Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2005, 00:08   #81
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Ik weet het Praha, het was een "foert" post. Ik ga geen pogingen meer doen om ze te overtuigen. Dat ze maar lekker naar tv kijken en geschokt zijn wanneer de volgende terroristische aanval komt.
Ben jij dan niet geschokt door een terroristische aanval? Weet jij van tevoren wanneer er een terroristische aanval zal gebeuren? Of kan het jou niets schelen?

Waarom doe je "foert" posts? Probeer eens een argument. Dat zal iedereen met aandacht lezen.

(Kijk jij nooit lekker naar TV?)
Oud 17 februari 2005, 00:13   #82
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Soms lees ik ze, maar ze overtuigen niet. En Exodus heeft het mis wanneer hij zegt dat Bush de bron is die wij geloven. Dat heb ik hier niemand zien zeggen.
Firestone, mag ik je wat vragen ?
een eerbaar voorstel ditmaal ....

welke bron(nen) 'geloof' jij ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 00:13   #83
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
@nadine

hier se ons nadine....
btw ondertussen al door dat je het bestaan van de aardrotatie niet met een gyroscoop kunt bewijzen ?
blijkbaar versta je zelfs al Foucault niet
Wat zal ik me met rest moemaken.
Misschien dat dit je kan helpen ingeval je op dat niveau gebleven bent
http://turnbull.mcs.st-and.ac.uk/~hi...tosthenes.html
Eratosthenes of Cyrene
Born: 276 BC in Cyrene, North Africa (now Shahhat, Libya)
Died: 194 BC in Alexandria, Egypt

Eratosthenes made a surprisingly accurate measurement of the circumference of the Earth.

Wat die maanverduistering aangaat zou je misschien best een cursus over bolcoordinaten en wat sferische sterrenkunde te studeren.
http://vsa.intouch.nl/vs01006.htm
Je kunt het al voor 8 euro krijgen
http://aivwww.ugent.be/Studentenadmi...0050/INDEX.HTM
Misschien kun je het da zelf vinden gebaseerd op Foucauilt en Aristoteles model (Ptolemeus heb je echt niet nodig
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/a...eles_model.htm

En indien je echt eens diep zoudt kunnen nadenken dan zou je misschien wel eens per toeval kunnen begrijpen waar ik naar hint . Maar niets belet je ook eens een belletje te geven naar Ukkel Misschieen gaat dat veel veel sneller
Oud 17 februari 2005, 00:15   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Kijk jij nooit lekker naar TV?)
waarom zou ik , bij mijn weten staat die er nog steeds ... te staan
zelfs al moets ie morgen weg zijn dan duurt het nog een eeuwigheid voor ik dat ding mis
Oud 17 februari 2005, 00:16   #85
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms lees ik ze, maar ze overtuigen niet. En Exodus heeft het mis wanneer hij zegt dat Bush de bron is die wij geloven. Dat heb ik hier niemand zien zeggen.
Bush staat symbool voor de bronnen die jullie geloven.
Oud 17 februari 2005, 00:20   #86
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
blijkbaar versta je zelfs al Foucault niet
Wat zal ik me met rest moemaken.
Misschien dat dit je kan helpen ingeval je op dat niveau gebleven bent
http://turnbull.mcs.st-and.ac.uk/~hi...tosthenes.html
Eratosthenes of Cyrene
Born: 276 BC in Cyrene, North Africa (now Shahhat, Libya)
Died: 194 BC in Alexandria, Egypt

Eratosthenes made a surprisingly accurate measurement of the circumference of the Earth.

Wat die maanverduistering aangaat zou je misschien best een cursus over bolcoordinaten en wat sferische sterrenkunde te studeren.
http://vsa.intouch.nl/vs01006.htm
Je kunt het al voor 8 euro krijgen
http://aivwww.ugent.be/Studentenadmi...0050/INDEX.HTM
Misschien kun je het da zelf vinden gebaseerd op Foucauilt en Aristoteles model (Ptolemeus heb je echt niet nodig
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/a...eles_model.htm

En indien je echt eens diep zoudt kunnen nadenken dan zou je misschien wel eens per toeval kunnen begrijpen waar ik naar hint . Maar niets belet je ook eens een belletje te geven naar Ukkel Misschieen gaat dat veel veel sneller
lol je begrijpt er nog steeds de ballen van, he nadine

linkjes geven kan jij als de beste, tenminste als we je ruim de tijd daarvoor laten, al begrijp je er geen zak van zoveel is duidelijk

ik zou nu graag weten hoe je zelfs met behulp van al deze voorkennis mij gaat overtuigen van beide feiten en dit nog steeds uit die isoleercel
meer hoef ik niet
Oud 17 februari 2005, 00:23   #87
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
lol je begrijpt er nog steeds de ballen van, he nadine

linkjes geven kan jij als de beste, tenminste als we je ruim de tijd daarvoor laten, al begrijp je er geen zak van zoveel is duidelijk

ik zou nu graag weten hoe je zelfs met behulp van al deze voorkennis mij gaat overtuigen van beide feiten en dit nog steeds uit die isoleercel
meer hoef ik niet
Geef een belletje naar de sterrewacht in Ukkel morgen en dan zul je zien wie er geen ballen van begrijpt!
Oud 17 februari 2005, 00:30   #88
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Firestone, mag ik je wat vragen ?
een eerbaar voorstel ditmaal ....

welke bron(nen) 'geloof' jij ?
Praha, het gaat mij niet zozeer om de bron.
Neem nu de laatste link van Exodus.
Ik ben effectief gaan kijken. Wat vind ik daar terug? Een aantal verhalen die al vaak (zelfs op dit forum) voor klinklare onzin werden afgedaan.
Dan vertrouw ik zo'n bron niet.

