![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar ik jullie wel bijtreed is dat een overdaad van suiker (net als vet, alcohol, ...) het lichaam zal schaden.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd Raf heeft wel een erg onschuldige visie van canabis, zo onschuldig is het nu ook weer niet zeker niet als je dat dan nog gaat combineren met andere 'onschuldige' middelen zoals alcohol ofzo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt, maar 't neemt niet weg dat suiker veelvuldig gebruikt wordt net omwille van zijn genotsfactor en niet vanwege dat men die dag anders zijn levensnoodzakelijk dosis niet zou halen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kunnen we dan nu zwijgen over suiker ?
wat als we vanaf nu het woordje 'suiker' eenvoudigweg veranderen door 'koffie' ofzo ? bij mijn weten is dat echt niet levensnoodzakelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Cannabis is een product dat op de markt komt via een illegaal circuit dat meestal door de georganiseerde misdaad op de markt wordt gebracht. 2. Cannabis IS schadelijk voor de gezondheid, net als alcohol en tabak trouwens. Wie rolt er trouwens zijn joint niet met een mengeling van tabak en cannabis? 3. Er is geen controle op de inhoud van het zakje 'cannabis' dat je je aanschaft. Voor hetzelfde geld ben je krantenpapier aan het roken, of erger. Mijns inziens kan een legalisering pas als : 1. Er een duidelijke legislatuur bestaat omtrend het gebruik 2. De herkomst ervan kan worden gegarandeerd als legaal. (vb productie door Janssens Pharmaceutica of Pfizer) 3. De gebruiker duidelijk op de hoogte wordt gesteld van de "gevaren" van het gebruik van cannabis.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik hoor dan ook tot de minder verantwoorde soort van cannabisgebruikers ( doe geen moeite, ik zag het net, niettemin ga ik die fou blijven herhalen ) Laatst gewijzigd door praha : 20 januari 2005 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vraag is of je alles maar dan ook alles dat gebruikt kan worden als drug dan moet inventariseren, bestuderen, conclusies trekken en dan een bijhorende bijsluiter moet ontwerpen om op dat flesje, potje, weet ik veel te kleven als ik het lollig zou vinden aan een lijmoplosser te gaan liggen snuiven met de opzettelijke bedoeling in een roes te geraken .... dan vind ik op de verpakking ook geen informatie wat dat betreft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dt de discussie veel verder reikt dan dat...
moet je überhaupt een wet hebben inzake allerhande drugs ( misschien ineens verruimen tot genotsmiddelen ) ? is het niet voldoende wettelijk vast te leggen wat niet kan ( nuchter of onder invloed ) neem nu alcohol.... thuis mag ik me net niet ( anders zou het zelfmoord zijn en da's wettelijk niet toegestaan , dacht ik ) doodzuipen openbaar mag ik zoveel alohol drinken zolang de openbare orde niet verstoord geraakt, ik ga rijden onder invloed , ed |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het heeft toch totaal geen zin om een lijst met drugs op te stellen die niet kunnen en wel kunnen hun bijkomende beperkingen
die lijst gaat altijd de iventiviteit van de drugsgebruikers achterna lopen héél die discussie draait maar over één ding heb je recht op roes ? en zoja welke ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat die wetgeving betreft zou je inderdaad op de moraal van de mensen moeten kunnen beroepen om hun consumptie binnen de perken te houden, maar daar gaat het net mis. Daarom moet een mens ook wettelijk tegen zichzelf kunnen worden beschermd, omdat hij zelf niet altijd die discipline heeft.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
extrapoleerbaarnaar diverse andere gebieden ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |