

Jij blijft maar hameren dat ik "mijn geloof" aan anderen wil opdringen maar je slaat de bal daar op 2 plekken serieus mis.

Ten eerste gaat het niet over "mijn geloof" maar over dingen die gewoon de waarheid zijn (zo'n operaties bestaan).
En ten tweede wil ik niets opdringen. Als je kinderen de waarheid vertelt dring je ze volgens mij nooit iets op.

En toch blijft jij dat maar herhalen. Andere forummers hebben die tactiek ondertussen ook door hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Een andere forummer in deze draad
CUFI draait rondjes, herhaalt bij tegenspraak gewoon hetzelfde
Citaat:
wij hebben aangetoond dat dit kindermishandeling is
Wie is "wij"? Praat ik hier met een persoon of met een organisatie?
En waar hebben 'jullie' dat dan wel aangetoond?
Jullie zijn van mening dat dat kindermishandeling is en dat is jullie goed recht maar aangetoond dat het kindermishandeling is...
Sorry maar dat kan ik me dan weer niet herinneren...

Citaat:
en wij hebben daarvoor voldoende getuigen laten zien die waarschuwen voor de gevaren van deze eugenetische zotten.
En voor elke getuige die jij kan aanhalen die uiteindelijk niet tevreden is of spijt heeft van zijn/haar geslachtsoperatie kan ik er eentje tevoorschijn halen die er wel tevreden over is.
Waarom hebben jou getuigen meer overredingskracht dan degene die het tegenovergestelde over het zelfde onderwerp beweren?

Citaat:
Maar levert gij de uwe maar af aan den Moloch als ge daar uw vertrouwen in wilt vestigen. Maar aangaanden mijn huis en ik, wij zullen den HEERE dienen.
Hou zo'n praat toch gewoon voor jezelf want daar is-ie ook voor bedoeld.
Oud 2 juli 2024, 10:19   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Die weten er al meer van dan gij en ik BigF. Ge moet ze echt niets alles voorschotelen wat er in de wereld circuleert. En zeker jonge kinderen bewaar je best in hun onschuld. Een beetje voorbereiden op sinterklaas en daartussen wat over geslachtsoperaties praten.
Dat ik aan mensen -die mij hulp aanbevelen- moet uitleggen hoe ziek dat is, is FUBAR.
Oud 2 juli 2024, 10:46   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al eerder heb ik gevraagd op basis van welke basis u dan tot de conclusie komt om het niet eens te zijn met Lawson. U gaf eerder te kennen niets te lezen over het Russische oorlog tegen Oekraïne, maar louter voort te gaan op wat Lawson vertelt. Dus, hoe kunt u dan oordelen over wat waar en onwaar is bij hem?

Over de protestanten en de Bijbel gesproken: overal in de protestantse wereld rolt men al vechtend over de grond. Twee protestanten samen, een Kerk. Drie protestanten samen, een schisma. Enzovoort.
Ik zie hem hier flink kronkelen om het toch maar niet meer over zijn goeroe Lawson te moeten hebben...

Vreemd.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2024, 10:49   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zie hem hier flink kronkelen om het toch maar niet meer over zijn goeroe Lawson te moeten hebben...

Vreemd.
De goeroe is Christus. Predikanten hebben mij geholpen, maar nu komt het van ergens anders. Ik heb er nog geen woorden voor.
Oud 2 juli 2024, 10:53   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je een aureool ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be