Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren?
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken 16 29,09%
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen 39 70,91%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 1 april 2005, 13:17   #81
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Charles Michel:
Of de bevolking op dezelfde golflengte zit, betwijfel ik. Een bijkomend probleem is het uiteenvallen van de Volksunie. De VU'ers zitten nu in ongeveer alle partijen. De N-VA heeft op haar eentje meer invloed dan de hele VU vroeger.

- Waarom bent u zo fel van leer getrokken tegen de N-VA-actie aan de scheepslift van Strépy-Thieu?

Die actie van N-VA-voorzitter Bart De Wever was onaanvaardbaar. Ik vraag me af hoe een respectabele partij als CD&V met zo'n partij onder een dak kan leven. In een democratie kun je van mening verschillen en transfers zijn voor ons geen taboe. Natuurlijk moeten we daarover kunnen debatteren, maar niet op die manier. Zo'n actie is ondemocratisch. Als de N-VA dat soort acties herhaalt, zie ik niet wat het verschil is tussen Vlaams Belang en N-VA.
Oud 1 april 2005, 15:56   #82
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
haha, alsof zo'n argumentatie indruk maakt.
ge moogt hier nog 100 beleidsdaden opsommen, nog zult ge horen dat hij het enkel voor de postjes doet (en zeggen dat hij een goed draaiend advocatenkantoor had waarmee hij meer verdiende dan als parlementair)
Ach ja, lievendr, ik ben het zelfs gewoon geweest toen Koen Vermant nog bij de N-VA zat. Alleen was de meerderheid binnen de partij niet voor samenwerking met het blok (dit kadert in de periode toen het Blok had aangeboden de N-VA op te slorpen in een grote Vlaamse partij waarbij men -jawel- postjes kreeg aangeboden) en toen ik hem nog eens daarop wees, heeft hij mij nog verweten voor achterlijke mossel of zoiets. Bon, grappig was wel dat hij héél kort daarna al opdook bij het toenmalige Vlaams Blok, wat erop wijst dat zijn overstap allang in de maak was en gewoon leden wou ronselen. Tot zover de geloofwaardigheid van die persoon.

En die argumentatie: dat de Belangers maar vragen stellen over het domein van Bourgeois, die overigens zich niet in B-H-V nu kan mengen door zijn ministerschap op 5 domeinen. Anders zou men wel eens zeggen dat hij daar niet mee bezig zou zijn, weet u wel?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 1 april 2005, 16:51   #83
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
En die argumentatie: dat de Belangers maar vragen stellen over het domein van Bourgeois, die overigens zich niet in B-H-V nu kan mengen door zijn ministerschap op 5 domeinen. Anders zou men wel eens zeggen dat hij daar niet mee bezig zou zijn, weet u wel?
Inderdaad. Om het met een citaat te zeggen: "we zijn goed bezig, ook al zeggen ze van niet."
Flandriar is offline  
Oud 1 april 2005, 19:55   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neemt Bourgeois zelfs geen deel aan de 'interministeriële conferentie' over BHV?
Oud 1 april 2005, 22:36   #85
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, lievendr, ik ben het zelfs gewoon geweest toen Koen Vermant nog bij de N-VA zat. Alleen was de meerderheid binnen de partij niet voor samenwerking met het blok (dit kadert in de periode toen het Blok had aangeboden de N-VA op te slorpen in een grote Vlaamse partij waarbij men -jawel- postjes kreeg aangeboden) en toen ik hem nog eens daarop wees, heeft hij mij nog verweten voor achterlijke mossel of zoiets. Bon, grappig was wel dat hij héél kort daarna al opdook bij het toenmalige Vlaams Blok, wat erop wijst dat zijn overstap allang in de maak was en gewoon leden wou ronselen. Tot zover de geloofwaardigheid van die persoon.

Dat ik een paar maal over de schreef ben gegaan op het forum van Ronduit! dat wil ik gerust erkennen. Daar heb ik allerminst problemen mee. Waar ik wel last van heb, zijn de leugens die u hier ten toon spreidt. Ik ben pas na de bekendmaking van het kartel met CD&V naar het Vlaams Blok overgestapt. Nog in hetzelfde weekend. Het lijkt me normaal, wanneer een lid niet meer akkoord gaat de koers van een partij andere oorden gaat opzoeken die dichter bij zijn/haar idealen ligt. Ik ben altijd een fervent tegenstander geweest van een kartel met CD&V. En een vurig voorstander van samenwerking met het Vlaams Blok. Ik was overigens binnen de partij niet de énige die daar iets voor voelde. Diegenen die dezelfde mening waren toegedaan heeft de top geschorst of hebben de N-VA de rug toegekeerd. Een aantal daarvan zijn ook lid geworden van het toenmalige Vlaams Blok. Dan spreek ik over Klara Hertogs, Lieve Vandenberghe, Michel Roelens, Olaf Evrard, Patrick De Boever. Lieve Vandenberghe en Patrick De Boever zaten overigens in de partijraad, dus niet van de minste! Patrick De Boever stond trouwens mee aan de wieg van eerst Vlaams-nationaal, dan N-VA en Ronduit! N-VA. Indien de N-VA een goede beleidsdaad uitvoert zal ik dit enkel toejuichen. Wanneer het goed is, zeggen we het ook.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 1 april 2005, 23:58   #86
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Maar ze wegen enorm op de politiek, nog nooit stond Vlaamse onafhankelijkheid zo op de agenda, nog nooit stond splitsen zo centraal, nog nooit zijn er zoveel bewuste Vlamingen geweest! En dat komt niet door de n-va... .
Als dat zo is, komt dat ONDANKS het Blok, die zo vriendelijk was het met een ranzig xenofoob sausje te overgieten...
zorroaster is offline  
Oud 2 april 2005, 00:00   #87
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Van onnozele uitvluchten gesproken, jij gaat nu heel specifiek dit detail zoeken over dat, want anders is alles wat je zegt zever...
Kijk, ik heb genoeg kennis(en) om te weten waarover ik spreek, ik heb niet veel zin om mij voor alles wat ik zeg te verantwoorden, ik geef gewoon mijn mening.
Kijk hé kameraad, jij verdedigde de uitspraak van De Man door te stellen dat de logebroeders hetzelfde doen over christenen en dat die ook niet vervolgd worden. Moet ik uw eigen woorden quoten?

