Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2005, 21:12   #81
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Inderdaad, maar geen brugpensioen.
Waarom geen brugpensioen? Brugpensioen is niet meer dan een werkloosheidsvergoedign aangevuld met een aanvullende vergoeding van de werkgever. Ik denk eerder zo: Als een werkgever geen brugpensioen wil toestaan, moet hij maar geen oudere werknemers zonder boe of ba op straat zetten!
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 21:13   #82
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
volgens mij zouden we de gelden voor ontwikkelingshulp moeten gebruiken om er vakbonden in de derde wereld mee te ondersteune
zo kunnen ze daar een grotere solidariteit bedingen = een hogere gemiddelde levenskwaliteit = hogere lasten.
altijd maar dat geleuter over lasten verlaging Pfff
Ik vind dit echt geen slecht idee!
Oud 20 februari 2005, 21:15   #83
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat tijdskredieten en dergelijke betreft geef ik u gelijk.
Maar waarom ontslagen werknemers van 50 jaar of ouder geen recht zouden hebben op werkloosheidsvergoeding is mij totaal onduidelijk.
Iemand van boven de vijftig zal niet zo vlug werk vinden en dat is echt niet hun schuld.
Indien je in het stelsel van tijdkrediet ongeveer evenveel ontvangt als in een voltijdse job, wil gewoon zeggen dat je (bruto)loon verdomd laag lag. Misschien moeten we dan maar de laagste lonen verhogen ipv tijdkrediet af te schaffen!
Oud 20 februari 2005, 21:25   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Indien je in het stelsel van tijdkrediet ongeveer evenveel ontvangt als in een voltijdse job, wil gewoon zeggen dat je (bruto)loon verdomd laag lag. Misschien moeten we dan maar de laagste lonen verhogen ipv tijdkrediet af te schaffen!
De laagste lonen optrekken zou zeker moeten gebeuren.
Tijdskredieten zie ik meer als een voorschot op iets dat er misschien nooit komt.
School lopen tot 25, daarna wat tijdskrediet nemen tot aan het brugpensioen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:08   #85
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
zou U eens iets uitgebreider kunnen beschrijven op welke punten ik afwijk van de realiteit, mon cher?

of, om het U wat gemakkelijker te maken:
-is volgens jou de fiscale dan wel de sociale fraude het grootst?
-zal een verstrenging van de criteria wel of niet ook de werkwilligen treffen?
-zijn er meer/minder/inderdaad 480.000 werklozen?
-zijn er in de database van de VDAB meer/minder/inderdaad 50.000 voltijdse vacatures?
-zal een groter uitsluiting van werklozen niet een extra druk op de jobzekerheid van de werkenden met zich meebrengen? Zal dit leiden tot een verslechtering of een verbetering van de lonen, de werkomstandigheden?

kortom, wees eens wat explicieter.

*nieuwsflash, daarnet op de website van de vdab geweest (www.vdab.be), er zijn momenteel 45.351 jobs in de databank.
...en toen werd Chipie stil
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 04:21   #86
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
...en toen werd Chipie stil
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2005 om 04:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 03:40   #87

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Woooooo ! Amai, wat een argument. Ben jij zelfstandige? Werk jij de ganse dag lang én heb je na een dag van 12 uur werken nog eens een huishouden te doen? Neen he?

We kunnen allemaal onze situaties uitspelen hoor! Iedereen moet zijn steentje bijdragen, zo simpel is het. Die vrouw kan best deeltijds gaan werken, dat zou een ideaal evenwicht zijn tussen tijd voor haar kind, én bijdragen aan de maatschappij waarin ze leeft. Weet je wat? Als haar kind 16 is, en in volle pubertijd, heeft het misschien ook zijn mama nog nodig? Wie weet kan ze wel tot hij 18 is thuisblijven? Waar ligt de grens?? Deze vrouw blijft thuis omdat ze haar dna beter voelt, er is géén enkele objectieve reden waarom die vrouw niet deeltijds zou kunnen gaan werken.
als je deeltijds gaat werken dan doe je jezelf financieel de das om
ze maken dat oninteressant
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 23 februari 2005, 03:43   #88

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik vind dat sociale zekerheid enkel mag blijven bestaan voor vlamingen wier vlaamse roots minstens 4 generaties teruggaat.

dus niet voor 'nieuwe belgen' of vreemdelingen uit oostblok of rusland.
mijn grootvader was ne joodse pool
als ge doet wat gij zegt dan komt niemand nog in aanmerking voor sociale zekerheid
belachelijk gewoon
Oud 23 februari 2005, 03:46   #89

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Juist!
een beetje last van racisme
uwe preek van daarvoor was een beetje dubbel vindt je niet

doppers moeten uwe was komen doen

en de anderen mogen niet op de doppers afgeven

de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Oud 23 februari 2005, 04:04   #90

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Die kiezen daarvoor, die moeten ni betaald worden .
de vrouwtjes in de natuur die kiezen ervoor om bij het nest te blijven
ze profiteren van de mannetjes die eten gaan zoeken
eigenlijk zouden de mannetjes ze beter gewoon laten kreperen
tesamen met hun jongen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2005 om 04:05.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be