![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Weer enkele cliche's bovenhalen. Een Nederlander is niet gieriger dan een Vlaming en een Vlaming is ook niet dommer dan een Nederlander. Iedereen die de pubertijd volgroeid is weet dat wel denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is dat de Ollanders alles obsessief uitrekenen. Desnoods tot op de centiem. Dat is geen slechte eigenschap, maar dan moeten ze België in het vervolg maar vermijden, of tenminste geen slecht woord spreken van onze autosnelwegen: België is toch dat stukje opgebroken weg tussen Frankrijk en Nederland? Wel, we zullen ook eens tol gaan heffen. Eens kijken welke omweg ze dan gaan maken. Onze wegen zullen er alleszins op verbeteren, zoveel is al zeker.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 28 juli 2005 om 22:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() In dat onafhankelijk Vlaanderen- ik vind het een goed idee- zoud ge ook het gedeelte dat Frankrijk afgepakt heeft moeten toevoegen: Duinkerken, Calais, Lille...heel die streek.Er zijn daar nog een paar oudere mensen die vlaams spreken, maar er beginnen terug regionale scholen te zijn waar de kinderen nederlands leren, zoals dat gebeurt in andere franse regio: Bretagne, Pays Basque, Catalogna, Corsica, Occitanie...er zitten daar ook een pak mensen die ontevreden zijn en dromen van onafhankelijkheid.Ik zeg wel "dromen" want de franse staat wilt natuurlijk van niets weten, enkel voor het prestigeverlies mocht zo iets gebeuren al.Maar in belgie is de zaak anders: als jullie die scheuring echt wilt, denk ik niet dat dat onmogelijk is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Frans Vlaanderen terug bij een onafhankelijk vlaanderen voegen is onmogelijk. De streek is te erg verfranst en Frankrijk zou dat natuurlijk nooit toestaan. We kunnen enkel met wat nostalgie naar die streek terug kijken en via diverse verenigingen de cultuur en Vlaamse identiteit in stand te houden en via cursussen Nederlands de bevolking wat warm te maken voor de taal van hun voorouders en hun roots.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan maar janken over vrachtwagentjes met nepgeld.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dat dan niet racistisch misschien?
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelieve te staven met bewijzen.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
* doet me denken aan een lied van Will Tura: "Hier ben ik dan D.J." uit 1977. |
|
![]() |
![]() |