U slaagt er echter niet in één voorbeeld te geven, dus is uw ganse argumentatie dikke lariekoek.
zorroaster is offline  
Oud 2 april 2005, 00:31   #88
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als dat zo is, komt dat ONDANKS het Blok, die zo vriendelijk was het met een ranzig xenofoob sausje te overgieten...
Zorro, sorry maar wat je hier zegt slaat op niks. Zelfs BDW erkende dat het VB in iets geslaagd is, waar geen enkele andere vlaams-nationalistische partij ooit in geslaagd is, namelijk van een groot aantal mensen die initieel niet omwille van het vlaams-nationalisme op het VB stemmen overtuigde vlaams-nationalisten maken.
Rr00ttt is offline  
Oud 2 april 2005, 05:03   #89
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
de bedoeling van de n-va is te wegen op cd&v. en voorlopig valt dat mee.
Oud 2 april 2005, 11:58   #90
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Dat ik een paar maal over de schreef ben gegaan op het forum van Ronduit! dat wil ik gerust erkennen. Daar heb ik allerminst problemen mee. Waar ik wel last van heb, zijn de leugens die u hier ten toon spreidt. Ik ben pas na de bekendmaking van het kartel met CD&V naar het Vlaams Blok overgestapt. Nog in hetzelfde weekend. Het lijkt me normaal, wanneer een lid niet meer akkoord gaat de koers van een partij andere oorden gaat opzoeken die dichter bij zijn/haar idealen ligt. Ik ben altijd een fervent tegenstander geweest van een kartel met CD&V. En een vurig voorstander van samenwerking met het Vlaams Blok. Ik was overigens binnen de partij niet de énige die daar iets voor voelde. Diegenen die dezelfde mening waren toegedaan heeft de top geschorst of hebben de N-VA de rug toegekeerd. Een aantal daarvan zijn ook lid geworden van het toenmalige Vlaams Blok. Dan spreek ik over Klara Hertogs, Lieve Vandenberghe, Michel Roelens, Olaf Evrard, Patrick De Boever. Lieve Vandenberghe en Patrick De Boever zaten overigens in de partijraad, dus niet van de minste! Patrick De Boever stond trouwens mee aan de wieg van eerst Vlaams-nationaal, dan N-VA en Ronduit! N-VA. Indien de N-VA een goede beleidsdaad uitvoert zal ik dit enkel toejuichen. Wanneer het goed is, zeggen we het ook.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Vermant,

waarom zei u dan in OKTOBER al dat u weg was? Het kartel kwam pas 4 maanden later.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 april 2005, 12:02   #91
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk hé kameraad, jij verdedigde de uitspraak van De Man door te stellen dat de logebroeders hetzelfde doen over christenen en dat die ook niet vervolgd worden. Moet ik uw eigen woorden quoten?

