![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Vreemdeling
|
![]() Waarom ik tegen de islam ben?
1. 1848, kerel met een baard, boekje geschreven, daar staat ergens : "Religie is als opium voor het volk" 2. Anno 2005 is religie an sich totaal achterhaald en zelfs achterlijk. 3. er is geen enkele religie in de wereld (op een of andere sekte niet nagesproken natuurlijk) die vrouwen en mannen gelijkwaardig behandelt. Is de paus een vrouw? Is ere een of andere iman een vrouw? Bestaan er vrouwelijke rabijnen of bestaan er vrouwelijke hindoe-hogespriester? Is de Dalai Lama een vrouw? 4. Alle religies decimeren vrouwen tot wandelende kutten die alleen maar dienst doen als kinderfabriek en afwasmachine. 5. Geen enkele religie respecteert de democratische grondwaarden zoals scheiding van kerk en staat (heeft Ratzinger weer zonet mooi bewezen door politici die voor homohowelijken en dergelijke zijn uit te sluiten voor de heilige communie) 6. Geen enkele religie in de wereld stimuleert de ontwikkeling van het individu Maar iedereen die persé gelovig wilt zijn moet dat maar doen, natuurlijk. Maar dan niet gesubsidiëerd door de staat[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Thermidor : 5 oktober 2005 om 02:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() [quote=Thermidor]Waarom ik tegen de islam ben?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 oktober 2005 om 10:52. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() mijn probleem met islam is dat er mensen zijn die zo een achterlijke godsdienst/cultuur blind aan het volgen zijn... en die mensen vormen een bedreiging voor welvaart en manier van leven in het Westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben geen achterlijke politico-fundamentalist noch religio-fundamentalist en toch ben ik tegen de onhoudbare westerse levensstijl die ik bedreigend acht voor de leefbaarheid van de wereld en die in zijn puur neo-kapotalistische economische versie zelfs als verdunningsmiddel dient voor de democratie, evengoed zoals de Jihad dat doet - op dat gebied reiken beiden de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Kapotalistisch"; een Freudiaanse verschrijving? Sterk eigenlijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 oktober 2005 om 16:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, geen lapsus grafitti. Ik vind het alleen grappig, aan de ene kant, terwijl het ons aan de andere kant kapotneukt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 oktober 2005 om 17:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() ahum...als de ISLAM het van het is...de ideale manier om te beleven...
W A A R O M vluchten dan zoveel individueen weg uit moslimlanden ??? als er maar 1 islam is...waarom meten dan hun "leiders" met 2 maten ? -een islamzelfmoord terrorist blaast zich op tussen een menigte onschuldigen in naam van de islam en...hun kommentaar is:jamaar NEEN dat is niet de islam zulle ! -een firma neemt iemand niet aan omdat de hoofddoek niet past in hun europees profiel... hun kommentaar is:vuile racisten ge weigert JA te zeggen tegen de islam ! === onaanpasbaren dwingen af met geweld,moord en doodslag en toch bezorgt o.a. de staat financieele steun ... laat elke religieSEKTE (!) zelfbedruipend zijn en er voor zorgen eerst dat alle vergunning in orde zijn en ledenlijsten ter beschikking staan voor de overheid.
the path of superstition leads to the crossroads of insanity ! ...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists ! http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Wat voor zin heeft het, je in het donker vol te proppen met eten en drank, om dan vervolgens overdag teut, met een kater en een dik buikje de spirituele vruchten daarvan te plukken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Volgens mij is het grootste probleem wat wij hebben met de Islam, hetzelfde probleem dat zij 500 jaar geleden met ons hadden: de kruisvaarders.
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() toch even reageren op de openinbgstekst.
Citaat:
En waar de geboorte van Jezus van Nazareth slecht gedateerd is, is de vlucht Mohamed naar Medina wél nauwkeurig te dateren. Dus wat was het punt van de schrijver? Zijn eigen vooroordelen te etaleren? Dat mag hij altijd, maar ver kom je er niet mee.
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er staat religie is opium VAN het volk. BIG big diffirence.
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben hoegenaamd niet thuis in Slavische talen maar er staat mij vaag van bij dat een exact woord/begrip als ons "van" ïn de meeste daarvan niet bestaat, meer in de richting van "bij-zijn/bestaan"; is het wel mogelijk om van/voor dan duidelijk te (onder)scheiden, andere naamval, richting ofzo?
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
"Vriendelijke" begrippen gelden uitsluitend tussen moslims onderling en het toebrengen van enige schade aan andersdenkenden of minder goed(e)gelovigen wordt sterk aanbevolen. 5:51 en geheel hoofdstuk 9 geven tamelijk compact weer wat ook in meerdere andere hoofdstukken geheel of gedeeltelijk terugkeert. http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het racistisch imperialisme van de zionisten blijft beperkt tot het Heilig Land. Dat van de wahhabieten strekt zich uit over de hele wereld. De christelijke expansie tijdens de Middeleeuwen heeft nooit een dergelijk theoretisch imperialisme geformuleerd. De kruistochten, zegt u? De kruistochten, mijn beste, tonen alleen de juistheid van bovenstaande bewering aan. De kruistochten waren - het is belangrijk om dit onder ogen te zien - geen aanvalsoorlogen maar verdedigingsoorlogen. De eigenlijke aanval was begonnen omstreeks 630 en kwam van de Mohammedanen. Europa liet eeuwenlang begaan, terwijl de legers van de vlag van de halve maan de christelijke (europese) landen Tripolis, Antiochië en Jeruzalem onder de voet liepen (misschien even een oude geschiedenisatlas inkijken). Let wel: eeuwenlang lieten de Europeanen begaan, zolang de Arabieren (waar ze goed geld aan verdienden) de pelgrimage naar Jeruzalem maar toestonden. Pas nadat de Seldsjoek-Turken de pelgrims begonnen te vervolgen, zij misten de koopmansreflex van de Arabieren, was de maat vol voor Europa en kwam de TEGENaanval op gang. En dit nog niet eens met het oog op de verovering van het Nabije Oosten, nee meneer, dat laten we over aan de mohammedanen, maar om het Heilig Gr |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Moet ik een probleem hebben met de Islam?
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat sommige de quote veranderen naar "voor het volk" is waarschijnlijk bewust, dan past het beter in hun discour Maar het is weldegelijk "van het volk".
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Misschien zijn de meeste vertalingen dan niet via het Duits in het Nederlands terechtgekomen, meer Oostelijk waren zijn teksten denk ik meer in zwang.
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Hier bestempelen ze de kruistochten al als verdedigingsoorlogen.
Daaraan kan je afmeteen hoe historisch retrograad de bush-o-blair preventieve aanvalsoorlog werkt op de geest van sommige simplissimussen. |
![]() |
![]() |