Neem het verhaal van de dansende Palestijnen van 2004Gun. Ik herinner mij dat verhaal, de bewering dat de beelden fake waren. En ik herinner mij ook dat het vlug duidelijk werd dat de beelden toch echt waren. Als ik dan op een site nu nog zo'n bewering zie staan, dan 'geloof' ik zo'n site niet meer.

Het lijkt dat de conspiracy-sites een bewering nooit loslaten, ook al is ze overduidelijk fout.

Vergelijk dat met de mainstream kwaliteitsmedia. Zij maken ook fouten, maar dan worden die verbeterd en de leugens worden niet volgehouden.

De NYT heeft bijvoorbeeld voor de oorlog in Irak te kritiekloos de beweringen van de regering aanvaard over WMD. Maar ze hebben zich bij hun lezers daarna ook publieklijk verontschuldigd en alles rechtgezet.

Wie 'geloof' ik dus? Bronnen die in het verleden hebben getoond dat ze op een kritische wijze met informatie omgaan. Dat is nog wat anders (en ik denk dat de believers zich hierin grondig vergissen) dan zeggen dat ik altijd alles geloof wat elke mainstream-kwaliteitsmedia vertelt. Ik probeer kritisch te zijn, maar ik zie niet in alles grote samenzweringen. Kleine samenzweringen zijn al moeilijk genoeg om vol te houden en worden meestal vlug ontmaskerd.
Oud 17 februari 2005, 00:33   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef een belletje naar de sterrewacht in Ukkel morgen en dan zul je zien wie er geen ballen van begrijpt!
misschien stuur ik ze wel dit nadine
ze zullen lachen ....

Citaat:
Even helpen, want dat heb je wel nodig: als je de maan kunt zien dan zie je de hemel ook... dan kun je het Aristotelesmodel opstellen.... en omdat je door Foucault bewezen hebt dat de aarde draait weet je dat het over zijn schaduw gaat. Meer heb ik niet nodig . Indien ik er natuurlijk Kepler even bijhaal dn ben ik er natuurlijk ook, maar dat duurt wat langer.
eureka ! Q.E.D. zou dorus zeggen

subliem staaltje van deductie !?

heehaw

Kepler in zijn isoleercel zal het even bewijzen se

ach mens ... eigelijk gewoon zielig
Oud 17 februari 2005, 00:36   #90
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
misschien stuur ik ze wel dit nadine
ze zullen lachen ....

eureka ! Q.E.D. zou dorus zeggen

subliem staaltje van deductie !?

heehaw

Kepler in zijn isoleercel zal het even bewijzen se

ach mens ... eigelijk gewoon zielig
Zenden, doen ventje.... als je het wel durft, want je zou eens jezelf erg belachelijk kunnen maken....
Oud 17 februari 2005, 00:37   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

@Firestone....

jep, ik begrijp je wel
mainstream ... zelfbekritiserend etc..

je zou er inderdaad haast in geloven

maar dat neemt niet weg dat het dan toch +- gelijk staat met geloven in (de)Bush(administration) ... als je even zijn tijdelijke leugentjes omwille van bestwil even opzij legt

Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2005 om 00:37.
Oud 17 februari 2005, 00:39   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zenden, doen ventje.... als je het wel durft, want je zou eens jezelf erg belachelijk kunnen maken....
ja daar ben ik het volledig met je eens nadine
als ik die afleiding van jou stuur als bewijs dat de aarde rond is en draait rond haar as maak ik me compleet belachelijk
dat kan niet anders
Oud 17 februari 2005, 00:44   #93
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Firestone....

jep, ik begrijp je wel
mainstream ... zelfbekritiserend etc..

je zou er inderdaad haast in geloven

maar dat neemt niet weg dat het dan toch +- gelijk staat met geloven in (de)Bush(administration) ... als je even zijn tijdelijke leugentjes omwille van bestwil even opzij legt
Ik was niet helemaal duidelijk, Praha (het is al laat, hé).
Ik gaf aan wat ik van media verwachtte, en had het dan inderdaad over mainstream-kwaliteitsmedia. Maar de criteria die ik gaf kunnen evengoed van toepassing zijn op een alternatieve kwalitatief goede bron.
Als Exodus elementen aanbrengt van een alternatieve bron die degelijke methoden toepast zal ik dat even kritisch lezen als een artikel uit DS.
Oud 17 februari 2005, 00:45   #94
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vergelijk dat met de mainstream kwaliteitsmedia. Zij maken ook fouten, maar dan worden die verbeterd en de leugens worden niet volgehouden.