U slaagt er echter niet in één voorbeeld te geven, dus is uw ganse argumentatie dikke lariekoek.
Hoe meer die Blokkers hier op dit forum zich tegen de N-VA keren, hoe meer ik begin te neigen naar de groep die samenwerking uitsluit. Dus wat in de kleine politieke kringen wordt gezegd blijkt ook te kloppen. Jammer, maar het VB alleen zal ook niet tot Vlaamse onafhankelijkheid komen. Dan ga ik liever door bij de N-VA en te proberen mensen uit CD&V, VLD e.d. warm te maken voor ons doel.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 april 2005, 12:06   #92
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Het zou al erg zijn moest het VB er NIET in geslaagd zijn mensen Vlaams-nationalistisch te maken, vind u ook niet?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 april 2005, 12:18   #93
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische praat, dat je dat niet doorziet zeg!
Het belang wordt al jaren in dat hoekje geduwt om het Vlaams nationalisme te bekladden.
De n-va krijgt zelf ook vaak giftige opmerkingen in die richting.
Oud 2 april 2005, 12:22   #94
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belgische praat, dat je dat niet doorziet zeg!
Het belang wordt al jaren in dat hoekje geduwt om het Vlaams nationalisme te bekladden.
De n-va krijgt zelf ook vaak giftige opmerkingen in die richting.
het is inderdaad zo dat de politiek correcten gretig het vreemdelingenstandpunt misbruiken om het Vlaams-nationalisme ineens maar mee te bekladden. Anderzijds kun je niet ontkennen dat figuren zoals FDW en De Man blijkbaar niets liever hebben met hun domme uitspraken...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 2 april 2005, 12:31   #95
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
het is inderdaad zo dat de politiek correcten gretig het vreemdelingenstandpunt misbruiken om het Vlaams-nationalisme ineens maar mee te bekladden. Anderzijds kun je niet ontkennen dat figuren zoals FDW en De Man blijkbaar niets liever hebben met hun domme uitspraken...
Hun uitspraken lijken slechts dom/extreem omdat de mediaan al heel erg links ligt.
Oud 2 april 2005, 15:09   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ik vind die uitspraak van De Man anders niet dom, hooguit wat ongenuanceerd. De Islam is geen godsdienst als een andere. Het puntje scheiding kerk/staat ontbreekt volledig.

En kom niet met Turkije als lichtend voorbeeld af hé Een scheiding tussen kerk en staat afgedwongen door het leger kan ik bezwaarlijk een voorbeeld noemen.
Rr00ttt is offline  
Oud 2 april 2005, 15:21   #97
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Stubaf.

Proficiat. Je bent één van de weinigen die Superstaaf zijn bedoelingen snapt wanneer hij deze thread lanceert. Ik heb er geen moeite mee te erkennen dat Superstaaf een uiterst intelligent forumganger is die er een duivels genoegen in schept de vlaams-nationalisten tegen elkaar op te zetten. Ik wil er mijn vrienden belangers trouwens voor waarschuwen dat de welwillendheid waarmee Superstaaf je op het ogenblik behandelt slechts schijn is. Zijn voorgerecht is de N-VA en zijn hoofdschotel zijn jullie. Ik kan hier alleen een beetje weerwerk bieden door te pleiten voor samenwerking tussen de nationalisten van de verschillende strekkingen. En dat leest Superstaaf niet graag en daarom alleen al is het de moeite waard.

Met vlaams-nationale groeten voor alle nationalisten hier aanwezig.
robert t is offline  
Oud 2 april 2005, 15:22   #98
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe meer die Blokkers hier op dit forum zich tegen de N-VA keren, hoe meer ik begin te neigen naar de groep die samenwerking uitsluit. Dus wat in de kleine politieke kringen wordt gezegd blijkt ook te kloppen. Jammer, maar het VB alleen zal ook niet tot Vlaamse onafhankelijkheid komen. Dan ga ik liever door bij de N-VA en te proberen mensen uit CD&V, VLD e.d. warm te maken voor ons doel.
Met alle respect maar de kritiek die de meeste VB'ers hier geven is op de prestaties van de N-VA qua vlaamse verwezenlijkingen en op de partijtop.

Met de gemiddelde N-VA'er zelf is er geen probleem. Alleen is het soms droef om te zien hoe zij zélf weinig of geen kritiek durven uiten op de N-VA.

Stel dat het VB aan de macht is en niks verwezenlijkt op vlaams gebied dan zou mijn kritiek even hard zijn...
Rr00ttt is offline  
Oud 2 april 2005, 15:50   #99
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan RrOOttt.

Je moet toch begrijpen dat het niet evident is je eigen partij in te peperen, maar in bepaalde gevallen heb ik het al gedaan. Je kan de zaken natuurlijk ook omkeren of ga je beweren dat je partij nu werkelijk nog geen enkel standpunt ingenomen waarmee je het niet voor de volle 100% eens bent?
robert t is offline  
Oud 2 april 2005, 16:13   #100
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Stubaf.

Proficiat. Je bent één van de weinigen die Superstaaf zijn bedoelingen snapt wanneer hij deze thread lanceert. Ik heb er geen moeite mee te erkennen dat Superstaaf een uiterst intelligent forumganger is die er een duivels genoegen in schept de vlaams-nationalisten tegen elkaar op te zetten. Ik wil er mijn vrienden belangers trouwens voor waarschuwen dat de welwillendheid waarmee Superstaaf je op het ogenblik behandelt slechts schijn is. Zijn voorgerecht is de N-VA en zijn hoofdschotel zijn jullie. Ik kan hier alleen een beetje weerwerk bieden door te pleiten voor samenwerking tussen de nationalisten van de verschillende strekkingen. En dat leest Superstaaf niet graag en daarom alleen al is het de moeite waard.

Met vlaams-nationale groeten voor alle nationalisten hier aanwezig.
100% mee eens.
Laten wij, nationalisten, slim zijn voor ons zelf en tegen de Belze staat (op dit forum vertegenwoordigd door BUB'ers, BPlus'ers, ...). Vlaams-nationalisten van alle strekkingen: verenig u!
Vlaams-nationalist is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be