De NYT heeft bijvoorbeeld voor de oorlog in Irak te kritiekloos de beweringen van de regering aanvaard over WMD. Maar ze hebben zich bij hun lezers daarna ook publieklijk verontschuldigd en alles rechtgezet.

Wie 'geloof' ik dus? Bronnen die in het verleden hebben getoond dat ze op een kritische wijze met informatie omgaan
Nu spreek je jezelf tegen. Het volstaat dus om kritiekloos iets over te nemen, en je daarna gewoon te verontschuldigen als het blijkt dat het pure leugens waren, en dan heb je aangetoont dat je kritisch bent. Tsss.

DAT is pas echte junk.

Laatst gewijzigd door exodus : 17 februari 2005 om 00:46.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 00:48   #95
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ja daar ben ik het volledig met je eens nadine
als ik die afleiding van jou stuur als bewijs dat de aarde rond is en draait rond haar as maak ik me compleet belachelijk
dat kan niet anders
je antwoord was weer eens te verwachten, want je hebt gewoon de guts niet dat je later zou moeten toegeven dat je ongelijk had. Al zo snel afdruipen
Oud 17 februari 2005, 00:49   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was niet helemaal duidelijk, Praha (het is al laat, hé).
Ik gaf aan wat ik van media verwachtte, en had het dan inderdaad over mainstream-kwaliteitsmedia. Maar de criteria die ik gaf kunnen evengoed van toepassing zijn op een alternatieve kwalitatief goede bron.
Als Exodus elementen aanbrengt van een alternatieve bron die degelijke methoden toepast zal ik dat even kritisch lezen als een artikel uit DS.
euhmzz .. nog even prober he Firestone.. het is inderdaad al laat

en ik begrijp dat je al die verhaaltjes spuwzat bent, ik heb net hetzelfde gevoel erbij
zeker als ze dan nog op de proppen komen met 10 varianten etc
al is dat op zich niet zo erg daar het inderdaad niet weten en een 'haalbaar' ???
alternatief trachten naar voor te brengen

maar wat bedoel je met degelijke methoden ?
is dat zoiets als zelfkritiek ? aantoonbare gegevens ? toegeven dat ze een flater begaan hebben en rechtzetten ?
Oud 17 februari 2005, 00:56   #97
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je antwoord was weer eens te verwachten, want je hebt gewoon de guts niet dat je later zou moeten toegeven dat je ongelijk had. Al zo snel afdruipen
dus jij stelt nu voor dat ik maar het lef zou moeten opbrengen dat op te sturen totaal in valse verwachting dat het teruggefloten zou worden...
om vervolgens onverwacht vast te stellen dat men het briljant zou vinden en dan moet ik jou dus gelijk geven en komen feliciteren ?

vrij omslachtig he...

veel eenvoudiger lijkt het me dat je me even uitlegd hoe je me nu precies aan de hand van de slingerproef van foucault gaat bewijzen dat de aarde draait als ge nog niet eens weet dat de aarde rond is
Oud 17 februari 2005, 00:57   #98
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

of misschien toch de wetten van Kepler ? Newton ? Copernicus ... allee ik zeg zo maar wat he
Oud 17 februari 2005, 00:58   #99
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euhmzz .. nog even prober he Firestone.. het is inderdaad al laat

en ik begrijp dat je al die verhaaltjes spuwzat bent, ik heb net hetzelfde gevoel erbij
zeker als ze dan nog op de proppen komen met 10 varianten etc
al is dat op zich niet zo erg daar het inderdaad niet weten en een 'haalbaar' ???
alternatief trachten naar voor te brengen

maar wat bedoel je met degelijke methoden ?
is dat zoiets als zelfkritiek ? aantoonbare gegevens ? toegeven dat ze een flater begaan hebben en rechtzetten ?
Ach Praha, wat voor oefeningen geef jij mij om één uur !
Degelijke methoden?
Dat zijn (voor de vuist weg):
  • zelfkritiek
  • betrouwbaar zijn (=berichten publiceren die meestal de tand des tijds weerstaan)
  • bronnen weergeven
  • bronnen correct citeren (zonder weglaattrukjes)
  • indien mogelijk berichten double-checken
  • geen hetzes voeren (voor mij vaak een veeg teken)
  • proberen een probleem niet alléén vanuit één kant te benaderen
Er zijn zeker nog andere criteria. Geen enkele krant zal altijd aan alle denkbare criteria voldoen.
Maar er is zoiets als een 'track-record'. Iets wat Exodus niet begrijpt. Mocht de NYT voortdurend valse berichten publiceren en zich daarvoor excuseren, dan blijft dat voor mij geen geloofwaardige bron. Nogal evident, dacht ik.

De conspiracy-sites voldoen aan geen enkele van deze criteria.

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 februari 2005 om 01:00.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 01:00   #100
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

of neen ik weet het weer ... de gyroscoop daar kan je aldus jou véél meer mee bewijzen

ik heb zo toevallig zo'n dingetje hier op m'n bureau staan nadine
licht jij even toe ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be